Baxter

Nieuweling gearriveerd (Baxter)

Hallo psycholoog.net!

Mijn naam is Baxter ben 18 jaar oud en kom uit Amsterdam.

En mijn actuele situatie is als volgt,

Helaas zit ik door puur ongeluk nu op het volwassenenonderwijs, ik was uitgeloot voor Toegepaste Psychologie en mijn 2e keus bleek na 1 week een ramp te zijn, en zo kwam ik terecht op het volwassenenonderwijs waar ik nu VWO doe.

Alleen nu is er een angst teruggekomen waar ik in 4 Havo ook door geteisterd werd. Ik durf simpel weg niet naar de les te komen. En elke keer dat ik weer niet ga, loopt mijn achterstand op waardoor ik de volgende keer nog banger ben naar de les te gaan omdat ik geen uitbrander van de docent wil hebben (en al helemaal niet voor de klas). Over het algemeen vind ik het helemaal niet erg om alleen in een publieke ruimte te staan, bang voor vreemden ben ik niet, het is specifiek in een klaslokaal met leerlingen wanneer ik me zeer onprettig begin te voelen en daarom gewoon de hele situatie van een klaslokaal mijdt. Dit geeft mij een goed gevoel van korte duur, niet in de les hoeven te zitten en lekker thuis gamen of afspreken met vrienden. De zelfde avond voel ik me rot dat ik niet naar de les geweest ben en denk ik alleen nog maar aan de dag die moet komen. Het skippen van lessen is niet moeilijk, ben net nieuw op de school door mijn latere instroom en sta dus niet op alle aanwezigheidslijsten.

Hopelijk kan iemand mij advies geven hoe ik hier mee moet omgaan. Dat zou ik echt heel erg waarderen ^^ Ondertussen maak ik kennis met de rest van dit Forum :D

Baxter
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Nieuweling gearriveerd

Welkom op het forum, Baxter. :)

Ik hoop dat je je gauw thuis gaat voelen op dit forum.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Leeuwtjuh

Re: Nieuweling gearriveerd (Baxter)

Hoi Baxter,

Is werken niet wat voor jou?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Nieuweling gearriveerd (Baxter)

Baxter schreef:Helaas zit ik door puur ongeluk nu op het volwassenenonderwijs …

Ik durf simpel weg niet naar de les te komen. En elke keer dat ik weer niet ga, loopt mijn achterstand op waardoor ik de volgende keer nog banger ben naar de les te gaan omdat ik geen uitbrander van de docent wil hebben (en al helemaal niet voor de klas).
Je zult geen uitbranders krijgen zoals je die op de middelbare school wel kreeg. Je zit immers op het volwassenenonderwijs. Men gaat er bij het volwassenenonderwijs van uit dat mensen inmiddels voldoende verantwoordelijkheidsgevoel, inzicht en discipline hebben om gewoon de lessen te volgen en niet hun eigen glazen ingooien door te gaan spijbelen.

Als je nu al zoveel moeite hebt aanwezig te zijn in een gewoon klaslokaal en op de vlucht slaat zul je dat bij de studie Toegepaste Psychogologie net zo goed hebben.
In plaats van het bespreekbaar te maken met de leiding van de school ga je thuis lekker gamen of met vrienden afspreken. Dat schiet lekker op.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Nieuweling gearriveerd (Baxter)

Welkom Baxter :)

Iets naars ooit meegemaakt in de klas ?
Inzicht als Uitweg..
Baxter

Re: Nieuweling gearriveerd (Baxter)

Bedankt voor de belangstelling :D

Werken gaat het worden ^^ Echter kom ik nu op een ander probleem. Mijn vader, het gaat knokken worden maar ik kom er wel. Nogmaals bedankt voor het warme welkom!

Baxter

Terug naar “Voorstellen (2007-2011)”