Het is nu 21 mei 2013 13:08

Text size
Inloggen

problemen met een beginnende relatie

Vragen en ideeën over relaties en alles wat daarbij komt kijken mogen in dit forum. Er is ruimte voor gevoelens van eenzaamheid, verlatenheid of sociaal isolement.

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 11 aug 2011 00:57

Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 26 jaar. Ik heb enige tijd geleden een leuke meisje ontmoet. Na enige tijd contact hebben we afgesproken. Het klikte we zoenden die avond.Na de de 2e date hadden we sex. Ik was nogal zenuwachtig en daardoor lukte de sex niet optimaal. Na deze tijd zijn er irritaties ontstaan. Ik heb geprobeerd af te spreken maar ze wilde niet omdat ze het "druk" had. Ik heb aangegeven als ze niet verder wilt dat we dan ieders kant op kunnen gaan er hierbij laten. Zij wilde dat niet/ ze ging er niet op in. ik moest respecteren dat ze het drukt heeft. na enige tijd is het contact verwaterd. Na meerdere aanvaringen begon ik te twijfelen. Ik heb haar gesmst wat zij precies wilt. Ik heb in de sms aangegeven dat ik d'r leuk vind en graag haar wilt zien. Ook heb ik aangegeven als zij niets voor mij voelt dat ze dit kan zeggen zodat we er een punt kunnen zetten. Ze heeft gereageerd dat we even tijdelijk elkaar niet moeten zien of contacten zodat de irritaties weg kunnen gaan. En als ik behoefte heb haar weer kan smsen. Ze gaf aan dat het gevoel naar mij toe echt is.

Mijn vraag is: wat moet ik doen in deze situatie? Ik ben radeloos. De meeste zeggen dat zij geen interesse meer heeft en mij gebruikt als een back-up.

Kan iemand mij helpen? ik snap dit echt niet! :confused: confused5 confused5 confused5
ryan82

Ongelezen berichtdoor GeenPijn » 11 aug 2011 01:24

En jij verwacht dat we aan de hand van deze korte omschrijving je een profielschets kunnen opleveren waar een psycholoog minimaal 2 sessies van een uur voor nodig heeft :lol:

Mijn mening, wat het is maakt niet uit, maar kun jij hiermee omgaan? Ben jij gelukkig met deze situatie? Nee uitmaken en verder met je leven, er zwemmen meer vissen in de zee en ze is inderdaad erg kortaf en geen relatie materiaal.
Ben je wel gelukkig zo en kun je ermee leven dan heb je de tijd om de rit uit te zitten en te kijken waar het toe leidt, kan geluk of verdriet zijn.
Teeven : "Het is treurig dat er iemand dood is gegaan, maar dat is wel een inbrekersrisico"
GeenPijn

Ongelezen berichtdoor Liezel » 11 aug 2011 08:34

Tja, zoals SomsPijn al zegt is het lastig om hier een goed advies op te geven. Aan de hand van 2 smsjes is het natuurlijk lastig stellen of zij wel of niet wil.

Toch is het eerste wat mij te binnen schiet het advies om eens met haar te gaan praten. Echt praten. Niet dat gedoe via sms waarbij je alles afkort om maar zo min mogelijk tekens te gebruiken. Ga eens naar haar toe en ga in gesprek. Zie hoe zij reageert, kijk naar haar lichaamstaal, luister naar haar stem. Heb eens echt contact.

Succes
Liezel

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 11 aug 2011 10:07

Hoi,

Ik ben heel blij dat er is gereageerd. Ben daar heel blij mee. Inderdaad ik had deze antwoorden wel verwacht. De reden dat ik dit heb gedaan is dat ik gewoon van binnen gek wordt. Ik heb meerdere relaties gehad en allemaal van korte duur. Ik ben bang dat het aan mij ligt. Ik wil best meer informatie geven over mij en de situatie.

Laat het mij maar weten dan kan ik het situatie beter schetsen. Dit is niet recentelijk, ik loop hier al 2 maanden mee. En het wordt steeds erger.

Forum58
ryan82

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 11 aug 2011 10:13

Het is wel zo dat er meerdere vissen zwemmen, maar in het begin was alles goed met ons. Het probleem ligt nu ik er zo over praat veel dieper. Ik ben zo ongelukkig dat ik niet begrijp waarom het elke keer fout gaat terwijl ik aan toe ben aan een relatie. Wij waren allebei serieus. Er is iets fout gegaan. Voor haar was ik te geforceerd en ik wilde alles duidelijk hebben.

Wat moet ik doen? Ik voel me eenzaam, radeloos, kapot van binnen, huilbuien. Dit heb ik nog nooit gehad. Ik weet niet of het komt door haar of door de hele situatie. Ik heb namelijk nog nooit een langdurige relatie gehad. Ik denk hieraan de hele dag.
ryan82

Ongelezen berichtdoor volhoudertje » 11 aug 2011 10:36

ryan82 schreef:Ik weet niet of het komt door haar of door de hele situatie. Ik heb namelijk nog nooit een langdurige relatie gehad. Ik denk hieraan de hele dag.

Het kan natuurlijk dat je door deze gedachte een beetje verkrampt. Te graag willen, waardoor het te geforceerd wordt.
Dat kan voor de ander heel benauwend zijn.
In je openingspost sprak je over irritaties die waren ontstaan. Waren die hierdoor ontstaan, of verwijzen ze ergerns anders
naar?
* Liebe Macht Frei *
volhoudertje
Moderator

Ongelezen berichtdoor Esterre » 11 aug 2011 12:19

ryan82 schreef:Ik heb aangegeven als ze niet verder wilt dat we dan ieders kant op kunnen gaan er hierbij laten. Zij wilde dat niet/ ze ging er niet op in. ik moest respecteren dat ze het drukt heeft.

Wat is dat voor excuus? Te druk hebben? maar haar gevoelens zijn wel echt?.. duuss.

ryan82 schreef:Ze heeft gereageerd dat we even tijdelijk elkaar niet moeten zien of contacten zodat de irritaties weg kunnen gaan. En als ik behoefte heb haar weer kan smsen.

Denk je dat die irritaties zo 1,2,3 weggaan als je elkaar niet ziet/spreekt?
Volgens mij zou je irritaties juist naar elkaar toe moeten uitspreken om het beter te maken?

Ik zou gek worden van zulke gemixte signalen. Wel leuk vinden, maar te druk, even geen contact willen..
It shouldn't appear to go unnoticed.
Esterre

Ongelezen berichtdoor Deborah » 11 aug 2011 12:34

Heb je überhaupt wel zin in zo'n meisje? Oh en hoe oud ben je eigenlijk? Het is voor iemand van een jaar of twintig niet raar om nog nooit een lange relatie gehad te hebben. Vijfentwintig gaat ook nog wel maar als je al tegen de dertig loopt is het misschien handig als je hulp gaat zoeken.
Deborah

Ongelezen berichtdoor Deborah » 11 aug 2011 12:40

Tsjonge jonge Deborah, dat jij vroeger een acht had voor begrijpend lezen is ook niet te geloven. Sorry sorry, ik zie al dat je 26 jaar bent. Ja dat is een beetje een twijfel leeftijd. Ik zou het nog even aankijken als ik jou was, het is niet te zeggen of het aan jou ligt of dat je de juiste nog niet tegen bent gekomen. Wat versta jij onder een lange relatie? Langer dan een half jaar?
Deborah

Ongelezen berichtdoor Sander1986 » 11 aug 2011 14:20

Deborah schreef:Het is voor iemand van een jaar of twintig niet raar om nog nooit een lange relatie gehad te hebben. Vijfentwintig gaat ook nog wel maar als je al tegen de dertig loopt is het misschien handig als je hulp gaat zoeken.

Heb jij daar tabelletjes voor ofzo?
m, 1986, PDD-NOS
Sander1986

Ongelezen berichtdoor Esterre » 11 aug 2011 14:47

Deborah schreef:Ja dat is een beetje een twijfel leeftijd.

Wat is een twijfel leeftijd en waarom is dat een twijfel leeftijd?
Esterre

Ongelezen berichtdoor Minerva » 11 aug 2011 21:40

Je stelt nu vragen aan ons, die je beter aan haar kan stellen. Alleen zij heeft het echte antwoord. Praat er eens over.. maar dan met haar.
Your life is your own.
No apologies or excuses, no one to lean on, to rely on or to blame.
The gift is yours, it's a amazing journey and you alone are responsible for the quality of it.
Minerva

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 12 aug 2011 01:40

volhoudertje schreef:
ryan82 schreef:Ik weet niet of het komt door haar of door de hele situatie. Ik heb namelijk nog nooit een langdurige relatie gehad. Ik denk hieraan de hele dag.

Het kan natuurlijk dat je door deze gedachte een beetje verkrampt. Te graag willen, waardoor het te geforceerd wordt.
Dat kan voor de ander heel benauwend zijn.
In je openingspost sprak je over irritaties die waren ontstaan. Waren die hierdoor ontstaan, of verwijzen ze ergerns anders
naar?

Ik heb wel paar blunders gemaakt. Ik zei dat me buurmeisje mij wel leuk vind, Op haar blackberry stond de tekst: Drankenspel. Ik heb gezegd aan haar of dat een spel is waarin je tieten moet laten zien en als je dat niet moet doen een drankje nemen. Ik vertelde haar te laat dat ik een weekendje naar belgie ging. toen werd ze boos. Ik vroeg aan haar vaak duidelijkheid over de situatie,
Op een feest zag ze mij. ik was met me nicht. ze dacht dat zij een meisje was die ik ging versieren. Toen vertelde ik dat het me nicht was, ze geloofde mij niet.
ryan82

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 12 aug 2011 01:45

Deborah schreef:Tsjonge jonge Deborah, dat jij vroeger een acht had voor begrijpend lezen is ook niet te geloven. Sorry sorry, ik zie al dat je 26 jaar bent. Ja dat is een beetje een twijfel leeftijd. Ik zou het nog even aankijken als ik jou was, het is niet te zeggen of het aan jou ligt of dat je de juiste nog niet tegen bent gekomen. Wat versta jij onder een lange relatie? Langer dan een half jaar?

Ik heb nog nooit een normale relatie gehad. het was altijd van korte duur. (ongeveer paar weken/ maanden) en dan heb ik ook heel weinig gedaan met de personen. Volgens mij geef ik een onzekere gevoel aan meisjes.

Dit is erger dan ik had gedacht. Ik denk aan zelfmoord. ik huil zelfs nu ik dit lees. Waarom wilt het niet lukken? wat doe ik fout? ik ben een gezonde jongen, ik ben eerlijk, lief, doe veel aan me uiterlijk, ik sport, ik gebruik geen drugs.

Zelfs me neefjes van 17 jaar hebben serieuzere relaties gehad dan ik,
ryan82

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 12 aug 2011 01:48

Mystica schreef:Je stelt nu vragen aan ons, die je beter aan haar kan stellen. Alleen zij heeft het echte antwoord. Praat er eens over.. maar dan met haar.

Ik heb haar mbv van een sms haar om duidelijkheid gevraagd. Maar nu ik zo over nadenk: Meisjes/vrouwen vinden me leuk. Maar waarom willen zij niet verder gaan. En wat moet ik doen met de meisje waarmee ik nu soort van heb? Ik wil haar dolgraag. Vooral nu. ik voel me eenzaam en kapot. Ik denk continu aan haar. De 1 zegt dat ze al mij niet meer wilt. de ander zegt wacht een poos af. terwijl de ander zegt ga naar haar toe.

ik weet het gewoon niet meer. Me hoofd draait en ik ben radeloos.
ryan82

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 12 aug 2011 01:57

Esterre schreef:
ryan82 schreef:Ik heb aangegeven als ze niet verder wilt dat we dan ieders kant op kunnen gaan er hierbij laten. Zij wilde dat niet/ ze ging er niet op in. ik moest respecteren dat ze het drukt heeft.

Wat is dat voor excuus? Te druk hebben? maar haar gevoelens zijn wel echt?.. duuss.

ryan82 schreef:Ze heeft gereageerd dat we even tijdelijk elkaar niet moeten zien of contacten zodat de irritaties weg kunnen gaan. En als ik behoefte heb haar weer kan smsen.

Denk je dat die irritaties zo 1,2,3 weggaan als je elkaar niet ziet/spreekt?
Volgens mij zou je irritaties juist naar elkaar toe moeten uitspreken om het beter te maken?

Ik zou gek worden van zulke gemixte signalen. Wel leuk vinden, maar te druk, even geen contact willen..

Hoi Esterre,

Indd Ik wordt ook gek van deze meisje. Ik vind haar super leuk. Toen we elkaar ontmoette was het zo leuk en gezellig. Ik snap het gewoon niet. Ik wil haar terug. Ik hoop dat het mij lukt en dat ik een relatie aan kan gaan met haar.
ryan82

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 12 aug 2011 01:58

Ik kan haar mijn smsje en haar sms hierin exact vermelden als dat nodig is.??
ryan82

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 12 aug 2011 02:23

ik moet beter op mijn taal letten. Veel taalfouten.

Ik bedoelde: ik kan mijn sms naar haar toe hierin vermelden, en ook de bijbehorende reactie van haar.
ryan82

Ongelezen berichtdoor Leeuwtjuh » 12 aug 2011 02:26

Je bent dus gewoon sociaal heel erg onhandig... Ok.

Nee, laat die sms maar zitten. We geloven het zo ook wel :nod:
Afbeelding
Leeuwtjuh
Moderator

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 12 aug 2011 10:06

Leeuwtjuh schreef:Je bent dus gewoon sociaal heel erg onhandig... Ok.

Nee, laat die sms maar zitten. We geloven het zo ook wel :nod:

Maar zij heeft ook mij geïrriteerd, het ligt niet alleen aan mij.
ryan82

Ongelezen berichtdoor GeenPijn » 12 aug 2011 15:13

Waarom sms ipv bellen? Lijkt me een stuk persoonlijker en kun je meer uit afleiden.
Teeven : "Het is treurig dat er iemand dood is gegaan, maar dat is wel een inbrekersrisico"
GeenPijn

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 12 aug 2011 17:13

haar telefoon deed het niet meer zo goed. en ik heb haar gebeld. ik kreeg een hele irriterende reactie van haar. Ik ben toch duidelijk blijft ze herhalen. ze bedoeld dat ze het druk heeft met dr baan en leven ofzo :s

met die sms werdt ik niet afgekapt door haar.

wat moet ik nu toch doen? ik wordt gek van het denken... :roll:

en wat doe ik fout? ik ben zo erg in de war! aub help mij..

confused5 confused5 confused5 confused5 confused5
ryan82

Ongelezen berichtdoor Esterre » 12 aug 2011 17:28

Duidelijk: laat haar met rust, hoe graag je haar ook wil. Als je nu doordramt, dan kan ze miss alleen maar geirriteerder worden denk ik.
Als ze jou echt wil, moet ze het maar laten blijken. Jij hebt eerst wel voldoende gedaan om haar te laten weten dat je haar wil.
Esterre

Ongelezen berichtdoor ryan82 » 12 aug 2011 18:21

Esterre schreef:Duidelijk: laat haar met rust, hoe graag je haar ook wil. Als je nu doordramt, dan kan ze miss alleen maar geirriteerder worden denk ik.
Als ze jou echt wil, moet ze het maar laten blijken. Jij hebt eerst wel voldoende gedaan om haar te laten weten dat je haar wil.

ze heeft aangegeven dat ze paar weken met rust wil worden gelaten en dan als ik behoefte heb haar kan smsen. wat slaat die behoefte eigenlijk op? en wat zou jij doen in deze situatie?
ryan82

Ongelezen berichtdoor Esterre » 12 aug 2011 18:59

Moeilijk te zeggen omdat ik niet alle details weet. Wat ik wel weet, doordat je het zei, is dat je te geforceerd kan zijn.. en dat heeft zij miss ook wel in de gaten? waardoor het gevoel van vrijheid wat ontnomen kan worden denk ik. Ik vind het raar dat zij zegt dat je over een paar weken weer kan smsen. Ik bedoel, wat gaat ze in die paar weken doen? En als je haar smst, is dan alles oke? Heb je haar dat al eens gevraagd wat ze met die rust wil en wat ze van jou zou willen qua houding?
Esterre

Volgende

Keer terug naar Eenzaamheid, relaties & seksualiteit