Gebruikersavatar
Loesje1999
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 feb 2014 19:42

Loesje klopt ook maar even aan!

Hey allemaal, ik ben Eloise 14 jaar (bijna 15) en ik hebt me aangemeld omdat ik ergens mee zit. Meer ga ik niet over mezelf vertellen omdat het nogal schaamtevol is wat ik ga vertellen dus ik blijf graag anonnym.
Ten eerste sorry als ik dit onder het verkeerde forum zet of als ik mensen moe maak met mijn gezeur, maar lach me alsjeblieft niet uit want ik vind het echt heel moeilijk om dit te vertellen.

Ik zal maar gelijk vertellen waar ik mee zit...(dubbele punt) mijn vader.
Hij is altijd een beetje tja..trots geweest op zichzelf.
Mijn opa en oma hebben hem echt een rotjeugd bezorgt, vooral oma. Sloot hem toen hij klijn was heel vaak op in de kelderkast enzo en dan kreeg hij geen eten. Gewoon omdat ze geen kinderen om zich heen wilde. En hij kreeg nooit een cadeautje voor z'n verjaardag. En ze heeft een keer een heet strijkijzer op zijn rug gezet enzo, toen hij nog klein was. die plek zie je nogsteeds. Echt gemeen. en mijn vader heeft zich hier zegmaar bovenuit gewerkt. Door lang te studeren (hij's gasthoogleraar, advocaat en plaatsvervangent rechter) en hard te werken enzo. En dat vind ik ook echt wel knap van hem maar, ik en mijn zusjes worden hier soms een btje gek van, want hij stelt allemaal eise aan ons daardoor.

Hij wil niks meer met opa en oma te maken hebben en hij vind dat wij een hele nieuwe familie zijn.
En wij moeten die naam hoog houden volgens hem.
Mijn zus die is 16, en die mocht niet met een jongen verkering omdat "zijn vader maar in een winkel werkt". Zovan..."dat is niet goed genoeg".
Ik heb in totaal 4 zusjes (ja grote familie i kno)w, helaas geen 1 broertje) en ik kan dus nog duizend voorbeelden geven maar ik ga het eventjes over alleen mij hebben. Als je nogsteets aan het lezen ben..respect!

Ik zit nu nog in een gezamelijke klas havo/vwo maar volgend jaar ga ik naar vwo als het goed is. Daar door heb ik momenteel vet veel huiswerk en ik krijg het soms gewoon niet allemaal af. Ben soms tot half 1 snachts bezig en dan is het nog niet af. Nou...daar moet ik bij mn vader dus niet mee aankomen..
En nu had ik vorige week dus een 4 voor economie, met een briefje van die stomme muts van economie dat ik al 3 keer te weinig huiswerk had ingeleverd, en daar moest ik thuis dus helemaaaal niet mee aankomen. Maar pap moest een handtekening zetten dus ik moest het wel afgeven.

Vanaf toen gaat hij me dus "helpen" met huiswerk. Wat betekent dat ik bijna elke avond als hij thuis is 400 uur samen met hem in de eetkamer zit en soortje thuisles krijg. En hij heeft gezegt dat ik dit hele semester geen 1 onvoldoendes meer mag halen, anders dan krijg ik straf. En als die onvoldoende onder de 4 is dan krijg ik een pak op mijn billen. En dat blijft ook zo voor iedere grote onvoldoende. En het was wel duidelijk dat hij dat heel serieus meende. En hij zou elke week naar school bellen voor mijn cijfers.

Nou, vooral dat laatste vind ik dus gewoon heel erg. Dat mijn zusje van 8 of mijn zusje van 5 wel eens over de knie moeten da;s normaal want vroeger heb ik dat ook heus wel eens gehad, maar ik ben nu 14. Ik schaam me daar echt mega voor. Stel je nou voor dat mijn vriendinnen waar ik mee omga daar achter komen? Die gaan echt lachen. DIe komen vet vaak hier thuis. En ik wil ook absoluut niet dat mijn vader me zonder kleren ziet. Klinkt misschien gek omdat jullie vast veel ouder zijn, als ik op deze site rondtkijk, maar ik vind mezelf daar nu gewoon te oud voor. Ik ben heus niet preuts naar mn vader toe maar, dit wil ik gewoon absoluut niet ook al is het dan voor straf.

Ondanks z'n strenge dingen soms, hou ik echt van mijn paps, we hebben altijd een supergoeie band gehad,ik ben echt een beetje zijn favo dochter en dit voelt gewoon als verraad.
Ik heb geen enkele klasgenoot die thuis straf krijgt als hij of zij een onvoldoende haald. Waraom ik dan wel? En gemiddeld sta ik nogsteets een voldoende, ik vind het zo gemeen!

Ik moest gisteren bijna huilen toen ik een 5,4 kreeg voor Frans. Ben volgens mij nog nooit zo hard geschrokken.
Toen ben ik na de les naar de leraar gegaan en gezegt dat ik echt mega super heel erg diep in de problemen kom als ik een onvoldoende krijg. En toen moest ik echt huilen. Toen heeft hij het opnieuw nagekeken en toen werd het toch nog een 5,5 wat voldoende is. Het is dat die dude een hele vieze lange baard heeft anders had ik hem gehugged ofzo.

Nogmaals hoop ik heel erg dat jullie me niet gaan uitlachen, want ik schaam me hier echt heel erg voor en ik ben nu echt mega zenuwachtig voor mn cijfers. Ik zit nu de rest van de tijd te wachten op het moment dat die 3,5 komt (want die komt dat weet ik bijna zeker.) en dat mijn pa zegt van ik heb je gewaarschuwd,loop maar mee naar boven.. Nouja, er zijn nog wel wat dingetjes dat door het gedrag van mijn vader komt, maar dat vertel ik later mischien nog wel. Pff ben al blij dat ik dit er uit heb gekregen.

Wat vinden jullie dat ik daar nou mee moet?! Zijn er mensen op deze site die dit thuis ook hebben? Moet ik mischien voorstellen dat hij me een andere straf geeft als ik een 4 of minder haal? Ik wil best een extra week stofzuigen ofzo hoor maak me niet uit. Natuurlijk probeer ik heel erg hard om voldoendes te halen maar stel dat..Maarja hij is niet zo van het onderhandelen. Dat vind hij dan weer brutaal en dergelleke.

Ik ben echt een beetje bang :(
TheEmperor85

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Hoi Loesje, welkom op het forum.

Je hebt je verhaal onder het goede subforum gezet hoor, top [045]

Bah wat een akelige situatie zit jij in zeg.
Een vader die het maximale van zijn dochters eist omdat hij het maximale van zichzelf eist. Da's altijd lastig. "Met een perfectionist valt niet te praten" zeggen ze wel eens.
Als je het goed vind zou ik daar graag een paar dingetjes over zeggen. (ik had vroeger ook strenge ouders dus ik begrijp een beetje wat je bedoeld, en uitlachen zou ik je al helemaal nooit. Niemand op dit forum zal je uitlachen trouwens. Dat kan ik je beloven.)

1. Ouders zeggen regelmatig dingen, waarvan ze achteraf denken: "Dat had ik beter niet kunnen zeggen". Uit alles blijkt dat je vader DENKT dat je niet goed genoeg je best doet, dat je er een beetje met je petje naar aan't gooien ben. Vanuit die gedachte dacht hij misschien dat dreigen met straf je wel weer aan het werk zou krijgen.
Het probleem is alleen, dat je wél heel erg je best doet en dan komt zo'n strafmaatregel wel erg hard aan.

2. Een oud Nederlands spreekwoord, misschien ken je hem wel: de soep wordt nooit zo heet gegeten als het wordt opgediend. Met andere woorden: je vader kan je nu wel een pak op je broek beloven, maar wie zegt dat hij dat ook echt gaat doen? Refererend aan het vorige punt: het zou goed kunnen dat hij al een beetje spijt heeft van die uitspraak.

3. Je gaf aan dat je vader juridisch onderlegt is. Iemand met zijn functie, weet vast nog wel dat er in 2010 een wet is aangenomen dat, even plat gezegd, het geven van billenkoek aan kinderen strafbaar stelt. Zoals je zelf ook al zei: je zusje van 5 of je zusje van 8 mogen dan heus wel eens een keer straf krijgen, maar als je vader zijn dochter van 14 op die manier behandeld, dan heeft hij toch aardig wat uit te leggen.

Verder hoef je denk ik niet bang te zijn, mocht het ooit toch gebeuren, dat je BFF's daar achterkomen.
Hoe zouden ze dat mogelijk kunnen weten? En het is ook heel erg normaal dat je niet wilt dat je vader je in je blootje ziet. Ook niet, en misschien wel voorál niet voor straf.
Je bent over een paar jaar al een volwassen vrouw en op jouw leeftijd heb je volledig recht op 'lichamelijke integriteit' zoals dat met een mooie term heet. Dat betekend dat je recht hebt op je eigen privacy. En dat heeft niets met preuts zijn te maken ;)
Zijn kleine dochter is groot geworden en dat heeft je vader maar te accepteren.

Je hoeft niet bang te zijn Eloise, echt niet. Nu al bang zijn voor iets waarvan je niet eens weet of het wel gaat gebeuren (ik denk het niet,maar wie ben ik) heeft geen enkele zin. Richt je maar gewoon op je schoolwerk, doe dat zo goed als je kan, en mocht daar af en toe een onvoldoende uitrollen dan zij dat zo. Vertel je vader dan maar wat je er allemaal aan gedaan heb om een zo goed mogelijk cijfer te krijgen. Vertel hem maar eens goed de waarheid!

Als ik nog 1 vraagje mag stellen: in je hele verhaal kwam ik nergens een moeder tegen. Heeft dat een reden of kwam ze gewoon niet ter sprake?
Gebruikersavatar
Loesje1999
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 feb 2014 19:42

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Oeeeps ik dacht even dat ik problemen had omdat de moderator reageerde, maar u doet op deze site gewoon mee aan gesprekken. En bedankt voor uw aardige antwoord, moest er gewoon even van smilen.

Ik ben even aan het kloie geweest met quoten maar ik denk dat ik het doorheb.
2. Een oud Nederlands spreekwoord, misschien ken je hem wel: de soep wordt nooit zo heet gegeten als het wordt opgediend. Met andere woorden: je vader kan je nu wel een pak op je broek beloven, maar wie zegt dat hij dat ook echt gaat doen? Refererend aan het vorige punt: het zou goed kunnen dat hij al een beetje spijt heeft van die uitspraak.
Ehm nee ik denk niet dat hij spijt heeft van iets. Heeft hij teminste niet gezegd. Misschien dat het niet direct gebeurd maar mijn vader is iemand die precies doet wat hij belooft. Dat is het probleem ook..ik weet dat ik dit heel serieus moet nemen. En het ging niet over een pak op mijn broek maar een pak zonder broek als je dat zo kan zeggen. Dat vindt ik het erge juist. :(
3. Je gaf aan dat je vader juridisch onderlegt is. Iemand met zijn functie, weet vast nog wel dat er in 2010 een wet is aangenomen dat, even plat gezegd, het geven van billenkoek aan kinderen strafbaar stelt. Zoals je zelf ook al zei: je zusje van 5 of je zusje van 8 mogen dan heus wel eens een keer straf krijgen, maar als je vader zijn dochter van 14 op die manier behandeld, dan heeft hij toch aardig wat uit te leggen.
O dat wissik niet. In ieder geval..ik weet niet..
Want wie gaat hem er op aanspreke dan? Bij de politie en alle rechters en advocaten kennen hem, die gaan heus nie tegen hem zegge van hey dat mag je niet doen.
Verder hoef je denk ik niet bang te zijn, mocht het ooit toch gebeuren, dat je BFF's daar achterkomen.
Hoe zouden ze dat mogelijk kunnen weten?
Ja dat is wel zo maar ik ben daar toch bang voor. Misschien dat ze het in de kleedkamer bij gym of bij sport zien. Wan mijn vader is een behoorlijk grote kerel. As die je een keer slaat dan zie je het wel een paar dagen zegmaar..kent ze eigen kracht volges mij niet eens.
En het is ook heel erg normaal dat je niet wilt dat je vader je in je blootje ziet. Ook niet, en misschien wel voorál niet voor straf.
Je bent over een paar jaar al een volwassen vrouw en op jouw leeftijd heb je volledig recht op 'lichamelijke integriteit' zoals dat met een mooie term heet. Dat betekend dat je recht hebt op je eigen privacy. En dat heeft niets met preuts zijn te maken ;)
Okee die term ga ik onthouden. Weet u wat het is, het loopt hier allemaal een btje anders dan in andere families denk ik. Omdat we met zoveel meiden zijn thuis. We delen onze kleren eigenlijk en lopen gwoon mekaars kamers binnen enzo. op elk moment. Echt privacy is er hier niet. Mijn zusje van 11 heeft niet eens een deur in haar slaapkamer omdat ze dat eng vind. En dat vind ik ook niet erg, maar wat u bedoeld dat is wel zo. Dat vind ik ook wel fijn om te horen. Dat ga ik tege papa zeggen als hij..toch boos op me wordt. Lichamelijke intergiteit. Ha! daar gaat hij van schrikken als ik dat ineens zeg. Koekie van eigen deeg.
Richt je maar gewoon op je schoolwerk, doe dat zo goed als je kan, en mocht daar af en toe een onvoldoende uitrollen dan zij dat zo. Vertel je vader dan maar wat je er allemaal aan gedaan heb om een zo goed mogelijk cijfer te krijgen. Vertel hem maar eens goed de waarheid!
Dat probeer ik ook wel maar zoals ik al zij is mn vader nogal sterk. Hij heeft zn hele jeugd veel gebokst (om opa aan te kunnen maar das weer een ander verhaal).
Voor jongens is dat misschien anders, u bent een jongen denk ik?, maar ik ben een meisje, weeg maar 42 kilo. ik bennie zo groot. Mijn vader tilt me met 1 hand op als hij dat wil. Dusja...die ga ik niet de waarheid vertellen als hij boos tegenover me staat. Durf ik echt niet op dat moment.

Maar mischien hebt u wel gelijk..misschien zij hij het alleen maar om me bang te maken en zit ik nu voor nix dik in de stres. Hoe dan ook vinnik het niet leuk :( Ik schrik iedere keer weer als ineens mijn kamerdeur opengaat :( En dan is het mijn zusje die om sokjes komt zeuren ofzo..zuuuucht.
Als ik nog 1 vraagje mag stellen: in je hele verhaal kwam ik nergens een moeder tegen. Heeft dat een reden of kwam ze gewoon niet ter sprake?
Gewoon niet ter spraken. Ze is veel aan het werk (heeft een kledingzaak) dus meestal zijn we met papa thuis savonds. Ik heb ook tegen haar gezegt dat ik nu..best een beetje bang ben enzo en dat ik steeds buikpijn heb van de zenuwen als we cijfers terugkrijgen.

Maar dan zegt ze van, ; Ja zo is papa nou eenmaal, en je moet conseqenties leren dragen, en je word heus niet ziek van een pak op je billen en blablabla. Dus daar had ik niet zoveel aan dus vandaar dat ik haar er uit had gelaten sorry. Het interesseerd haar volges mij niet eens. Veel te druk met andere dingen om zich zorgen te maken over puberproblemen...Soms is zo lief en soms is ze ZO afwezig.

in ieder geval heel erg bedankt voor uw lange antwoord. ik vond het echt superaardig! Misschien dat het gaat helpen.
TheEmperor85

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Ik wilde graag nog even reageren op je bericht, maar dat doe ik vanavond laat even, als je dit voor die tijd nog leest.

Komt goed :knuffel:

En zeg maar 'je' tegen me hoor 8)
TheEmperor85

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Zo, was ik weer.

Zit al een tijdje over je situatie na te denken, ik vind het heel akelig voor je.
Misschien kun je eens met een vertrouwenspersoon op school hierover spreken? Ik begrijp dat dat heel lastig is, maar als je vader voet bij stuk houdt dan is dat toch een probleem. Want je zult er echt niet beter van gaan presteren op school. Eerder slechter, zoals je zelf aangaf; je hebt af en toe buikpijn van de zenuwen.

Vertrouwenspersonen of school maatschappelijk werk(st)ers hebben verschillende manieren om je te helpen. Ze kunnen bijvoorbeeld aan je ouders laten weten dat je de laatste tijd echt niet lekker in je vel zit en dan begrijpt je vader wel dat zijn manier van aanpak absoluut niet werkt. Ook kunnen ze (professionele) bijles op school voor je regelen en dat je je huiswerk voor een deel op school mag maken zodat je niet thuis uren kwijt bent. Want nogmaals: de ingeslagen weg van je vader gaat em niet worden. Hij past een tactiek toe die echt niet bij jouw leeftijd hoort.

Laat als je zin hebt nog maar eens weten wat de ontwikkelingen op school en misschien thuis zijn. Ben benieuwd. In de tussentijd mag al je frustraties en negatieve gevoelens gewoon hier lozen. Daar is dit forum voor. Heel veel sterkte Loesje. :knuffel:
Gebruikersavatar
Loesje1999
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 feb 2014 19:42

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Bedankt :)
Ik zat gister te whatsappen met m'n beste vriendin (of bff zoals u het noemt :P ) en toen heb ik het ook tegen haar verteld en die zij eigenlijk ook zoiets. Vond dat ik naar de mentor moest gaan. maar mischien gaan ik dan wel samen met haar. want ik vind het btje eng, straks reageerd hij net als mn mams...

---------------------------------------------------------------
Over het prive-bericht :...ik kreeg het niet voor elkaar om iets trug te sturen dus ik doe het even hier, dat mag wel toch>? (foutmelding bij de email).

Ja dat klopt. Ons gezin is al meerdere keren bedreigd door mensen die te maken hadden me het werk van mn pa. Maar dat was altijd over de telefoon of op't kantoor van mn vader, Maar afgelopen zomer stond er ineens een vent in onze tuin, die allemaal hele rare dingen over ons (ik en mn zusjes) aan het schreewen was. Nou toen was papa het dus zat en ehmm..nu leven we in een soortje van versterkt fort :p :P :P
met bewegingszensors en cameras en schrikdraad enzo :P en dus ook 1 keer om de zoveel tijd een nieuw IP adres.

Maar ik mag niet aan die instellingen zitten want dan word de meneer van de beveiliging boos, want die krijg dan alarm en dan moet hij naar hier komen rijde. dDan stuurt hij zijn schoonmoeder op me af zij hij. wie zijn schoonmoeder verder ook mag zijn 001_rolleyes

over uw andere prive bericht antwoord: dat dacht ik dus al hihihi, het zal ook es niet.
TheEmperor85

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Loesje1999 schreef:u
Loesje1999 schreef:u
Loesje1999 schreef:u
*...* zeg nou eens een keertje "je" tegen me 8)

Ok, nee ga maar niet aan de instellingen zitten, het is prima verder, vroeg het me alleen af. Wel rot dat je zo moet leven met al die beveiligingsmaatregelen. Het zou niet nodig moeten zijn dat een advocaat en z'n gezin zo moet leven.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Hoi meis, welkom op het forum...!! :knuffel:

Door mijn voorganger, zijn er natuurlijk al een aantal punten geschreven, waar je wellicht iets aan zou kunnen hebben en waar jij steun uit zou kunnen halen.
Dat er een plekje is waar je rustig kan praten over de dingen die je dwarszitten, is al fijn. Want jij zit in een situatie die al moeilijk genoeg is.
Inderdaad heb je op de school waar jij zit waarschijnlijk de mogelijkheid om eens een gesprek te voeren (of meerdere gesprekken) met een zorgmedewerker.
(Zoals schoolmaatschappelijk werk, vertrouwenspersoon, psycholoog, of in eerste instantie vaak je mentor. Je mentor is altijd een eerste aanspreekpunt, zo heb ik geleerd. Maar als je dat niet prettig vind kan je ook gelijk aankloppen bij zo iemand, denk ik.
Als je kiest om te praten met je mentor of iets globaal aan te geven, kan je mentor samen met jou gaan kijken of er mogelijkheden zijn tot gesprekken met iemand die daar je verder mee kan helpen. Waar je ook op een andere manier een luisterend oor van kan krijgen en die met jou samen kan kijken wat je zoal zou kunnen doen met de situatie, maar die ook vooral er is voor jou om te luisteren en te steunen, waar jij je ei bij kwijt zou kunnen. (Op zich net als hier dus en ik hoop dat je er al iets aan hebt gehad. :knuffel: )

Wat ik nu ga opschrijven is een beetje hoe het zou KUNNEN zijn, dus niet met zekerheid.
Je moeder in dit geval zou in een spagaat kunnen zitten, net als jij misschien, maar dan op een andere manier. Misschien ziet zij wel wat er gaande is, maar weet zij ook niet goed hoe ermee om te gaan, ook niet naqar jullie als kinderen. Ze werkt veel, misschien deels ook om de situatie te ontvluchtten. Het hoeft natuurlijk niet, maar als je een goede drukke baan hebt en ze hebben je nodig, en je hebt een heel erg vervelende situatie thuis, ontvlucht men het wel eens. (Waarmee de situatie niet verdwijnt, die blijft, ook als zij thuis komt.)
En als ik mij niet vergis, is ze toch ook regelmatig heel lief voor je/jullie. Gelukkig maar. :knuffel: Misschien kun je nogmaals een wat langer, tot in details als dat lukt, gesprek met haar voeren. Dat het zo niet langer kan, dat je er eigenlijk best grote problemen doorkrijgt/hebt. (Angst, stress, paniek, heel nare gevoelens.)
Het is haar partner, maar onder andere jij, bent haar kind. En dat zij zegt: "hij is nu eenmaal zo" is niet zo terecht naar jullie toe en een beetje de boel afschepen. Je hebt recht op veel meer steun! :knuffel: En een moeder die haar partner aanspreekt.

Wellicht heeft je vader nog veel problemen uit het verleden. Maar dat geeft hem niet het recht zo met jullie om te gaan en het eigenlijk deels een niet goede jeugd voor jullie te maken. Overnemen van de methode van zijn ouders. Waarschijnlijk niet helemaal hetzelfde, maar het geeft schade. Dat lijkt mij niet de bedoeling. [AAI]
Ik hoop dat de afgelopen uren goed gingen, of dat je je enigsinds rustig hebt kunnen voelen.
En dat ook dit bericht je tot inzicht en/of steun zou kunnen zijn en dat je ook hier iets aan zou kunnen hebben.

Volgens mij ben je een lieve, leuke meid en goed zoals ze is. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
(En dat dat nu nog lastig te geloven is, dat snap ik, maar kan je het proberen? :))
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Loesje1999
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 feb 2014 19:42

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

wauw mooie naam, memories!

Nou het lijkt wel of u soms heeft meegeluisterd want dat roept mams dus al jaren. Vriendin van haar is pscychologe voor trauma's en, ze heeft dus al een miljoen keer gezegd dat mn vader daar eens mee moet gaan praten. Omdat hij zo hard is soms en, zo zwart-wit denkerig. Maar dan zegt hij "ik ben een volwassen man en zo'n zielenkinijper gaat me niks nieuws leren.""

Ik vind dat zelf ook best moeilijk, als ik dat mag vertellen? Als ik het niet mag vertellen dan kunt u de volgende 2 alinea's overslaan.

Aan de ene kant brengt hij ons als het ff kan, naar zwemmen en naar voetbal, ook al heeft hij het vreselijk druk. Als er iets is, dan luistert hij meestal ook echt aandachtig en komt hij met oplossingen waar niemand anders aan had gedacht.
En hij leest heel veel verhaaltjes voor aan mn kleine zusjes, bij mij vroeger ook hij kan superspannend voorlezen. Hij is volgens mij echt een vader zoals het bedoelt is. En zoals ik al zij heb ik wel een speciale band met hem, hij houd heel veel van me, en dat is wederzijjds.

Maar aan de andere kant zet hij mijn zusje van 5 onder de koude douche omdat ze een vloek had gezegt.(gisteravond)
Tijdens het avondeten mogen we niks zeggen en denk er vooral aan het goede bestek voor het goede gerecht te gebruiken anders zit je binen een minuut op je kamer. En als we visite hebben die meedinerren en die begrijpen het verschil tussen het bestek niet, dan kan hij daar echt megalullig over doen. Echt beschamend hard gewoon.
Alle vrienden en vriendinne van mij en mn zusjes gaat hij eerst checken enzo voordat we er mee om mogen gaan.
Te laat thuis zijn betkent echt big trouble. Iets te "zomerse" kleren aan betekent nogveel meer big trouble. En zo kan ik dus nog een miljoen voorbeelden gevenm,
hij zegt over ons altijd "ik heb een huis vol vrouwen en die moet je strak houwen"..oftewel we krijgen bes wel snel straf en, daar valt mijn 'probleem' dus ook onder....

Ik denk dat mijn moeder dat bedoelde met "zo is je vader nou eenmaal". En ja ik houd ook van mijn moeder, maar mijn zusjes hebben meer met haar. ik ben meer op mijn vader gericht. dat is gewoon zo gegroeit, weet ook niet hoe dat komt.
Gebruikersavatar
Loesje1999
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 feb 2014 19:42

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Wat u en theemperor en mn beste vriendin zeiden...eigenlijk durf ik het niet. Ik heb er heel lang over nagedacht. Denkt u echt dat het een goed idee is>?

Want kijk, of de mentor gaat mijn vader opbellen (en dan heeft de mentor een probleem :P)
of de mentor zegt van nou dat vind ik heel goed van je vader, en dan ben er niks mee opgeschoten,of de mentor gaat mischien liegen over mijn cijfers als ze slecht zijn als papa belt, en dat wil ik ook niet.
Ik vindt het heel erg om te zeggen maar ehm..misschien is het hetbeste als ik maar gewoon niks doe.

Gewoon heel erg hopen dat er geen cijfer onder de 4 komt. en als die er wel komt nou..dan krijg ik maar een keertje straf. het duurd hooguit een paar minuutjes ofzo en ik overleef het wel.
Ik hoop bijna dat er snel een slecht cijfer komt wan dan hoef ik niet meer de hele tijd zo mega bang te zijn. Dan moet het er maar een ker van komen,weet ik weer wat het is. (want de laatste keer kan ik me niet meer herrinneren, toen was ik 10 ofzo)
Ik wil u niet schoferen want ik vind het echt heel erg lief dat u wilde meedenken....maar ik durf het gewoon niet eigenlijk. Dan maak ik papa mischien nog wel veel bozer. Voel me nu wel heel stom maarja..sorry voor de tijd die u er in heeft gestoken.
Het was ook wel naiv van me om te denken dat ik papa kon veranderen door..iets te posten op een site.
TheEmperor85

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Loesje1999 schreef: Ik vindt het heel erg om te zeggen maar ehm..misschien is het hetbeste als ik maar gewoon niks doe.

Gewoon heel erg hopen dat er geen cijfer onder de 4 komt. en als die er wel komt nou..dan krijg ik maar een keertje straf. het duurd hooguit een paar minuutjes ofzo en ik overleef het wel.
NEE. Gewoon: nee. Dit is nou echt het schóólvoorbeeld, het prótotype van NEE.
Je bent op dit moment bang van je vader, en dat is een heel duidelijk teken dat er iets mis is, want je hoort als kind niet bang te zijn voor je ouders, ook al houd je tegelijk van hem. Da's één.

Ten tweede: Je vader heeft gezegd dat dit voor elke grote onvoldoende geldt. Stel je nou voor dat je de komende maanden niet één maar twee gigantische onvoldoendes haalt. Of vier.
Ga je dan serieus tussen nu en september maar heel gehoorzaam vier keer over de knie? Dat kan toch niet? Nee je vader ga je niet veranderen door iets te posten op dit forum, maar de situatie kan je wel zelf veranderen.

Er zijn nu drie mensen geweest die je de tip hebben gegeven om eens met iemand van school te gaan praten. Je beste vriendin die jou ongetwijfelt heel goed kent, Memories, die een hele wijze meid is, en ik die, tja,ik ben gewoon slim :p En ik kan je garanderen dat zo goed als iedereen op dit forum het hier van harte mee eens is. En er zitten hier een hele hoop hele wijze mensen.

Als je liever niet met je mentor praat FINE!, praat dan met iemand anders. Maatschappelijk werkster, schoolarts, schoolpsycholoog, gewoon een leraar of lerares die je vertrouwd, maakt hier uit wie.
Ik heb redenen om me jouw situatie aan te trekken, dus sorry dat ik zo vlammend reageer maar dit kan gewoon echt niet.
Loesje1999 schreef:Ik hoop bijna dat er snel een slecht cijfer komt wan dan hoef ik niet meer de hele tijd zo mega bang te zijn. Dan moet het er maar een ker van komen,weet ik weer wat het is.
Kom eens voor jezelf op meis. Ja, je moet altijd je best doen op school. Maar je kunt niet meer dan je aankan. En dat is voor je vader ab-so-luut geen reden om je bang te maken laat staan je straf te geven.
Dat je vader 200 jaar op een universiteit gaat studeren moet hij zelf weten, maar als jij andere talenten heb dan alleen maar 8's en 9's halen dan heeft hij dat maar te aanvaarden.
Zoek op school alsjeblieft iemand uit om mee te praten. Probeer het gewoon. Doe het maar gewoon. You'll thank me later. Or not, maar dat maakt me niet uit.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Je kan ook gewoon je tegen mij zeggen, hoor. :nod: En dat mag je natuurlijk vertellen.

Je moeder is dus regelmatig wel duidelijk geweest. (En ik hoop dat zij dat blijft doen tegen hem!) Hij is dan wel een volwassen man, maar ook volwassenen hebben weleens hulp nodig van een ander, in dit geval een psycholoog, therapeut of een andere hulpverlener. Voor iemand is het alleen inderdaad soms lastig om echt hulp te vrwagen terwijl het waarschijnlijk wel nodig is. Je vader wil zoals ik het tenminste lees zelfstandig zijn, hij is recht door zee, en wil het vooral zelf allemaal opknappen, tenminste, zo komt het over. Dat is niet erg, maar het moet niet ten koste gaan van een ander en zijn pijn, hoeft ook niet lichamelijk naar een ander. (En geestelijk, omdat ook dat aan de hand is.) Dat is iets wat nu wel gebeurd. Jullie hebben veel ellende van zijn gedrag. Je schrijft zelfs dat je daar bang van kan worden. Dat je gestresst bent. Dat is niet de bedoeling van een vader-dochter relatie. Die relatie moet veilig aanvoelen. Vertrouwd. Niet de onzekerheid hebben over wat er allemaal op een dag mis kan gaan.
Hij zegt dat hij niets nieuws leert. Maar dat kan weldegelijk. Niet alleen van een hulpverlener. Hij kan ook veel vanuit zichzelf leren. Als hij bijvoorbeeld gesprekken zou gaan voeren met een hulpverlener, kan hij dingen te weten komen over zichzelf, kan hij leren om dingen anders aan te pakken, dingen van het verleden af te sluiten of te leren ermee om te gaan. De spiegel kan hem voor worden gehouden. Op dit moment zijn jullie helaas de dupe van het verleden wat hij heeft gehad. Jullie worden er op een negatieve manier in meegesleurd. Dat wat hij misschien wel helemaal zo niet wil, omdat hij daar misschien zelf nare ervaringen van heeft, gebeurd eigenlijk wel, bij jullie. Dat is iets wat moet veranderen.
En een pak slaag geven, dat is gewoon not done. Niet goed.

Overigens komt het veel vaker voor dat de één meer heeft met de ene dan met de andere ouder. Het is dus niet zo gek wat je beschrijft.
Je houdt in ieder geval van beide ouders en dat is heel mooi.
Je vader doet, naast dingen die echt anders kunnen en ook wel moeten, ook dingen die betrokken en aardig zijn. Dat is heel fijn. Het is goed dat je dat ook kan opnoemen.
Dat is ook iets wat hoort te blijven. :knuffel: [AAI]


Ik heb als laatste in dit bericht nog een vraag voor jou: Wat zou jij iemand adviseren, als iemand hetzelfde zou meemaken?
(Nou is dat hartstikke lastig, om het zelf dan maar even te doen, maar het is wel goed om daar even over na te denken.)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Leeuwtjuh

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Maar doe je ook wel je best? Kun je echt zeggen dat je absoluut zoveel mogelijk je best doet?

Want ik kan mij voorstellen dat als jij thuis komt vanuit school en op de bank ploft (of op je kamer gaan zitten) met een zak chips en verder niks meer doet tot aan het avondeten en de rest van de avond ook niet van plan bent om aan je huiswerk te gaan zitten, dat je vader dan wel boos wordt.

Ik zeg niet DAT je dat doet en ik wil je niet vals beschuldigen, maar dat zie je wel regelmatig bij personen van jouw leeftijd. Als dat namelijk het geval is, zou ik je vader wel begrijpen. Er is namelijk een verschil tussen iets kunnen en iets willen. Als je iets niet kunt, vind ik niet dat je daar straf voor verdiend.

Als je iets niet wilt en er de moeite niet voor over hebt; dan ging je wat mij betreft ook over de knie. Sorry, dat ik het zeg hoor, maar ik ben voorstander van dat soort corrigerende straffen. Daar krijg je verder niks van behalve wat rode wangen van schaamte en een paar rode billen. Sommige mensen hebben dat nodig om hun best te blijven doen en het zou de maatschappij ten goede komen als meer ouders die tactiek hadden in plaats van al dat softe knuffel-en-praat-gedoe. Dat is overigens mijn mening en cultureel gebonden; waar ik een opvoedstijl heb om het beste uit mijn kind te halen (net als jouw vader waarschijnlijk). Maar nogmaals; als je echt aan het plafond van jouw kennisniveau zit en je KUNT echt niet beter; dan zul je dit duidelijk aan moeten geven bij je vader.

Als die 400 uur bijles 's avonds niet werkt en je dan nog steeds een onvoldoende hebt, zal je vader ook heus wel inzien dat het niet werkt. De manier waarop jij hem beschrijft komt in ieder geval niet op mij over alsof hij 'dom' genoeg is om dat niet te zien.

Vraag je jezelf maar eens af wat je liever hebt? Overal een zesje voor halen op de Havo en ouders die er niks om geven en jou maar wat aan laten modderen zodat je later een gemiddelde baan hebt voor een gemiddeld salaris en een gemiddeld huis met een gemiddeld gezin en een zeurende baas. OF even een periode bang zijn voor een pak billenkoek maar toch alles op alles zetten om VWO te halen, WO te volgen en een bovengemiddelde baan te hebben met een bovengemiddeld salaris en een bovengemiddeld huis, waarbij JIJ de zeurende baas bent etc. ? Ik weet wel wat ik mijn kinderen voor toekomst gun, namelijk. En het zou mij werkelijk een zorg zijn of ze bang zijn voor een pak op hun billen - en weet je? Zij ook, wanneer ze een dik salaris verdienen en straks een goed salaris hebben en elke dag weer het beste van zichzelf geven in een leuke baan.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Vraag je jezelf maar eens af wat je liever hebt? Overal een zesje voor halen op de Havo en ouders die er niks om geven en jou maar wat aan laten modderen zodat je later een gemiddelde baan hebt voor een gemiddeld salaris en een gemiddeld huis met een gemiddeld gezin en een zeurende baas.
Je kan als ouders ook om je kind en zijn of haar schoolprestaties geven door niet regelmatig zo te te reageren als deze vader. Je kan als dat nodig is ook wel andere dingen doen om het kind te helpen naar hogere cijfers. (Als dat mogelijk is rondom de kwaliteiten van kind richting school.)
En je kan naast dit alles ook eens complimenteren met een zes. En soms een helaas maar jammer bij een onvoldoende. Dat kan namelijk wel eens gebeuren, maar dat zie ik bij dit bericht ook niet dat de vader dat doet, of Loes moet dat zelf even aangeven.
Regelmatig een pets (En dit leest voor mij niet meer als een tik) kan ook averechts werken en iemand op slot zetten waardoor het kind nog minder gaat presteren.
Als een kind zo bang wordt voor elk cijfer wat word teruggegeven, dat lijkt mij niet zo gezond.
Steeds terugkerende angstige momenten die er zijn is ook niet gezond. Dat lijkt hier wel zo te zijn.

En buiten dit alles om zijn er inderdaad genoeg mensen blij met een gemiddelde baan (omdat ze dat leuker vinden, omdat de kwaliteiten die ze hebben beter tot hun recht komen, of wat voor reden dan ook) een gemiddeld goed lopend gezin waar het prima gaat, zijn er inderdaad mensen blij met een gemiddeld salaris en ook met een gemiddeld huis want meestal is dat prima, en laten ze een zeurende baas voor wat het is. (Komt nog bij dat niet iedere baas zeurend hoeft te zijn.)

Wilde dit toch even schrijven. Iedere mening is natuurlijk anders, dat mag ook.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
TheEmperor85

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Leeuwtjuh schreef: Als je iets niet wilt en er de moeite niet voor over hebt; dan ging je wat mij betreft ook over de knie. Sorry, dat ik het zeg hoor, maar ik ben voorstander van dat soort corrigerende straffen.
Dat zou ik van harte met je eens zijn geweest-sorry dat ik m'n mening er even tussendoor gooi- als het over een kind van 6 ging. Of 8, of misschien 10.

TS is 15, of bijna 15. Zodra je naar het voortgezet onderwijs gaat mag het wel een beetje klaar zijn met die spankings toch? (zal in jouw en mijn geval misschien anders zijn geweest maar ik heb het even over 'normale' gezinnen..)
En als je vader op je 15e dan nog verlangt dat dat zonder kleding gebeurd is toch beetje, I dunno..awkward, to say the least. Iedereen zijn of haar eigen mening, maar ik kan hier, zeker gezien het totaalplaatje, behóórlijk boos van worden...

Afgezien van dat:
memories schreef:Als een kind zo bang wordt voor elk cijfer wat word teruggegeven, dat lijkt mij niet zo gezond.
Steeds terugkerende angstige momenten die er zijn is ook niet gezond. Dat lijkt hier wel zo te zijn.
Amen. Het werkt zo alleen maar averechts.
Leeuwtjuh

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Ik geloof niet dat ik met jou (of met wie dan ook) in discussie hoef te gaan over het hebben/geven van mijn mening. Wat er in jouw of in mijn 'normale' gezin plaats vind of plaats heeft gevonden, doet niet ter zake. Hoe jij groot gebracht bent is ook zeker niet om over naar huis te schrijven en dat reken ik jou ook niet ruim 16 jaar later aan. Dus je mag dat soort uitspraken bij jezelf houden, daar ben ik niet van gediend.
TheEmperor85

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Ok sorry? Ik probeerde aardig te zijn. Hm, weer mislukt.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Leeuwtjuh schreef: Als je iets niet wilt en er de moeite niet voor over hebt; dan ging je wat mij betreft ook over de knie. Sorry, dat ik het zeg hoor, maar ik ben voorstander van dat soort corrigerende straffen. Daar krijg je verder niks van behalve wat rode wangen van schaamte en een paar rode billen.
Ach ja, het is weer het bekende liedje over de heilzame werking van corrigerende straffen. Laten we daar in dit topic maar geen oeverloze discussie van maken, dat hebben we wel eens te vaak gedaan op dit forum.

Ouders die kinderen hardhandig en op een vernederende manier straffen geven deugen niet. Punt uit.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Ik ben benieuwd hoe het inmiddels met Loes is, dat is het belangrijkste.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Loesje1999
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 feb 2014 19:42

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

NEE. Gewoon: nee. Dit is nou echt het schóólvoorbeeld, het prótotype van NEE.
dft001...
Ik neb het op Memories en uw verzoek toch maar gedaan. Ik heb vanmorgen een email gestuurt naar mijn gymleraar want dat is een hele lieve man, geen vetrouwenspersoon maarja.. Want ik durfde het echt niet zo,gelijk, als mens tot mens zegmaar te vertellen, btje te beschament.

Toen ik thuis kwam had ik al een emailtje terug :-o: Hij had gezegd dat hij heel erg van mijn emial geschrokken was en dat hij het tegen de coordinator had verteld en dat ik maandag even op kantoortje moet komen :-o: :-o: Okee nu ben ik dus pas echt zenuwachtig. Ik hoop zo heel erg dat het nu niet verkeerd gaat...dat ze niet boos zijn ofzo.
Maar doe je ook wel je best? Kun je echt zeggen dat je absoluut zoveel mogelijk je best doet?

Want ik kan mij voorstellen dat als jij thuis komt vanuit school en op de bank ploft (of op je kamer gaan zitten) met een zak chips en verder niks meer doet tot aan het avondeten en de rest van de avond ook niet van plan bent om aan je huiswerk te gaan zitten, dat je vader dan wel boos wordt.

Ik zeg niet DAT je dat doet en ik wil je niet vals beschuldigen, maar dat zie je wel regelmatig bij personen van jouw leeftijd. Als dat namelijk het geval is, zou ik je vader wel begrijpen. Er is namelijk een verschil tussen iets kunnen en iets willen.

Als je iets niet wilt en er de moeite niet voor over hebt; dan ging je wat mij betreft ook over de knie
Ik kan heel goed begrijpen als u dat zegt. Maar ik heb er 2 wken over gedaan om dit aan iemand, aan jullie dus te durven vertellen.
ik ben thuis de enigste die altijd haar klusjes doet als ik thuis kom en dan ga ik even de geitjes aaien en dan ga ik gelijk daarna mijn huiskwerk doen. Ik probeer echt altijd gehoorzaam te zijn en alles goed te doen en ik doe ook heus wel eens dingen dat niet mag maar zo is het gewoon niet eerlijk.
Ik ben mischien wel 1 van de jongste op deze site maar ik weet heus wel wanneer ik straf heb verdiend en waneer het gewoon nieet eerlijk is. Ik ga niet zoiets moeilijks als dit schrijven als ik weet dat het mijn eigen schuld is.
Ik sta gemiddeld nogsteets voor alle vakken een voldoende, ik kan met deze cijferlijst gewoon naar het vwo en ik doe echt, echt heel erg waar, al mijn huiswerk. Behalve als het al half 1 snachts is want ik moet er om half 7 weer uit want ik moet lang fietsen want we wonen in een buitengebied. Maar dan probeer ik nog zoveel mogelijk in de eerste pauze te doen. Sommige mensen in mijn klas vinden mij echt een studiebol omdat ik zoveel doe dus ik doe veeeeel meer als anderen.


Verder vind ik het wel heel erg akelig dat jullie nu ruzie kregen hierover :(
Dat was echt niet mijn bedoeling.. Het spijt me. :(

In ieder geval theemperor en memories en leeuwtuh en volhoudertje bedankt. Ik heb hier al veel geleerd in een korte tijd en het is echt supersuper fijn om zo ehm..met volwassen mensen te praten die het snappen. Ik laat maandag wel weten wat er is gebeurd, als dat mag? Is er een maximum aan iemands onderwerp op deze site? prettig weekend in ieder geval en nogmaals bedankt voor al uw moeite.
TheEmperor85

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Loesje1999 schreef:
Ik neb het op Memories en uw verzoek toch maar gedaan. Ik heb vanmorgen een email gestuurt naar mijn gymleraar want dat is een hele lieve man, geen vetrouwenspersoon maarja..


Top! [045] [045] Heel goed gedaan Loesje. Wees nu maar eens een beetje trots op jezelf dat je het hebt gedaan. En ik denk niet dat ze boos zijn, maar gewoon geschrokken van je situatie.

Loesje1999 schreef:Verder vind ik het wel heel erg akelig dat jullie nu ruzie kregen hierover :(
Dat was echt niet mijn bedoeling.. Het spijt me. :(

Oh maar we hebben geen ruzie hoor :D Leeuwtjuh en ik lijken in sommige dingen heel veel op elkaar (al zal ze dat nooit toegeven,maar dat hoort er bij) en daardoor komen we wel eens in elkaars vaarwater. Maar dat is absoluut geen ruzie. En dat ligt al helemaal niet aan jou ;)
Loesje1999 schreef:Ik laat maandag wel weten wat er is gebeurd, als dat mag? Is er een maximum aan iemands onderwerp op deze site?
Nee hoor, post maar zoveel als je wilt. Graag gedaan en jij ook prettig weekend.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Ik neb het op Memories en uw verzoek toch maar gedaan. Ik heb vanmorgen een email gestuurt naar mijn gymleraar want dat is een hele lieve man, geen vetrouwenspersoon maarja.. Want ik durfde het echt niet zo,gelijk, als mens tot mens zegmaar te vertellen, btje te beschament.

Toen ik thuis kwam had ik al een emailtje terug :-o: Hij had gezegd dat hij heel erg van mijn emial geschrokken was en dat hij het tegen de coordinator had verteld en dat ik maandag even op kantoortje moet komen :-o: :-o: Okee nu ben ik dus pas echt zenuwachtig. Ik hoop zo heel erg dat het nu niet verkeerd gaat...dat ze niet boos zijn ofzo.
Dat men ergens van schrikt wil niet zeggen dat ze boos zijn. In dit geval zou het bijvoorbeeld bezorgdheid kunnen zijn over de situatie. Het is een goede stap dat je op die manier iemand in vertrouwen hebt genomen. Je moet het niet voor anderen doen, je moet dingen doen voor jezelf. Niet omdat anderen daar bijvoorbeeld op aandringen. Je hebt altijd een keuze. Maar ik denk dat het wel een verstandige keuze is. Alleen met dit soort problemen blijven rondlopen maakt het niet zoveel beter.
Je kan aangeven als je met hun samen bent dat je toch wel bang bent dat het verkeerd gaat. Dan weten ze hoe bij jou de vork in de steel zit en kunnen ze samen met jou kijken hoe nu verder.
Verder vind ik het wel heel erg akelig dat jullie nu ruzie kregen hierover :(
Dat was echt niet mijn bedoeling.. Het spijt me. :(
Dat er een verschil van mening ontstaat (lijkt mij geen ruzie) is niet de schuld van jou, hoor. Wees daar maar niet bang voor.
Ik laat maandag wel weten wat er is gebeurd, als dat mag? Is er een maximum aan iemands onderwerp op deze site? prettig weekend in ieder geval en nogmaals bedankt voor al uw moeite.
Even over het bedankje naar mij toe: graag gedaan.
Nee, er is geen maximum aan een topic, je mag het hier dus gewoon kwijt. Laat maar weten hoe het is gegaan.

Jij ook een fijn en rustig weekend. [AAI]
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Leeuwtjuh

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

TheEmperor85 schreef: Oh maar we hebben geen ruzie hoor :D Leeuwtjuh en ik lijken in sommige dingen heel veel op elkaar (al zal ze dat nooit toegeven,maar dat hoort er bij) en daardoor komen we wel eens in elkaars vaarwater. Maar dat is absoluut geen ruzie. En dat ligt al helemaal niet aan jou ;)
Nou, inhoudelijk toch vaak niet - en je kunt het schijnbaar nooit nalaten om dat te benadrukken :) Maar voor de rest laat ik mij niet ondersneeuwen nee, ik ben inderdaad ook een alpha-type. Voor de rest lijken we totaal niet op elkaar.
Gebruikersavatar
Loesje1999
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 feb 2014 19:42

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Nou daar ben ik weer dan.

Vndaag even naar school geweest het is vakantie nu maar de meeste leerkrachten waren er gewoon.
Hebben hekel aan vakantie ofzo :P Voelde wel heel stom om door een lege school te lopen, net alsof er een ramp was gebeurd.

In de aula liep mijn gymleerar en die nam me dus mee daar dat koffiehok van de coordinators.
Daar was dus de coordinator met een mens die ik nog nooit geizien heb. weet ook niet wat ze doet ofzo, mischien pcsycholoog. En die wilde per sé dat ik met haar alleen ging praten zonder mijn gymleraar en coordinator.
En ze begon me allemaal hele rare vragen te stellen. Ik vond haar niet aardig want ze zat de hele tijd vreselijk nep te smilen. ik hou niet van neppe mensen. En haar parfum stonk echt enorm. Eau de chien ofzo.

Of ik het fijn vind thuis dus ik zeg ja. of ik me wel eens onveilig voel thuis dus ik zeg zo ja.
"oh,maar dat kan eigenlijk niet he" zegt ze :-o: En toen begon er een woordespelletje wat het verschil is tussen fijn en veilig zuuuucht. En toen begon ze een half uur over mijn vader, of ik hem aardig vond, of hij mischien wel eens rare dingen deed enzo ja hoooor... Dat heb ik toch helemaal nooit gezegd...
Nou en toen kreeg ik een hele preek over dat het eigenlijk mishandeling is wat mijn vader voorstelde en dat ik dat echt serieus moet nemen, dus ik zeg ik neem het wel serieus maar ik vind u niet aardig, en ik wil gewoon met de coordinator of mijn gymleraar praten.

Nou na veel gedoe kwam eindelijk de coordinator terug en die zij dat hij al contact had gehad met mijn moeder via OuderContact. Er komt binnenkort een gesprek met de coordinator en mijn mentor en mijn ouders. Papa zij alleen 'ha stoere meid' toen hij thuiskwam, verder helemaal niks. En mams kwam daarnet de was brengen en toen zij ze alleen 'meisje meisje toch..'. Pfff ik vind het allemaal niet meer zo leuk al die geheimzinigheid.
En ik mocht geen hulp bij huiswerk omdat je dat pas krijgt als je gemiddelt een onvoldoende staat.

Nou ze zoeken het maar uit. En anders ga ik wel havo doen, kan mij het schelen. Kan toch niks goed doen.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Loesje klopt ook maar even aan!

Hoi Loes,

Er is dus heel wat gebeurd in de tussentijd. Je schrijft dat je niets goed kan doen, maar jawel hoor, jij kan heus wel dingen goed doen. Dat het nu verwarrend, eng en spannend is, kan ik wel begrijpen. In het gesprek met de vrouw heb je tegenstrijdigheden gevoeld. Wat niet zo gek is. Aan de ene kant voel jij je helemaal niet veilig thuis, (wat inderdaad wel zo hoort te zijn) en aan de andere kant voel jij je toch wel weer veilig. Waarschijnlijk bedoelde de vrouw waar jij mee sprak met rare dingen hoe je vader reageert op je. Hoe hij doet tegen jou als hij in een bui komt dat hij niet aardig tegen je is, je slaag geeft en met dreigementen aan komt zetten, waar jij heel angstig van wordt. Op het moment dat dat gebeurd, voel jij je heel logisch, niet veilig in je thuisomgeving. Als hij aardig en rustig is, heb je het wat logisch is, fijn thuis. Maar eigenlijk zou het zo moeten zijn dat jij je altijd veilig kan voelen thuis.

Er komen dus bepaalde dingen op gang die angstig voor jou kunnen zijn. Je vader en je moeder hebben beiden een reactie gegeven waar jij misschien nu nog niet zoveel mee kan. Natuurlijk kan je dat onzeker maken. Jij wilt waaarschijnlijk duidelijkheid en dat is heel begrijpelijk. Ik hoop dat het gesprek wat gaat volgen je iets meer duidelijkheid zal geven en hoe het nu verder gaat. Ik hoop dat het voor jou stapje voor stapje, iets gaat brengen waar jij uiteindelijk iets aan hebt.
Zodat er bij jou meer rust komt en vaker een veel veiliger gevoel. Dat je minder nerveus bent voor wat kan komen. Dat er uiteindelijk concreet iets gaat gebeuren.

Je staat gemiddeld voldoende. Ik hoop dat dat zo mag blijven en dat jij in alle rust straks ook ermee verder kan. Dat het straks ook zo kan zijn dat je eens een onvoldoende haalt zonder dat daar gevolgen aanzitten die voor als erg angstig en onveilig voelen. Dat jij in een andere situatie terechtkomt, dat ben jij waard. [AAI]
Dat er begeleiding komt rondom de situatie, vind ik ook belangrijk. :knuffel: [AAI]
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Ouders & gezin”