Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Raar.... of zei ik nou iets raars??

Hallo daar!

Even niet geweest maar loop toch met een vraagje na intakegesprek ggz instelling. Kwam er niet helemaal uit bij hun.
Ben hele tijd geleden doorgestuurd naar hun omdat ze daar blijkbaar bdd kunnen diagnostiseren. Het was al zo dat het blijkbaar niet zoveel uitmaakte of ik nou bdd zou hebben of niet, maar het meer ging om 'wat ga je er aan doen'? Iets waar ik net zo over denk.
Nu had in in de intake gezegd dat ik totaal geen reden zie/heb anders over m'n uiterlijk te gaan denken. Daar ketste het dus vooral op af.
De intake ging ook nog ff door ivm m'n vermoeidheidsklachten en hoe ik daarover denk.
Maar goed... vond het achteraf erg raar dat het afketste op m'n denkwijze over m'n uiterlijk, want iemand met bdd ga je ook niet op andere gedachten brengen over z'n uiterlijk.
Of is het nou toch zo dat ik "eigenwijs" was..?

Alvast dank!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Niek33 schreef:Nu had in de intake gezegd dat ik totaal geen reden zie/heb anders over m'n uiterlijk te gaan denken. Daar ketste het dus vooral op af.
Ik vind het niet vreemd dat de intake daar op is afgeketst. Bij een intake gesprek proberen ze iemands motivatie in kaart te brengen. Met zo’n uitspraak geef je aan niet voldoende bereid te zijn om te veranderen. Ik vind het niet meer dan logisch dat je nul op je rekest gekregen hebt.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

volhoudertje schreef:
Niek33 schreef:
Ik vind het niet vreemd dat de intake daar op is afgeketst. Bij een intake gesprek proberen ze iemands motivatie in kaart te brengen. Met zo’n uitspraak geef je aan niet voldoende bereid te zijn om te veranderen. Ik vind het niet meer dan logisch dat je nul op je rekest gekregen hebt.
Denk dat jij hier óók de fout in gaat, net als hun. Het is namelijk niet eigenwijs bedoelt, ik zie gewoon geen enkele reden dingen aan mijn lijf/uiterlijk mooi te gaan vinden.
Dus 'motivatie' heeft sowieso geen rol hierin. Er is geen 'houding' Mensen met bdd hoef je ook niet wijs te gaan maken dat ze er leuk uitzien bijvoorbeeld. Da's nou net het punt. En die behandelen ze wel.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Niek33 schreef:Denk dat jij hier óók de fout in gaat, net als hun. Het is namelijk niet eigenwijs bedoelt, ik zie gewoon geen enkele reden dingen aan mijn lijf/uiterlijk mooi te gaan vinden.
Ho ho, je hebt het nu ineens over dingen aan je uiterlijk 'mooi' vinden.
Mooi vinden is héél iets anders dan wat je in je openingspost schreef, want daar schreef je dat
je geen reden zag anders over je uiterlijk te gaan denken. Dat zegt wel degelijk iets over je motivatie.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

volhoudertje schreef:
Niek33 schreef:
Ho ho, je hebt het nu ineens over dingen aan je uiterlijk 'mooi' vinden.
Mooi vinden is héél iets anders dan wat je in je openingspost schreef, want daar schreef je dat
je geen reden zag anders over je uiterlijk te gaan denken. Dat zegt wel degelijk iets over je motivatie.
Klopt, zei het idd in ietwat andere woorden. In mijn optiek is het hetzelfde,. positiever denken over je uiterlijk. Ik zie geen reden waarom. Je zou ook lager kunnen mikken b.v geen mening meer hebben over je uiterlijk. Maar da's nog niks eigenlijk. Zou me er omgaan een positief gevoel te hebben.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Waarom wil je dan in therapie? Als je niks wil veranderen aan je kijk op je lichaam.

Het hoeft niet perse naar mooi of knap gaan, maar acceptatie en meer correcte visie op je lichaam is toch ook al wat?

Als het nog steeds gaat over die striemen , en je stoort je er zo aan dat je ongelukkig wordt heb je al een plastische/correctieve chirurgie overwogen?

Probeer maar wat mee te denken 023
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

momo schreef:Waarom wil je dan in therapie? Als je niks wil veranderen aan je kijk op je lichaam.
Kijk, je zegt hier het woordje 'wil' .. dat hoor ik zóvaak en heeft erg de nasmaak "eigenwijs" te zijn. Misschien heb je het totaal niet zo bedoeld hoor ;) Ik Wil juist héél graag wat veranderen aan m'n lijf!! Weet ook exact hoe... maar kan gewoon niet gezien ik er totaal de energie niet voor heb.
'Waarom therapie' vroeg je.. nou zover is het dus niet gekomen omdat ik eerst wilde kijken of therapie überhaupt wel zin zou hebben en ik niet weer in een therapie zou belanden waarmee ik hoopte verder te komen, terwijl de ggz daar totáál anders over denkt. Daarom toen met m'n toenmalig psychiater overlegt eerst 's een intake te doen om te kijken of therapie wel zin zou hebben?
momo schreef: Het hoeft niet perse naar mooi of knap gaan, maar acceptatie en meer correcte visie op je lichaam is toch ook al wat?
Ik heb een correcte visie op m'n lichaam:) alsin, ik weet exact hoe ik eruit zie, maar ook hoe 'aantrekkelijk' dat ongeveer is.
Acceptatie kan niet aangezien dat niet haalbaar is. 98% acceptatie is niks bijvoorbeeld, je hebt dan nog steeds aspecten die je niet aanstaan. Plus dat het me niks zou doen, die acceptatie. Dat voorbeeld ook aangehaald in de intake,.. gaf het voorbeeld dat ik b.v totaal geen mening (acceptatie) heb over m'n knie/pols/oor/duim.. dat soort dingen. Ook vergelijkbaar met de gemiddelde stoeptegel. Een 'what ever' gevoel dus;)
Dus echte acceptatie zou in mijn geval betekenen dat het me niks uitmaakt hoe ik eruit zie. Je moet dan niet de minste drang hebben iets te willen veranderen, dat is acceptatie. Zoniet, dan niet. Halve acceptatie bestaat niet helaas.
momo schreef: Als het nog steeds gaat over die striemen , en je stoort je er zo aan dat je ongelukkig wordt heb je al een plastische/correctieve chirurgie overwogen?

Probeer maar wat mee te denken 023
Lief van je!;) Was gister nog stuk op EditieNL over striae, dat zo'n 3/4 v/d vrouwen dat heeft. Kan me voorstellen dat zoiets flink "in de weg" kan zitten! Ik ben by the way man, en waarschijnlijk heel iemand anders dan je dacht?! ;)
Nou operatie e.d heeft niet zoveel zin aangezien ik er bij m'n hoofd geen vinger op kan leggen hoe ik het dan wel wil hebben.
Lichaam weer wel!!.. had ik eerder ook uitstekende 'reparatie methoden' voor:)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Ik had het ook over een man, hele tijd geleden in de chat ;)

Ik weet niet of je ooit helemaal tevreden kan zijn met je lichaam... Er is altijd wel iets.

Vroeger kon ik me wel drukker maken over dingen die nu pietluttig lijken, ben allang blij als het allemaal een beetje meewerkt, dus je perspectief over het lichaam kan ook veranderen met de tijd, zonder therapie.

Over dat woordje willen, dat was niet slecht bedoeld;Vanuit mijn logica ga je op zoek naar een oplossing dus wil je iets veranderen.
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Niek33 schreef:Acceptatie kan niet aangezien dat niet haalbaar is. 98% acceptatie is niks bijvoorbeeld, je hebt dan nog steeds aspecten die je niet aanstaan.
Wie heeft er ooit beweerd dat acceptatie inhoudt dat je een 100% score dient te halen?
Je legt de lat behoorlijk hoog, 98% is een score waar je héél erg tevreden mee zou moeten zijn.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

momo schreef:Ik had het ook over een man, hele tijd geleden in de chat ;)
Oh haha.
momo schreef: Ik weet niet of je ooit helemaal tevreden kan zijn met je lichaam... Er is altijd wel iets.

Vroeger kon ik me wel drukker maken over dingen die nu pietluttig lijken, ben allang blij als het allemaal een beetje meewerkt, dus je perspectief over het lichaam kan ook veranderen met de tijd, zonder therapie.
Dat geloof ik! ..ik heb het alleen niet over 'paar puntjes'. Heb in het beste geval een paar puntjes waar ik geen mening over heb.
momo schreef: Over dat woordje willen, dat was niet slecht bedoeld;Vanuit mijn logica ga je op zoek naar een oplossing dus wil je iets veranderen.
Nee dacht ik al;) .. wilde het toch ff benoemen.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

volhoudertje schreef:
Niek33 schreef:
Wie heeft er ooit beweerd dat acceptatie inhoudt dat je een 100% score dient te halen?
Je legt de lat behoorlijk hoog, 98% is een score waar je héél erg tevreden mee zou moeten zijn.
Nou, wanneer ik dus iets niet 100% zou accepteren struikel ik nog steeds over iets,.. dat 'iets' kan/zal me zo weer triggeren richting negativiteit.
Daarbij, als je écht gaat kijken naar de definitie van acceptatie houd dat echt in dat je iets volledig accepteert, dus zonder drang iets te willen veranderen.
Dan zou ik moeten naar 'geen mening hebben over' m'n uiterlijk ... en da's net zo lastig lijkt me?!
Maarja... wist ik eigenlijk allemaal al, dat het allemaal geen haalbare kaart is, wilde voor die 100% zekerheid toch ff die intake doen.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Niek33 schreef:Daarbij, als je écht gaat kijken naar de definitie van acceptatie houdt dat echt in dat je iets volledig accepteert.
Nee hoor, dat maak jij er van, maar dat is niet zo. Het gaat om 'acceptatie' niet om 'onvoorwaardelijke acceptatie'. Je denkt veel te zwart wit. Het is geen kwestie van alles of niets.
Waarom geef jij jezelf zo weinig speelruimte?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Niek33 schreef:Hallo daar!

Even niet geweest maar loop toch met een vraagje na intakegesprek ggz instelling. Kwam er niet helemaal uit bij hun.
Ben hele tijd geleden doorgestuurd naar hun omdat ze daar blijkbaar bdd kunnen diagnostiseren. Het was al zo dat het blijkbaar niet zoveel uitmaakte of ik nou bdd zou hebben of niet, maar het meer ging om 'wat ga je er aan doen'? Iets waar ik net zo over denk.
Nu had in in de intake gezegd dat ik totaal geen reden zie/heb anders over m'n uiterlijk te gaan denken. Daar ketste het dus vooral op af.
De intake ging ook nog ff door ivm m'n vermoeidheidsklachten en hoe ik daarover denk.
Maar goed... vond het achteraf erg raar dat het afketste op m'n denkwijze over m'n uiterlijk, want iemand met bdd ga je ook niet op andere gedachten brengen over z'n uiterlijk.
Of is het nou toch zo dat ik "eigenwijs" was..?

Alvast dank!
Ik vind het raar.
Nou ben ik inmijn eerste therapie braaf opgevoed, datje als. ens uit verschillende delen bestaat - en dat het zin heeft, om die verschillende delen allemaal aan het woord te laten komen.

Dat jij een beroep doet op *een instelling*, om de nuchtere reden "dat ze verstand van bdd hebben", is prima.
....maar het zou dus leuk zijn, als je dan een intaker trof, die er kaas van heeft gegeten.

Laten we zeggen een deel van jou vindt, 'dat er geen enkele reden is, om anders over je uiterlijk te gaan denken' - tja, och: dat is nou krek bdd.
En uiteraard ben je daar, omdat je weet dat bdd een probleem voor jou is en dat het leuk zou zijn als hullie daar iets mee zouden kunnen doen en is jouw hulpvraag, of ze s v p daartoe een poging willen wagen.
.....waar inderdaad dat deel van jou, dat zogezegd bdd heeft, fikse vraagtekens bij heeft!

Zo complex zit een mens nou eenmaal in elkaar - en het valt me vies tegen van iedere psycholoog die daar geen benul van heeft.

En het klinkt me in de oren, alsof je bent afgewezen (jawel!) omdat die tweespalt, dat dilemma, die spanning of noem het allemaal maar hoe je het wilt noemen, geen ruimte heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

volhoudertje schreef:
Nee hoor, dat maak jij er van, maar dat is niet zo. Het gaat om 'acceptatie' niet om 'onvoorwaardelijke acceptatie'. Je denkt veel te zwart wit. Het is geen kwestie van alles of niets.
Waarom geef jij jezelf zo weinig speelruimte?
Nou, ben in de afgelopen jaren met therapie en fora echt doodgegooid met het woordje acceptatie en ben dat is gaan opzoeken wat het nou echt betekent. Zo kwam ik ook uit op de site acceptatie.nl waar daar mooie stukken over beschreven staan.

Ik ben inderdaad wat zwart-wit daarin aangezien ik mezelf ken, dan is het op een goeie dag allemaal in orde en oké, en op een mindere dag is het allemaal drama en is niks goed.
Iets waarmee ik dus zo weer in het negatieve trekt.
Ik geef inderdaad mezelf weinig ruimte aangezien ik vind dat ik niet zoveel positiviteit verdien.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Niek33 schreef:Ik geef inderdaad mezelf weinig ruimte aangezien ik vind dat ik niet zoveel positiviteit verdien.
Die positiviteit verdien je wel degelijk, dat weet je zelf heus wel.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Janneke schreef:
Ik vind het raar.
Nou ben ik inmijn eerste therapie braaf opgevoed, datje als. ens uit verschillende delen bestaat - en dat het zin heeft, om die verschillende delen allemaal aan het woord te laten komen.

Dat jij een beroep doet op *een instelling*, om de nuchtere reden "dat ze verstand van bdd hebben", is prima.
....maar het zou dus leuk zijn, als je dan een intaker trof, die er kaas van heeft gegeten.

Laten we zeggen een deel van jou vindt, 'dat er geen enkele reden is, om anders over je uiterlijk te gaan denken' - tja, och: dat is nou krek bdd.
En uiteraard ben je daar, omdat je weet dat bdd een probleem voor jou is en dat het leuk zou zijn als hullie daar iets mee zouden kunnen doen en is jouw hulpvraag, of ze s v p daartoe een poging willen wagen.
.....waar inderdaad dat deel van jou, dat zogezegd bdd heeft, fikse vraagtekens bij heeft!

Zo complex zit een mens nou eenmaal in elkaar - en het valt me vies tegen van iedere psycholoog die daar geen benul van heeft.

En het klinkt me in de oren, alsof je bent afgewezen (jawel!) omdat die tweespalt, dat dilemma, die spanning of noem het allemaal maar hoe je het wilt noemen, geen ruimte heeft gekregen.
Ja!! ... dat vind ik nou ook! Het lijkt nu dat ik (weer) afgewezen ben omdat het lijkt dat ik niet in beweging wil komen omdat ik mening/gevoel zou hebben die ik niet zou willen veranderen. Het zeggen dat ik geen reden zie, zeg ik omdat ik in alle eerlijkheid omdat ik geen reden zie. Als je iets bv echt niet mooi, of juist wél erg mooi vind, gaat volgens mij niemand je daar een ander gevoel/mening je daarover geven.

Mensen die daadwerkelijk bdd hebben maak je wat dat betreft ook niets wijs en die behandelen ze wel. Of misschien dat hun doel dan is minder last van hun uiterlijk te hebben in het dagelijks leven?
Dat zou ik weer een te lage doelstelling vinden.
Laatst gewijzigd door momo op 16 apr 2015 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: lege bericht 'test' verwijderd
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Niek33 schreef:Mensen die daadwerkelijk bdd hebben maak je wat dat betreft ook niets wijs en die behandelen ze wel. Of misschien dat hun doel dan is minder last van hun uiterlijk te hebben in het dagelijks leven? Dat zou ik weer een te lage doelstelling vinden.
Dat vindt je dan weer een te lage doelstelling. Zoals ik al zei, het is bij jou altijd alles of niets, hè? Gesteld dat hun doel is mensen minder last van hun uiterlijk te laten hebben in het dagelijks leven, wat is daar dan mis aan?

Zou je trouwens lege berichten als deze:
Niek33 schreef:Test
in het vervolg achterwege willen laten? Bij voorbaat dank.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

volhoudertje schreef:
Dat vindt je dan weer een te lage doelstelling. Zoals ik al zei, het is bij jou altijd alles of niets, hè? Gesteld dat hun doel is mensen minder last van hun uiterlijk te laten hebben in het dagelijks leven, wat is daar dan mis aan?
Misschien niets mis mee, ik wil mijzelf leuk vinden om te zien, zo ook andere mensen. Ik wil 's meters maken ipv die Eventuele nietige stapjes die me nergens brengen. Een doelstelling nastreven waarbij het je niet boeit hoe je eruit ziet en hou anderen je zien kan ik echt niet veel mee. Zie daar echt de waarde niet van in. Ik zou dan veel te makkelijk weer in negatieve geachten kunnen vervallen.
Je hebt immers nog niks om trots op te zijn, en dat is erg wat ik nodig heb!


volhoudertje schreef:Zou je trouwens lege berichten als deze:
Niek33 schreef:Test
in het vervolg achterwege willen laten? Bij voorbaat dank.
Da deed ik omdat ik geen berichten meer kon sturen via m'n ipad/iphone. Hopen dat het via de Mac wel lukt! Kreeg steeds een error, ook wanneer ik jou een PB wil sturen. Ook al gevraagd wat er aan de hand kon zijn, maar de moderator wist het niet helaas.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

volhoudertje schreef: Die positiviteit verdien je wel degelijk, dat weet je zelf heus wel.
Echt niet rot bedoelt,.. ik ben het hier niet mee eens. Ben al helemaal niet het type dat zichzelf "veren in de kont stopt" ...vergevingsgezind naar mezelf ben ik echt niet zo.

Wel kan ik zeggen dat ik de laatste tijd een erg leuke audio-set bij elkaar gesprokkeld heb,... maar zoiets bedoel je vast niet.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Niek33 schreef:
volhoudertje schreef: Die positiviteit verdien je wel degelijk, dat weet je zelf heus wel.
Echt niet rot bedoelt,.. ik ben het hier niet mee eens. Ben al helemaal niet het type dat zichzelf "veren in de kont stopt" ...vergevingsgezind naar mezelf ben ik echt niet zo.

Wel kan ik zeggen dat ik de laatste tijd een erg leuke audio-set bij elkaar gesprokkeld heb,... maar zoiets bedoel je vast niet.
Wat kunnen wij eigenlijk voor je doen?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Niek33 schreef:Ik wil 's meters maken ipv die eventuele nietige stapjes die me nergens brengen.
Als jij een spijker in de muur wilt slaan, hoe pak jij dat dan aan Niek?
Geef jij dan iedere keer een klein tikje of sla je die spijker met één mokerslag in de muur?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Memories schreef:
Niek33 schreef:
volhoudertje schreef: Die positiviteit verdien je wel degelijk, dat weet je zelf heus wel.
Echt niet rot bedoelt,.. ik ben het hier niet mee eens. Ben al helemaal niet het type dat zichzelf "veren in de kont stopt" ...vergevingsgezind naar mezelf ben ik echt niet zo.

Wel kan ik zeggen dat ik de laatste tijd een erg leuke audio-set bij elkaar gesprokkeld heb,... maar zoiets bedoel je vast niet.
Wat kunnen wij eigenlijk voor je doen?
Niks:) Vroeg me af of ik nou iets raars zei in die intake. Blijkbaar niet.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

volhoudertje schreef:
Niek33 schreef:Ik wil 's meters maken ipv die eventuele nietige stapjes die me nergens brengen.
Als jij een spijker in de muur wilt slaan, hoe pak jij dat dan aan Niek?
Geef jij dan iedere keer een klein tikje of sla je die spijker in één tik in de muur?
Snap je beeldspraak;). Een heel lange periode niet of nauwelijkse waarneembare progressie trek ik niet. Psychisch te zwaar t.o.z van de eventuele winst.
Daarom sport ik bijvoorbeeld ook al niet meer.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Ik vind het echt spijtig dat ze jou weigeren te helpen, als ik je berichten zo lees heb je het nodig.

Ik kon enkel bedenken, joh ... [zucht] wat ga je doen met begrippen als ziekte (het kan iedereen gebeuren) of aftakeling of gewoon ouder worden?

Ik respecteer je standpunt en je recht om zo je lichaam, je leven enz te bekijken, maar je gaat zelf nooit tevreden zijn (laat staan gelukkig) als je alles negatief bekijkt en tevens op alles nee zegt. Omdat je de fut niet hebt of niet direct resultaat ziet als argument dan.

En dat vind ik zonde, want de tijd gaat genadeloos verder en misschien kijk je ooit hierop terug als 'verloren jaren'. Misschien ook niet, ik heb de wijsheid ook niet in pacht.

maar wordt er beetje triest van omdat ik niet kan geloven dat alles zo slecht aan je is zoals jij zegt
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Raar.... of zei ik nou iets raars??

Niek33 schreef: Een heel lange periode niet of nauwelijks waarneembare progressie trek ik niet. Psychisch te zwaar t.o.z van de eventuele winst.
Denk je nou werkelijk dat mensen van de het ene moment op het andere kunnen veranderen of genezen, Niek?
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Overige problemen en vragen”