Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

eithnec schreef:wel vriendschap tussen eith en hondje cheerqd5 die blindelings mijn paarse poort weet te vinden en dol enthousiast is
ja , dat was wel grappig he. heel stoer en doelbewust ging hondje recht naar de juiste poort.
en ja , was fijn weekend.

komende dagen ook weer fijn : enkele dagen naar vriendinneke in de grote stad. toch vreemd hoe ik in die drukte toch weer elke keer ook rust kan vinden.
maar ik voel me sowieso wel goed deze vakantie.
goed he!!
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

tja rust vinden kan ook voor een stuk afhankelijk zijn van wie er bij jou is als de juiste persoon naast jou loopt dan is de drukte van de stad relatief :nod:

en ja heel fijn dat je je deze vakantie goed voelt en ook dat je net op tijd goed genezen was om er ten volle van te genieten

geniet maar van je daagjes in de grote stad

3some
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Hoe is het inmiddels met je, Katleen?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Memories schreef:Hoe is het inmiddels met je, Katleen?
het gaat wel goed met mij eigenlijk.
oh ja , er zijn echt wel dagen dat het niet lekker loopt : slecht slapen , meer snoepen dan een gezin met vier kinderen , .... maar die wegen niet op tegen de dagen dat het gewoon goed is : dagen met uitstapjes met man en hond , dagen met winkelen met ouders en/of broer , dagen weg naar vriendin , dagen dat gezond eten en joggen `gewoon` zijn , ....
en weet je wat ook fijn is. dat ik me meer en meer realiseer dat die depressie niet voor niets is geweest. het heeft me wijsheden en inzichten bijgebracht. waardoor ik nu `anders` in het leven sta ; naar mezelf toe , maar ook naar anderen toe. waardoor mijn leven een stukje `rijker` is geworden , en ja , dat is mooi te ervaren.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

ja dat is zeker fijn om te lezen en te ervaren, je zit gewoon beter in je vel je geniet meer van de kleine dingen er af en toe eens op uit en ja er zijn nog dagen dat het minder gaat maar die heeft iedereen en die wegen niet op tegen de + daagjes en die mogen er ook zijn

gewoon blijven genieten van wat er op je pad komt ik blijf je volgen

:knuffel:

caro
puur op het gevoel
Tommyy

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Kathleen, ik begrijp dat het een stuk beter met je gaat? Fijn om te lezen! Heb je tijdens je depressie last gehad van lichamelijke klachten (overgeven of zo?)?
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Tommyy schreef:Kathleen, ik begrijp dat het een stuk beter met je gaat? Fijn om te lezen
dat heb jij heel goed begrepen Tommyy.
Tommyy schreef: Heb je tijdens je depressie last gehad van lichamelijke klachten (overgeven of zo?)?
nee , braken moest ik niet. wel klachten zoals niet kunnen slapen , niet of veel te weinig eten , geen aandacht/concentratie , ... dat soort dingen.

ik heb weer enkele leuke dagen achter de rug. veel gewandeld , veel gepraat , lekker gegeten , tot rust gekomen. was fijn!!
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

fijn dat je genoten hebt :nod:

ik spreek je kort na de middag of in de voor avond wel effe hihi want ik heb kine en savonds uit eten met mijn groepje

fijne dag voor jou

:knuffel:
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

lange tijd geleden dat ik nog hier eens iets schreef.
het gaat wel goed met mij!!
ik denk dat ik nu wel kan zeggen dat ik die depressie definitief heb verslagen. ik schrijf heel bewust `verslagen` , want zo voelt het ook : het was een strijd , een keiharde moeilijke strijd.
maar de psychiater zei altijd : je zal er uit geraken , niet als dezelfde katleen , maar wel als een `wijzer` iemand. en ja , dat is ook zo : wijzer in de zin van veel bewuster leven , bewuster omgaan met mensen om me heen , bewustere keuzes maken , ...
een mooi bewijs van mijn goed voelen , is dat ik gestopt ben met acupunctuur. net als eerder viel de behoefte/noodzaak van psychiater weg en nu was het tijd om ook deze `hulplijn` door te knippen. en ja , dat was best emotioneel , voor beiden , want we hebben uiteindelijk meer dan een jaar wekelijks contact gehad.
en hoe gaat het nu verder met katleen?? blijven ademen en blijven leven he. :D
ach nee , wat de toekomst brengt , weet ik niet. hoef ik ook niet te weten , denk er ook niet veel over na. ik weet dat het leven zoals het nu loopt me wel bevalt en dat vind ik meer dan genoeg!!
ik heb gedurende de tijd dat ik op het forum was veel steun ontvangen van vele leden. ik hoop dat ik met mijn ervaringen en `wijsheid` ook anderen kan helpen nu. zo blijft de cirkel draaien he.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Wat ontzettend fijn dat jij je nu zo goed voelt, Katleen. [045]
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Dromen1983
Berichten: 1137
Lid geworden op: 22 mar 2014 00:58

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Heel fijn om te lezen dat je het "monster" verslagen hebt!
Sometimes you've gotta fall before you can fly
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

[applaus] [applaus] [applaus] [applaus] [applaus] [applaus] [applaus]
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
elgebak

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn om als winnaar uit deze zware strijd te zijn gekomen :) Echt super fijn voor je! cheerqd5
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ Memo , Dromen , GP en Elgebak : dank jullie wel. :knuffel:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Mooi Kathleen.. wat goed van je dat je je er zo doorheen geslagen hebt. Ik hoop dat je met jouw ervaring(sdeskundigheid) anderen een hart onder de riem kan steken en een beetje steun kan bieden.

Geniet van je overwinning! [applaus]
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”