Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

ik ben een waar stresskonijn maar vind dat absoluut niet fijn

nu toch maar proberen slapen want morgen om half 7 gaat de wekker

slaapzacht iedereen
:knuffel:

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Laothe
Berichten: 2349
Lid geworden op: 07 okt 2010 18:14

Re: mijn ervaring

Hoi eithnec,
Bedankt voor het prachtige gedicht. Ik vind het echt heel mooi, ik kreeg er een brok van in mijn keel.

3some
It seems like nothing has changed, but everything is different now.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

graag gedaan [AAI]

net slecht nieuws gehad
collega Bobby is gistre avond in het ziekenhuis overleden
ik zei meermaals tegen de begeleiding, als hij nu niet geholpen word zal hij sterven maar hij wou geen hulp hij is op midcare overleden
ik moet het nog wat laten bezinken maar vind het echt erg [crying]
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

Afbeelding
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn ervaring

Gecondoleerd. Sterkte met het verlies.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: mijn ervaring

ach meiske toch , heel veel sterkte [AAI]
Gebruikersavatar
Laothe
Berichten: 2349
Lid geworden op: 07 okt 2010 18:14

Re: mijn ervaring

Gecondoleerd.. [AAI]
It seems like nothing has changed, but everything is different now.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

bij een droevige film even stevig uitgehuild

het was nodig

tijd voor men bed!

Afbeelding


:knuffel:
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

dit is het 7 uur journaal met Caroline

goedenavond dames en heren en welkom bij ons 7 uur journaal
Dit zijn de hoofdpunten, ...

Afbeelding
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

veel dinge die door men hoofd gaan niet veel zin om hier meteen over te vertellen maar heb gelukkig wel 2 mensen om te 'ventilleren' en dat is voorlopig ook voldoende de therapeute zou volgende week de 3de persoon kunnen zijn hangt er vanaf hoe 'sterk' ik me voel om er ook irl over te praten maar goed verder ben ik nu al een stukje rustiger in men hoofd en zal ik wellicht meer uren slapen dan deze nacht

volgende week nog een behoorlijk rustige week omdat ik maar enkele uren moet gaan werken al heb ik wel elke dag iets, morgen om 15u naar de bank dinsdag op datzelfde uur kine en bij me ouders eten en slapen op woensdag heb ik cerevam vorming (das de reisbegeleidingsdienst) over autisme en down syndroom men mama zal mij en vriendin Nicole brengen want het is niet ver van haar werk. donderdag werken tot 11u en dan om 12u hotstone massage vrijdag wellicht weer kine en het weekend is nog onbesproken.

fijne avond en zachte nacht lieve mensen

:knuffel:
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

eith voelt zich somber gewoon een algemeen rot gevoel en ook niet zo lekker beetje verkouden en algemeen pijnlijk gevoel
ik zou wel willen schrijven maar ik weet echt niet wat ik moet schrijven
ik kruip zo maar even onder men deken gewoon even helemaal wegduiken
dit is niet fijn zo meteen potje huilen ofzo
[crying]
puur op het gevoel
Gootje

Re: mijn ervaring

[AAI] Eeen hele dikke knuffel en een paracetamolletje om het meeste te verlichten [AAI]
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

het gaat nog steeds niet geweldig,
gistre was ik op stap met een vriendin, omdat we elkaar niet vaak zien maken we er meteen een volle dag van, ik was om half 11 ter plaatse en we zijn gaan shoppen eerst zonder de peuter bij ons, om 12u heb ik haar voor kerst getrakteerd op een etentje, we zijn verder gegaan ze heeft erg veel kleren gepast en een mooie feestoutfit gevonden, toen merkte ze op dat ik moe was en zijn we wat gaan drinken ik nam een koffie en een energiedrankje (tja niet goed maar je moet wat) ik had weer een 'boost' en kon er weer tegenaan, voor mezelf heb ik wandelschoenen een extra sportbroek een legging en wat bingo spulletjes. l

ater op de avond zijn we met haar vriend en zoontje van 2 nog naar de kerstmarkt geweest. daar was het enormmm druk maar ik moest nog een foto met kerstmuts voor men magazine, toen ik die avond thuis kwam zo rond 21u had ik echt enorm veel pijn kon ik me bijna niet meer bewegen met men bovenlichaam (schoudergewrichten nek en rug helemaal vast en pijnlijk) het was al over middernacht eer ik rustig genoeg was om te slapen vandaag liep ik ook nog versuft rond.

ik weet dat ik men grenzen moet bewaken en minder moet plannen op een dag maar verdorie ik wou me ook gewoon eens vermaken gewoon eens een hele dag en tja nu draag ik daar de gevolgen van zeker ergens ben ik gefrustreerd hierover toch weet ik dat ik men balans moet zoeken en hier ook mee moet leren omgaan met hoe ik ben en wat ik aankan het maakt me vaak somber want ik wil gewoon vechten maar dat lukt me soms echt niet.

en dat moest er nu gewoon uit want schrijven helpt wel

ik heb wel een vrolijke foto van mezelf want desondanks heb ik het wel fijn gehad.

Afbeelding
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: mijn ervaring

eithnec schreef:ik weet dat ik men grenzen moet bewaken en minder moet plannen op een dag maar verdorie ik wou me ook gewoon eens vermaken gewoon eens een hele dag en tja nu draag ik daar de gevolgen van zeker ergens ben ik gefrustreerd hierover toch weet ik dat ik men balans moet zoeken en hier ook mee moet leren omgaan met hoe ik ben en wat ik aankan het maakt me vaak somber want ik wil gewoon vechten maar dat lukt me soms echt niet.
ach meiske toch ....
ik hoop dat je erin zal slagen (hoe dan ook) om te aanvaarden dat die grenzen er zijn.
want constant die frustratie , constant dat vechten vreet zoveel energie en levert alleen maar negativiteit vrees ik.
en ik weet wel dat het veel moeilijker is dan het klinkt en dat je in theorie dit allemaal wel weet maar het niet (nog niet) kan omzetten in praktijk.
ik hoop dat dat ventileren een beetje zal helpen ... dan zet ik graag mijn deur open om te luisteren. [AAI]
Gootje

Re: mijn ervaring

Hey,

Tis idd heel goed dat je het kan uiten.
En jezelf vermaken dat moet zeker eens kunnen. Ben blij dat het ook gelukt is en tja, dat je daarna de rekening moet betalen, dat zij zo. Niets aan te doen. Behalve een dag daarna goed rust nemen (en langer als nodig).
Ik snap dat het frustrerend is, maar denk echt dat het belangrijkste is dat je ervan kan genieten. En probeer jezelf niet druk te maken om dat je daarna stikkapot bent, hoort er nu eenmaal bij. Een dagje daarna niets doen brengt hopelijk weer wat energie om de week weer door te komen.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: mijn ervaring

Ik denk dat je inderdaad ook best een keer lol mag hebben en dat het flink pijn doet erna ok dat hoort er in jouw geval blijkbaar bij. Je met je afvragen was het zo leuk dat het een dag pijn waard is. Zo ja dan doorgaan met mate Zo nee dan inderdaad stoppen.
Niet moeilijker maken dan het is. ;-)
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn ervaring

Ja, ik ben het eigenlijk wel eens met wat GeenPijn schrijft. Is het dat waard? Dan doorgaan hoe je doet. Is het dat niet waard? Dan eerder ermee stoppen.
Grenzen aangeven. ;) Als je dat niet of te weinig doet of te globaal, dan heeft men vaak niet een goed beeld van wat er (op dat moment) speelt.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

dank voor jullie reacties :knuffel:

ach ja ik ken mezelf en mezelf zegt altijd doorgaan zolang het nog kan genieten van zo lang mogelijk, alleen zal ik moeten leren echt beter men grens aan te geven of de dag nadien niets inbouwen gewoon rust nemen, pijn is er sowieso dagelijks alleen de mate waarin ik pijn heb wil wel eens schommelen alsook men toleratieniveau

tijd om te gaan werken

fijne dag lieve mensen

:knuffel:
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn ervaring

Deze vergelijking / zienswijze heb ik in het topic van Koen geschreven, maar het past hier wedegelijk ook. :nod:

Een achtbaan gaat door en door en door voor de bezoekers die graag een ritje in de achtbaan willen maken.
De achtbaan word dikwijls ingezet en is vaak één van de lievelingsatracties in een pretpark.
Er word van de achtbaan verwacht het gewoon te doen en door te gaan, voor het plezier van anderen.
"Zelf" moet de achtbaan natuurlijk wel de energie hebben om het ook te blijven doen en om ook plezier te ervaren.

Om het optimaal te blijven doen worden achtbanen regelmatig getest en gecontroleerd.
Hoe is het ermee? Moer er misschien iets veranderd worden? Moet er misschien iets bijgersteld worden? Is het misschien zo dat we even de achtbaan moeten sluiten?
Gebeurd het niet dat het regelmatig bekenen en gecontroleerd word, dan is er een kans op stilvallen, vast komen te zitten en ongelukken.
Dat willen ze graag voorkomen. Maar dan is het wel van belang dat controle blijft.

Hetzelfde geldt dat voor mensen .... gaan mensen maar door en door en door, luisteren ze niet naar hun lichaam, laden ze onvoldoende op, nemen ze onvoldoende rust en ontspanning dan worden ze teruggefloten op verschillende manieren. Dan komen ze ook "stil te staan" "vast te zitten" "raken ze uitgeblust".
Dan zijn ze verder van huis. Net als dat een attractie verder van huis is, omdat het niet meer verder kan.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

Ik besef het wel memo, ik zeg daarom men maandelijkse hsp praatavond morgen af omdat ik weet dat ik nog veel moet deze week en ik anders helemaal over men grens ga ;)

vandaag voel ik me overigens ook niet zo fijn ik ga zo naar de huisarts voor fysio voorschrift en dan een rustig avondje

morgen is er psychotherapie en verder kan ik het relatief rustig aan doen

:knuffel:
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

deze avond had ik een afspraak met de huisarts, ik moest een nieuw voorschrift voor de fysio, ze heeft me ook nog eens helemaal onderzocht spieren en mobiliteit getest (vorige keer was het de andere niet zo vriendelijke huisarts) nu dus de lieve huisarts die had me na de scans nog niet onderzocht begon terug over de arthrose van men tussenwervelschijven en bevestigde idd dat men rechter schouder er erger aan toe is dan de linker idem voor men armen.

ik vertelde haar ook dat ik weer het gevoel had erg moe rond te lopen en overdag ook rust nodig te hebben, ik vertelde haar dat ik soms savonds niet vlot inslaap vanwege pijn en niet elke nacht rustig doorslaap zonder een vast patroon van altijd slecht of altijd goed slapen. de huisarts vermoed dat ik gewoon zo moe ben omdat ik vanwege pijn en piekeren soms gewoon niet efficiënt slaap ik krijg medicatie mee (geen slaappil als dusdanig) maar wel iets wat rust geeft en je dieper laat doorslapen (geven ze ook aan kindjes ) hierdoor zou ik dus overdag me fitter moeten voelen en meer aankunnen (hoopgevend) ik moet het medicijn even een weekje tijd gunnen elke avond uurtje voor het slapen gaan innemen en dan afwachtten.

heb ook een anti conceptie met minder oestrogeen vanwege het overmatig hebben van men maandstonden even afwachtten wat dat geeft. bloeddruk was in orde dus we kunnen volgens mij wel weer even de goede kant uit kijken
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

al paar dagen niet geschreven hier
omdat ik niet zo goed weet wat ik moet schrijven, ik heb een paar drukke dagen achter de rug en voel me ook niet zo lekker voorhoofdsholten zitten weer helemaal dicht pijnlijk lijf sneller moe en ja dat geeft me die 'angst' dat het weer een rot winter voor me word dus ik probeer te vechten tegen ernstiger zie worden maar voorlopig ben ik nog niet zeker of ik dat ga winnen.

morgen kerst avond ik ga bij me ouders slapen en op kerstdag bij tante eten dat is traditie en dan 2de kerst men reiskoffer inpakken en van 27 tot 2 januari als reisbegeleidster richting groepshotel duiventil te Nunspeet 28 december komt hartsvriendin uit Drenthe me even bezoeken, hier kijk ik ontzettend hard naar uit ik mis haar en haar warme knuffels gewoon ja ze is zo lief voor me :nod:

voor nu zo meteen slapen ben erg moe na een dagje shoppen met vriendin

fijne avond en zachte nacht zo meteen

:knuffel:

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

Afbeelding

weekje zonder internet te nunspeet 2 januari terug thuis

een fijne!

:knuffel:
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: mijn ervaring

Afbeelding
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: mijn ervaring

Tot volgend jaar en een fijne tijd! :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”