SweetSugar

Ouders maken mijn leven een hel

Hallo iedereen,

Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben, ben 22, maar heb een groot probleem met mijn ouders.
Heb er ook lang over nagedacht om ergens mijn verhaal te plaatsen, maar moet het gewoon eff kwijt.

Ik ben dus 22 en heb al bijna 5,5 jaar een relatie met mijn vriend. Ik ben zeer gelukkig met hem, en onze relatie is super. Maar mijn ouders vinden hem niet goed, en willen al 5 jaar dat ik met hem breek.
Ze doen alles eraan om ruzie te stoken in onze relatie. Ze willen mij verbieden hem te zien en bekijken hem niet eens als ze ons toevallig tegenkomen. Ze negeren hem volledig en beschuldigen hem van overspel en vertellen maar leugens over hem. Deze week is het weer erger geworden. Ze bepalen gewoon mijn hele leven, ik mag niet bij hem blijven slapen, mag niet weggaan. Het is nooit goed als ik iets vraag. Ik ben het gewoon moe aan het worden na 5 jaar. Praten met hun helpt niet, ze geloven toch niets wat ik zeg en ze luisteren gewoon niet. Ze geloven hun eigen leugens gewoon. Dit belast mijn relatie met mijn vriend zeer erg. Weet gewoon niet meer wat ik kan doen. Thuis weggaan is geen optie. Ik studeer nog en mijn ouders regelen daarvoor alles. Ik kan het financieel ook niet. Ik vind het gewoon erg dat ze mijn hele leven willen bepalen terwijl ik 22 ben en al 5 jaar een relatie heb. Kunnen ze dat dan niet gewoon accepteren. Hun reactie daarop is dat ik onder hun dak woon, en dat ze zolang alles over mij te zeggen hebben. Mijn mama zei daarstraks tijdens een ruzie zelfs letterlijk: Wat moet ik toch met u aanvangen? Wat ben ik, een klein kind? Ik had zoiets van laat me met rust en laat me mijn eigen leven leiden. Ik weet gewoon niet meer wat doen. Iemand mss tips?
Sorry als het soms niet duidelijk is, ben al blij dat ik ergens mijn verhaal kan doen.
Voel me de laatste tijd echt down, de zeldzame momenten met mijn vriend trekken me terug omhoog.Ik ben zo blij dat hij me hierdoor nog niet heeft laten vallen. Bedankt voor het lezen!
Groetjes
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: Ouders maken mijn leven een hel

Waar zouden je ouders bijvoorbeeld niet tevreden over zijn met wat betreft je vriend? Bepaalde dingen doe hij doet, of juist niet doet?
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Leeuwtjuh

Re: Ouders maken mijn leven een hel

Zoek een baan, verdien je eigen geld om je studie en onderhoud te bekostigen, verhuis zo snel als het maar kan.
Dat zal ze leren!
Erik

Re: Ouders maken mijn leven een hel

Misschien proberen samen te gaan wonen. Als je 22 bent en bij je ouders woont is het onzin dat ze alles over je te zeggen hebben, want dat hebben ze niet. Ik zal als het kan lekker zelf een huisje of appartement gaan zoeken.
TheEmperor85

Re: Ouders maken mijn leven een hel

Mag ik beginnen met te zeggen dat ik de titel van je topic lichtelijk overdreven vind. Als dit het grootste probleem in je leven is dan mag je volgens mij in je handjes wrijven.

Tevens valt het op dat je nogal wat superlatieven/hyperbolen gebruikt; "Ik mag niks en zij werken mij altijd tegen, het is verschrikkelijk" etc.
Dat duidt op een onrealistisch beeld van de werkelijkheid, en als je ook zo tegen je ouders praat, dan begrijp ik wel waar het probleem ligt: dan is het altijd hard tegen hard. De boel ietwat nuanceren wil wel eens helpen.

Tot slot:
Thuis weggaan is geen optie. Ik studeer nog en mijn ouders regelen daarvoor alles. Ik kan het financieel ook niet.
Dat klopt ook al niet. Waar een wil is, is een weg, en er zijn tienduizenden, zo niet honderdduizenden studenten op deze wereld die naast hun studie ook hun eigen boontjes doppen.
Dan ga je morgen naar de supermarkt, geef je op als cassiere, vervolgens loop je door naar de bank, vraagt je eigen pasje aan, zegt het pasje van je ouders op, pakt je spulletjes bij elkaar en ga op hok. En nee dat kan allemaal niet in 1 dag maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel: zo moeilijk is het allemaal niet. En hoezo kan je vriend niet voor een kamer/huisje zorgen?

Sorry dat ik een beetje hard overkom (dat heb ik zelf ook wel door) maar je bent 22 for crying out loud. Ga je eigen leven eens regelen, en laat je ouders eens zien dat jij degene bent die hier de beslissingen maakt over jouw leven, niet zij, zij nu al 4 jaar niet meer.
Ik weet niet wat dat is met mijn generatie maar sommigen denken echt voor eeuwig kind te kunnen blijven. Come on, toon eens wat initiatief!
SweetSugar

Re: Ouders maken mijn leven een hel

Ik heb de hele reden erachter niet uitgelegd, omdat dit eigenlijk heel ongeloofwaardig klinkt, maar het is wel waar.
Mijn ouders moesten ten eerste mijn vriend al vanaf het begin niet hebben. Waarom weet ik niet, maar had al ruzie met mijn ouders toen over het feit dat ik nooit iets met hem mocht beginnen. Het is er toch van gekomen, en dat hebben ze nooit goedgekeurd. Maar dit is nog niet het ergste.
Mijn papa heeft 3 jaar geleden een affaire gehad met mijn schoonzus. Mijn vriend is daarachter gekomen, en heeft dat verteld aan mijn mama. Die geloofde hem niet en beschuldigde hem van leugens. Het is uiteindelijk toch uitgekomen, maar mijn vriend was nog altijd de slechte. Het ergste wat toen gebeurde was dat mijn papa voor mijn mama en ons gezin koos.En dat kon mijn schoonzus niet hebben. Ze heeft daarom geprobeerd zelfmoord te plegen en ze wou de 2 kinderen meenemen. Mijn vriend heeft ze gelukkig op tijd gevonden, maar vanaf toen is al het contact met mijn schoonzus verbroken. Dat proces moet ook nog altijd voorkomen. Mijn vriend heeft het daar ontzettend moeilijk mee. Hij is in dezelfde tijd ook nog eens in de schulden geraakt, waar hij normaal in maart volgend jaar volledig vanaf is. Maar vanaf toen zijn die ruzies met mijn ouders uit de hand gelopen. Ze vinden dat hij niets voor mij is, en vertellen maar leugens over hem. mijn vriend heeft ook een tijdje geen werk gehad en toen was hij lui volgens hen, terwijl er echt niet was op dat moment voor zijn diploma. Daarom heeft hij ook een opleiding bij gedaan. En het is niet dat ik mijn ouders iets verwijt tijdens die ruzies. Zij verwijten mij maar en mijn vriend. Ik klap meestal dicht. Ze zijn vooral lastig over het feit dat mijn vriend niets tegen hun zegt, terwijl zij dat ook ni doen en de hele tijd verwijten zitten maken op zijn naam. ik heb ook al werk, maar met 300€ per maand kan ik niet veel doen. en ik heb op dit moment niet veel tijd om veel te gaan werken. de rest van mijn spaargeld staat onder toezicht van mijn ouders, daar raak ik niet aan. Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar op dit moment zie ik geen uitweg. Tuurlijk zou ik zo snel mogelijk willen verhuizen, wil ni liever. Maar zie op dit moment het bos niet meer door de bomen. Dit is de achtergrond van voorgaande verhaal. Ik hoop dat jullie dit geloven.
Leeuwtjuh

Re: Ouders maken mijn leven een hel

SweetSugar schreef:en ik heb op dit moment niet veel tijd om veel te gaan werken.

Waarom niet?
SweetSugar

Re: Ouders maken mijn leven een hel

ik heb op school heel veel stage nu, dus kan alleen maar in het weekend gaan werken. En nu zijn mijn 50 dagen zelfs bijna op. dus kan de rest van het jaar niet meer gaan werken behalve deze vakantie nog. Volgend jaar heb ik zelfs nog meer stage dan dit jaar.

Terug naar “Ouders & gezin”