Het is nu 24 mei 2013 22:04

Text size
Inloggen

problemen met een beginnende relatie

Vragen en ideeën over relaties en alles wat daarbij komt kijken mogen in dit forum. Er is ruimte voor gevoelens van eenzaamheid, verlatenheid of sociaal isolement.

Ongelezen berichtdoor JN83 » 19 aug 2011 05:09

En ja, een sms sturen kun je doen.

Iets van;

"Dank je wel voor de leuke momenten maar ik voel mij hier niet meer goed bij (dan hou je het ook bij jezelf en geen opmerkingen over haar) Ik had graag jouw vriend willen zijn maar ik heb het idee dat ik jou niet gelukkig kan maken en onzeker wordt door de onduidelijkheid. Veel succes in de toekomst. Liefs, ,............."

Alleen als je er echt achter staat natuurlijk. Wie weet wilt ze nog serieus met jou praten en zo niet dan weet je genoeg. Ga niet achter haar aan rennen. Als ze gevoel heeft komt zij wel, je zegt zelf al dat je lief genoeg bent geweest. Genoeg is genoeg. Ook in het "geven" zit soms een grens.... En je hoeft het niet hard te spelen, wat een flauwekul. Dat jij duidelijkheid wilt is logisch, dat het niet helder wordt is vervelend en jammer dat zij jou dat niet kan laten inzien. Wat jij nodig hebt is een vrouw met duidelijkheid richting jou. Toch?
JN83

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 19 aug 2011 18:06

Dank je wel ik zal dat doen! Sorry voor de vertraging had het nog druk met me laatste vakken voor me HBO diploma.
ryan82

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 19 aug 2011 18:08

Wat een mooie reactie prachtig! Dank je wel ! Ik ben gewoon sprakeloos! Alles wat je zegt klopt.
ryan82

Ongelezen berichtdoor JN83 » 19 aug 2011 19:14

Graag gedaan! Hopelijk heb je er wat aan. Is het al iets rustiger in je hoofd of ga je toch hulp zoeken?

Je hoeft je tegenover mij niet te verontschuldigen, je mag reageren wanneer jij dat wilt. Ook al is dat een paar dagen later. Dat bepaal jij allemaal zelf Ryan! Net zoals die vrouw bepaalt waneer zij reageert en of ze wel wilt reageren, net zoals jij dat zelf mag weten. Jouw opleiding gaat voor want dat is jouw eerste prioriteit. Zelf heb ik ook niet altijd alle tijd gelijk te reageren ;-)

In mijn ogen had je niet echt een “sorry” hoeven maken, wel aardig natuurlijk, maar als je dit bijvoorbeeld teveel naar die vrouw doet, dan verliest dat woord ook zijn waarden. Woorden zijn niet zomaar woorden, woorden hebben een lading. Wees zuinig op je woorden en let er ook op dat je woorden niet misbruikt. Alleen gebruiken daar waar het echt nodig is…..

Wat doe je eigenlijk voor studie? (Mag je ook voor je houden als je het niet wilt zeggen!)
JN83

Ongelezen berichtdoor JN83 » 19 aug 2011 19:34

Het is ook heel belangrijk om voor ogen te hebben waarom je een relatie met iemand wilt. Wil je die ander gelukkig maken? En word jij daar ook gelukkig van? Is er wederkerigheid of komt alles van één kant? Kan zij voldoen aan jouw verwachtingen en is dat andersom ook zo? Kun je elkaar respecteren ook al zijn jullie verschillend? Een relatie aangaan omdat het alleen jou gelukkig maakt zonder te zien wat die ander tekort komt werkt niet, en andersom is dat natuurlijk ook zo.... En als je een partner hebt waar je geen peil op kan trekken omdat ze van die ambivalente signalen afgeeft, lichaamstaal en intonatie en de dingen die ze uitspreekt incongruent zijn dan weet jij al dat je snel nog een rondje moet gaan rennen en even na moet denken of je deze banden wel onder je auto wilt hebben :tongue:

Kortom; verliefdheid is leuk maar soms moet je het verstand laten prevaleren boven je gevoel.... En dat is niet makkelijk, want die twee mechanismen lopen soms tegen elkaar in.
JN83

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 21 aug 2011 21:26

JN83 schreef:Graag gedaan! Hopelijk heb je er wat aan. Is het al iets rustiger in je hoofd of ga je toch hulp zoeken?

Je hoeft je tegenover mij niet te verontschuldigen, je mag reageren wanneer jij dat wilt. Ook al is dat een paar dagen later. Dat bepaal jij allemaal zelf Ryan! Net zoals die vrouw bepaalt waneer zij reageert en of ze wel wilt reageren, net zoals jij dat zelf mag weten. Jouw opleiding gaat voor want dat is jouw eerste prioriteit. Zelf heb ik ook niet altijd alle tijd gelijk te reageren ;-)

In mijn ogen had je niet echt een “sorry” hoeven maken, wel aardig natuurlijk, maar als je dit bijvoorbeeld teveel naar die vrouw doet, dan verliest dat woord ook zijn waarden. Woorden zijn niet zomaar woorden, woorden hebben een lading. Wees zuinig op je woorden en let er ook op dat je woorden niet misbruikt. Alleen gebruiken daar waar het echt nodig is…..

Wat doe je eigenlijk voor studie? (Mag je ook voor je houden als je het niet wilt zeggen!)

Het is iets rustiger in me hoofd. En ik zie nu doormiddel van jouw feedback dat ik indd niet te snel sorry moet zeggen. Wanneer je dat te vaak zegt heeft het geen waarde meer. En dat doe ik misschien ook teveel bij me relaties.

Ik doe Energietechniek HBO. Ik vind het een supersaaie studie,
en wat doe jij? werk je al ? studeer je nog?
ryan82

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 21 aug 2011 21:28

JN83 schreef:Het is ook heel belangrijk om voor ogen te hebben waarom je een relatie met iemand wilt. Wil je die ander gelukkig maken? En word jij daar ook gelukkig van? Is er wederkerigheid of komt alles van één kant? Kan zij voldoen aan jouw verwachtingen en is dat andersom ook zo? Kun je elkaar respecteren ook al zijn jullie verschillend? Een relatie aangaan omdat het alleen jou gelukkig maakt zonder te zien wat die ander tekort komt werkt niet, en andersom is dat natuurlijk ook zo.... En als je een partner hebt waar je geen peil op kan trekken omdat ze van die ambivalente signalen afgeeft, lichaamstaal en intonatie en de dingen die ze uitspreekt incongruent zijn dan weet jij al dat je snel nog een rondje moet gaan rennen en even na moet denken of je deze banden wel onder je auto wilt hebben :tongue:

Kortom; verliefdheid is leuk maar soms moet je het verstand laten prevaleren boven je gevoel.... En dat is niet makkelijk, want die twee mechanismen lopen soms tegen elkaar in.

Ik voel me heel erg alleen. Ik ben eenmaal zo. Dit had ik vroeger ook. En mijn grootste angst dat ik geen partner kan vinden komt steeds dichterbij ... 30 jaar en nog geen serieuze relatie. Ik voel me ook minder waard dan iemand anders.
ryan82

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 21 aug 2011 21:33

Voor de mensen die geintreseed zijn: ik heb haar gesmst. ze gereageerd erg traag. maar er is wel een reactie. Nu wacht ik al 8 uur op mijn volgende sms. Of die nog komt betwijfel ik..
ryan82

Ongelezen berichtdoor Esterre » 21 aug 2011 22:02

Is het dan niet handig om eerst aan je eigenwaarde te werken voordat je aan een relatie gaat beginnen? Als je jezelf minder waard vindt als iemand anders, dan is het moeilijker om te geven en te ontvangen in een relatie.
Hier wordt je ook niet vrolijk van. Je zit steeds achter haar aan terwijl zij dat andersom ook wel mag doen. Dat ga je inzien als jij jezelf net zoveel waard vindt als iemand anders.
It shouldn't appear to go unnoticed.
Esterre

Ongelezen berichtdoor Dutchman » 24 aug 2011 18:37

Prima reactie van Esterre. Ik hoop dat je inziet dat het zeker in jouw geval essentieel is om aan je eigenwaarde te werken. Dat is de basis voor een gezonde relatie.
Dutchman

Ongelezen berichtdoor Cloudy » 24 aug 2011 19:08

Die meid houdt je aan het lijntje...
Dit is niet gezond voor je. Ik denk dat het beter is om er een punt achter te zetten en ook aan háár duidelijk te maken dat je geen tijd en zin hebt om te wachten tot zij eindelijk es iets van zich laat horen. Het moet van 2 kanten komen en dat komt het volgens mij niet nu....
* Old enough to know better. - Too young to care. *
Cloudy

Ongelezen berichtdoor JN83 » 24 aug 2011 19:28

Dat je een laat smsje krijgt wilt niet zeggen dat ze jou aan het lijntje houdt. Ze kan ook even de tijd willen om tot zichzelf te komen en na te denken over wat ze echt voelt en wilt.
JN83

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 25 aug 2011 09:34

Hoi allemaal, ik heb met haar afgesproken. Zij wilde niet zoenen. Ze durfde ook niet mij aan te kijken. Ze vond het even wennen om mij te zien omdat ze niet op deze dag was voorbereid. Het afspreken is opdezelfde dag gebeurd. Ze zei niet veel en ik wist me ook niet een houding te geven / leuke gespreksonderwerpen. We zijn naar vriendin gegaan en we gingen beetje praten. Nadat heb ik afscheid genomen (3x zoen) geen tongzoen. Ik liet wel merken dat ik dr leuk vind. Na 2 dagen via de ping(chat) zei ze wat ik ging doen. Ik zei bioscoop. Zij wilde weten waar. Ik zei waarom ze dat wilde weten. Zij vertelde dat ze ook ging. Ik vroeg mrt wie ze ging. Zij vertelde met een jongen. Mijn volgende vraag was : is het een date? Zij zei: weet ik niet. Ik vroeg me af of het een vriendschappelijke date. Ze wist het niet, ze kent die jongen al wat langer.

Zij vertelde dat ze eerlijk is. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik dat niet leuk vind. Ze gaf aan dat er geen in deze gesprek had. Daarna gaf ik aan dat ik gevoelens had voor haar en dat ik de situatie niet goedkeur. Ik heb dr het beste toegewenst en daarna snapte ze niet wat ik bedoel. Ze zij dat het gewoon een vriend is en ze snapt niet wat ik bedoel waarom ik dit wil afkappen.
ryan82

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 25 aug 2011 09:35

Wat Moet ik doen?
ryan82

Ongelezen berichtdoor Esterre » 25 aug 2011 09:47

Sorry hoor, maar als twee mensen elkaar leuk vinden dan willen die toch graag bij elkaar zijn en dit ook aan elkaar laten zien?.. Dat doet zij dus niet echt. Ik zeg: zoek een ander!.. Ik vind dit wel zo raar allemaal [blink]
Esterre

Ongelezen berichtdoor Esterre » 25 aug 2011 09:48

Of nou ja, mijn eerste advies was natuurlijk om aan je eigenwaarde te werken.. maar goed, als je sowieso een relatie wilt nu, dan zoek een ander.
Esterre

Ongelezen berichtdoor JN83 » 25 aug 2011 13:52

Na 2 dagen via de ping(chat) zei ze wat ik ging doen. Ik zei bioscoop. Zij wilde weten waar. Ik zei waarom ze dat wilde weten. Zij vertelde dat ze ook ging. Ik vroeg mrt wie ze ging. Zij vertelde met een jongen. Mijn volgende vraag was : is het een date? Zij zei: weet ik niet. Ik vroeg me af of het een vriendschappelijke date. Ze wist het niet, ze kent die jongen al wat langer.

Wat een flauwekul. Ze weet toch wel of het een date is en of ze die jongen wel/niet leuk vindt??

Zij vertelde dat ze eerlijk is. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik dat niet leuk vind. Ze gaf aan dat er geen in deze gesprek had. Daarna gaf ik aan dat ik gevoelens had voor haar en dat ik de situatie niet goedkeur. Ik heb dr het beste toegewenst en daarna snapte ze niet wat ik bedoel. Ze zij dat het gewoon een vriend is en ze snapt niet wat ik bedoel waarom ik dit wil afkappen.

Ja, dan zou je nu gaan denken dat ze jou jaloers zou willen maken. Hoe dan ook, het klinkt allemaal te vaag om door te gaan. Ik zou zeggen, ze gaat niet door naar de volgende ronde ;)

Ik zie eigenlijk niet zo goed waarom zij jou niet snapt. Je vindt haar leuk, je bent duidelijk, zij wilt niet praten. Jij geeft aan dat dit zo niet werkt en wenst haar het beste. Nou, ik vindhet heel lullig voor je maar voel jij je nu nog happy? Wil je er nog mee doorgaan?
JN83

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 30 aug 2011 19:19

ik snap deze vrouw niet meer. totaal niet meer. als ik om duidelijkheid vraag vind ze dat heel raar. ik heb gevraagd waarom ze niet oppakt en waarom ze vaag doet door de ping. ze weet van niks. In het begin was dit anders. dit heb ik haar ook verteld. ze geeft aan dat ze niet teveel contact wilt.

ik ga hier een week mee wachten en dan hak ik de knoop door, door hier een einde aan te maken.

verder rest wil ik aan mezelf werken. wat zou ik moeten doen? ik voel me erg leeg.
ryan82

Ongelezen berichtdoor JN83 » 30 aug 2011 21:18

ik snap deze vrouw niet meer. totaal niet meer. als ik om duidelijkheid vraag vind ze dat heel raar. ik heb gevraagd waarom ze niet oppakt en waarom ze vaag doet door de ping. ze weet van niks. In het begin was dit anders. dit heb ik haar ook verteld. ze geeft aan dat ze niet teveel contact wilt. ik ga hier een week mee wachten en dan hak ik de knoop door, door hier een einde aan te maken. verder rest wil ik aan mezelf werken. wat zou ik moeten doen? ik voel me erg leeg.

Wat zou ik moeten doen?

Probeer luchtig te denken, als je met elkaar verder wilt moet je allebei wat toe te voegen hebben. Je hebt niets aan de persoon die afhaakt. Of je bent samen winnaar of samen een verliezer. Dat hoort bij het spel. Soms is het leuk dat dingen vanzelf gaan, op een leuke spontane manier. Als zij niet duidelijk naar jou is of haar signalen voor jou niet duidelijk zijn en jij er onzeker van wordt. Dan is het heel goed om die knoop door te hakken. Ik merk dat jij het nog even op zijn beloop wil laten maar eigenlijk weet je de uitkomst al. Accepteer dat het loopt zoals het loopt. Wat vind jij dat aan jezelf verbetert moet worden? Ondek je valkuilen en kijk naar je denkfouten. Die ervaring kan later weer van pas komen.
JN83

Ongelezen berichtdoor Esterre » 31 aug 2011 17:12

ze geeft aan dat ze niet teveel contact wilt.

Boodschap is duidelijk, dacht ik zo.
Esterre

Ongelezen berichtdoor GeenPijn » 31 aug 2011 18:09

Waarom nog een week wachten je wordt al weken/maandne aan het lijntje gehouden, verwacht je nou echt dat ze huilend bij je terugkomt? It's over, missing words, missing words.

ryan82 schreef:Ik ga hier een week mee wachten en dan hak ik de knoop door, door hier een einde aan te maken.
Teeven : "Het is treurig dat er iemand dood is gegaan, maar dat is wel een inbrekersrisico"
GeenPijn

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 08 sep 2011 00:08

JN83 schreef:
ik snap deze vrouw niet meer. totaal niet meer. als ik om duidelijkheid vraag vind ze dat heel raar. ik heb gevraagd waarom ze niet oppakt en waarom ze vaag doet door de ping. ze weet van niks. In het begin was dit anders. dit heb ik haar ook verteld. ze geeft aan dat ze niet teveel contact wilt. ik ga hier een week mee wachten en dan hak ik de knoop door, door hier een einde aan te maken. verder rest wil ik aan mezelf werken. wat zou ik moeten doen? ik voel me erg leeg.

Wat zou ik moeten doen?

Probeer luchtig te denken, als je met elkaar verder wilt moet je allebei wat toe te voegen hebben. Je hebt niets aan de persoon die afhaakt. Of je bent samen winnaar of samen een verliezer. Dat hoort bij het spel. Soms is het leuk dat dingen vanzelf gaan, op een leuke spontane manier. Als zij niet duidelijk naar jou is of haar signalen voor jou niet duidelijk zijn en jij er onzeker van wordt. Dan is het heel goed om die knoop door te hakken. Ik merk dat jij het nog even op zijn beloop wil laten maar eigenlijk weet je de uitkomst al. Accepteer dat het loopt zoals het loopt. Wat vind jij dat aan jezelf verbetert moet worden? Ondek je valkuilen en kijk naar je denkfouten. Die ervaring kan later weer van pas komen.

Ja je hebt gelijk, Ik ga er diep over nadenken. morgen ga ik nadenken en opschrijven wat mijn fouten zijn. Want dit kan niet een 2e keer gebeuren. Wat mij ook overkomt is de stress met sex. vaak lukt deze niet de 1e paar keren niet. Ik denk dat ik hulp nodig heb.
ryan82

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 08 sep 2011 00:09

SomsPijn schreef:Waarom nog een week wachten je wordt al weken/maandne aan het lijntje gehouden, verwacht je nou echt dat ze huilend bij je terugkomt? It's over, missing words, missing words.

ryan82 schreef:Ik ga hier een week mee wachten en dan hak ik de knoop door, door hier een einde aan te maken.

je hebt gelijk.... ik ga nog steeds kapot van de pijn..
ryan82

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 08 sep 2011 00:12

Ik voel me eenzaam en alleen. Waarom heb ik altijd pech? Waarom ben ik nooit gelukkig? Om me heen heeft iedereen een "ware" gevonden. Ik zit maar te tobbe met mezelf. Ik hoop dat jullie mij uit te put kunnen helpen... Ik ben de draad kwijt.....
ryan82

Ongelezen berichtdoor GeenPijn » 08 sep 2011 01:32

Oh ik kijk net even naar rechts maar ik zie ook niemand zitten. En zo zitten er hier nog meer, het voelt behoorlijk rot soms.
Hou vol en probeer van je ervaring te leren in dit geval dat je sneller ontdekt wanneer er met je wordt gespeeld.
Teeven : "Het is treurig dat er iemand dood is gegaan, maar dat is wel een inbrekersrisico"
GeenPijn

VorigeVolgende

Keer terug naar Eenzaamheid, relaties & seksualiteit