Hawk L.

Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

Vorige week had ik alleen last van hoofdpijn (maar dat ben ik al gewoon aangezien ik er heel m'n leven al last van heb :roll:), maar sinds eergisteravond heb ik een raar gevoel gekregen die te maken lijkt te hebben met mijn hartslag.
Gisteren moest ik naar de Werkwinkel en ik zat ermee dat ik hierdoor misschien niet kon gaan, maar gelukkig ging het toch. Toch is het nog niet beter; het lijkt zelfs erger sinds ik gisteren thuiskwam met de fiets.

Ik heb het hier niet over de typische kloppenede hoofdpijn. Kloppen doet het ook wel (dat doet het zowat altijd), maar er is meer. Ik heb een heel duizelig gevoel in mijn hoofd gekregen en dat wordt aangesterkt door mijn hartslag. Om de zoveel seconden voel ik mijn hart kloppen en gaat dat precies naar m'n hoofd, wat voor een draaiierig gevoel zorgt. Zelfs als ik zit of neer lig heb ik er last van.

Kan dat fietsen er iets mee te maken hebben? Het lijkt mij vreemd, maar het is toch begonnen sinds dan. Ik fiets helemaal niet snel (dat gaat niet, want ik heb er toch niet genoeg kracht voor).

Kan het een lage bloeddruk zijn? Over het algemeen heb ik geen bloeddruk problemen; volgens de dokter is het altijd "perfect".

Kan het een te traag werkende schildklier zijn? Gisteren dacht mijn vriend dat ik dat misschien zou hebben.

Nog iets opmerkends: toen ik om 6u vanmorgen wakker werd had ik het niet zo erg als toen ik om 9u wakker werd. (Ik kan ook nooit eens uitslapen zonder iets aan m'n hoofd te hebben... :roll:)

Overmorgen moet ik naar een interim bureau -weer met de fiets en trein en ik ben nu bang dat ik door die duizeligheid van m'n fiets sukkel...

Natuurlijk heb ik zo'n dingen weer als ik pas naar de dokter geweest ben en als ik eens ergens heen moet... [zucht] :doubt:
Pokemonk

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

Ga gewoon even naar de huisarts en vertel je verhaal . Succes ermee !

Monk
Hawk L.

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

Maar wat als ze weer niets vinden?
Leeuwtjuh

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

Dan sta je erop dat ze net zolang zoeken totdat ze wel iets vinden?
Hawk L.

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

Leeuwtjuh schreef:Dan sta je erop dat ze net zolang zoeken totdat ze wel iets vinden?
Hoe kun je dat dan op een vriendelijke manier brengen? 023
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

je kunt op vriendelijke toon zeggen dat je graag wil dat ze hier een verklaring voor vinden.
Dat jij wil weten wat er met je aan de hand is en niet afgescheept wilt worden met de woorden
"psychosomatische klachten"
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Hawk L.

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

Ik ben een beetje aan het rondneuzen op internet en denk dat de bloedvaten in mijn hoofd (en misschien ook hart) vernauwd zijn en dat daarvan ook het duizelige gevoel en pijn komt. Het vreemde is wel dat ik dit gevoel nog nooit zo erg heb gehad.
Mijn bloedvaten zullen trouwens ook wel vaker vernauwd zijn (hoofdpijn is me niet onbekend), maar dat duizelige gevoel?

Ik zal zien wanneer ik nog eens naar de dokter kan en dan een bloedtest aanvragen.
Hawk L.

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

Ziezo. Bloedtest is gedaan. Morgen heb ik het resultaat en laat ze toch asjeblief iets vinden anders ontplof ik!!!
KevZ

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

Ik duim voor je, en aan fietsen kan het niet liggen, dat is juist alleen maar gezond! ;)
Hawk L.

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

KevZ schreef:Ik duim voor je, en aan fietsen kan het niet liggen, dat is juist alleen maar gezond! ;)
Ja, maar zo uitgeput dat je daar toch van wordt! Na nog geen 5 min. verschrikkelijke dorst en later weer... :shock:
KevZ

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

Dat is wel heel snel hoor, neem aan dat je een aandoening hebt of zo iets dan?
Hawk L.

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

KevZ schreef:Dat is wel heel snel hoor, neem aan dat je een aandoening hebt of zo iets dan?
Geen idee. Het kan natuurlijk ook zijn omdat ik het niet meer gewoon ben; maar de grootste dorst is toch tijdens het fietsen.
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

heb je misschien een slechte conditie?
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
KevZ

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

Neem een Bidon water of zelfs meerdere mee haha ;) , maar wel een beetje vreemd dat je zoveel dorst hebt.

"Ik het niet meer gewoon ben" ?
Hawk L.

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

Ja, dat van die slechte conditie kan goed zijn hoor. Dat heb je als je nog geen werk hebt... maar ja, morgen mag ik nog eens naar een interim bureau voor een job waar ik voor gesoliciteerd heb. (Daarvoor hebben ze me nog nooit uitgenodigd!)
Maar omdat ik het leven al goed genoeg ken, juich ik niet te vroeg.

Wees gerust; op water ben ik altijd voorzien.
KevZ

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

Spannend :) voor welke baan heb je gesolliciteerd?
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

als je geen werk hebt, heb je juist extra tijd om een blokje om te fietsen of te lopen, en zo aan je conditie te kunnen werken ;)
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Hawk L.

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

selfje schreef:als je geen werk hebt, heb je juist extra tijd om een blokje om te fietsen of te lopen, en zo aan je conditie te kunnen werken ;)
Weet ik, maar ik wou dat ik dan niet altijd zo uitgeput opstond. Dat is demotiverend, hoor! 023
Ach ja, morgen ga ik toch zeker fietsen.
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

een beetje lichaamsbeweging helpt dan heel goed ;) meestal voel je je daarna beter :)
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Hawk L.

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

selfje schreef:een beetje lichaamsbeweging helpt dan heel goed ;) meestal voel je je daarna beter :)
Ja, maar ken je dat? Je wordt bijvoorbeeld om 6u wakker en bent niet zo moe meer, maar vindt het toch nog te vroeg om op te staan. Val je terug in slaap, wordt je om een uur of 9 wakker; helemaal uitgeput!
Waarom toch?! Waarom kan ik nu niet eens gewoon uitgerust wakker worden?! Je gaat nu ook niet zeggen dat 9 uur heel laat is hé...
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

ik zeg niet dat 9 uur laat is, maar ik ken het gevoel wel ;)

Het betekent dat je om 6 uur wakker werd en uitgerust was, dus eigenlijk op had moeten staan. Je sliep door (wat ik me kan voorstellen) maar daardoor sliep je te lang. En als je te lang slaapt, wordt je ook moe.
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.
Hawk L.

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

selfje schreef:ik zeg niet dat 9 uur laat is, maar ik ken het gevoel wel ;)

Het betekent dat je om 6 uur wakker werd en uitgerust was, dus eigenlijk op had moeten staan. Je sliep door (wat ik me kan voorstellen) maar daardoor sliep je te lang. En als je te lang slaapt, wordt je ook moe.
Als je niets speciaals te doen hebt is 6 uur toch écht wel te vroeg hé... :(
Gebruikersavatar
Selfje
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:27

Re: Duizelig gevoel in hoofd door hartslag

je kunt het zien als het begin van een goed ritme ;)

ga iets doen, (ja, om 6 uur, of 7 uur, net hoe laat je wakker wordt) eerst eens rustig ontbijten, genieten van de wakker wordende wereld (vogeltjes, het wordt licht etc) en daarna je dag beginnen, voor je gedoucht en uitgebreid ontbeten hebt, ben je alweer een uur, of anderhalf uur verder.

dan ga je 's avonds tussen 10 en 11 naar bed (of om 12 uur, maar niet later) :)
Laat je glimlach de wereld veranderen,
maar laat de wereld niet je glimlach veranderen.

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”