Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Net zoals een psychiater of psycholoog je daar verder mee kan helpen. Dat een probleem ook aangepakt kan worden op andere manieren, ben ik met je eens en het "moet" ook bij de kern.
Maar hypnotherapie is niet overal de oplossing voor. Of werkt niet altijd. Of wil lang niet iedereen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Marcus Geleyn

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Ja, medicatie kan natuurlijk goed helpen,... tijdelijk en zo lang je de medicatie blijft nemen. Terwijl men de medicatie neemt zou men eigenlijk ook aan de oorzaak moeten werken en dat gebeurt niet altijd. Maar ik zie veel mensen die al die medicatie na lange tijd beu zijn en terug zichzelf willen zijn zonder medicatie. En daar sta je dan. Probeer maar af te bouwen als de oorzaak nog steeds aanwezig is. Bovendien zijn er heel wat medicamenten die je zo suf, ongevoelig en emotieloos maken dat niets je nog kan schelen.
Dat is ook de oplossing niet en vaak zie je dat het binnen een gezin niet meer functioneert omwille van de partner die onder de pillen zit maar ze niet kan missen.
En natuurlijk kunnen mensen zich goed voelen bij antidepressiva of spierontspanners en natuurlijk zijn er mensen die dit gelukkig maar een korte periode nodig hebben. Maar degenen die het al jaren nemen durven en kunnen hun medicatie niet missen. Iemand heeft hen gezegd dat ze er mee moeten leren leven en dat er nog ergere gevallen zijn. Alles hangt af van de ernst van de klacht en er zijn klachten waar geen medicijnen voor bestaan. Die klachten moet je in de geest oplossen of je blijft pillen nemen.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

misschien is het nuttig over dit onderwerp medicatie vs andere vormen van therapie een nieuw topic te openen lijkt me zinvoller dan hierover de discussie te houden in een persoonlijk topic van iemand

:nod:

caro
puur op het gevoel
Marcus Geleyn

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Dat lijkt me geen slecht idee.
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Marcus Geleyn schreef:ik hoop dat je snel de juiste hulp vindt want volgens mij zijn je problemen nog lang niet voorbij.
euh ....... oke??
ik hoop dat je mijn ganse topic hebt gelezen (alle 24 bladzijdes) eer je deze conclusie trekt.
want oh ja , er spelen nog een heleboel dingen die voor `problemen` zorgen. maar ik heb al heel wat diepe waters doorzwommen en eruit geraakt met veel hulp uit veel verschillende hoeken. maar dat hoef ik niet uit te leggen , want het staat allemaal te lezen hier!
en nee , ik zou zoiets als hypnotherapie zeker niet uitsluiten als hulpmiddel om weer beter , fijner , gelukkiger en stabieler in het leven te staan.
maar voor nu gaat het wel oke.
net terug van weekendje valkenburg met camper : mooi weer , mooie omgeving en plezante gezelligheid. fijn om zo de vakantie af te sluiten.
want ja ... morgen weer naar school : halftijds als gok-leerkracht (Gelijke Onderwijs Kansen) , soort `taakleerkracht` zeg maar. en ja , ik kijk er wel naar uit. het is een nieuwe (hernieuwde , want reeds gedaan in een vorig leven) uitdaging die me zal aanzetten tot `ontwikkelen`.
even niets over broertje ... tuurlijk maak ik me zorgen , maar laatste gesprek was open , eerlijk en hoopvol. en met die gedachte in mijn hoofd kijk ik er nu ook naar (of probeer ik toch) : hij doet zijn best , ik sta klaar voor hem , en wat en hoe het verder gaat , zal de toekomst uitwijzen.

@ eith : :) dank je
@ memo : jij volgt me al langer dan vandaag en weet hoe ik over dat soort dingen denk. dat er niet 1 oplossing (hulpmiddel) is , maar een hele omkadering van allerlei dingen vaak het beste `werkt`. ale , voor mij toch. :)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ memo : jij volgt me al langer dan vandaag en weet hoe ik over dat soort dingen denk. dat er niet 1 oplossing (hulpmiddel) is , maar een hele omkadering van allerlei dingen vaak het beste `werkt`. ale , voor mij toch. :)
Ja, vandaar mijn reactie. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
depri69

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Katleen, ik wens je alvast heel veel sterkte, ook met je nieuwe schooljaar, je broer, en uiteraard jezelf.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

goeiemorgen

hopelijk beetje kunnen slapen.
ik kom je nog even veel succes wensen op je eerste schooldag [045]
maar ben er zeker van da jij je nieuwe taak goed zal doen :nod:

:knuffel:

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

eerste schooldag zit erop.
of het lieve berichtje van eith of depri ermee te maken hebben , weet ik niet ; maar het was een fijne dag.
het voelde gewoon `goed`. en ja , dat is fijn , want uiteindelijk was het geen lichte beslissing.
vanmiddag is broer nog op bezoek geweest. was ook wel fijn!!
hij `pakt` het aan op zijn manier .... en tja , ik steun hem daarin!!
dus alles samen ... was 2 september best een oke-dag!!
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

fijn!!! [045]

3some
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Een goed begin is het halve werk. ;-)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ eith en memo : ja heh!! :)

ach , laat ik maar eerlijk toegeven : ik was best zenuwachtig toen ik vanmorgen naar school ging : stel dat ik wel terug in de klas wil ... stel dat ik dat hele gok-gebeuren toch niet zie zitten ....
maar ik wilde niet in mijn klas , ik zie het gok-gebeuren wel zitten , ... en het viel gewoon allemaal op zijn plekje : dit is iets wat ik nu moet doen!!
ik kan jullie verzekeren : dat voelt erg fijn!! een beslissing nemen en ervaren dat het een juiste is!!
geeft vertrouwen in eigen `inzicht`.
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

de eerste werkweek zit erop. de eerste week van halftijds werken met andere taakinvulling.
en ja ... het was een hele fijne week. ik heb ervan genoten. ik voel terug een beetje die passie die ik kwijt was : werken met kinderen , overleggen met collega`s of directie of zorgcoordinator , .... dat zijn dingen die me liggen , waar ik goed in ben en die ik graag doe.
ook weer naar acupuncturist geweest , die was enkele weken met verlof. was weer een fijn ontspanningsmoment.
ook de puva begint aan te slaan : de plekjes zijn `tot rust` gekomen en het genezingsproces is begonnen.
wel al twee dagen last van mijn oog : dik en gevoelig en pijnlijk. waarschijnlijk een ontsteking (of allergische reactie op iets of ....) ; zalfje gekregen van apotheek en moet over een paar dagen weer beter zijn.
en broertje doet het ook goed , en daar ben ik heel blij mee en trots op. ouders zijn beiden ziekjes maar dat komt wel weer goed. hoop ik.
vanmiddag fijn gaan uit eten met man : die had halve dag vrij , dus dat was plezant om de werkweek mee af te sluiten
en seffes ga ik weer een weekendje naar een goede vriendin. fijne dagen vol ontspanning , zonder zorgen , zonder piekeren , ... alleen maar persoontje katleen zijn.
dus algemene conclusie : het gaat wel goed met katleen!!!
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

geniet maar van dat fijne gevoel meiske
t gaat weer de goede kant op met broer,op school, weer wat rust in je hoofdje en huid
en deugddoend weekendje bij je vriendin en ja daar ben ik erg blij om voor jou.

met je ouders komt het ook vast weer goed die zullen ook wel weer wat rust vinden.

en goed dat je toch naar me geluisterd hebt voor je oog :nod: over een paar daagjes is dat ook wel weer genezen, en zo niet zal je dokter wel de zalf met cortisone voorschrijven.

fijn weekend meiske en tot zondag

Afbeelding

:knuffel:

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

ik heb een heel fijn weekend gehad. batterijen zijn weer opgeladen : fijne gesprekken , veel gewandeld , lekker gegeten , ... dagen die deugd doen!!
en dan kom je thuis : hondje en man blij dat je er weer bent ... ook heel fijn om te ervaren.
want dat zijn momenten dat ik me enorm `rijk` voel : `rijk` door mensen te hebben die om me geven , die me graag zien. mensen in mijn omgeving en mensen op 150 km afstand.
ik voel me best goed eigenlijk ; het lijkt weer een beetje `op orde` allemaal.
vanmorgen wel nog naar huisarts geweest : oogontsteking aan beide oogjes : lastig en pijnlijk. druppels gekregen en nu zou het snel beter moeten gaan.
en voor de rest .... we zien het wel!!! (als oogjes weer beter zijn tenminste. hahaha)
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

dit berichtje voelt heel fijn om te lezen

komop oogjes doe jullie best en gauw genezen hoor :nod:

3some

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

even bijschrijven ....
@ caro : oogjes hebben goed geluisterd. ze zijn weer bijna genezen.

de school is nu twee weken bezig en ja , het blijft goed aanvoelen. ik ga weer graag naar mijn werk , ik voel weer enthousiasme en gedrevenheid. `de mensen` zien het ook aan me : collega`s , directie ; zeggen : `het gaat je goed heh katleen?` en ja , op mijn werk gaat het goed. heel goed zelfs.
thuis ... tja ... dat is nog niet zo stabiel als ik zou willen. slapen is nog steeds heel wisselend van redelijk tot ronduit slecht. en het is niet dat ik dan lig te piekeren of zo , ik geraak gewoon niet in slaap. erg vervelend. ik neem dan af en toe een slaappil (in het weekend) om toch een keer wat uren aan 1 stuk door te slapen.
en tja , dat niet zo stabiel voelen uit zich dan in soms heel `gelaten` gevoel , onverschilligheid ook naar alles en iedereen toe.
niet in die mate dat ik meteen in een diepe put val , maar toch niet fijn om te voelen.
en ach ja , dan zijn er ook nog die grote `levensvragen` die regelmatig door mijn hoofd spoken. (zal de midlifecrisis wel zijn)
maar al bij al gaat het wel oke. echt wel :)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Hoi Katleen,

Ik vind het ontzettend fijn dat je het zo naar je zin hebt op school. Levensenergie komt terug! Leuk om te lezen en dat geeft vooral ook hoop en meer vertrouwen aan jezelf! Houd dat vast. Want als je werkplek plezierig is, is dat al een hele stap naar nog mooiere dingen en een nog beter gevoel. Je weet dan in ieder geval dat het daar, op de werkplek, goed zit en dat je er opnieuw graag komt en er opnieuw plezier in hebt. Juf is weer terug. :) (Op een andere manier misschien, een andere invulling, andere taken, maar als jij zo door de school loopt, vinden kinderen dat ook fijn.) En dat is het punt waar het ook om gaat he? Want kinderen voelen veel aan. Of ze nu jong of wat ouder zijn.

Vervelend dat het slapen momenteel nog wat minder is regelmatig, maar een positief en goed punt is dat je dan niet gelijk of helemaal niet in de piekerstand schiet. Dat scheelt ook weer energie. (Want ondanks dat je soms lastig in slaap komt, ben je toch moe.) Dat je dan slaapmedicatie neemt soms, is niet erg. Het kan je helpen en het kan ook een beetje stimuleren. Meehelpen om meer rust te krijgen en dus overdag niet meer zo geprikkeld te zijn. Of je wat somber en neerslachtig te voelen. Dat is namelijk voor jezelf niet fijn maar ook niet voor anderen.

:knuffel: [AAI] Je mag trots op jezelf zijn.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

het gaat de goede kant op :nod: op werkvlak zeker en tja op persoonlijk vlak wil het nog wel eens schommelen maar je voelt je steeds beter en weet de sombere momenten goed op te vangen

goed bezig jij! ik ben trots op jou
fijn dat je ogen weer bijna genezen zijn
[AAI]

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

gek is dat : `trots zijn op mezelf` ... waarom kost me dat zoveel moeite?
tegen een ander zeg ik dat ook vaak : kijk wat je allemaal doet/verwezenlijkt hebt/ bereikt hebt/... je mag best trots zijn op jezelf!
maar bij mezelf ben ik geneigd het te minimaliseren. waarom?
weet ik niet.
voorbije weekend was een rotweekend. echt een kl.te-weekend!! en tja , ik blijf moeilijk om kunnen gaan met die sombere negatieve ellendige `buien`. ik kan daar eigenlijk niet tegen dat die komen. stom heh.
maar oke , de bui is weer overgewaaid en nu voel ik me weer goed.
morgen lekker vrij en man heeft ook halve dag vrij dus kunnen we in namiddag iets samen gaan doen. morgen ook weer naar acupunctuur en puva voor de zoveelste keer. en komend weekend weer twee dagen vriendinneke in amsterdam ... altijd leuk.
(ja , ik gebruik het woord `leuk`. tja , aanpassen aan de cultuur heh :D )
zo , dat was het weer zo`n beetje voor nu.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

fijn dat je je nu weer goed voelt en die sombere bui weer is overgewaaid
en er staan weer leuke dingen int vooruitzicht voor jou dus das mooi meegenomen cheerqd5

fijne dag meiske en tot later
:knuffel:

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

een hele fijne dag eindigt zo rot ....
het was een hele fijne dag vandaag : uurtje ontspanning bij acupunctuur , uit eten met man en hond. toen naar ouders op bezoek. en toen kwam broer en zus ook en zijn we met z`n allen iets gaan drinken. dat was heel erg gezellig. en fijn om te zien dat het goed gaat met broertje. een hele fijne namiddag dus!!
maar net kwam ik terug van puva en had mijn man net slecht nieuws gekregen : zijn vader is vandaag gestorven. hij was wel ziek deze week maar dat het zo ernstig was , wisten we niet.
mijn man is nu naar zijn moeder toe. ik kon niet mee , echt niet.
ik voel me `raar` , verdoofd lijkt het wel. ik had niet echt een band met mijn schoonvader en ik vind het dan ook vooral erg voor mijn man. maar zelf voel ik precies geen verdriet. klinkt misschien hard?
ik heb soms het gevoel dat ik enorm `op de proef` wordt gesteld : elke keer als ik denk dat het eindelijk weer `goed` gaat , gebeurt er iets! en dan wil ik eigenlijk maar 1 ding en dat is wegvluchten!! weg van alles en iedereen!! maar tja , dat kan niet ; ik moet er nu zijn voor mijn man. maar g.dverdomme .... wat ben ik het beu!!!
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

katleen schreef:maar g.dverdomme .... wat ben ik het beu!!!
en daarmee bedoel ik NIET mijn man of er willen zijn voor mijn man!!
maar wel : elke keer weer opnieuw ... opnieuw ... elke keer als die emmer bijna leeg is en de bodem zichtbaar is ... wordt ie weer vol gegooid!!!
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

:knuffel: 3some :knuffel:

Afbeelding

een beetje warmte liefde en positieve energie meer heb ik momenteel niet te bieden en je weet natuurlijk dat ik er voor je ben en je hier altijd terecht kan

sterkte meiske
:knuffel: 3some :knuffel:
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Lieve Katleen,

Ik heb je toch maar gecondoleerd in het topic waar jij er eerder over schreef en ik wens je sterkte. Zoiets blijft ondanks wat je voelt moeilijk. Zoals ik schreef moet het misschien allemaal nog bezinken. Natuurlijk weet ik dat je niet vloekt omdat jij er niet zou willen zijn voor je man, maar om de gehele situatie en het terugkaatsen in ellende. Het is vreselijk moeilijk en oneerlijk, maar sommige dingen heb je niet in de hand. Er komt opnieuw een vervelende, oneerlijke tijd aan. Het is misschien ook niet voor te stellen dat je schoonvader er nu opeens niet meer is. Hij was wat ziekjes zei je, maar dit had je niet verwacht. Wat natuurlijk begrijpelijk is en het onwerkelijk is misschien, dat het nu toch zo is gebeurd.

Dit soort dingen en ervaringen laten je wel één ding zien. Dat je met bepaalde dingen niet moet wachten, dat je mag genieten van ieder moment. Dat tijd kostbaar is. Hoe het begrip tijd ook in elkaar zit en dat het leven hier op aarde zomaar over kan zijn. Dat je iemand zomaar kan verliezen aan iets wat je niet wilt. Je schreef dat je op dit moment geen verdriet voelt. Wat je wel voelt is boosheid zoals ik het lees. Boosheid om wat er allemaal nu weer op jullie afkomt. En toch denk ik ook wel om de dood van je schoonvader. Want ondanks dat de band er niet zo heel erg was, kan het wle een gemis zijn.

Nogmaals wil ik je veel sterkte wensen in deze tijd. Natuurlijk ook sterkte aan je man. Hij verliest opeens zijn vader... Wij zijn er voor je. :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”