Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

fijn dat je nog eens een afspraak gemaakt hebt met je psych ik hoop voor je dat hij idd wat concrete raad kan geven en zo bij jou wat rust kan brengen

en ja verder blijf ik jou gewoon steunen, luisteren zonder oordelen of veroordelen. ook zonder betutteling of enkel mooie woorden maar wel altijd eerlijk en respectvol ;)


:knuffel:

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

vrijdag heb ik afspraak bij (of met?? nee , bij) psych ; om hopelijk beetje meer `inzicht` te krijgen in eigen situatie.
maar eerst nog enkele dagen met man en hond weg met de camper.
na tip van forumlid gaan we naar valkenburg. een combinatie van gezellig stadje met rust in de natuur : net iets voor ons.
ook gaan we waarschijnlijk een dagje met de bus naar maastricht ; beetje rondwandelen in `de grote stad`. :)
ik kijk er wel naar uit ... na uren en uren zoeken waarheen we zouden gaan.
en voor de rest gaat het wel oke ; zolang ik afleiding heb en er geen of weinig kans is tot piekeren , want dan slaat onrust toch weer keihard toe.
maar goed ... morgen samen een paar dagen weg ... vrijdag naar psych ... en dan enkele dagen weer alleen weg ... en dan is vakantie al half voorbij.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

hey meiske
geniet van je uitje met de camper het is aangenaam weer net niet te warm dus dat zal wel goedkomen

:knuffel:
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

We zijn in valkenburg. Mooie camping met ruime plaatsen. We hebben zelfs een hangmat ... luxe he. Lekker in het zonnetje , beetje schommelen..
Gisteren al wat door centrum gekuierd, druk maar wel gezellig.
Vandaag gaan we met de bus naar maastricht. Wat wandelen en eenhapje eten.
Ja... ik geniet er best van , voel me ook ontspannen en rustig.
Ook mijn man en hond genieten van deze dagen.fijn he!! Dat verdienen ze beiden , met zo een vrouw/baasje als ik. (Grapje)
Later meer... als we niet verloren lopen in maastricht. :D
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

jij verloren lopen :D dat kan alleen met caro erbij hihi vertrouw maar op de kaart daar ben je goed in :nod:

fijne dag meiske
:knuffel:

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Maastricht is 'leuk'.hihi.
Erg gezellig. Fijn rondgewandeld , pizza gegeten , koffietje gedronken, .... meer moet dat niet zijn he.
En gevoel blijft goed : ontspannen en rustig. Fijn he.
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

erg fijn om te lezen :nod:

3some

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

voila , ik ben weer thuis.
voorbije dagen waren fijn : mooi weer , mooie omgeving en algemeen gevoel was rustig en ontspannen. dus ja , fijne dagen , ook voor mijn man ; want mijn rustig en ontspannen gevoel heeft natuurlijk een positieve weerslag op de sfeer tussen ons.
en ja , daar ben ik wel blij om!
nu twee dagen puffen en zweten thuis ... met 30 graden of meer. mijn man heeft nog vrij dus gaan we ook nog wat dingen samen doen , afhankelijk van waarin we zin hebben om te doen.
en dan ga ik ook weer enkele dagen alleen weg ... omdat ik dat wil , en omdat ik dat nodig heb.
morgen eerst nog afspraak bij psych. alle `dingen` eens open en eerlijk vertellen , en eens kijken hoe en wat hij daarvan vindt. niet dat ik daarom dingen anders zal doen , maar zijn kijk en inzicht vind ik wel waardevol.
dat was het weer zo`n beetje voor nu. later meer ...
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Hoi Katleen,

Welkom terug! :knuffel:

Klinkt allemaal best goed. En wie weet ... misschien dat je door de kijk en het inzicht van de psych, toch dingen anders gaat doen?
Soms is iets anders aanpakken, juist een uitkomst.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

voila , we zijn er weer!!
een heel gedoe met verkeerde wachtwoorden waardoor ik niet kon inloggen .... een lang verhaal ... ik ga het jullie besparen!! :lol: het is opgelost nu , waarvoor dank aan allen die me hierbij geholpen hebben.
vanmiddag dus een gesprek met psych gehad over die dingen die me momenteel zo bezig houden. het was een fijn , open en eerlijk gesprek.
en de psych reageerde erg begripvol ; soms als `mens` en soms als `deskundige`.
over wat en hoe er gesproken is , kan ik hier niet vertellen , vermits dit voor iedereen te lezen is.
maar ik kan wel zeggen dat het me deugd deed. nee , geen diepere inzichten , geen oplossingen , geen dingen die ik zelf nog niet weet ; maar wel naast `wijze raad` ook een stuk begrip en dat is fijn!!
en wat de toekomst brengt?? geen idee!
en dat hoef ik ook niet te weten , ik leef `nu` en ik weet wat ik komende vier dagen ga doen en dan zie ik wel weer verder. ik heb geleerd van niet teveel te plannen in mijn leven , want vaak loopt het anders en dan ben je heel de tijd bezig met die plannen bij te sturen ... in plaats van gewoon `te leven`
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

weer terug van enkele dagen `batterijen` opladen. fijne dagen waarin ik enkel katleen hoefde te zijn. en ja , dat is en blijft een heel fijn iets.
minder goed gaat het met de huid. een erge opstoot van psoriasis.
vanmorgen naar huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar huidarts waar ik volgende week terecht kan. zo erg als nu heb ik er nog nooit last van gehad : elke dag zie ik meer en meer vlekjes. een gemiddelde dalmatiër zou er jaloers op zijn. (beetje zelfspot)
en waardoor komt dat? is het `stress`? is het verminderde weerstand door alle toestanden waardoor de ziekte vrij spel krijgt? ik weet het niet. is ook van weinig belang denk ik ... hoe geraak ik er weer vanaf vind ik een belangrijkere vraag.
maar voor de rest gaat het wel redelijk oke.
het is altijd weer even wennen na enkele dagen alleen weg te zijn geweest. weer terug in het `gewone` leven : een hond die uitgelaten moet worden , een ma die belt met een hulpvraag , .... enz enz
ook nog niets gehoord van schooldirectie ; logisch , want die heeft ook vrij tot half augustus. maar tja , begin ik toch weer te twijfelen of ik er wel goed aan gedaan heb om die loopbaanonderbreking voor te stellen.
spreek tot mezelf : `ja katleentje , ... je kan niet altijd in een droomwereld leven heh!!!!`
tijdens een gesprek met iemand zei die : `ik ben gelukkig`. en mijn reactie was : `ik ben niet ongelukkig`. ik zei dit heel spontaan , zonder nadenken.
maar nadien kwam dat heel de tijd terug in mijn gedachten : waarom zei ik niet dat ik ook gelukkig ben? waarom omschreef ik het op die andere manier?
het maakte me op dat moment somber , beetje verdrietig ook.
want tja , misschien is het ook wel zo : ik ben niet ongelukkig. en dan , dan volgt er een MAAR ....
en wat er op die puntjes komt? weet ik niet.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Hoi Katleen,

Fijn dat je goede dagen hebt gehad. :)

Ja, een verminderde weerstand en/of stress/en/of zorgen kan weldegelijk bijdragen aan lichamelijke ongemakken en het kan ook verergeren. Het is dus zaak om dan de zorgen en de stress bij de kern aan te pakken en er eens goed naar te kijken. Geestelijke problemen kunnen omslaan naar lichamelijke problemen en andersom. Als er dan niet gericht naar word gekeken en er iets aan word gedaan wat helpt, dan verergeren klachten. Het is dus belangrijk dat je het serieus neemt. (De lichamelijke, maar ook zeker nu de geestelijke.)
Het zou erg zonde zijn als ongemak nog verder toeneemt, als problemen op lichamelijk vlak nog verder toenemen door geestelijke problematiek. Dat moet je gewoon niet willen en dat is ook niet nodig. Volgens mij zijn er genoeg opties om mee aan de slag te gaan en het te verminderen. Echt gelukkig te voelen... Maarja, dan is erachter staan en ervoor gaan wel belangrijk.
Daar horen soms ook beslissingen bij die jij liever niet neemt misschien.
Je noemt het van "weinig belang" maar mijn persoonlijke mening is, dat het toch weldegelijk van belang is. Juist om eruit te komen.

Het "gewone" leven zoals jij dat noemt, kan ook JOUW leven worden waarin je opgewekter en blijer bent. Waarin je veel met plezier doet en minder hoeft te stressen. Minder hoeft na te denken en meer kan genieten. Het is echt mogelijk, als je je eigen pad gaat ook in het "gewone" leven. Tussen haakjes, omdat dat wat jij regelmatig doet, ook tot het "gewone"leven kan gaan horen. Er zijn namelijk mensen, die ongeveer hetzelfde als jij doen en het als gewoon zien. Iets wat belangrijk is, in het gewone leven en niet buiten het "gewone".

In ieder geval fijn dat je kan zeggen op dit moment, dat je niet ongelukkig bent. ;)
Waarom je het anders beschreef? Waarom je niet zei dat je ook écht gelukkig bent? Nou, omdat je dat niet bent?
(Terwijl het dus wél kan!!! :nod: )

Je schrijft dat je niet weet wat er op de puntjes komt. Weet je dat écht niet? Of wil je het gewoon niet weten omdat het dan allemaal te dichtbij komt en stop je het weg?
Als je iets wilt, moeten signalen naar de opppervlakte komen en daar moeten acties opvolgen. En tja, dat er actie moet komen, lijkt mij vrij duidelijk, gezien het weldegelijk zo kan zijn dat je van geestelijke pijn, lichamelijk ongemak kan krijgen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

ach meiske toch
even weinig woorden hier in je topic (ik praat zometeen nog even met je)
wel een hartverwarmende knuffel voor jou want het is niet altijd even makkelijk
en ik hoop dat de huidarts jou ook kan helpen zodat je huid wat milder reageerd op stress en ongemak.

Afbeelding
en een bloemetje om je op te beuren

:knuffel:
caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

memo en eith : dank je voor jullie reacties

na weer een minder goede (oke ...slechte) nachtrust had ik vanmorgen de keuze : ofwel ga ik de ganse dag zitten balen en me slecht voelen (met een zak chips) ofwel ga ik gewoon iets doen wat me een goed gevoel geeft.
en dat laatste heb ik dus gedaan : even afspreken met vriendin , hondje in de auto en naar vriendin toe gereden (ach , wat is 150 km ...) en hebben we de ganse dag buiten doorgebracht : wandelen in de stad , in verschillende parkjes , wat zitten op een bankje bij het water , een hapje eten , hondje laten kennismaken met nederlandse hondjes (vond die best wel `leuk` , hihi) , ... kortom een erg fijne dag.
oke , het lijkt een heel gedoe : drie uur rijden op 1 dag ... maar toch is dat veel beter dan een dag op de zetel hangen in een sombere gemoedstoestand.
fijn gepraat , fijn gewandeld , lekker gegeten , weer een nieuw stukje van de stad gezien , ook weer een nieuw stukje `katleen` leren kennen ... dus ja , 9 augustus wordt opgeslagen in mijn geheugen als een bijzondere en mooie dag!! dat er nog veel `9 augustussen` mogen komen. :)
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

hier ben ik weer ... even wat bijpraten.
ik heb al hard gewerkt vandaag : twee muren gebeitst (ons huis is volledig van hout en moet om de zoveel jaar een keertje volledig behandeld worden). cheerqd5
ale ja , tot hoogte dat ik op ladder durfde. de laatste halve meter is voor mijn man straks. :)
ik heb ook een mail gehad van directie. ze was verrast door mijn vraag om jaartje halftijds te werken , maar vond het ook wel een goed idee omdat ze in juni ook al zag dat er `iets` was. als volgende week de school weer open is , gaan we meteen een aanvraag tot loopbaanonderbreking indienen en tja , dan is het afwachten of het nog kan voor dit schooljaar.
gisteren op de chat zei iemand me : `je praat precies over iemand anders in je topic , of alsof je in een `waas` vertelt`.
ik heb daar over nagedacht (tijdens het beitsen!! :) ) en ja , ergens klopt dat ook wel. maar er zijn nu zoveel dingen die zo anders zijn dan ik `gewend` ben , zo anders dan de `oude katleen` die ik 42 jaar ben en ken. dingen zoals : met mensen afspreken van het forum die ik niet ken , dagen alleen weg gaan , een andere invulling voor mijn baan , enz enz enz ....
en dat verwart me , dat maakt me enorm onrustig inwendig ; omdat ik al die dingen niet kan plaatsen , maar ook omdat ik niet goed weet wat ik ermee `aan moet`.
mensen spreken soms over een midlifecrisis , awel , volgens mij ga ik daar nu door.
een half jaar geleden dacht ik goed te weten hoe mijn toekomst eruit zou zien (in grote lijnen toch) , maar nu .... niets is meer zeker!!!
ik weet niet meer wie `katleen` is , echt niet. en ja , dat is een akelig gevoel.
en op een bepaald moment zal alles wel weer op zijn plaats vallen , zal het wel duidelijk worden welke kant ik uit wil. maar zoals een ander tegen me zei : tijd brengt raad. ik hoop het.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Even alleen: :knuffel: [AAI] :knuffel: [AAI] :knuffel:
Soms zijn woorden niet nodig, maakt verwarring alleen maar groter.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
depri69

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Kathleen, ik ben ervan overtuigd jij met zoveel wijsheid er uit geraakt en voelt welke richting je uit wil uiteindelijk.
Je bent nu waarschijnlijk ook onzeker, gespannen of je inderdaad al meteen in september kan starten met loopbaanvermindering. Eens je hier een antwoord op hebt zal je je schikken wat het antwoord ook mag zijn. Je weet dan tenminste waar je aan toe bent en kan dan verder aan jezelf werken. Succes en veel sterkte.
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ memo : soms zijn er inderdaad even geen woorden nodig. dank je voor de knuffel
@depri : of ik echt zo `wijs` ben?? weet ik niet hoor. `eigenwijs` wordt ik wel soms genoemd , dat wel. :lol:
ja , die toestand met mijn baan zorgt zoor extra onrust , zeker wel. of ik me kan `schikken` in de uitkomst weet ik nog niet. gelukkig zijn er meerdere opties mogelijk , dus ik zal wel zien wat en hoe.
jouw vertrouwen in mijn kunnen vind ik wel fijn. dank je daarvoor.

onrust in hoofd is momenteel grootse probleem. daardoor komt wellicht ook die opstoot van psoriasis. hiervoor morgen naar huidarts trouwens.
en al de rest ... ach , ik heb geen idee eigenlijk. of misschien heb ik wel een idee maar wil/kan/durf/mag er niet over denken. maar er komt ongetwijfeld een dag dat ik die oorzaken van de onrust aanpak!!
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

net naar huidarts geweest voor die opstoot van psoriasis.
tja , ik moet (nee , niet moet , maar best wel) toch weer een puva-kuur volgen , want de plekken zijn te talrijk en uitgebreid om enkel met zalfkes nog te behandelen.
puva dus : concreet wil dat zeggen : drie keer per week naar hem toe voor eventjes in een soort lichtcabine , starten met 20 seconden en opbouwen naar een 10-tal minuten per keer. en dat een 20 keer in totaal. en twee uur voordien moet ik dan medicatie nemen die me extra gevoelig maakt voor licht. dus die dagen moet ik dan zonlicht vermijden. klinkt dubbel heh : behandeling is met uva-licht , maar zonlicht mag die dagen niet.
maar goed , als het helpt dan is het dat wel waard. vooral de irritatie is ... euh ... irritant. :lol:

en ach , eigenlijk heb ik niets anders meer te melden. want alles is reeds gezegd , meerdere keren zelfs , soms met ander taalgebruik maar inhoudelijk identiek.
of me dat beetje frustreert????? awel ja , eigenlijk wel!!!
want wat ik anderen verwijt dat ze in diezelfde cirkel blijven stappen , dat lijk ik ook te doen. en tja , ... vind ik niet fijn om te merken.
wat ik daar aan ga doen?? ook dat weet ik niet. zucht
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

ach meiske toch [AAI]

morgen een fijne babbel wandeling etentje dat zal je deugd doen :nod:
en mij ook :nod:

ik spreek je zo nog wel

:knuffel:

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

hier ben ik weer een keertje :) .
twee dagen naar aalst geweest. was plezant.
gisteren samen met caro gaan uit eten en nadien fijn gewandeld in het park. en natuurlijk veel ; heel veel ; gepraat. en ja , dat is heel fijn : gewoon open , eerlijk kunnen praten over alles (ja , alles!!) wat me bezighoud. en caro die luistert zonder oordelen of veroordelen en dat is fijn. het deed me echt goed , het waren voor mij kostbare en dierbare uurtjes.
`s avonds zijn man en ik naar optreden geweest van plaatselijke coverband. en die speelden zelfs een liedje van bruce springsteen , dus dat was wel tof!!
vanmorgen zijn we dan nog uitgebreid gaan ontbijten met gekookt eitje , vers fruitsap , croissantje , ... beetje luxe verwennerij.
en toen weer naar huis ... achtergevel beitsen .... tja , een huis heeft nu eenmaal vier muren heh. en nu ... nu ben ik dus moe , lichamelijk en geestelijk.
(en morgen en overmorgen moeten we nog beitsen :shock: ... pffff ... heel mooi zo`n houten huis ... maar nu even niet :lol: )
maar eigenlijk wel goed die afleiding : want maandag heb ik gesprek met directie en gaan we loopbaanonderbrekingsaanvraag indienen. spannend!!!!
zo , dat was het wel weer voor nu. later meer ....
Gebruikersavatar
eithnec
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2012 21:38
Locatie: alosta
Contacteer: Website

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

ja t was weer erg plezant he
gewoon gezellig over alles kunnen praten over echt alles ja das fijn he :nod: en tja daar heb je vrienden voor he ;)

goed bezig met het huis [045] [applaus] nog even doorbijten en dan ben je er weer vanaf voor ettelijke jaren

ik hoop ook dat de puva kuur die vanaf maandag start jou snel wat minder irritatie geeft.
en dat de zon tijdens die dagen uit je buurt blijft :)

Afbeelding

tot later in de chat
:knuffel:

caro
puur op het gevoel
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

@ caro : dank je wel.

cheerqd5 cheerqd5 beitsen is klaar!!! cheerqd5 cheerqd5
het ganse huis zit van het dak tot aan het onderste plankje weer netjes in twee lagen beits!!
en ik ... ik ben kapot!! rug , schouders , polsen ... alles doet pijn en is moe!!
twee nachten weer heel slecht slapen , helpen niet echt aan algemene fitheid natuurlijk. en dan daarbij een huid die constant irriteert en een geest die constant overuren draait ... dan weet je wel een beetje hoe gemoedstoestand is heh!!
maar ik wil niet zeuren. er zijn ook vele mooie dingen : zus en schoonbroer die ganse dag komen helpen , mensen waarmee ik kan praten , volgend weekend weer een verwenweekendje voor me , ...
ach tja , waarom ben je soms zo hard en streng voor jezelf , vroeg een forumlid me.
weet ik niet. omdat ik een bepaald beeld heb van wie ik wil zijn denk ik. en dat is nu eenmaal een beeld van een sterk , stabiel persoon. wat niet wil zeggen dat ik mijn emoties niet mag tonen , maar het moet wel op een `normale` manier vind ik. en nee , beginnen janken telkens als iemand lief vraagt hoe het nu gaat , vind ik niet `normaal`. of beter gezegd : dat wil ik niet voor/bij mezelf. klinkt misschien dubbel want bij een ander vind ik dat niet storend als die zou janken op mijn vraag hoe het gaat.pff , lastig heh?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

katleen schreef:@ caro : dank je wel.

cheerqd5 cheerqd5 beitsen is klaar!!! cheerqd5 cheerqd5
het ganse huis zit van het dak tot aan het onderste plankje weer netjes in twee lagen beits!!
en ik ... ik ben kapot!! rug , schouders , polsen ... alles doet pijn en is moe!!
twee nachten weer heel slecht slapen , helpen niet echt aan algemene fitheid natuurlijk. en dan daarbij een huid die constant irriteert en een geest die constant overuren draait ... dan weet je wel een beetje hoe gemoedstoestand is heh!!
maar ik wil niet zeuren. er zijn ook vele mooie dingen : zus en schoonbroer die ganse dag komen helpen , mensen waarmee ik kan praten , volgend weekend weer een verwenweekendje voor me , ...
ach tja , waarom ben je soms zo hard en streng voor jezelf , vroeg een forumlid me.
weet ik niet. omdat ik een bepaald beeld heb van wie ik wil zijn denk ik. en dat is nu eenmaal een beeld van een sterk , stabiel persoon. wat niet wil zeggen dat ik mijn emoties niet mag tonen , maar het moet wel op een `normale` manier vind ik. en nee , beginnen janken telkens als iemand lief vraagt hoe het nu gaat , vind ik niet `normaal`. of beter gezegd : dat wil ik niet voor/bij mezelf. klinkt misschien dubbel want bij een ander vind ik dat niet storend als die zou janken op mijn vraag hoe het gaat.pff , lastig heh?
Lastig. Maar misschien dat jij het jezelf ook lastig maakt? ;-)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: eerste keer op forum met mijn verhaal

Memories schreef:Lastig. Maar misschien dat jij het jezelf ook lastig maakt? ;-)
en wederom een moeilijke vraag van memo. :)
moet ik weer eens goed over nadenken heh.
eerste reactie is : ja , ik maak het me misschien zelf lastig , maar dat is dan omdat ik niet `zomaar iemand` wil zijn. en dat die keuze niet de gemakkelijkste weg is??
een 2de reactie komt misschien als ik er eens over heb nagedacht. :)

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”