emeke

Wat moet ik doen :(

Hallo iedereen !

Ik ben een meid van 20jaar.
Ik heb een relatie van 6 maanden met mijn vriend.

Na lange tijd weet ik nog steeds niet wat te doen...
Bij hem blijven of dumpen? 023
Ik heb al een tijd twijfels over mijn relatie (zie ik hem wel echt graag?)

Pff gek word ik hier van !

Als ik denk aan dumpen kan ik gelijk beginnen huilen.
Maar nu voel ik me gewoon ook echt niet meer goed in mijn vel.

ik heb 3 maanden thuis gezeten en sinds deze week ben ik terug aan het werk :)
Op het werk voel ik me goed (nieuwe mensen,nieuwe omgeving). Maar vanaf ik thuis kom krijg ik weer een benauw gevoel, precies alsof ik nerveus ben en ik me volledig opspan...

Nu moet ik wel zeggen dat mijn vriend me zelf al eens gedumpt heeft maar had al na paar dagen VEEL spijt.
Die periode van 5 dagen waren een hel ( niet eten, huilen, denken). Toch wist ik dat dit misschien wel beter was aangezien ik zelf soms niet zeker ben.

Nu weet ik niet wat te doen, want misschien blijf ik gewoon bij hem omdat ik bang ben.
Bang dat ik de verkeerde keuze maak, dat ik afscheid moet nemen [crying] , dat ik een nieuwe start moet nemen op m'n eentje...pft

Weten jullie hier soms raad mee?

Groetjes
Leeuwtjuh

Re: Wat moet ik doen :(

Ja, ik heb wel een advies voor je.

Hem niet dumpen? Ik bedoel; wat is het precies waar je benauwd van word? Misschien kun je daar aan werken?
emeke

Re: Wat moet ik doen :(

Leeuwtjuh schreef:Ja, ik heb wel een advies voor je.

Hem niet dumpen? Ik bedoel; wat is het precies waar je benauwd van word? Misschien kun je daar aan werken?
En waarom denk je van niet?
Ik zeg niet dat ik benauw ben, maar het voelt wel zo aan.
Precies het gevoel die je hebt als je een examen gaat afleggen.

Nu zijn er ook zoveel factoren die een rol kunnen spelen en dingen die ik niet in mijn verhaal verwerkt heb omdat die dan ingewikkeld kan overkomen ! :)

Bedankt voor je antwoord !
Groetjes
Leeuwtjuh

Re: Wat moet ik doen :(

emeke schreef:
Nu zijn er ook zoveel factoren die een rol kunnen spelen en dingen die ik niet in mijn verhaal verwerkt heb omdat die dan ingewikkeld kan overkomen ! :)

Zet die er eens bij dan? Wellicht wordt het dan wat duidelijker...
Waarom heb je het gevoel alsof je een examen af moet leggen? Is je vriend zo'n 'examinator' in jullie relatie?
emeke

Re: Wat moet ik doen :(

Leeuwtjuh schreef:
emeke schreef:
Nu zijn er ook zoveel factoren die een rol kunnen spelen en dingen die ik niet in mijn verhaal verwerkt heb omdat die dan ingewikkeld kan overkomen ! :)

Zet die er eens bij dan? Wellicht wordt het dan wat duidelijker...
Waarom heb je het gevoel alsof je een examen af moet leggen? Is je vriend zo'n 'examinator' in jullie relatie?
Wel ik som anders even op waarom ik denk dat ik hem graag zie en waarom niet :)

Waarom wel :

-ziet mij doodgraag
-steunt me
-zelfde interesses, zelfde toekomstplannen
-humor
-ik kan bezorgd zijn over hem (als hij weg is met de auto, als hij ruzie heeft thuis met z'n ouders)
-Ik zie hem 5 op 7 en vind dit niet erg ( wil veel bij hem zijn; maar toch voelt het niet altijd top)
-Ik geef voorkeur om een feestje met hem te doen inplaats van met vriendinnen.
-ik knuffel enorm graag met hem
-Soms een gevoel van geluk

Waarom niet :

- bang dat dit niet de liefde van mijn leven is, dat ik later ongelukkig word , dat ik nooit meer vrijheid zal hebben, dat ik nooit iets anders dan hem zal hebben.
-als ik bij hem ben SOMS een raar gevoel (precies of hij meer van mij houd dan ik van hem, voel me dan schuldig en durf niet meer kussen zelfs maar doe het wel)
-als ik niet bij hem ben Voortdurend een angstig gevoel,nerveusgevoel,down gevoel.
-Soms irritatie (maar misschien omdat ik zelf down ben door vermoeiheid??)
-soms vind ik hem knap , soms vind ik hem niet aantrekkelijk..


Kan je hier al meer mee?
emeke

Re: Wat moet ik doen :(

emeke schreef:
Leeuwtjuh schreef:
emeke schreef:
Nu zijn er ook zoveel factoren die een rol kunnen spelen en dingen die ik niet in mijn verhaal verwerkt heb omdat die dan ingewikkeld kan overkomen ! :)

Zet die er eens bij dan? Wellicht wordt het dan wat duidelijker...
Waarom heb je het gevoel alsof je een examen af moet leggen? Is je vriend zo'n 'examinator' in jullie relatie?
Wel ik som anders even op waarom ik denk dat ik hem graag zie en waarom niet :)

Waarom wel :

-ziet mij doodgraag
-steunt me
-zelfde interesses, zelfde toekomstplannen
-humor
-ik kan bezorgd zijn over hem (als hij weg is met de auto, als hij ruzie heeft thuis met z'n ouders)
-Ik zie hem 5 op 7 en vind dit niet erg ( wil veel bij hem zijn; maar toch voelt het niet altijd top)
-Ik geef voorkeur om een feestje met hem te doen inplaats van met vriendinnen.
-ik knuffel enorm graag met hem
-Soms een gevoel van geluk

Waarom niet :

- bang dat dit niet de liefde van mijn leven is, dat ik later ongelukkig word , dat ik nooit meer vrijheid zal hebben, dat ik nooit iets anders dan hem zal hebben.
-als ik bij hem ben SOMS een raar gevoel (precies of hij meer van mij houd dan ik van hem, voel me dan schuldig en durf niet meer kussen zelfs maar doe het wel)
-als ik niet bij hem ben Voortdurend een angstig gevoel,nerveusgevoel,down gevoel.
-Soms irritatie (maar misschien omdat ik zelf down ben door vermoeiheid??)
-soms vind ik hem knap , soms vind ik hem niet aantrekkelijk..


Kan je hier al meer mee?
OOh en dit ook nog :
Onze relatie is begonnen in de zomervakantie en ik had een leuke job al een tijdje. Alles perfect dus !
Plots werd ik ontslagen ( op dat moment was ik maand samen met hem ) en heb ik sindsdien alleen maar gesukkeld en nu de laatste 3maand gewoon thuis gezeten.
Waardoor HIJ mij hoofd bezigheid was, meer niet...
Na 2maand begonnen die twijels soms op te komen. En weet nog altijd niet waarom, en blijf toch bij hem! Alleen is het erger geworden de laatste maand.

Vanaf hij iets zegt wat hij niet leuk vind aan me OF raar doet...word ik ook bang ! Terwijl moest ik hem niet graag zien zou ik daar toch niet mee inzitten?
Maar ook hier kan dit zijn omdat ik niet wil gedumpt worden om nadien terug alleen te staan.
snickers

Re: Wat moet ik doen :(

hee meid van 20 jaar.
Je zit duidelijk in een lastige situatie, ik heb je verhaal gelezen en ik ben van mening dat je eerst maar even achter moet komen waar dat benauwde gevoel vandaar komt. Ik las ook dat je je niet altijd op je gemak voelt bij hem, dat is niet zo goed teken. Kan het niet zijn dat je iets aan het forceren bent. Denk goed na wat je verder wil en overhaast je beslissing zeker niet, dat zou zonde zijn na 6 maanden. Heel veel succes verder. Groetje meisje van ook 20 jaar x.
emeke

Re: Wat moet ik doen :(

snickers schreef:hee meid van 20 jaar.
Je zit duidelijk in een lastige situatie, ik heb je verhaal gelezen en ik ben van mening dat je eerst maar even achter moet komen waar dat benauwde gevoel vandaar komt. Ik las ook dat je je niet altijd op je gemak voelt bij hem, dat is niet zo goed teken. Kan het niet zijn dat je iets aan het forceren bent. Denk goed na wat je verder wil en overhaast je beslissing zeker niet, dat zou zonde zijn na 6 maanden. Heel veel succes verder. Groetje meisje van ook 20 jaar x.
Heyla :)

Wat je zegt is wel waar...
Ik ben ook bang, zo bang :(
Wat als ik de verkeerde beslissing maak,want zeker ben ik niet.
Moet je niet zeker zijn en gewoon denken: het is gedaan, voorbij! Als je niet meer voelt voor iemand?

Groeten

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”