snickers

liefde

Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier en wil graag even mijn verhaal kwijt.
Ben een meid van 20 jaar ik heb mijzelf hier snickers genoemd omdat ik mijn nieuwe vriend altijd zo noem(hij heet Nick). Ik zit niet met een heel groot probleem maar ik ben dus echt zo verliefd op deze jongen dat ik er echt helemaal misselijk van word. Ik vind het super leuk hoor dat ik helemaal in de wolken ben op dit moment.Toch begin ik bang te worden dat er iets ergs kan gebeuren. Ik weet niet wat maar ik wil niet dat er iets komt dat mijn relatie verpest. Ik heb dit nog nooit eerder bij iemand gehad ik heb nog maar 5 dagen met hem. Ik weet het nu al!? Het slaat nergens op en ik schaam me dat ik mij zo voel. Ik lijk wel weer een puber. Ik snap er zelf niks meer van. Natuurlijk heb ik wel meerdere relaties gehad maar dit is anders ofso. Wij hebben echt super veel gemeen en we hebben bijna overal dezelfde mening over en dezelfde humor, we zitten echt heel erg op 1 lijn. Ik zit me telkens te verontschuldigen om kleine dingetjes die ik heb gezegd terwijl het allemaal positief is wat ik zeg, wil hem gewoon niet kwetsen. Hij voelt dit allemaal ook bij mij dat maakt me nog verliefder, het lijkt wel alsof ik mijn ware heb gevonden. Maar waarom nu al, ben ik niet te jong? Ik was zeker niet voorbereid op het moment dat Nick in mijn leven kwam! En waar komt die angst nou vandaan? Ik voel me gelukkiger dan ooit maar tegelijkertijd angstig voor wat allemaal moet gaan komen. wat vinden jullie is dit normaal? Graag tips of gewoon je mening hier over! Groetjes van miss crazy in love :oops:
Apologize

Re: liefde

Je loopt wel erg hard van stapel...je hebt net 5 dagen met hem. Probeer er van te genieten, want het is zonde om je tijd te verspillen met angst.
snickers

Re: liefde

ja dat is dus lastig ! mijn gevoel voor hem is zo krachtig. Normaal heb ik dit echt niet! ik ben niet zo'n meisje. Ik voel mij erg hopeloos en afhankelijk nu en dat maak mij zo angstig. Hij kan mij nu in 1 keer helemaal kapot maken als hij dat zou willen :(. Ohja vraagje? hoe kan je hier een een plaatje uploaden? :tongue:
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: liefde

snickers schreef:Ik voel me gelukkiger dan ooit maar tegelijkertijd angstig voor wat allemaal moet gaan komen. Wat vinden jullie is dit normaal?
Ja, ik vind het heel normaal. ;-) Dolgelukkig zijn maar, tegelijkertijd ook bang te zijn het weer kwijt te kunnen raken, gaan niet veel romans, toneelstukken, speelfilms en liedjes hier over? Lijden en genot zijn nauw aan elkaar verwant. Zo lang je maar meer geniet dan angstig bent is het goed.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: liefde

snickers schreef:ja dat is dus lastig ! mijn gevoel voor hem is zo krachtig. Normaal heb ik dit echt niet! ik ben niet zo'n meisje. Ik voel mij erg hopeloos en afhankelijk nu en dat maak mij zo angstig. Hij kan mij nu in 1 keer helemaal kapot maken als hij dat zou willen :(. Ohja vraagje? hoe kan je hier een een plaatje uploaden? :tongue:
Welkom! :)

Om even in te gaan over het uploaden van een avatar bij je berichten:
Je gaat bovenaan naar nieuwe berichten en je klikt daarop.
Vervolgens klik je op Profiel aan de zijkant.
Dan kom je op een ander scherm en staat er aan de zijkant: Wijzig onderschrift, wijzig avatar, wijzig registratiedetails.
Klik voor een plaatje op de eerste, het wijzig zich vanzelf en je merkt vanzelf wanneer het een goede maat afbeelding is.
Voor een tekst onder je berichten ga je naar de tweede.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
angel12

Re: liefde

Geniet ervan en laat je angst zelf de zaken niet verpesten...

Angel
snickers

Re: liefde

nou uploaden is gelukt:D Bedankt voor de uitleg! Jaa tot nu toe gaat het lekker maar ik voel dat die angst steeds groter wordt met elke nieuwe dag. :doubt: ik weet niet of dit wel normaal is? Je ziet dat ik er nu al zo mee bezig ben dat ik erover moet praten.. zal ik jullie op ten hoogte houden? Misschien zakt het gevoel weg of misschien neemt het gevoel juist toe! We zullen zien! x
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: liefde

Don't fight it, enjoy it! Dit is toch mooi! En vooral omdat het wederzijds is! Niks aan veranderen, gewoon verder gaan hiermee. Je bent nog jong, geniet ervan. Je komt er vanzelf wel achter of hij wel of niet de ware is. Geniet van het verliefd zijn, doe leuke dingen, heb plezier in je leven. Je maakt je ten onrechte druk en dat kan roet in het eten gooien.
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Leeuwtjuh

Re: liefde

snickers schreef:nou uploaden is gelukt:D Bedankt voor de uitleg! Jaa tot nu toe gaat het lekker maar ik voel dat die angst steeds groter wordt met elke nieuwe dag. :doubt: ik weet niet of dit wel normaal is? Je ziet dat ik er nu al zo mee bezig ben dat ik erover moet praten.. zal ik jullie op ten hoogte houden? Misschien zakt het gevoel weg of misschien neemt het gevoel juist toe! We zullen zien! x
Op het moment dat ik een stabiele relatie had met een leuke jongen was ik ook als de doods dat het stuk zou gaan. Ik was ontzettend hoteldebotel van die jongen (en dat was voor het eerst) en zat mij ook ontzettend druk te maken of hij wel van mij hield, waarom hij van me hield en was ik er een tijdje mee bezig dat ik niet wilde dat het stuk ging. Die angst was ook bijzonder groot, zelfs zo dat ik er niet goed van kon slapen. En dat zegt nogal wat in mijn geval want ik slaap meestal prima.

Weet je wat het punt is? Er is geen '...en ze leefden nog lang en gelukkig'. Zelfs huwelijken zijn soms slecht bestand tegen het leven en niets is zo veranderlijk als de mens. Je krijgt geen garanties en sprookjes zijn ongeloofwaardig. Misschien heb je slechte ervaringen met jongens gehad, waardoor je nu wat angstiger en meer terughoudend bent geworden. Hoe graag je het ook zou willen; je krijgt geen keiharde waterdichte garantie voor de komende vier of vijf jaar. Je moet het gewoon afwachten en aankijken. Misschien blijven jullie wel jaaaaaaaren samen. Het is niet alsof je een kristallen bol hebt waarmee je in de toekomst kunt kijken. Ik denk dat je gewoon moet focussen op het moment en de twijfel/angst op de achtergrond moet laten sluimeren en er weinig aandacht aan besteden. Zo op die manier kun je genieten van het moment en krijgt het niet zoveel grip op je. Over een paar maanden zal die twijfel/angst wel minder worden!

Je moet gewoon blijven kijken naar de realiteit, in plaats van de rampscenario's in je eigen hoofd. Het wordt anders een soort van selfforfilling prophecie omdat je je onbewust en misschien wel bewust je er zo naar gaat gedragen. Just relax and take it easy!

p.s. die jongen en ik zijn nog steeds samen, en het ziet er naar uit dat dat voorlopig wel zo blijft.
snickers

Re: liefde

Bedankt voor je antwoord leeuwtjuh! Jou bericht stelt mij erg gerust. Nou weet ik dat het inderdaad normaal is om zoveel voor iemand te voelen zonder dat er echt iets achter zit. Ik ben wel vaker gekwetst door de foute man, maar ik zal naar de toekomst blijven kijken. En ik merk nu dat als ik er over praat dat het al wat rust geeft. Ik moet nog vertrouwen in hem krijgen en ik denk dat ik me dan minder angstig ga voelen. Maar dat kost tijd, in de tussentijd moet ik maar met de onzekerheid om zien te gaan..

[zucht]
Leeuwtjuh

Re: liefde

Apart hè? Wat een 'goeie vent' kan doen als je zoveel foute mannen hebt gedate... Ik herken het als geen ander. Mijn vriendinnen zullen de onzekerheid bij mij ook vast wel opgemerkt hebben - sommige konden het niet nalaten om het voor mijn voeten te gooien als een verwijt :lol: Maak niet de fout om te denken dat je alleen de liefde krijgt die je denkt te verdienen, want dat klopt niet met de realiteit! Take it all :D

Feit is; hij is samen met jou - om wie jij bent. Laat je onzekerheid het niet overnemen en dan komt het ongetwijfeld goed love3
snickers

Re: liefde

Phoe het gaat eindelijk wat beter. :roll:
Ik begin steeds meer aan hem te wennen,nog steeds even verliefd zonder zoveel angst.

001_wub
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: liefde

Wat fijn! Lekker genieten van het gevoel en van elkaar. [045]
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
snickers

Re: liefde

Ik ben op zoek naar iemand die HSP is en die wat meer over zijn/haar verliefdheid kan vertellen.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”