Het is nu 19 mei 2013 01:05

Text size
Inloggen

Snijden.....

Voel je je alleen, rot, heb je ruzies? Schrijf je vragen en problemen hier op.

Ongelezen berichtdoor Sjoerdguitar » 01 jun 2011 00:30

Heej,

Ik weet niet echt hoe ik dit moet uileggen...

Dus ik begin maar bij het begin.

Een heletijd terug toen we bij de muziek les (2e klass)
Een top 5 nummers gingen maken moesten we dus een
Artiest/band met een nummer ogeven.

Ik had dus een nummer van escape the fate of black veil brides gedaan
Samen met wat vrienden.

Daarna was zowat de hele klad achterdochtig over ons vooral mij
Aan het praten.

Toen begonnen de probleemen dus.
Ik wordt nudus uitgescholden voor : emo, homo enz.
Ik was dus een keer zo boos thuis dat ik een mesje
Van een kapotte puntenslijper pakte en mezelf beggon te snijden
dit heb ik later vaker gedaan...

Ik hoop er hier met iemand over te kunnen ptaten..

Gr sjoerd
Sjoerdguitar

Ongelezen berichtdoor TheEmperor85 » 01 jun 2011 14:02

Hoi Sjoerd,

Laat ik met de deur in huis vallen (iemand moet het doen..) :
"homo" is geen scheldwoord, het is een geaardheid. Als je inderdaad homosexueel bent, hebben je klasgenoten dit voor je beaamd, ben je het niet dan hoef je er dus ook niets van aan te trekken.
Laat stáán jezelf gaan snijden. Want dat is inderdaad een beetje de definitie van "emo" als je dat na een paar opmerkingen doet.. 001_rolleyes

En heb nog meer vervelend nieuws voor je : de rest van je leven zul je constant mensen tegenkomen die wel eens iets tegen je zeggen. Een klasgenoot die je niet uit kunt staan, en leraar die een grapje denkt te maken, en later krijg je collega's die je eerst uit gaan proberen voordat je wordt geaccepteerd. Je krijgt een baas die wel eens lelijk tegen je doet. Een vriend of vriendin die echt wel eens kritisch tegen je zal zijn. En ga je jezelf dan weer snijden? Kom op Sjoerd, je bent toch niet van boter..
Lift up your hearts. All will come right. Out of the depths of sorrow and sacrifice. ~Winston Churchill
TheEmperor85
Moderator

Ongelezen berichtdoor Sjoerdguitar » 01 jun 2011 18:45

ja idd,

ik weet dat het geen scheldwoord is maar ze noemen me zo om eigelijk geen enkele reden als je het mij vraagt.
ik ben niet homosexueel, en heb hier ook niets tegen.

ze noemen me emo ivm de soort muziek die ik luister.

ik kleed me ook niet naar de emo-style.

Ik ben ook niet emo..!

maar sinds dien noemen ze me wel zo en slaat 1 van die kerels me de hele tijd echt HEEL vervelend.

nee idd, dat weet ik maarja ook zo in de puber tijd... ik wordt gewoon zo Boos omdat sommigen van hun gewoon niet normaal tegen mij kunnen doen..

ik snijd mezelf nu niet meer trouwens want nouja... ik werdt nog bozer als ik er later naar keek...
Sjoerdguitar

Ongelezen berichtdoor Cerniane » 04 jun 2011 10:27

hoe enorm herkenbaar.. ik ben jaren op de middelbare school uitgemaakt voor gothic en heks, terwijl ik echt gewoon normale kleding droeg.. ik luisterde wel naar metal en rock (en dat vind ik nog altijd leuk), en ik had/heb een piercing.. Heb me ook een tijdje verdiept in wicca, maar ik kleedde me echt normaal.. nouja.. zoals ik me nog steeds kleed. check mijn fotos maar in het foto topic.. ik ben toch zeer zeker geen goth.. (ik word hier nog steeds mee geassocieerd.. dan geven ze als reden: 'ja, jij gebruikt eyeliner' .. nou t zal wel :\). maar goed.. zo zie je maar weer hoe oppervlakkig mensen kunnen zijn.. Erg frustrerend.. maar trek je er niks van aan en ga je al helemaal niet ermee identificeren. Het zegt meer over die mensen dan over wie jij bent.

Mij heeft het mede opgeleverd dat ik heel onzeker ben geworden en nog steeeds onzeker ben over wie ik nou eigenlijk precies ben en waar ik nou eigenlijk bij hoor, wat altijd eindigt met de conclusie: ik ben zo afwijkend dat ik nergens echt bij pas. Een erg deprimerende gedachte dus.

Dat snijden.. hou daar alsjeblieft mee op. Ik heb dit ook jaren gedaan, maar het heeft me totaal niks opgeleverd.. het is een van de manieren om te blijven hangen in alle ellende, want je gevoel mbt jezelf wordt er absoluut niet beter van en de emotie regulerende functie is maar een heel korte tijd effectief. Straks heb je enorme spijt van de littekens.. en mensen zullen je daar ook altijd naar blijven vragen.. deze periode moet je nu misschien doorheen, maar neem hem niet mee naar je toekomst (dmv littekens)! Dus probeer dat snijden (en iedere andere manier van zelfverwonding) achterwege te laten. Je hebt alleen jezelf er mee en vrijwel niemand zal je begrijpen. Dat zal alleen je gevoel versterken dat je 'anders' bent. Ik weet dat het moeilijk is om te stoppen.. ik heb het na 5 jaar niet doen een half jaar geleden ook weer gedaan, maar momenteel doe ik het weer niet meer en dat is echt beter.

Ik weet niet of het een nuttige reactie was, ik hoop het wel!
I lock the door and lock my head.. and dream of butterflies instead
Cerniane

Ongelezen berichtdoor Sjoerdguitar » 27 jun 2011 18:03

Cerniane schreef:hoe enorm herkenbaar.. ik ben jaren op de middelbare school uitgemaakt voor gothic en heks, terwijl ik echt gewoon normale kleding droeg.. ik luisterde wel naar metal en rock (en dat vind ik nog altijd leuk), en ik had/heb een piercing.. Heb me ook een tijdje verdiept in wicca, maar ik kleedde me echt normaal.. nouja.. zoals ik me nog steeds kleed. check mijn fotos maar in het foto topic.. ik ben toch zeer zeker geen goth.. (ik word hier nog steeds mee geassocieerd.. dan geven ze als reden: 'ja, jij gebruikt eyeliner' .. nou t zal wel :\). maar goed.. zo zie je maar weer hoe oppervlakkig mensen kunnen zijn.. Erg frustrerend.. maar trek je er niks van aan en ga je al helemaal niet ermee identificeren. Het zegt meer over die mensen dan over wie jij bent.

Mij heeft het mede opgeleverd dat ik heel onzeker ben geworden en nog steeeds onzeker ben over wie ik nou eigenlijk precies ben en waar ik nou eigenlijk bij hoor, wat altijd eindigt met de conclusie: ik ben zo afwijkend dat ik nergens echt bij pas. Een erg deprimerende gedachte dus.

Dat snijden.. hou daar alsjeblieft mee op. Ik heb dit ook jaren gedaan, maar het heeft me totaal niks opgeleverd.. het is een van de manieren om te blijven hangen in alle ellende, want je gevoel mbt jezelf wordt er absoluut niet beter van en de emotie regulerende functie is maar een heel korte tijd effectief. Straks heb je enorme spijt van de littekens.. en mensen zullen je daar ook altijd naar blijven vragen.. deze periode moet je nu misschien doorheen, maar neem hem niet mee naar je toekomst (dmv littekens)! Dus probeer dat snijden (en iedere andere manier van zelfverwonding) achterwege te laten. Je hebt alleen jezelf er mee en vrijwel niemand zal je begrijpen. Dat zal alleen je gevoel versterken dat je 'anders' bent. Ik weet dat het moeilijk is om te stoppen.. ik heb het na 5 jaar niet doen een half jaar geleden ook weer gedaan, maar momenteel doe ik het weer niet meer en dat is echt beter.

Ik weet niet of het een nuttige reactie was, ik hoop het wel!

ja het "snijden" is nu al wel verleden tijd en ja ik heb er nog iedere dag last van dat ik me arm niet wil laten zien...
et volgende probleem is dus met dit hete weer draag ik een vest :O

maarja ze mogen zeggen over me wat ze willen et maakt me geen een moer uit.!

ik ga binnenkort met een goede friend die van de zelfde muziek houd naar een black veil brides concert hier in nederland in de melkweg :D zie er erg naar uit!

en dat helpt allemaal ook wel als aflijding voor het pest gedrag wat sommige mensen vertonen ook wel kansloos aandacht vragend gedrag genoemd!

ik heb het verhaal niet helemaal aan mijn ouders verteld (het verwonden maar even achterwegen gelaten)...
ik kan bij hun altijd wel terecht plus me moeder is erg goed met mensen lol dat klinkt raar.. xD

maarja erg bedankt je verhaal is eigenlijk wel goed om te lezen je komt er echt achter dat het later alleen maar meer elende op levert !

bedankt!
Sjoerdguitar

Ongelezen berichtdoor Cerniane » 22 aug 2011 23:29

heey

sorry voor de late reactie. ik vind het fijn te lezen dat mijn verhaal je een beetje helpt :)!
I lock the door and lock my head.. and dream of butterflies instead
Cerniane

Keer terug naar Problemen & vragen