johan799

nieuw hier gebruikersnaam johan (johan799)

Hallo geinteresseerden,

Ik ben nieuw op dit forum. Alhoewel ik het een beetje eng vind om wat over mezelf te vertellen, dan toch.. Ik heb nu even niet zo veel tijd om veel te vertellen, maar wat mij hier brengt zijn de 'psychische problemen'.. Moeilijk om dit snel even uit te leggen of te omschrijven, maar in termen moet je denken aan depressie (langdurig) en angsten. O.a. veel gevoelens en gedachten van minderwaardigheid, gebrek aan eigenwaarde, negatief zelfbeeld, diverse angsten o.a. sterke faalangst en angst voor intimiteit. ook een term die wel eens gezegd is is 'ontwijkende persoonlijkheid stoornis'. Veel dingen vermijden dus.. altijd dit alles al.. grote worsteling dus.. diverse psychologen en 1 therapie van half jaar gehad. nu iets met ACT. dat gaat niet tot nu toe.. baal ik erg van.. dus zoek weer iets anders. al vind ik wel veel 'dingen' bruikbaar van de ACT therapie. voel me alleen niet zo serieus genomen.. alles is vaak erg zwaar en zwart. voel me meest erg gevangen. niet het gevoel echt te leven.. teveel in mijn hoofd en niet of nauwelijks in het leven sta. levenloos.. allemaal woorden wat ik nu zeg en misschien erg onduidelijk.. Ik wil graag echt gaan leven. Durven. de schroom van me af. uit mijn hoofd in het leven. etc etc etc. alleen dit blijkt niet zo makkelijk.. het is niet een knop die je om kunt draaien zoals zoveel mensen denken.. uit gedragspatronen komen die je al jaaaaren hebt is moeilijk.. veel valkuilen.. veelal je verstand dat met redenen komt om dan toch maar weer te vermijden en zelfdestructief bezig gaan.. mezelf kleineren..
ik hoop dat we wat voor elkaar kunnen betekenen.
ben nu 32. al voel ik me tegelijk wel 13, 18, 25, 85, 65 etc.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: nieuw hier gebruikersnaam johan (johan799)

Welkom Johan :)
Inzicht als Uitweg..
johan799

Re: nieuw hier gebruikersnaam johan (johan799)

Dankje Mystica,

Ik heb jouw website vluchtig bekeken en ben erg onder de indruk van je site!

weet je misschien of zo'n 'counseler' vergoed wordt door een verzekeraar?
Remmie

Re: nieuw hier gebruikersnaam johan (johan799)

Van harte welkom hier op de site Johan :)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: nieuw hier gebruikersnaam johan (johan799)

johan799 schreef:Dankje Mystica,

Ik heb jouw website vluchtig bekeken en ben erg onder de indruk van je site!

weet je misschien of zo'n 'counseler' vergoed wordt door een verzekeraar?
Ja een Counseler die opgeleid is via een HBO opleiding Psychologie en Counseling (OPC) wordt vergoed door diverse ziektekostenverzekeringen (afhankelijk van het pakket en type verzekering, naar ik begrepen heb). De counseler moet dan een ABG code hebben. Let op: je hebt mensen die zich counseler noemen maar die de opleiding en de ABG code niet hebben, het beroep is (nog) niet beschermd.

Ook bij een PGB (persoonsgebonden budget) kan je counseling of coaching inzetten. Sommige werkgevers zullen het ook vergoeden als de medewerker er baat bij heeft voor een goed functioneren.
Inzicht als Uitweg..
Melis

Re: nieuw hier gebruikersnaam johan (johan799)

Hoihoi, we spraken elkaar net al in de chat. Van harte welkom hier :) Dat je hier mag vinden wat je zoekt :)
Anotherday

Re: nieuw hier gebruikersnaam johan (johan799)

Ik wilde na je bericht in mijn "Blog" even zien wie je was.

"Ik wil graag echt gaan leven. Durven. de schroom van me af. uit mijn hoofd in het leven. etc etc etc. alleen dit blijkt niet zo makkelijk.. het is niet een knop die je om kunt draaien zoals zoveel mensen denken.."

Het drijft mij ook tot waanzin. Alleen die gedachte al, dat er iets moet zijn. Er moet iets zijn, dat onze werelden compleet verandert. Waarin wij gerespecteerd worden om wie wij zijn of dat niet eens. Ik wil gewoon gelukkig zijn. Leven zonder zelf opgelegde angst. Een keer trots zijn zonder mij bezig te houden wat andere denken als ik op straat loop en ik mij schaam omdat ik denk te weten wat zij denken. Het is altijd negatief.

Ik herken ook heel sterk het willen of moeten vermijden van bepaalde situaties. Zo doe ik alleen boodschappen als het donker is, in de zomer doe ik het dan heel vroeg. Ik voel al hartkloppingen als ik mijn buren zie en kom ze het liefst ook niet tegen. Ik voelde mij altijd zeer ongemakkelijk tijdens mijn studie. Alsof iedereen zoveel slimmer was en ik dom was. Met uitgaan vreemd genoeg had ik nergens last van vroeger, zal misschien wel door de alcohol komen, maar in het versieren van meisjes was ik nooit een held. Ok het was dan wel makkelijk, maar dat was vooral omdat ze naar mij toekwamen, maar eerlijk gezegd waren dat zelden meisjes waarvan ik dacht WOW.

Nog een gelijkenis is de leeftijd. Waar kom je eigenlijk vandaan? Kan wel een paar nieuwe vrienden gebruiken dft003

Terug naar “Voorstellen (2007-2011)”