mariëtte

voorstellen (mariëtte)

Hallo, mijn (tweede) naam is Mariëtte en ik ben 47 jaar. Vanaf de kleutertijd ben ik al onzeker. Ik ben erachter gekomen dat dat voornamelijk komt door het onvoorspelbare gedrag van mijn moeder, die ze vooral toont tijdens stress. Ik heb laatst een artikel gelezen over de theatrale persoonlijkheidsstoornis. Daarbij gaat het in het klassieke geval over (meestal) vrouwen die zich op een overdreven seksuele manier de aandacht trekken. Mijn moeder doet dit echter niet; het is meer op een geniepige manier. Ze trekt ook de aandacht en als ze die niet krijgt dan gaat ze klagen. (Nooit direct, maar na een tijdje) Ze klaagt vooral tegen anderen. Mijn tekortkomingen worden enorm uitvergroot en die van haar bestaan gewoon niet. Ze neemt me dingen kwalijk waarbij ik geen andere keus had of ik kon er niks aan doen, zoals de dood (door kanker) van mijn schoonvader. Naar zijn begrafenis is ze niet geweest. Ze weet anderen zo te manipuleren dat zij zich ook tegen mij keren, vooral familie die in haar woonplaats woont. Ik hoop dat ik hier mensen tref die weten hoe ik met haar om moet gaan. Ze breekt gewoon het contact af, en beantwoord niet 1 sms'je. Aan de telefoon klinkt ze afstandelijk. Ik heb nu de neiging om me niet meer neer te leggen en te hopen dat ze me ooit eens gaat 'belonen', maar ik ga nu voor mezelf op komen, vooral doordat mijn gezin nu door begint te krijgen hoe ze te werk gaat. Maar wel met begrip voor haar situatie. In de oorlog was zij samen met haar zusje thuis achtergelaten doordat haar moeder weg was om eten te halen en haar vader en broer waren buiten hout aan het halen, terwijl er boven hun hoofden bommenwerpers vlogen. Ze is nu 78.
Lioness

Re: voorstellen (mariëtte)

welkom, ik kan niet helpen met dat, sorry, toch welkom
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: voorstellen (mariëtte)

Welkom Mariette :)

Dat klinkt inderdaad als een problematische relatie met je moeder. Lastig is dat als je daar tot op heden nog last van hebt in je eigen doen en laten. Herkenbaar ook..
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Voorstellen (2007-2011)”