Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

[applaus] [applaus] [applaus]

echt fijn om week na week zulke berichten van je te lezen en ja ik voel het ook je bent sterker
dat verdient,... een appel :D of iets anders wat je graag hebt hihihi

ik ben overigens nog steeds dankbaar dan ik jou heb leren kennen [045]
:knuffel:

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Ik hoop dat het allemaal een beetje met je gaat Katleen. :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

eithnec schreef:dat verdient,... een appel :D
hihihi , heel plezant hoor!!!
maar ja!! een appel kan lekker zijn hoor!! :tongue:
Memories schreef:Ik hoop dat het allemaal een beetje met je gaat Katleen.
dank je memo , maar ja , het gaat goed met mij!!
in de chat vertel ik wel eens over diepste gedachten die ik hier liever niet uitspreek , maar jawel ... het gaat echt wel goed.
nee , niet alles loopt zoals ik zou willen , of denk te willen ; maar dat komt vast wel goed. weet nog niet wanneer , maar ik kijk sowieso niet naar `de toekomst` , dus ik zie het wel , dag na dag. en dat vind ik wel oke.
ik kan trouwens niet anders : ik kijk nooit naar de toekomst , ik maak geen plannen voor later .... gewoon omdat ik te vaak die plannen en toekomstbeeld heb moeten aanpassen door dingen en omstandigheden die hierin ingrepen.
dus : vandaag was een hele fijne dag ; hopelijk kan ik morgenavond hetzelfde zeggen. :)
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

cadeautjes .....
dit weekend had ik het erover met een vriendin. dat ik liever een zak chips krijg als pakje dan een fles wijn of parfum.
want die chips staat voor mij voor lekker knabbelen voor tv of met een goed boek en voor ontspanning en momentje voor mezelf. terwijl wijn of parfum me niets zegt.
ik vind die chips dan ook veel persoonlijker dan dat andere.
gisteren ook een heel lief cadeautje van caro gekregen : een mand met allerlei lekkers , echt elk dingetje typisch voor mij.
zo was er een zakje met zure beertjes , alleen rode en oranje , want die eet ik altijd het eerst op in een mengeling. ook een pakje speculoos want dat vind ik veel lekkerder dan pepernoten. ...... allemaal dingen waarover we ooit een gepraat of gechat hadden.
en ja , dat raakt me dan wel ... lief en persoonlijk uitgezocht voor mij.
later meer .... :)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

katleen schreef:cadeautjes .....
dit weekend had ik het erover met een vriendin. dat ik liever een zak chips krijg als pakje dan een fles wijn of parfum.
want die chips staat voor mij voor lekker knabbelen voor tv of met een goed boek en voor ontspanning en momentje voor mezelf. terwijl wijn of parfum me niets zegt.
ik vind die chips dan ook veel persoonlijker dan dat andere.
gisteren ook een heel lief cadeautje van caro gekregen : een mand met allerlei lekkers , echt elk dingetje typisch voor mij.
zo was er een zakje met zure beertjes , alleen rode en oranje , want die eet ik altijd het eerst op in een mengeling. ook een pakje speculoos want dat vind ik veel lekkerder dan pepernoten. ...... allemaal dingen waarover we ooit een gepraat of gechat hadden.
en ja , dat raakt me dan wel ... lief en persoonlijk uitgezocht voor mij.
later meer .... :)
Hoi Katleen,

Wat lief van Caro/Eithnec dat ze zoiets dan voor je meeneemt!

Je schrijft dat een zak chips veel beter bij je past/bij je hoort/ dat je dat liever hebt dan parfum of wijn bijvoorbeeld. Lekker knabbelen voor de televisie.
Was dat altijd al zo? Of heeft het eten/ lekkers nu ook een "andere" functie?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Memories schreef:Je schrijft dat een zak chips veel beter bij je past/bij je hoort/ dat je dat liever hebt dan parfum of wijn bijvoorbeeld. Lekker knabbelen voor de televisie.
Was dat altijd al zo? Of heeft het eten/ lekkers nu ook een "andere" functie?
euh .... ik vind chips gewoon lekkerder dan wijn. ;)
en tegen parfum kan ik niet door gevoelige huid.
dus nee , eten heeft geen andere functie dan lekker zijn. (buiten soms een extra grote zak `troost-chips` , maar dat kent iedereen wel denk ik he.)

net caro naar station gebracht. door file heeft ze net haar trein gemist en moest ze een uur wachten. dat was wel even vloeken!!
maar deze twee dagen waren wel fijn. heel fijne gesprekken met haar gehad ... gewoon gehoord worden zonder oordeel of veroordeling.
ook lekker gaan uit eten en iets drinken , wat shoppen en wandelen met hondje , wat luieren op de zetel .... gewoon fijne dingen doen
en!!! ik heb een nieuwe boekentas gekocht!! cheerqd5 (een tas die `past` bij een gok-juf. hihi)
en nu nog verder genieten van deze week vakantie. nog geen concrete plannen maar dat hoeft ook niet!!
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

(buiten soms een extra grote zak `troost-chips` , maar dat kent iedereen wel denk ik he.)
Ja. ;) Dat bedoelde ik. Ik ben het met je eens dat iedereen dat weleens kent en dat het niet erg is als dat af en toe eens gebeurt.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ memo eten kan ook gewoon lekker zijn en dat zou altijd de hoofdfunctie moeten zijn zelfs bij emo eters zoals ik vroeger heel sterk zelf was vond ik alles wat ik at nog wel in de eerste plaats lekker ik at niet zomaar doelloos om het even wat
spruiten bv zijn nog steeds niet lekker bv maar die lust katleen dan weer wel :) en als ik moet kiezen tussen een glas wijn of een bord spaghettie kies ik zeker voor de spaghettie zelfs al lust ik bv wel witte wijn hihi

@ katleen, even weg uit mijn normale doen en alleen thuis was wel fijn voor mij en keertje ergens naartoe waar ik nog nooit geweest ben vind ik ook plezant en de verwennerij ook wel natuurlijk :) .

geniet nog maar beetje van je vakantie en seffes van de accu

3some
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ memo eten kan ook gewoon lekker zijn en dat zou altijd de hoofdfunctie moeten zijn zelfs bij emo eters zoals ik vroeger heel sterk zelf was vond ik alles wat ik at nog wel in de eerste plaats lekker ik at niet zomaar doelloos om het even wat
spruiten bv zijn nog steeds niet lekker bv maar die lust katleen dan weer wel :) en als ik moet kiezen tussen een glas wijn of een bord spaghettie kies ik zeker voor de spaghettie zelfs al lust ik bv wel witte wijn hihi
Dat begrijp ik wel. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

het is alweer vrijdag ; weekje vakantie zit er weer bijna op.
leuke start met logeren van caro , maar nu al twee dagen beetje ziekjes : wat verkouden en last van mijn oren. niet heel erg , maar wel ambetant genoeg om me niet echt lekker fit te voelen.
voor de rest niet veel te melden eigenlijk. beetje kwakkelig (=lamlendig) van lichaam en geest geloof ik.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

dan heb je het weekend nog om aan te sterken en voldoende rust te nemen :nod:
en er vanaf maandag weer in te vliegen met de nieuwe stijlvolle boekentas aan je zijde :)

voor nu een zachte nacht

3some
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

net terug van dag bij vriendin. dinsdagavond thuis vertrokken ... voor een plezante meidendag.
maar onderweg ernaar toe kreeg ik telefoon van vriendin van broer met slecht nieuws : mijn broer is weer hervallen met drinken. ik hoorde het nieuws en ik blokkeerde totaal : geen enkel gevoel kwam er binnen , enkel boosheid.
en ik kon NIET terugdraaien en naar huis rijden. ik kon het gewoon niet opbrengen , dus ben ik toch doorgereden naar vriendin. daar wel even gehuild , maar toen mijn leven thuis buiten geschakeld en toch genoten van dinsdagavond en vandaag.
en nu terug thuis ....... heel dubbel gevoel ....
hoe kon ik zo egoïstisch zijn in plaats van naar huis te komen???
maar ik kon het niet ; echt niet. ik kon het gewoon niet hanteren.
net naar vriendin van broer gebeld : en hij is dus nu nog steeds in zijn eigen huis , is al die dagen blijven doordrinken , en eigenlijk valt er niet mee te praten.
mijn hart breekt als ik aan hem denk. en dan ben ik bang ... bang voor wat er komen gaat.
het is gewoon niet eerlijk!!! mijn broer is een topkerel , wij zijn twee handen op een buik ; dezelfde humor , dezelfde meningen vaak , dezelfde gevoeligheden , ...
ik kan alleen maar huilen nu ... [crying] [crying] [crying]
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

shit meiske toch ik wou dat ik nu bij je was dan zou ik je troosten
dit is meer dan heftig


:knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel:
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Vind het zo erg voor jou Katleen dat je broer steeds maar hervalt :(
Anderzijds niet dat jij het jezelf kwalijk hoeft te nemen dat je er niet onmiddellijk naartoe kon.
Tenslotte probeer je zelf ook dagelijks je leven wat in evenwicht te houden om niet te hervallen in een depressie, dat kost ook veel energie.
Lijkt me beter om met hem te praten wanneer hij nuchter is, en gelukkig heeft hij mensen om zich héén die om hem geven waardoor hij hopelijk terug op het goeie spoor belandt.

Wens jou veel sterkte en dat je broer ooit uit zijn drankprobleem geraakt + eventueel achterliggende problemen die hem hiertoe aanzetten kan overwinnen.

Take care [AAI]
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

vanmorgen had ik sms naar broer gedaan met daarin dat ik hem graag wil helpen maar niet weet hoe en wat. en dat als hij me nodig heeft , dat ik maar 1 telefoontje ver ben.
hij belde me een kwartiertje later terug. hij was duidelijk hoorbaar onder invloed.
hij wil niet dat ik langskom , hij wil met rust gelaten worden.
op de vraag wat hij dan wel wil , antwoordt hij `niets`.
en natuurlijk 10 keer `sorry`.
praten met hem als hij nuchter is????? hij is nu al vijf/zes dagen aan het drinken. en dat moet je letterlijk nemen he : niet eten , enkel drinken en slapen , slapen en drinken. hij is dus constant dronken en dan valt er niet mee te praten : onredelijk , totaal niet voor rede vatbaar , ...
vanmiddag ga ik er toch heen , en hoop dat ie me binnenlaat. en tja , dan toch maar weer proberen hem te overtuigen van zich te laten opnemen. maar ik vrees dat hij hier niet in wil meegaan en ik ben ook beetje bang dat ikzelf op een gegeven moment ga zeggen `dan drink je je maar dood`. :(
en mijn ouders ... ppffff... ik durf ze zelfs niet te bellen want ik vrees dat zij dit niet nog een keer aankunnen.
dus tja , ... moeilijk!!! ik ben een `taaie` zei een lief forumlid ... maar nu voel ik me niet `taai`. ik voel me verschrikkelijk wankelen , emmer loopt over van heftige gevoelens , ... niet fijn.
voor mezelf toch eens op het net rondkijken voor eventueel contact met lotgenoten ; familieleden van alcoholisten. al is het maar om even mijn ding te kunnen delen met mensen die net hetzelfde ervaren.
rest enkel nog een diepe zucht en een verdwaalde traan ...
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

lieve meid

ik hoop dat je de kracht vind om je hier weer door te slaan eventueel door contact te zoeken met lotgenoten die ervaren waar je nu doormoet ik wil er graag voor je zijn in de mate dat het mogelijk is omdat ik om je geef maar met het probleem zelf heb ik geen voeling.

als ik iets voor je kan doen je weet me te vinden

[AAI]
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

even van me afschrijven ....
net terug van ganse namiddag bij mijn broer ...
veel gepraat , geroep , gevloek , gehuil van mijn kant. proberen hem te overtuigen om hem te laten opnemen. tegen zijn zin hem meegenomen naar het ziekenhuis onder het moto : je hebt geen eigen keuze momenteel.
ellende : in het ziekenhuis was er geen plek meer vrij. morgenvroeg bellen om te zien of het dan kan. dus broer weer terug naar huis gebracht ... tja , wat moesten we anders.
zelf eerst nog moeten vragen voor iets van medicatie tegen de afkickverschijnselen zodat hij de nacht levend doorkomt.
dus ja , nu voel ik me emotioneel compleet gesloopt. veel en veel moeilijker dan vorige keer.
pppffff , ... even uitgepraat voor nu [crying]
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

3some
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Je hebt je best gedaan voor vandaag, meer kun je niet doen. Morgen zie je wel weer hoe het verder gaat. Dat je hem al tot het ziekenhuis hebt weten te krijgen is al een goed begin!
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Je hebt het al voor elkaar gekregen om je broer tot het ziekenhuis te krijgen. Blijf op je hoede ook voor jezelf Katleen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Pffff, geen éénvoudige situatie maar je hebt hem toch maar kunnen overtuigen om zich opnieuw te laten helpen [045]
Lastig dat blijkbaar enkel jij hem zover krijgt, alles valt op jouw schouders.
Hopen dat er morgen een plaats vrij is voor hem, en probeer daarna vooral terug aan jezelf te denken.
Sterkte :knuffel:
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

lieve meid

ook voor vandaag heel veel sterkte

:knuffel:
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

dank voor jullie lieve , meelevende , bemoedigende woorden. doen me echt wel goed.
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

stand van zaken ....
net terug van broer. en niet te geloven misschien , maar hij was weer de broer die ik zo graag heb. hij keek weer helder uit zijn ogen , zo goed als geen afkickverschijnselen en hij was weer aanspreekbaar en `normaal` denkend.
wij (samen met een hele goede vriendin van hem) hebben dan ook fijn gepraat over de hele situatie en alles erom heen.
hij wil het zelf aanpakken met medicatie en hulp van de AA-bond. heb ik wel gevraagd voor soort regeling dat ik die bond mag bellen om te horen of ie ook daadwerkelijk gaat.
ik heb ook nog met mijn ma gesproken en zij kan een soort `afstand` nemen ervan en aanvaarden van de situatie. ben ik heel blij om , want ppfff , wat zagen mijn ouders hiervan af.
en ikke???
tja , ik voel me gesloopt momenteel. dit waren hele moeilijke , hele zware dagen die heel veel van me vergden op emotioneel vlak.
mijn emmer zit dan ook boordevol momenteel. of eerlijker : momenteel loopt hij wel regelmatig over voel ik.
ik hoop dan ook dat ik dit weekend het een stuk kan loslaten en me bezig houden met andere dingen.
want ppffff , nee ... niet fijn nu.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

hey meiske

gelukkig is broer terug wat 'stabieler'
ik hoop dat het nu de goede kant mag opgaan

en dat jij het ook wat van je af kan zetten

ik hoop dat je dit weekend dan ook voldoende afleiding en fijne dingen zal vinden
vooral luisteren naar je gevoel en als dat huilen is dan is dat ok

:knuffel:
caro
puur op het gevoel

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”