Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

voor mij ben je niet zomaar iemand hoor :nod:
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

hehe , weer een dag met veel `beladen` dingen.
vanmorgen naar school geweest voor een gesprek met directie. ook zij vond die halftijdse loopbaanonderbreking een goed idee.
zowel voor mezelf om geestelijk en lichamelijk toch nog wat `sterker` te worden , maar ook als kleuterjuf : een jaartje een andere jobinvulling met taken die me uitdagen , die me laten denken , die me boeien en waarbij ik mijn competenties weer moet aanspreken en verbeteren.
samen hebben we de papieren ingevuld voor een bijkomende uitkering en daarmee is het in orde : vanaf 1 september werk in halftijds!!! en ja , dat voelt goed!!
ook net eerste keer puva gehad ... nog een keer of 19 te gaan.

[crying] [crying] [crying] [crying]
net telefoon van vriendin van broer : hij is verdomme weer hervallen!!
ze zitten op de spoedafdeling voor eventuele opname.
ik ben er niet goed van!!!!
en toch wil ik niet dat dit mijn opgebouwde kracht weer afbreekt!!
alle plannen die ik reeds maakte voor komende week ga ik gewoon doen! ik heb recht op mijn fijne dingen , ook al verkloot hij het zijne!!
maar voor nu ... kan ik enkel vloeken en janken tegelijkertijd!!
later meer...
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

ach meiske toch, ik wou dat ik bij je was dan mocht je op mijn schouder uithuilen
want t is toch weer een klap in het gezicht heh desondanks knap dat je toch de dinge doorzet die gepland zijn want ja jij hebt wel recht op fijne dinge ondanks het feit dat het met je broer niet goed gaat

als ik iets voor je kan doen laat je het maar weten he

:knuffel: :knuffel: :knuffel:
sterkte!!!

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

even een deugddoende troostknuffel voor jouAfbeelding
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

net terug van ziekenhuis : mijn broer weer opgenomen voor alcoholisme.
en ja , dat is een harde klap. en ja , dat doet me veel verdriet. en ja , daarover maak ik me zorgen. tuurlijk , want ik zie mijn broer heel graag.
en toch kan ik ook `afstand` houden.
ik zal altijd klaarstaan als hij hulp vraagt. ik reik hem mijn hand. maar meer dan dat kan ik niet doen. hij maakt zelf de keuze om wel of geen hulp te vragen en om wel of niet mijn hand aan te nemen.
en daardoor kan ik ook mezelf als `belangrijkste` zien. ik laat mijn leven niet meer volledig beïnvloeden door deze dingen. ik blijf de dingen doen die IK wil doen omdat die belangrijk voor me zijn , zoals komend weekend weg met vriendin.
maar dat het een invloed op me heeft kan ik natuurlijk niet ontkennen. want het is en blijft mijn broer.
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Inderdaad ; meer kan je niet doen...
Toch goed dat je er een beetje afstand kan van nemen [AAI]
kris

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

een mens is een raar beestje he,ik heb ook heel zwaar in de put gezeten en wist niet dat je zo ver kan geraken.Op een bepaald moment stond ik zelf op het punt er een einde aan te maken,maar 1 ding hield me tegen om het te doen en dat was mijn broer en mijn ouders.Ik kon het gewoon niet doen omdat zij dat niet verdiende.Het enige wat me nu erboven op gebracht heeft is praten.Ik denk dat dat mijn redding is geweest,ik praat er met iedereen over,maar ja sommige mensen begrijpen je niet.
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ black rose :
tja , ik heb geen keuze : ofwel hou ik `afstand` en steun en help ik daar waar ik kan met die wetenschap dat de uiteindelijke bal in zijn kamp ligt. ofwel ga ik mee eronder door. en dat wil ik niet , dus ...
@kris :
ja , de menselijke geest zit vreemd ineen en ieder reageert anders op moeilijke situaties.
en oh ja , die put kan heeeel diep zijn en het is ontzettend moeilijk en zwaar er weer uit te geraken. net als jij was (ben) ik iemand die daar graag over praat : het geeft wat ademruimte , het lucht op en maakt het allemaal net dat beetje `draagbaarder`.
het feit dat sommige mensen het niet begrijpen : heel herkenbaar.
maar ik kijk daar anders tegenaan tegenwoordig : ze hoeven me niet te begrijpen en ze mogen dat ook aangeven me niet te begrijpen. alleen al dat ze willen luisteren en proberen mee te leven of proberen te begrijpen , geeft me al steun.

hoe gaat het vandaag met me??
wel redelijk oke eigenlijk. vannacht redelijk geslapen (ik was ook totaal uitgeput gisterenavond) en vandaag even naar school geweest om wat te praten met collega. ook nog bij ouders geweest , wat gepraat over mijn broer en over mijn halftijds werken dit schooljaar.
ach ja , het gaat wel. ik heb al betere dagen gehad , maar ik ben blij met hoe ik alles aanpak hier en nu. oh ja , toegegeven : het kost veel energie en kracht ; maar dat heb ik wel. en komend weekend zal vriendin wel zorgen voor het heropladen van mijn batterijen. dus , komt wel goed. :)
kris

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Nu denk ik wel dat mensen die gevoelig zijn (emotioneel) makkelijker vatbaar zijn voor een depressie dan andere mensen.
Ik was van van in mijn schooltijd een heel gevoelig persoon en werd daar dan ook vaak over gepest, gewoon soms he van hier wat te lezen op het forum krijg ik het echt moeilijk.

Veel mensen hebben me al gezegt dat ik te goed ben, dat ik meer van me moet afbijten. Maar ieder mens heeft zijn karaktereigenschappen, en dan is dat zeer moeilijk om te veranderen. Nu heb ik vaak ook van die momenten dat ik kwaad word en me opwind van zaken die rond mij gebeuren iets wat ik voor mijn depressie ook had, en ja nu voelt dat goed raar he(gewoon omdat ik me weer 'normaal' voel)

Mijn zaak is verkocht en dat geeft me rust, de last was zo zwaar op mijn schouder, ik ben nu eenmaal geen mens die een zaak kan runnen. En de gedachte doet nog altijd pijn,maar nu heb ik het een plaats kunnen geven.
Ik heb er financieel veel mee verloren, maar heb hieruit geleerd dat we allemaal zo kwetsbaar zijn en dat de geestelijke gezondheid veel belangrijker is dan de financieele.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24448
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Kris schreef:
maar heb hieruit geleerd dat we allemaal zo kwetsbaar zijn en dat de geestelijke gezondheid veel belangrijker is dan de financieele.
Daar ben ik het wel mee eens. Natuurlijk is geld belangrijk om een leven te hebben waarmee je uit de voeten kan, maar als je veel geld hebt en je bent geestelijk een wrak dan gaat dat niet werken. Je kan heel veel geld hebben en dan alsnog ongelukkig zijn. Gezondheid staat dan voorop. Maar dat het gerzonde vlak voorop staat aan het financiele vlak dat heb ik vaker aangegeven. Het kan wel zo zijn dat je geestelijk je minder voelt als je te min geld hebt en geldproblemen hebt, maar laten we uitgaan van een goed inkomen waar je iets mee kan.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
kris

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Ik ben volledig met je eens, je kan perfect verwoorden wat ik ook denk.
Maar als ik dan kijk rond me dan moet ik toch vastellen dat weinig mensen nog gelukkig kunnen zijn met kleine zaken
(en dat verontrust mij wel een beetje)we gaan ons dingen 'kadoo' doen om gelukkig te zijn.
Als je maar gewoon eens naar de jeugd kijkt, die zijn pas gelukkig als ze bv een dure smartfone hebben 3 keer per jaar op reis gaan enzo ...
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24448
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

kris schreef:Ik ben volledig met je eens,je kan perfect verwoorden wat ik ook denk.Maar als ik dan kijk rond me dan moet ik toch vastellen dat weinig mensen nog gelukkig kunnen zijn met kleine zaken(en dat verontrust mij wel een beetje)we gaan ons dingen 'kadoo' doen om gelukkig te zijn. Als je maar gewoon eens naar de jeugd kijkt,die zijn pas gelukkig als ze bv een dure smartfone hebben 3 keer per jaar op reis gaan enzo ...
Als ik hier nog even op in mag gaan:
Misschien kan Katleen hier zelf ook iets mee.

Begin bij jezelf. Als jij gelukkig kan worden van de kleine dingen is dat al een stap voorwaarts. Dat werkt positief en misschien kunnen anderen er ook wat mee.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Memories schreef:Als ik hier nog even op in mag gaan:
Misschien kan Katleen hier zelf ook iets mee.

Begin bij jezelf. Als jij gelukkig kan worden van de kleine dingen is dat al een stap voorwaarts.
tja , op zich kan ik daar maar weinig mee. want ik was me al heel goed bewust dat het niet de `grootste` dingen zijn die het leven fijn maken , maar net die kleine genietmomenten zoals wandelen met hond in een totaal verlaten bos , of een spannend boek lezen , of de gelukkige blik in vaders ogen bij dierentuinbezoek , of...

ik voel me momenteel behoorlijk beroerd. ik ben moe na enkele nachten slecht slapen. zelfs met slaappilletje gaat inslapen moeilijk en wordt ik heel vaak wakker gedurende de nacht. en tja , das niet echt bevorderlijk voor algemeen welzijn.
maar .... straks vertrek ik weer voor een weekendje genieten. op stap met heel goede vriendin en weet je wat? ik laat alle zorgen lekker hier!! eventjes niet met broer of ouders bezig zijn. eventjes alleen maar eigen batterijen opladen.
ook dat is bezig zijn/werken aan `gelukkig zijn`.
voor de rest weinig te melden , ik zie jullie zondag of maandag wel weer. hopelijk goed uitgeslapen , met nieuwe energie en opgekrikte gemoedstoestand.
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

net terug van weekendje bij vriendin.
en ja , de batterijen zijn weer opgeladen. veel gewandeld , veel gepraat , lekker uit eten geweest , toffe dingen gezien en gedaan.
ook wel emotionele momenten hoor , want tja , dat vol hoofdje heb je toch altijd bij heh. maar ook daar was `ruimte` voor : het hoeft niet altijd alleen maar plezant te zijn. gewoon even uithuilen zonder al te veel woorden ... geeft verluchting.
dus ja , het was een deugddoend weekend. ik ben dan ook blij en dankbaar dat ik zo`n lieve mensen zoals deze vriendin in mijn leven heb!! want die maken mijn leven `rijk`!
volgende week is laatste vakantieweek. en dan start ik dus een jaartje halftijds werken. zal wennen zijn. en wat ik ga doen met al die vrije tijd weet ik nog niet. daar ben ik wel mee bezig hoor , maar het `inzicht` zal wel komen als dit nodig is. ale , daar vertrouw ik op.
volgende week ook weer drie keer puva , naar de kapster , en mijn klas wat oppoetsen voor het schooljaar start. en voor de rest ... genieten van de vakantie!!(hoe??? geen idee joh!!! :) )
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

fijn voor jou meiske echt waar je was er weer aan toe aan een beetje opladen van die batterijtjes en ik ben blij voor je dat het gelukt is

vasthouden dat fijne gevoel zo lang mogelijk en genieten van je laatste vakantieweek ondanks de puva

ik wens je een zachte nacht vol mooie dromen
ik spreek je morgen wel weer ;)

:knuffel: 3some :knuffel:

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

ik ben blij ...
vannacht nog een keer heeeeel goed geslapen. na slaappilleke bed in rond 23 uur en geslapen tot 8 uur!! en ja , dat doet goed!
ik ben gespannen ....
in de voormiddag even langs (en binnen) school geweest. collega die mijn klas dit jaar gaat overnemen was al daar en was bezig met de klas oppoetsen , vol gedrevenheid en positiviteit naar dit schooljaar toe. en ik , tja , ik mis dat precies nog steeds.
ik ben ook met zoveel andere dingen bezig waardoor werk op een lagere plek in de top 10 staat.
wat staat hoger? mijn eigen twijfels over mijn leven , bezorgdheid gezondheid vader , eigen huidprobleem , toestand met broer , ...
ik ben gefrustreerd ....
over toestand met broer. minimaliseren van problematiek en dwars reageren op hulpaanbod van psych ... ggrrr , ik word er dus echt lastig van!!
en wat het zo frustrerend maakt , is het feit dat ik uiteindelijk geen enkele invloed heb erop.
maar ook :
ik ben gelukkig ...
ik heb de kans , de ruimte , de tijd en de mogelijkheid om die dingen te doen die ik wil doen. die dingen die ik nodig vind , die ik nodig heb.
en dat is fijn!! heel fijn zelfs. want zeker nu heb ik dat nodig om de batterijen af en toe op te laden , om de moeilijke dingen aan te kunnen pakken.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24448
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Hoi Katleen,
ik ben blij ...
vannacht nog een keer heeeeel goed geslapen. na slaappilleke bed in rond 23 uur en geslapen tot 8 uur!! en ja , dat doet goed!
Klasse!! [applaus] Lekker hoor.
ik ben gespannen ....
in de voormiddag even langs (en binnen) school geweest. collega die mijn klas dit jaar gaat overnemen was al daar en was bezig met de klas oppoetsen , vol gedrevenheid en positiviteit naar dit schooljaar toe. en ik , tja , ik mis dat precies nog steeds.
Niet iedereen is hetzelfde he? Het kan bij jou misschien iets langer duren. Maar "meedoen" met de anderen om er weer wat aan te wennen, daar is niets mis mee.
ik ben ook met zoveel andere dingen bezig waardoor werk op een lagere plek in de top 10 staat.
wat staat hoger? mijn eigen twijfels over mijn leven , bezorgdheid gezondheid vader , eigen huidprobleem , toestand met broer , ...
ik ben gefrustreerd ....
over toestand met broer. minimaliseren van problematiek en dwars reageren op hulpaanbod van psych ... ggrrr , ik word er dus echt lastig van!!
en wat het zo frustrerend maakt , is het feit dat ik uiteindelijk geen enkele invloed heb erop
Begrijpelijk dat je ook daarmee bezig bent. En nee, waarschijnlijk heb je geen invloed maar zekerheid heb je daar niet over. Ondanks ellende, probeer jezelf op de rails te houden.
Je hebt plannen voor dit jaar, er gaan dingen veranderen, blijf daar ook in geloven! Want het lijkt mij niet de bedoeling dat er straks een moment dat jij helemaal in de kreukels zit.
Blijf wel realistisch en negeer het niet, combineer het en houd eerlijkheid. Trek aan de bel als dat aan de orde is!
Je kan iemand niet veranderen, die niet wil veranderen, of daar toe nog niet bij machte is.
Van je vader is gewoon ont-zet-tend rot, dat is geen twijfel.
ik ben gelukkig ...
ik heb de kans , de ruimte , de tijd en de mogelijkheid om die dingen te doen die ik wil doen. die dingen die ik nodig vind , die ik nodig heb.
en dat is fijn!! heel fijn zelfs. want zeker nu heb ik dat nodig om de batterijen af en toe op te laden , om de moeilijke dingen aan te kunnen pakken.
[toppie] dacht ik zo.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Memories schreef:Niet iedereen is hetzelfde he? Het kan bij jou misschien iets langer duren. Maar "meedoen" met de anderen om er weer wat aan te wennen, daar is niets mis mee.
zo had ik het nog niet bekeken. ik krijg elke keer een soort van `schuldgevoel` als ik hen bezig zie.
maar je hebt gelijk ... ik kan het ook zoals jij benaderen. niet uit gemakzucht of zo , maar het neemt wel een stukje de druk weg die ik mezelf anders opleg.
Memories schreef:Begrijpelijk dat je ook daarmee bezig bent. En nee, waarschijnlijk heb je geen invloed maar zekerheid heb je daar niet over. Ondanks ellende, probeer jezelf op de rails te houden.
Je hebt plannen voor dit jaar, er gaan dingen veranderen, blijf daar ook in geloven! Want het lijkt mij niet de bedoeling dat er straks een moment dat jij helemaal in de kreukels zit.
Blijf wel realistisch en negeer het niet, combineer het en houd eerlijkheid. Trek aan de bel als dat aan de orde is!
Je kan iemand niet veranderen, die niet wil veranderen, of daar toe nog niet bij machte is.
fijne reactie , dank je.
en wat zeker belangrijk is , mezelf kennende : op tijd aan de bel trekken en niet doorgaan tot ik `in de kreukels` lig.
maar die valkuil ken ik wel en ik denk ook wel dat ik hierop alert ben nu.
en ook die andere zin `realistisch blijven en iemand niet kunnen veranderen` ... ook daarmee raak je zeker een punt. ik moet mezelf ervoor beschermen niet over die grenzen te gaan van een ander zijn/haar verantwoordelijkheid `over te nemen`.

zo , voldoende zelfanalyse voor vandaag denk ik!!
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

mijn stijkijzer is alert hoor :doubt: als jij in de kreukels ligt kom ik af hoor!!!

en verder ja beaam ik wat memo zegt
je onderneemt stappen voor jezelf en das alleen maar positief!
nog paar daagjes 'genieten' van de vakantie in de mate van het mogelijke en idd blijven je eigen grens bewaken tov anderen

maw
JIJ op je eigen tempo :nod: en daar mag je trots op zijn

slaapzacht meiske
:knuffel:
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24448
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

katleen schreef:zo had ik het nog niet bekeken. ik krijg elke keer een soort van `schuldgevoel` als ik hen bezig zie. maar je hebt gelijk ... ik kan het ook zoals jij benaderen. niet uit gemakzucht of zo , maar het neemt wel een stukje de druk weg die ik mezelf anders opleg.
Iets aanpakken samen met de anderen, met het schoolteam, kan ook goed zijn voor het teamverband. Goed zijn voor de start van het schooljaar en het kan (ook al voel je misschien eerst spanning) ook ontspannend werken. Iets doen, is in deze situatie, volgens mij beter dan niets deoen of bijna niets doen.
(Je kan het natuurlijk, om druk te verminderen, eerst opbouwen.)
en wat zeker belangrijk is, mezelf kennende: op tijd aan de bel trekken en niet doorgaan tot ik `in de kreukels` lig.
maar die valkuil ken ik wel en ik denk ook wel dat ik hierop alert ben nu.
en ook die andere zin `realistisch blijven en iemand niet kunnen veranderen` ... ook daarmee raak je zeker een punt. ik moet mezelf ervoor beschermen niet over die grenzen te gaan van een ander zijn/haar verantwoordelijkheid `over te nemen`.

zo, voldoende zelfanalyse voor vandaag denk ik!!
Ha :D , voldoende zelfanalyse? Klinkt goed.
Trusten voor straks....
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

eithnec schreef:mijn stijkijzer is alert hoor :doubt: als jij in de kreukels ligt kom ik af hoor!!!
je laat me lachen en tegelijk is je bezorgdheid hartverwarmend.
dank je wel.
Memories schreef:Ha :D , voldoende zelfanalyse? Klinkt goed.
Trusten voor straks....
vannacht weer het bewijs dat theorie en praktijk vaak heel ver uit elkaar liggen!!
ik heb heel slecht geslapen. hoofd stond weer een keer op `piekerstand` en heb uren liggen denken aan toestand met broer. en hoewel ik weet dat al dat piekeren totaal niets oplevert , kon ik het niet uitschakelen. lastig is dat!

net terug van kapster ; weer een fris kort kopke met hopelijk alle muizenissen eraf geknipt.
voor de rest vandaag een lui dagje , misschien wat buiten zitten genieten van het zonnetje. ik zie wel .... ik heb vakantie 8)
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

hier ben ik weer een keertje. beetje van me afschrijven , dat lucht wat op en ben ik het al een beetje `kwijt` heh.
eerst de fijne dingen : vandaag had ik vergadering in school en nadien open klassen.
vergadering ... tja ... na 5 minuten weer je weer wat je zo stoorde aan die vergaderingen :lol: . maar was wel fijn om collega`s weer te zien en te praten. niet alleen over komend schooljaar , maar ook over persoonlijke dingen zoals toestand met broer. (daarover seffes meer)
en het gevoel van juiste beslissing wat betreft halftijds gaan te werken en taken uit de klas ; werd alleen maar versterkt. het voelt echt gewoon goed , deze keuze. niet alleen voor mezelf , maar ook collega`s waren blij want ik ben best wel goed in de opdracht die ik nu ga doen , wegens jarenlange ervaring ermee.
en tijdens de open klassen was het gewoon `fijn` de kleuters terug te zien. ik kreeg zelfs een tekening van kleuter die voorbije schooljaar bij me zat omdat ze me zoooooooo gemist had. lief heh!! ik werd er zelfs beetje emotioneel van. en dat mag!!
dus ja ... ik kijk `voorzichtig optimistisch` het schooljaar tegemoet.

minder leuk , of zelfs gewoon heel erg rot en kl.te :
de toestand met broertje.
vandaag sms dat hij naar huis ging. ik heb geen idee of hij daarvoor toestemming heeft van psych of op eigen verantwoordelijkheid is vertrokken??
laatste wat ik hoorde is dat hij zei niet te willen opgenomen worden in een gespecialiseerde kliniek!!
en tja , dat maakt me .... verdrietig , boos , bang ook , gevoel van frustratie en machteloosheid ... gisteren was het zo erg , toen kon ik het echt niet aan. ik was gewoon echt lam geslagen.
en vandaag ... tja , even totale afstand genomen. ik kan het even niet opbrengen hem te bellen of te contacteren. zelfs terwijl ik dit typ , voel ik mijn maag ineen krimpen als ik aan zijn toekomst denk. en dan bedoel ik niet volgend jaar hoor , maar volgende maand of de maand nadien.
moeilijk .... heel moeilijk [crying] [crying]

en toch wil ik dit weekend ervan genieten : samen met man (en hondje tuurlijk) ga ik met camper naar valkenburg. een dagje maastricht en een dagje valkenburg.
beetje wandelen , hapje eten (een keertje grieks , heb ik ontdekt in amsterdam) , beetje ontspannen nietsdoen , ....
en dan vanaf maandag : vier voormiddagen per week terug aan de slag!! en wat tijdens al die nieuwe vrije tijd?? terug wat meer gaan joggen , regelmatig dagje weg , en voor de rest : tijd brengt raad.
en het weekend nadien ... weer een keertje naar vriendin! ook beetje wandelen , hapje eten , naar optreden van .... (euh , even naam vergeten) , beetje ontspannen en batterijen opladen.

zo , dat was het weer zo`n beetje. heel veel emoties voorbije dagen , een ware storm in hoofd en hart. en ja , heel moeilijk te plaatsen , heel moeilijk om mee om te gaan en vooral heeeeeeel moeilijk om niet meegesleurd te worden erin.
ik weet niet hoe het verder zal gaan , en oh ja , dat maakt me zeker bang. maar het rotte is dat ik er geen zeggenschap in heb.
tja .... we zullen zien. `komt goed` zeggen ze dan. kon ik `ze` maar geloven heh.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

ach meiske toch t is lastig he [AAI]
ik hoop da je kan genieten van je weekends die eraan komen dat verdien je echt
hoe moeilijk het ook is t is broer zen keuze en jij hebt alles gedaan wat binnen jou mogelijkheden lag

rustgevende knuffel voor jou
:knuffel: 3some :knuffel:

caro
puur op het gevoel
Marcus Geleyn

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Dag katleen,
ik hoop dat je snel de juiste hulp vindt want volgens mij zijn je problemen nog lang niet voorbij. Is er geen duidelijke oorzaak te vinden? Je hebt er toch al net wat opgenoemd maar daar is geen medicatie voor. Problemen of klachten die in de geest zijn ontstaan, moeten in de geest genezen worden.
Als hypnotherapeut merk ik wel vaker op dat mensen helemaal niet geholpen zijn met psychiaters en medicatie. Ik heb daar ook al meerdere malen een betoog over gehouden, maar ja...
Enfin, ik wens je in ieder geval het allerbest. Mocht je toch problemen blijven hebben, kijk dan eens of er geen goede hypnotherapeut in je buurt is. Ik weet het, er zijn er niet zo veel, maar ze leveren allemaal prachtig werk.
Laatst gewijzigd door Marcus Geleyn op 31 aug 2013 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Website link verwijderd
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24448
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Dag katleen,
ik hoop dat je snel de juiste hulp vindt want volgens mij zijn je problemen nog lang niet voorbij. Is er geen duidelijke oorzaak te vinden? Je hebt er toch al net wat opgenoemd maar daar is geen medicatie voor. Problemen of klachten die in de geest zijn ontstaan, moeten in de geest genezen worden.
Dit stuk vind ik heel zwart wit gesteld Marcus. Medicatie kan je er prima bij meehelpen om dingen te veranderen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”