blof

voorstellen..(blof)

Ik ben hier nieuw, dus ik stel mij even voor.
Ik ben een man van 55 jaar. Ik ben getrouwd sinds 1980, kinderen en kleinkinderen. Een succesvol bedrijf, een hippe vrouw. Alles klopt. En ondanks dat ik echt veel van mijn vrouw houdt, en haar nooit ontrouw was, gaat het niet goed tussen ons. We hebben veel tijd al verloren door ruzie maken. Soms is het geweldig, eerlijk waar, en soms is het een drama. Ik snap echt niet hoe dat nou kan.
Vrouwen denken heel anders dan mannen, een cliche? Ja en daarom echt waar.
Ik hoop antwoord te krijgen op de voor mij belangrijke vragen:
Hoe krijg ik een vrouw zover dat ze eens stopt met het verleden er steeds bij te halen, en hoe kom ik er achter wat ze nou wil.

Blof
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: voorstellen..(blof)

Van vrouw veranderen? :D

Serieus nu, heb je haar al eens gezegd dat het je enorm tegenstaat om oude koeien uit de gracht te halen.Het is waarschijnlijk zo dat de spanning naar een ruzie zich langzaam opbouwd en dat er dan een uitbarsting volgt. Jij krijgt enkel de volle laag mee.
Kan ze niet proberen eerder zeggen wat haar dwarszit voor het een drama wordt?
Het grote punt is nog steeds communicatie en de bereidheid open te staan voor de frustraties van de ander.
Dus niet dat beide partijen zich dadelijk aangevallen voelen en in de verdediging gaan. Meestal hoor je dan nog enkel jezelf praten.
Je komt erachter wat ze wil door het te vragen, en te hopen dat ze een zo eerlijk mogelijk antwoord geeft.

Succes [045]
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: voorstellen..(blof)

Welkom blof :)

Ik denk dat je er goed aan zult doen om dit onderwerp een keer aan te snijden. Wellicht zit ze met iets dat gewoon even verteld moet worden, waarna het weer goed is. In een relatie moet er ruimte zijn om over alles te kunnen praten. Of misschien zijn jullie wel zoveel bezig met alles om elkaar heen dat jullie elkaar soms vergeten? Ga een keer gezellig uit eten, maak er iets moois van, praat daarna over wat jullie bezighoudt onder het genot van een wijntje of iets anders. Ga het probleem niet uit de weg, pak het aan. In veel gevallen gaat het om iets kleins, maar dat kleins wordt vaak alleen maar erger als het genegeerd wordt.
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: voorstellen..(blof)

Welkom Blof. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: voorstellen..(blof)

Welkom Blof :)

Heel moeilijk als mensen telkens weer terug komen op het verleden. Dat is niet de juiste insteek als je een relatie hebt en dingen bespreekbaar wilt maken. Verleden is iets om van te leren, het te verwerken en om het daarna los te laten. Niet om het heden en de toekomst constant mee te kleuren. Waar zit 't 'm in bij je vrouw ? Wellicht kan je daar een topic over openen en kunnen we je wat handvatten aanreiken wat je zou kunnen zeggen.
Inzicht als Uitweg..
blof

Re: voorstellen..(blof)

Dat is een idee, ik denk dat ik dat maar doe.

Terug naar “Voorstellen (2007-2011)”