mathias-214

Slechte nachtrust door spanning

Hallo,

Ik ben een 20-jarige student, maar ben inmiddels gestopt met mijn studie. Ik heb 1,5 jaar gestudeerd met punten niet lager dan zevens. Het ging dus goed zou je zeggen, maar helaas. Ik heb al die tijd met enorme spanning gelopen. We hadden veel presentaties en mondelinge tentamens. Iets wat ik wel kan, maar erg veel zenuwen voor heb. Niet alleen presentaties wekte spanning op. Ook schriftelijke spanningen zorgde voor spanningen. Nu weet ik ook dat zenuwen gezond zijn, maar ik slaap er eigenlijk al een tijd lang slecht door (tijdens de 1,5 jaar vooral). Bovendien krijg ik een uiterst vervelend gevoel in m'n knieën (geen pijn, echt spanning). Inmiddels werk ik al enkele maanden en heb wat rust gekregen. Toch als ik nu denk aan september (start nieuwe studie), krijg ik weer enorme spanningen (ook in de knieën) en kan ik niet slapen.

Ik ben een tijdje bij een psycholoog geweest, maar dit had eveneens geen resultaat. Ik wil niet egoïstisch overkomen, maar de psycholoog vertelde me weinig dingen die ik niet wist. Dat is ook deels mijn probleem; ik weet het vaak wel (cognitief)en kan andere met hetzelfde probleem helpen, maar die woorden pakken op een of andere manier niet op mezelf (mijn gevoel overheerst). Verder heeft de psycholoog EMDR (http://nl.wikipedia.org/wiki/EMDR) toegepast. Ook dit heeft geen enkel resultaat gehad.

Hieruit volgen drie vragen, hopelijk kunnen jullie me hierin verder helpen.
1. Heeft iemand ook ooit spanning in de knieën? Iemand suggesties om er vanaf te komen?
2. Heeft het zin om naar een andere psycholoog te gaan? Ik weet dat geen enkele psycholoog 't zelfde is en misschien wel goede/andere handvaten kan geven voor bepaalde situaties, maar toch denk ik dat het niet uit mijn hoofd te praten is.
3. Ik ben een vrij nuchter persoon met weinig / geen zwevende gedachten. Toch vraag ik me af of alternatieve geneeswijze misschien een optie is? Met alternatieve geneeswijze kan ik misschien mijn spanningen in de knie wegwerken, waardoor ik me beter ga voelen. Hebben jullie ervaringen, maar vooral suggesties voor alternatieve geneeswijzen?

Alvast bedankt.

"Our gratest glory is not in never falling, but in getting up everytime we do"
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: Slechte nachtrust door spanning

Proberen kan geen kwaad. Zelf heb ik goede ervaringen met een alternatief genezer, maar ik weet dat zich ook veel mensen presenteren als alternatief genezer. Wees daarvoor op je hoede. Veel sterkte en succes. Ik weet vrijwel zeker dat er een oplossing voor je probleem is te vinden.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

Terug naar “[ARCHIEF]”