Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

katleen schreef: daarstraks kreeg ik weer zo`n `aanval` van onbeheersbare eetgoesting : zin in boterhammen (veel!!) met vleessalade. dus ik neem boterhammen , doe koelkast open voor vleessalade .... had mijn man reeds het bakje leeggegeten.
dus ... boterhammen terug in broodzak
Oh wat balen zeg dat zal een leuke blik op je gezicht zijn geweest :lol:
Vroeger noemden ze dat een boterham met tevredenheid, maar vroeger zeiden ze wel meer domme dingen :roll:

Een eitje bakken de volgende keer? Ei met spek :nod:
katleen schreef:komende week is een erg fijne week : verjaardag man , dagje naar lieve vriendin , verjaardag vader , ... allemaal `gouden` momenten voor mij.
Dat is ook een idee van alles in huis halen en dan tegen je man zeggen dat hij zo veel mogelijk moet opeten of overal de helft ervan in ieder geval.
Heb je wel kans dat je man ineens veel aankomt dat heet verschuiven van het probleem Katleen 001_tongue

Leuke dagen voor je zie ik, veel plezier cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5 cheerqd5
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

GeenPijn schreef:Oh wat balen zeg dat zal een leuke blik op je gezicht zijn geweest :lol:
hihi , die blik viel nog wel mee , maar de woorden die ik toen zei zal ik hier niet herhalen wegens risico op ban. :D
GeenPijn schreef:Een eitje bakken de volgende keer? Ei met spek :nod:
tja nee , zo gaat dat niet met `troosteten` ... dat moet snel en meteen te eten zijn!!
ja echt!!!
GeenPijn schreef:Dat is ook een idee van alles in huis halen en dan tegen je man zeggen dat hij zo veel mogelijk moet opeten of overal de helft ervan in ieder geval.
of .... niets meer in huis halen!! :lol:

vandaag weer gaan joggen : liep lekker. (mooie woordspeling he)
wel behoorlijk stijf nadien. tja , zo gaat dat als je het opbouwen sneller wil dan verstandig is. haha

en voor de rest : alles oke!
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

fijn om te lezen allemaal

[045]
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

eithnec schreef:fijn om te lezen allemaal

[045]
dank je eith

verjaardag van man gevierd met een lekker etentje. speciaal voor de gelegenheid mij in het nieuw gestoken : rokje met hemdje , was best leuk om te zien.
en ook maar aangehouden naar vriendin. dat was wel grappig want die `kent` me vooral in jeans en t-shirt. tja , zo ziet een gok-juf er dus uit he. ze vond het wel tof zei ze.

ook nog een keertje gaan joggen ; ging weer beter. das wel plezant , die vooruitgang.
vandaag wel weer beetje baaldagje : slecht geslapen en wat veel `gedoe` in hoofdje ... met als gevolg weer gegeten voor vier personen. tja...
jammer , maar gaat morgen wel weer beter. ah ja : alles is op!! haha

zaterdag is het de verjaardag van mijn vader. eigenlijk toch heel bijzonder , want vier/vijf jaar geleden kreeg hij te horen dat hij nog max. 2 jaar zou leven door kanker. maar hij is er nog steeds , niet topfit , maar wel in staat om nog te genieten van kleine dingen die het leven mooi maken zoals komen chinees eten bij zijn dochter. ook ik vind die dingen heel fijn en waardeer die enorm.
maken van `toekomstige herinneringen` noem ik het. :)
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

[AAI] even een rustgevende aai over het drukke gedoe hoofdje [AAI]

slaap zacht meiske ik hoop dat je inmiddels al ligt te slapen

:knuffel:
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

fijn weekend geweest : helemaal in het teken van de verjaardag van mijn vader.
en ja , dat was gewoon `fijn` ; warme momenten waarvan we ons allen zeer bewust waren.
ook nog gaan joggen : zowel gisteren als vandaag een uur gaan rennen in het bos : lichamelijke inspanning en geestelijke ontspanning , of ook wel : goed voor lichaam en geest.
ook slapen gaat weer beter : gemiddeld 1 of 2 keer wakker `s nachts , maar voor de rest wel redelijk goed slapen.
dus ja , het gaat wel oke met katleen. :)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Mooi zo. Houd het vast zal ik zeggen. ;) [045]
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Memories schreef:Mooi zo. Houd het vast zal ik zeggen. ;) [045]
dank je memo. ik doe mijn best.
en het lukt me wel aardig geloof ik.
op school draait het goed , thuis is het rustig en fijn en de uitstapjes naar en met vriendinnen geven extra energie.
en voor rest ...gewoon leven he. :D
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

hier ben ik weer een keertje.
daarstraks was ik bij acupuncturist en dan vraagt hij elke keer naar voorbije week.
en tja , nu moest ik toch weer toegeven dat slapen minder goed gaat , dat ik niet meer ben gaan joggen de laatste dagen en dat ik weer drie dagen na elkaar heel erg veel snoep (en dan bedoel ik heeeeeeeeeeeeel veel). dus toch weer even een dipje.
na de acu-sessie babbelden we nog wat en sprak hij de hoop uit dat het komende week beter zal gaan. en toen zei ik : ach , misschien verwacht ik gewoon teveel en misschien is het zoals het nu gaat `goed genoeg`.
dus die bedenking maak ik me nu al de ganse avond : verwacht ik niet teveel? en ben ik gewoon een ontevreden iemand? want eerlijk ; er zijn mensen die veel meer redenen hebben om te klagen dan ik.
en die bedenking , boven op het weer meer piekeren , geven me toch weer een wat somber gevoel.
ook niet blij met mezelf , met mijn gedrag : ik WEET dat als ik ga joggen (of wandelen met hond) me veel beter voel dan als ik me volprop .... en toch .... loopt het fout. en tja , daar walg ik van. daar kan ik niet goed mee om , met dat niet onder controle houden van zoiets stom als eten.
klinkt dramatischer dan het is waarschijnlijk. maar waarom kan het niet `gewoon` goed gaan? er zijn zoveel fijne dingen in mijn leven en toch zijn er van die kleine k.tdingen die overschaduwen dat en zorgen ervoor dat het maar blijft schommelen.
ppff , klinkt wel pessimistisch als ik het nalees. ach , beschouw het maar als een `van-me-afschrijf`-bericht.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

ach meiske toch schrijf jij maar gewoon lekker van je af het kan maar opluchtten en nu je bedje in en hopelijk goed slapen morgen weer een dag :nod:

Afbeelding

rustgevende knuffel voor jou

[AAI]

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ eith : dank je wel!! en hoewel ik al begin te niezen als ik die kittens zie (allergie) zijn ze wel heel erg snoezig he. lief!!

vannacht weer te weinig geslapen.
wel fijne dag op school ; van alles wat gedaan en dat vind ik wel leuk : testen afnemen van kleuters , overleg met collega`s , nieuw spel spelen met enkele kinderen.
vanmiddag een beetje bijgeslapen op de zetel. nadien voel ik me altijd al een zombie zo suf , maar toch doet het me goed.
en ook goed : geen overdadig gesnoep vandaag.
goed he!!
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

:knuffel: :knuffel: :knuffel: [AAI] [AAI] [AAI]

Gewoon omdat het kan en omdat je alle steun kan gebruiken bij eventuele beslissingen, komende momenten en hoe überhaupt verder.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Memories schreef::knuffel: :knuffel: :knuffel: [AAI] [AAI] [AAI]

Gewoon omdat het kan en omdat je alle steun kan gebruiken bij eventuele beslissingen, komende momenten en hoe überhaupt verder.
dank je wel memo , waardeer ik heel erg.

verder gaat het wel goed met mij. en ach weet je ; de situatie zoals ze nu is , is door mij zo `gekozen` ; met alle positieve fijne dingen als de minder leuke en/of moeilijke zaken.
en dan zijn er natuurlijk de bekende valkuilen : slecht slapen waardoor eetbuien erg makkelijk vrij spel krijgen , het me toch aantrekken van gevoeligheden met het bijhorende besef dat stabiliteit een fragiel begrip is.
en dat gaat dan van blij zijn met een wandelingetje terwijl de zon op mijn rug schijnt tot enorme frustratie en irritatie bij een niet werkende computer. of warm gevoel door iemands complimentje tot intens ontdaan zijn bij woorden met iemand.
en wat me elke keer weer heel duidelijk wordt is volgende : wat komt elke keer weer terug : niet het feit dat ik niet goed slaap of teveel snoep frustreert me , maar wel het feit dat ik dat niet onder controle heb. klinkt misschien stom , maar weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. en nee , ik ben geen controlefreak ; maar tja , oke ja , misschien een beetje??? :D
wel leuke vooruitzichten : komende week vakantie!!! en dan lekker weer enkele dagen naar vriendin , en ook al uitstap gepland met man. en dit weekend komt dochter van overleden zus logeren. ook fijn.
dus ja memo , of de knuffels `nodig` zijn??? ze zijn in ieder geval heel erg welkom. :)
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

1 april 2012 ... toen werd ik lid van dit forum.
midden in een depressie , verlaten door elk gevoel , verlaten door mezelf.
en na twee jaar ben ik weer terug : niet de oude katleen , maar de `andere` katleen.
beter? misschien. sterker? misschien. wijzer? misschien.
maar zeker gelukkiger en bewuster leven.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Ontzettend fijn om dit berichtje te lezen. :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Teckna
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 dec 2012 19:11
Locatie: Omgeving Leiden

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Goed bezig cheerqd5
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ memo , teck en mango : dank jullie wel.

bewuster leven ... positief
genieten van de zon op blote armen , de frisheid van een ijsje , hondje die kwispelt tegen buurhondje.
echt praten met broer en oprecht blij met en trots op hem zijn.
waarderen van de mensen om je heen.

bewuster leven ... negatief
veel (teveel???) nadenken over de aspecten in het leven ; heel de tijd de balans opmaken tussen goed en te veranderen.
niet meer `tevreden` kunnen zijn met bijna gelukkig of bijna goed.

bewuster leven ... soms cheerqd5 en :D en 3some ; en soms :( en :evil: en [AAI]
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

3some
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ eith : dank je wel

nog 1 dagje school en dan twee weken vakantie. ale , twee weken EN 1 dag(paasmaandag).
al van alles gepland : dit weekend een lang weekend naar vriendin toe. enkele dagen dingen doen wat vrouwen onder elkaar doen : beetje wandelen , beetje winkelen (zij geeft kledingadvies ... wat ik niet altijd opvolg.hihi) , uit eten , en natuurlijk veeeeeel babbelen. altijd hele fijne dagen.
en dan hier en daar nog een dagje (of twee) weg. en dan ook nog weekendje met man en hond met de camper weg : de eerste uitstap dit jaar. hopen op mooi weer!!!
dus ja , ik kijk wel uit naar deze vakantie. maar naast vele leuke dingen doen toch ook nog een beetje uitrusten en volledig genezen , want ben nog niet terug helemaal fit merk ik.
maar al bij al ... het ga wel goe.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Klinkt als een leuke tocht voor de boeg katleen [045]
Veel plezier cheerqd5
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Leuke vakantie vooruitzichten! great
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ GP en Memo : dank jullie wel ...
en ...
vakantie goed ingezet : een plezant weekendje achter de rug met en bij vriendin.
veel gewandeld door de stad (veel drukker dan mijn dorpje) , wel erg gezellig : gezellig druk zonder overrompeling. veel gebabbeld over `de dingen des leven` en mannen.hahaha. ook wat winkels gekeken ; nee , niets gekocht. lekker uit eten. ook nog een mooie tuin bezocht. (ah ja , we doen zelfs aan educatie!!hihi)
kortom , hele fijne dagen die letterlijk en figuurlijk zonnig en warm waren.
nu enkele dagen thuis met misschien hier of daar nog een daguitstapje met hond.
en dan komend weekend met man en hond weer een bezoekje aan eith!! met de camper op een toffe camperplaats en dan weer eens echt bijpraten met caro. ik kijk er naar uit.

dus ja , plezant he!!
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

leuk weekendje gehad : met de camper naar eith , samen met hond en man.
was fijn : lekker bijgepraat met eith (hoewel wij nooit `uitgepraat` zullen zijn denk ik :D ), gewandeld in het hele mooie park , drie (ja , drie!!!) broeken gekocht , stoverij gegeten bij eith thuis (was erg lekker) , en twee keer uit eten geweest (was ook beiden keren lekker) , beetje buiten gezeten in het zonnetje , ....
kortom , het was een fijn weekend.
en nee ... geen vriendschap tussen onze hond en nieuwe kat van eith. die laatste zat verstopt achter het kookfornuis en liet enkel haar snoetje zien.(de kat he , niet eith zelf :lol: )
morgen heeft man ook nog vrij , dus gaan we nog een dagje `samen dingen doen` doen , zoals wandelen en hapje eten.
en dan dinsdag drie dagen naar vriendin ... altijd heel fijn!
goed gevulde paasvakantie dus. maar wel met 101 mooie , fijne , leuke , plezante , deugddoende , warme dingen.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

wel vriendschap tussen eith en hondje cheerqd5 die blindelings mijn paarse poort weet te vinden en dol enthousiast is

het was fijn erg fijn dit weekend zaterdag moest ik werken maar vrijdag en zondag waren weer heel fijn bijpraten (en neen uitgepraat raken we nooit hihi)is toch anders dan op de chat ook wel fijn af en toe eens irl contact, wandelen lekker eten winkelen

:knuffel:
puur op het gevoel

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”