Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

koen0069 schreef:Goed punt, Kyron. Dit demonstreert weer eens de macht van "te". In dit geval te gelovig. Te is bijna nooit goed behalve in "tevreden" en "tequila" \o/ 011
Hé, de fles niet alleen op hé… Laat ook een druppel voor mij over, wil je… Want ik wil ook wel genieten van de vruchten van de agave-plant. 024

Ja, religieus geloven kent grenzen. Overschrijding van die grens levert gevaar op. Waar ik een hierboven een schrijnend voorbeeld van heb gegeven. [crying]
Roady

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Kyron schreef: Allemaal dezelfde evangelische familie. Daar kan ik echt niet mee lachen.
Beste Kyron,
Dat is verdrietig om te horen.
Wat hadden zij volgens u kunnen doen om deze misere te voorkomen?

Groet,
Roady
Roady

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

volhoudertje schreef: Geachte Roady, in uw hoedanigheid als 'vrijwillig forum predikant' bent u toch wel bekend met Lucas 6:27-28?
Helaas beste volhoudertje, ik ken de bijbel niet uit mijn hoofd.
U wel zo te zien, dus ik zou zeggen: laat ons niet langer in spanning en vertel ons wat Lucas daar wilde zeggen.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Niet zo flauw doen Roady, je hebt vast wel een Bijbel bij de hand. Ga daar maar even in bladeren.
En anders is het wel via Google te vinden.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Volgens mij gaat dit hele topic zo langzamerhand eigenlijk niet eens meer over "specifieke" zelfhulpboeken maar blijft het "hangen" rondom de Bijbel.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Memories schreef:Volgens mij gaat dit hele topic zo langzamerhand eigenlijk niet eens meer over "specifieke" zelfhulpboeken maar blijft het "hangen" rondom de Bijbel.
En de mannekes die zich weer amuseren op infantiel niveau :-P

Graag terug on-topic iedereen :nod:
Blessings from Black Rose cheerlie53tv0
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Black Rose schreef:
Memories schreef:Volgens mij gaat dit hele topic zo langzamerhand eigenlijk niet eens meer over "specifieke" zelfhulpboeken maar blijft het "hangen" rondom de Bijbel.
En de mannekes die zich weer amuseren op infantiel niveau :-P

Graag terug on-topic iedereen :nod:
Blessings from Black Rose cheerlie53tv0
Ach ja als mensen het prettig vinden om het als zelfhulpboek te "prijzen" en er mensen zijn die daarover van mening verschillen, past het eigenlijk wel in het topic hoor.
Aangezien de titel aangeeft: welke vond je nuttig en welke beslist niet.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Memories schreef:
Black Rose schreef:
Memories schreef:Volgens mij gaat dit hele topic zo langzamerhand eigenlijk niet eens meer over "specifieke" zelfhulpboeken maar blijft het "hangen" rondom de Bijbel.
En de mannekes die zich weer amuseren op infantiel niveau :-P

Graag terug on-topic iedereen :nod:
Blessings from Black Rose cheerlie53tv0
Ach ja als mensen het prettig vinden om het als zelfhulpboek te "prijzen" en er mensen zijn die daarover van mening verschillen, past het eigenlijk wel in het topic hoor.
Aangezien de titel aangeeft: welke vond je nuttig en welke beslist niet.
Ach ja, dan maar laten doen hé...er staat tenslotte nergens "specifieke" vermeld in de titel 008
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Ach ja, dan maar laten doen hé...er staat tenslotte nergens "specifieke" vermeld in de titel 008
Juist.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Roady schreef:
Kyron schreef: Allemaal dezelfde evangelische familie. Daar kan ik echt niet mee lachen.
Beste Kyron,
Dat is verdrietig om te horen.
Wat hadden zij volgens u kunnen doen om deze misere te voorkomen?

Groet,
Roady
Een zelfhulpboekje lezen. :)

Nee serieus, als je elders dezelfde vraag opnieuw stelt in een topic dat meer over het onderwerp gaat, wil ik er wel nader op antwoorden, want anders zou het te ver van het “hart” van dit topic afdwalen als ik erop in zou gaan.
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Nu dat ik toch bezig ben wil ik ook een paar boekjes in de leeuwenkuil werpen, waar ik vroeger veel aan heb gehad.

Overigens heb ik ook Ben Tiggelaar uit het lijstje van de leeuw gelezen…

Van Byron Katie, Dyer die hier ook vermeld werden, heb ik ongeveer dezelfde soort bezwaren dat “volhoudertje” hier vermeld.

Tevens de enige boeken die ik zelf ooit als zelfhulpboek heb aangeraden in mijn studententijd vroeger zijn:

Op weg naar je ware zelf van Jean Jenson
De herontdekking van het ware zelf en illusies van Ingeborg Bosch

Leven in je leven Leer de volkuilen in je leven herkennen van Jeffrey young en Janet Klosko vond ik ook waardevol.

Jeffrey schrijft ook vakliteratuur voor psychologen in opleiding. Voor mij althans één van de betere criteria om relatief kwalitatief zelfboeken over te houden. Want vooral bij zogenaamde “zelfhulpboeken” ben ik uiterst kritisch. Daarom lees ik ze amper. (Terwijl ik doorgaans veel lees)

“Leven in je leven” worden zijn ideeën meer gepopulariseerd voor een groter publiek waar de schrijvers zijn best doen vaktermen te vermijden.
Roady

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

volhoudertje schreef:Niet zo flauw doen Roady, je hebt vast wel een Bijbel bij de hand. Ga daar maar even in bladeren.
En anders is het wel via Google te vinden.
Aahh kom op beste volhoudertje, u kunt toch wel gewoon zeggen wat u bedoelt?
Waarom zo geheimzinnig?? U wilde toch grappig zijn door een tekst neer te zetten? Moet ik hem dan ook nog zelf op gaan zoeken om te kunnen lachen om uw grapje? U is mij er eentje.
Black Rose schreef:Graag terug on-topic iedereen
Helemaal mee eens. Het blijft apart dat een bepaald woord als een knuppel in het hoenderhok blijkt te werken.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Kyron schreef:Nu dat ik toch bezig ben wil ik ook een paar boekjes in de leeuwenkuil werpen, waar ik vroeger veel aan heb gehad.

Overigens heb ik ook Ben Tiggelaar uit het lijstje van de leeuw gelezen…

Van Byron Katie, Dyer die hier ook vermeld werden, heb ik ongeveer dezelfde soort bezwaren dat “volhoudertje” hier vermeld.

Tevens de enige boeken die ik zelf ooit als zelfhulpboek heb aangeraden in mijn studententijd vroeger zijn:

Op weg naar je ware zelf van Jean Jenson
De herontdekking van het ware zelf en illusies van Ingeborg Bosch

Leven in je leven Leer de volkuilen in je leven herkennen van Jeffrey young en Janet Klosko vond ik ook waardevol.

Jeffrey schrijft ook vakliteratuur voor psychologen in opleiding. Voor mij althans één van de betere criteria om relatief kwalitatief zelfboeken over te houden. Want vooral bij zogenaamde “zelfhulpboeken” ben ik uiterst kritisch. Daarom lees ik ze amper. (Terwijl ik doorgaans veel lees)

“Leven in je leven” worden zijn ideeën meer gepopulariseerd voor een groter publiek waar de schrijvers zijn best doen vaktermen te vermijden.
Dank je wel Kyron. Ook ik heb er wat aan. Een aantal die je noemt kende ik al, alhoewel ik ze (nog?) niet in mijn boekenkast heb staan.
Misschien dat ik nog wel eens bij de andere boeken uitkom. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

fifty shades of grey

:D
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

momo schreef:fifty shades of grey

:D
:lol: Haha goeie.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Leeuwtjuh

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Zeikerds:

Tot jullie die naar mij luisteren zeg ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten, zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen.

&

Christian Grey zei: Oh Anna, give me your passion. Anna's inner Goddess exploded in a thousand pieces.

---

Ken uwe literatuur. Zowel de bijbel áls fifty shades...
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Memories schreef: Dank je wel Kyron. Ook ik heb er wat aan. Een aantal die je noemt kende ik al, alhoewel ik ze (nog?) niet in mijn boekenkast heb staan.
Misschien dat ik nog wel eens bij de andere boeken uitkom. :)
Fijns @ Memories, dat je iets aan mijn beperkt lijstje hebt. De boekjes van “Jean Jenson” en “ingeborg Bosch”… komt eigenlijk een beetje overeen met het gedachtengoed van “Alice Miller” die vooral bekend is van het boekje “het drama van het begaafde” kind.

Dat boekje werd mij ooit aangeprezen, tevens ben ik van dat boekje minder enthousiast over, en vind de ander boekjes van Alice Miller o.a. bijvoorbeeld: “in den beginne was er opvoeding” veel beter.

Al zijn de boekjes van Jean Jenson en Ingeborg veel praktischer, en mijns inziens daarom beter als mogelijke dienst als “zelfhulpboek” geschikt, waar iemand iets aan zou kunnen hebben, om het wat voorzichtig uit te drukken. :)

Groet,

Kyron
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Kyron schreef:
Memories schreef: Dank je wel Kyron. Ook ik heb er wat aan. Een aantal die je noemt kende ik al, alhoewel ik ze (nog?) niet in mijn boekenkast heb staan.
Misschien dat ik nog wel eens bij de andere boeken uitkom. :)
Fijns @ Memories, dat je iets aan mijn beperkt lijstje hebt. De boekjes van “Jean Jenson” en “ingeborg Bosch”… komt eigenlijk een beetje overeen met het gedachtengoed van “Alice Miller” die vooral bekend is van het boekje “het drama van het begaafde” kind.

Dat boekje werd mij ooit aangeprezen, tevens ben ik van dat boekje minder enthousiast over, en vind de ander boekjes van Alice Miller o.a. bijvoorbeeld: “in den beginne was er opvoeding” veel beter.

Al zijn de boekjes van Jean Jenson en Ingeborg veel praktischer, en mijns inziens daarom beter als mogelijke dienst als “zelfhulpboek” geschikt, waar iemand iets aan zou kunnen hebben, om het wat voorzichtig uit te drukken. :)

Groet,

Kyron
Het is altijd interessant om op allerlei gebieden soms iets te lezen. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Memories schreef: Het is altijd interessant om op allerlei gebieden soms iets te lezen. :)
Als een soort spirituele aanraking, door het lezen van een boekje of het voeren van een goed gesprek, waarbij jezelf door gedachten en ideeën van anderen als het ware wordt aangeraakt en omgekeerd hen op hun beurt zelf aanraakt.

Een zalig kerstfeest u en iedereen die dit toevallig leest op welke manier je het ook zult vieren.

Groet,

Kyron
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Als een soort spirituele aanraking, door het lezen van een boekje of het voeren van een goed gesprek, waarbij jezelf door gedachten en ideeën van anderen als het ware wordt aangeraakt en omgekeerd hen op hun beurt zelf aanraakt.
Nog niet eens gericht op het spirituele in dit geval eigenlijk. ;)

Ik wens je ook een mooi kerstfeest.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Memories schreef:
Als een soort spirituele aanraking, door het lezen van een boekje of het voeren van een goed gesprek, waarbij jezelf door gedachten en ideeën van anderen als het ware wordt aangeraakt en omgekeerd hen op hun beurt zelf aanraakt.
Nog niet eens gericht op het spirituele in dit geval eigenlijk. ;)

Ik wens je ook een mooi kerstfeest.
Het hangt er natuurlijk van af hé Memories, wat je onder dat “spirituele” verstaat. En welk soort spiritualiteit iemand het over heeft.

Voor mij horen daar gevoelens, gedachten, onze body, onze dromen en juist onze kwetsuren en wat we aanzien als onze zwakke plekken bij. Mijn zwakheid, mijn machteloosheid.

Natuurlijk bestaat er ook zoiets wat ik een hoog-in-de-boom-spiritualiteit noem, daar bedoel ik mee idealen die we onszelf stellen, ambitieuze doelstellingen die de mens door ascese meditatie en gebed zouden moeten bereiken, bestudering van heilige boeken, ethiek, hoe je behoort te zijn.

De moderne psychologie staat terecht zeer sceptisch tegenover deze soort van spiritualiteit, omdat daarbij het dreiging bestaat dat de mens innerlijk verscheurd wordt. Wie zich identificeert met zijn hoge idealen, beneveld vaak zijn realiteit die niet met die idealen overeenkomt.

Ik meen dat alleen door eerlijke zelfkennis iemand tot zijn persoonlijke spiritualiteit/waarheid komen.

De weg van ons echte zelf zie ik in plaats van omhoog te klimmen eerder af te dalen in onze werkelijkheid aan de ene kant, en de ervaring van machteloosheid en mislukking als plaats van authenticiteit, tot een mogelijke brug tot ontmoeting aan de andere kant... Zomaar een gedachte als associatie hoor. ;)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Kyron schreef:
Memories schreef:
Als een soort spirituele aanraking, door het lezen van een boekje of het voeren van een goed gesprek, waarbij jezelf door gedachten en ideeën van anderen als het ware wordt aangeraakt en omgekeerd hen op hun beurt zelf aanraakt.
Nog niet eens gericht op het spirituele in dit geval eigenlijk. ;)

Ik wens je ook een mooi kerstfeest.
Het hangt er natuurlijk van af hé Memories, wat je onder dat “spirituele” verstaat. En welk soort spiritualiteit iemand het over heeft.

Voor mij horen daar gevoelens, gedachten, onze body, onze dromen en juist onze kwetsuren en wat we aanzien als onze zwakke plekken bij. Mijn zwakheid, mijn machteloosheid.

Natuurlijk bestaat er ook zoiets wat ik een hoog-in-de-boom-spiritualiteit noem, daar bedoel ik mee idealen die we onszelf stellen, ambitieuze doelstellingen die de mens door ascese meditatie en gebed zouden moeten bereiken, bestudering van heilige boeken, ethiek, hoe je behoort te zijn.

De moderne psychologie staat terecht zeer sceptisch tegenover deze soort van spiritualiteit, omdat daarbij het dreiging bestaat dat de mens innerlijk verscheurd wordt. Wie zich identificeert met zijn hoge idealen, beneveld vaak zijn realiteit die niet met die idealen overeenkomt.

Ik meen dat alleen door eerlijke zelfkennis iemand tot zijn persoonlijke spiritualiteit/waarheid komen.

De weg van ons echte zelf zie ik in plaats van omhoog te klimmen eerder af te dalen in onze werkelijkheid aan de ene kant, en de ervaring van machteloosheid en mislukking als plaats van authenticiteit, tot een mogelijke brug tot ontmoeting aan de andere kant... Zomaar een gedachte als associatie hoor. ;)
Je hebt overigens ook Spirituele psychologie. Boeddhistische psychologie.

Meditatie en gebed of het losstaand van elkaar, hoeven trouwens helemaal niet onder het stukje hoog-in-de-boom spiritualiteit te staan.
Meditatie en/of gebed hoeven niets te verscheuren. Juist niet, is mijn mening.
Het kan juist helpen jezelf te leren kennen. Tot rust te komen. Meditatie en gebed staan los van eventuele doelstellingen. Daar bedoel ik mee dat je het ook kan doen zonder specifieke doelstellingen te hebben voor in de verdere toekomst. Het kan ook het moment van NU zijn of het moment vlak na gebed of meditatie.

Waarheid vind ik overigens een relatief begrip. Aangezien een mens altijd leert, groeit, ervaart. Hetzelfde geldt voor de omgevingf, de wereld.
Het begrip waarheid staat daarmee eigenlijk op losse schroeven. Vaker stel ik de vraag: wat is waarheid dan?
Ik denk niet dat je persee de "perfecte" waarheid moet vinden. Net zo min als dat je het "perfecte" geluk moet vinden.
100 % perfectie bestaat immers niet, alleen perfect op een eigen manier en dat is goed.
Als je blijft zoeken naar het perfecte geluk kan het zomaar zijn dat het "perfecte" geluk je al tig keer voorbij is gegaan. Namelijk het kan het moment van NU zijn.
Overigens is het zoeken naar een eventuele waarheid vind ik, beter als dat iemand zegt ik heb DE waarheid gevonden!!! Echt waar? Oke het kan, maar een waarheid is maar relatief.
(En zeker voor kinderen. ;) ) Als een klein kindje zou zeggen: Mamma het blokje is rood en jij zou aangeven nee, het blokje is groen, dan zou het vaker voorkomen dat het kind volhoud dat het blokje rood is. Voor het kind is het nou eenmaal rood, dat vind het kind fijn en leuk en voelt zich daar blijkbaar goed bij en het heeft dan minder oog voor wat mamma zegt. Namelijk dat het blokje een blauw kleur zou hebben. Er is, zo merk je, hierin geen waarheid. Er zijn hier 2 waarheden. De één zegt blauw, de ander zegt rood. Voor beiden een waarheid, maar dus geen één waarheid.

Voor zover. Hier wilde ik even op ingaan, voor de rest niet, aangezien ik persoonlijk vind dat het dan weer uit kan lopen op off-topic. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Namelijk dat het blokje een blauw kleur zou hebben. Er is, zo merk je, hierin geen waarheid. Er zijn hier 2 waarheden. De één zegt blauw, de ander zegt rood. Voor beiden een waarheid, maar dus geen één waarheid.
Groen bedoel ik. Maar het ging maar even om het aangeven van. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Memories schreef:
Je hebt overigens ook Spirituele psychologie. Boeddhistische psychologie.

Meditatie en gebed of het losstaand van elkaar, hoeven trouwens helemaal niet onder het stukje hoog-in-de-boom spiritualiteit te staan. enz....
Zo denk ik er ook over hoor Memories. Ik wou maar zeggen dat alles meer kanten kan hebben. Zoals vuur dat je kan verwarmen maar ook verbranden. Water levensnoodzakelijk, maar je kan er ook in verdrinken… enz. Hartstocht – de tocht van het hart – passie… kan je groot maken, of kan je verteren…

In de boeddhistische traditie, uw voorkeursspiritualiteit lijkt het wel? (tenminste, ik heb per toeval meerdere bijdrage van jouw over het boeddhisme gelezen) bestaat er geloof ik een soort van meditatietherapie bijv; tegen toxische ouders om maar een voorbeeld te geven, die hun kinderen als het ware vergiftigd hebben met hun woorden en/of gedrag. Waar men als opdracht dan als tegengif een soort van ik- versterkte mantra opzegt zoals:

- Ik mag bestaan.
- Ik ben oké
- ik ben goed zoals ik nu ben.
- Ik heb mijn best gedaan, het beste wat ik kon.
- ik ben een lief mens
- Ik heb vertrouwen

Vooral voor mensen die deze spiritualiteit een warm hart toedragen (kan me ook voorstellen dat anderen dat mantra-gedoe maar niks vinden) kan het innerlijk tot leven komen, en na verloop van tijd voelen en beleven dat hij/zij ook werkelijk er mag zijn, oké is, of een goede persoon enz.

Prettige jaarwisseling voorts,

Van harte,

Kyron
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: zelfhulpboeken welke vond je nuttig en welke beslist nie

Ja, zo hebben veel dingen twee kanten.


Ik weet niet of je gelijk van een voorkeur kan spreken. Maar ik vind inderdaad het Boeddhistische een positieve inslag hebben. Een inslag waar ik mij goed in kan vinden.
Ik vind veel op behoorlijk wat gebieden interessant. En ja, Boeddhisme is daar één van.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Overige problemen en vragen”