Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Sterrenbeeld

ik ben een ram

en dat is alles wat ik ervan weet cheerqd5
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
angsthaasje

Re: Sterrenbeeld

Mijn zus is ook een ram momo!!

"Ram is een lenteteken en heeft hierdoor iets van een onstuimige lentebries. Of is het een voorjaarsstorm ?! Van Rammen wordt gezegd dat ze eenvoudig zijn, recht voor de raap, zonder maniertjes, ondernemend en zelfstandig, met een sterke wil en geldingsdrang, levendig en vurig, stormachtig en strijdbaar. Met Zon in Ram streef je naar onafhankelijkheid, je zal je eigen weg gaan, probleemloos initiatief nemen. Je leven ontstaat in je eigen ik en je vuur of je geldingsdrang wordt naar buiten gegooid, je toont je. Je zal willen opvallen, je wil iets betekenen. Je bent fier en je wil je bewijzen en affirmeren. Ram is een vuurteken, het is dan ook de strijder van de dierenriem, die durft in competitie treden, vaak provocerend. Ram is een jeugdig teken, wat onrijp, wil alles beleven en meemaken, is nog onervaren, botst wel hier en daar. Ram is niet doortrapt en trapt wel eens in de vallen die anderen opzetten. Rammen gaan recht door zee, zoeken achter veel dingen niets, lijken naïef en worden dan ook door meer complexe tekens wel eens bedrogen. Ram is spontaan en geeft zich totaal, zeker in zijn werk. Rammen zijn degenen die nieuwe wegen bewandelen, de pioniers, die het best in aanmerking komen voor onafhankelijke beroepen. Rammen leven met het hoofd naar de toekomst en bekommeren zich weinig om het verleden. Wat voorbij is, is voorbij, denkt de Ram. Rammen leven van het ogenblik, handelen sterk en eenduidig. De toekomst wenkt en de Ram staat vurig te koken bij al hetgeen hij nog kan ondernemen. Het nieuwe trekt aan. Ram is impulsief, leeft van impulsen, van plotse bevliegingen die opkomen in het ik en die moeten bewerkstelligd worden. Wie met een Ram leeft kan daar van meepraten. Rammen kunnen zich laten meeslepen door emotionele buien, woede is hen niet vreemd. Ram kan moeite hebben om dingen af te maken. Meestal laten ze de zaken half afgewerkt slingeren. Ram is een bruisend, dynamisch teken dat graag aan iets nieuw begint. Vol enthousiasme stort hij zich in het nieuwe en werkt zich te pletter. Tot ook dat vuurtje weer gedoofd is, meestal nogal vlug. Dan begint hij weer ijverig aan iets nieuw, Ram komt steeds met nieuwe ideeën aandraven. Beslissingen neemt de Ram meestal hals over kop, zonder nadenken. Zijn parool is "doen". Toch is de Ram ongerust en vooral over zijn eigenwaarde. Hij denkt steeds niet begrepen te worden, hoewel hij zelf wel eens oorkleppen opzet, want hij kan moeilijk naar anderen luisteren, laat staan begrijpen. Als je tegen een Ram praat dringt dat niet door, het gaat aan hem voorbij, ook opmerkingen. Rammen kunnen een voorkeur hebben voor ijzer. Het gevoelige lichaamsdeel is het hoofd".

Korreltje zout niet vergeten bij te voegen hé momo!! ;)
Arcadia

Re: Sterrenbeeld

ik ben maagd en ....schaap = geit

de beste combie is met een maagd of kreeft of ram -man..dacht ik..
zo uit m'n hoofd..
ik val heel vaak op boogschutters...
love3
Melizzy

Re: Sterrenbeeld

Ik ben een steenbok en in de Chinese Horoscoop geit geloof ik.

Steenbok-Geit
Steekwoorden:
Vastberaden • Wijs • Ambitieus • Betrouwbaar • Koppig • Onhandig • Edelmoedig • Eenzelvig • Inventief • Grillig • Volhardend • Smaakvol • Traag • Pessimistisch • Zweverig • Kortzichtig

Geit en Steenbok zijn tegenpolen. Geen wonder dus dat een Steenbok-Geit een gecompliceerde persoonlijkheid is die veel problemen heeft in zijn leven. Voornamelijk met zichzelf. De Geit is een en al gevoeligheid en intuitie, terwijl de Steenbok rationeel, rechtlijnig en koppig is. Bovendien loopt een Steenbok over van emotie terwijl een Geit juist iemand is die houdt van een makkelijk en eenvoudig leven.

Een Steenbok-Geit is echter ook iemand die de nuchterheid van de Steenbok goed kan combineren met de grillen van de Geit. Het geeft hem meer houvast en stabiliteit. Een Steenbok-Geit is ook iemand die wel zweverig is, maar tegelijkertijd zijn tenen op de grond houdt. Ze zijn fantasievol en hebben een voorliefde voor spiritualiteit en het paranormale. Ze houden van andere mensen, maare gaan daar niet altijd even zorgvuldig mee om. Ze leggen gelukkig makkelijk nieuwe contacten, die wel een beetje oppervlakkig lijken.

In de liefde is een Steenbok-Geit iemand die gelooft in sprookjes. Dit is iemand die nog gelooft in de prins op het witte paard, en die daardoor vaker dan gemiddeld teleurgesteld raakt in de liefde. Ze zijn aantrekkelijk en kunnen de neiging hebben om veel vluchtige contacten te hebben als ze niet in een relatie zitten. Het zijn genotzoekers. Ook in hun relatie. Zed lijken autoritair, maar ze worden het liefst met rust gelaten om te kunnen dartelen.
Leeuwtjuh

Re: Sterrenbeeld

Mystica schreef:Ik ben een temperamentvolle Stier......

.......maar kan beter uit de buurt blijven van Leeuw-Tijgers.....
:badgrin: Leeuw-tijger meldt zich aan.
Thundersheep*

Re: Sterrenbeeld

Een leeuwin..
Cerniane

Re: Sterrenbeeld

ik weet niet meer of ik al gepost had hier..

ik ben steenbok, maar ik ben een paar weken te vroeg geboren. Als ik een dag later geboren was was ik waterman geweest. Ik herken me in beiden wel, al wordt de steenbok vrijwel altijd afgeschilderd als een saai persoon die vooral geen spanning op zoekt en niet in is voor nieuwe dingen.. dat vind ik dan weer onterecht en niet passend bij mezelf :p.
Zoeza

Re: Sterrenbeeld

Ik denk het wel. Arcadia. Ik ben een slang. Alleen dat rood klopt net niet....

DE SLANG
4 feb 1905 - 24 jan 1906 HOUT-SLANG Jupiter in Stier/Tweelingen
23 jan 1917 - 10 feb 1917 VUUR-SLANG Jupiter in Stier/Tweelingen
10 feb 1929 - 29 juni 1930 AARDE-SLANG Jupiter in Stier/Tweelingen
27 jan 1941 - 14 feb 1942 METAAL-SLANG Jupiter in Stier/Tweelingen
14 feb 1953 - 2 feb 1954 WATER-SLANG Jupiter in (Stier)/Tweelingen/Kreeft
2 feb 1965 - 20 jan 1966 HOUT-SLANG Jupiter in (Stier)/Tweelingen/Kreeft
18 feb 1977 - 6 feb 1978 VUUR-SLANG Jupiter in (Stier)/Tweelingen/Kreeft
6 feb 1989 - 26 jan 1990 /jaar 2001 AARDE-SLANG Jupiter in (Stier)/Tweelingen/Kreeft

De Slang verwacht niet anders dan dat hij aandacht krijgt en roem verwerft, maar toch zijn ze daar nooit luidruchtig in. Ze hebben uitstekende manieren en een sterk charisma en ze zijn heel vasthoudend, en de Slang neemt snel besluiten. Alhoewel hij zijn projecten niet altijd afmaakt, integendeel. Klaarblijkelijk zijn de meeste mensen stiekem verliefd op de Slang, met hun mysterieuze uitstraling. Onweerstaanbaar als ze lijken, roddelt de Slang nooit en verspilt zijn tijd ook niet. Hij is een diepe denker, een intellectueel, een filosoof. Ze reageren onmiddellijk op eerste indrukken, en handelt heel sterk vanuit zijn gevoel en intuïtie. Ze zitten kennelijk een beetje boven op hun geld, berekenend als het ware, en kunnen dol op intriges zijn, maar hij kan anderen ook heel goed helpen. Hij kan wel enorm overdrijven, zelfs in het helpen van vrienden. Als hij iemand helpt, dan wordt hij zelfs bezitteriger naar die vriend. En hij kan jaloers zijn en als het moet een leugen vertellen. Hij hoeft zich eigenlijk helemaal geen zorgen te maken over geld, want hij kan er altijd wel op de een of andere manier aankomen. Hij is romantisch en charmant, en ziet er meestal heel mooi uit. Hij kan het niet uitstaan een blauwtje te lopen, de Slang wil verwelkomd worden en erkend worden door iedereen waarmee hij in contact komt. Ze hebben heel veel veiligheid nodig.

Relaties:
Hun beste liefdesrelaties zijn met de Haan, maar ook is de relatie met de Os heel goed. Met de Geit, de Hond, de Aap en de Draak werkt het soms ook wel. Met het Paard heeft hij een heel sterke wederzijds aantrekkingskracht. Met de Rat kan hij beter vrienden zijn dan een liefdesrelatie aan gaan. Met het Konijn, en de Tijger wil het niet lukken, en ook niet met het Varken: deze hebben geen aantrekkingskracht op de Slang. En als een Slang een Slang ontmoet is er alleen maar een en al drama, dus dat kan beter vermeden worden. Juni is de beste maand voor de Slang, en hun beste tijd is van 9 tot 11 uur 's morgens. Hun richting is Zuidzuidoost, en hun kleur is rood.
Positive

Re: Sterrenbeeld

Ik vind steenbokken wel leuk vh, mijn zoontje is er ook een en wij kunnen het goed vinden samen. Verder ben ikzelf een stier, ook zo koppig als een stier overigens en in het chinees net als jij vh een varken. Nou aan onze gemeenschappelijke humor te zien zijn we ook wel varkens dus dat klopt ook wel weer. In mijn vrienden/kennissen kring zitten heel veel stieren (gaat echt goed) en schorpioenen (waaronder mijn man). Verder denk ik dat het wel voor een deel iets over je zegt maar niet elke stier is het zelfde er hangt toch nog meer aan vast denk ik.
Wolf

Re: Sterrenbeeld

Steenbokken weten hoe te rocken! 8)
Esterre

Re: Sterrenbeeld

Dit topic is vast al doodgebloed, maar vind het toch leuk om even te reageren!
Ik denk als je er goed in verdiept dat je verstelt zult staan welke kenmerken overeenkomen met je sterrenbeeld. Ik ben zelf een kreeft en ik ben het echt compleet. alles wat er geschreven wordt over de kreeft, zo ben ik, zo doe ik etc.. hihi
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Sterrenbeeld

Dit topic mag niet doodbloeden ;)
Er zit hier namelijk een schorpioentje tussen die geboren is op 22/11
Ooit, ergens, las ik dat 22 en 11 belangrijke cijfers zijn in een horoscoop. Maar weet niet meer waarom :(
Wel moet ik toegeven dat ik veel herken van mezelf in het sterrenbeeld van de schorpioen.
In elk sterrenbeeld herken je uiteraard eigenschappen van jezelf, maar in mijn geval opvallend meer in dat van een schorpioen.
Of dat komt door de 22 en de 11 weet ik niet?
Leeuwtjuh

Re: Sterrenbeeld

Ik herken mezelf ook heel erg in beide sterrenbeeld-beschrijvingen. Zowel de karaktereigenschappen van de leeuw als van de tijger zijn bij mij 'eigen'.
Steekwoorden:
Beschermend • Trouw • Krachtig • Arrogant • Onbescheiden • Overspelig • Hartelijk • Vrijgevig • Vurig • Magnetisch • Welwillend • Autoritair • Heftig • Opvliegend • Ongehoorzaam • Ongedurig

Een Leeuw-Tijger barst van de talenten, maar komt vaak arrogant en zelfvoldaan over. Als een Leeuw-Tijger zichzelf een beetje in de hand heeft, dan is dit echter een warm en aantrekkelijk menstype die dynamisch door het leven gaat, met een grote schare bewonderaars achter zich aan.

Een Leeuw-Tijger is altijd iemand die opvalt en slechts zelden iemand die liever op de achtergrond blijft. Hij wil heersen, maar niet vanwege de macht, maar omdat hij weet welke kant hij uit wil. Hij heeft een sterke wil en een sterk karakter. Negatieve trekjes heeft de Leeuw-Tijger ook. Zo kan hij uit zijn vel springen als dingen niet snel lopen zoals hij het wil. Gelukkig maakt de Leeuw-kant van deze combinatie dat hij dat ook zo weer vergeten is. Liever gaat hij warm en beschermend om met de mensen om hem heen.

Leeuw-Tijgers zijn zich -hoe kan het ook anders- erg bewust van hun waardigheid, zelfs zo erg dat zij ook van zelfkritiek niet veel moeten hebben. Wie hen wil raken zal hun trots moeten krenken, maar wanneer een Leeuw-Tijger toe moet geven de mindere van iemand te zijn, dan heeft die laatste wel een vijand voor het leven.. Zolang men gepaste eerbied betoont zijn Leeuw-Tijgers aardige collega's, al willen ze wel graag de prestaties van anderen overtreffen. Leeuw-Tijgers lachen zich door een ziekte of een persoonlijk verlies en houden hun trots door dik en dun in stand.


In de liefde is de Leeuw-Tijger iemand die zich in een relatie door zijn flirterigheid en zijn brede opvattingen van trouw nog wel eens in de problemen brengt. Tegelijkertijd is dit een gulle onverzadigbare minnaar die al zijn warmte, kracht en sterkte inzet voor zijn geliefde. Het is iemand die meer geeft dan ontvangt. Zou hij daarom zo populair zijn? In de liefde wenst een man van dit mengtype zich het liefst een partner die hem glimlachend ter wille is en die hij als zijn koningin kan presenteren. Een Leeuw-Tijgerin zwicht meestal voor iemand die haar graag en veel luxe geschenken heeft te bieden en haar koninklijke houding naar waarde weet te schatten.

Een passende partner zou gevonden kunnen worden onder de Draken, Paarden en Honden van het teken Ram, Tweeling, Boogschutter en Steenbok. Stier-, Schorpioen- en Waterman-Apen hebben een totaal andere wijze van leven, en een Stier-Os of Waterman-Os, een Stier-Slang of Schorpioen-Slang of een Stier-Konijn zou ook geen goede keuze zijn.

Dit stuk vind ik overigens wel cool:
Zoals in de Westerse astrologie de Leeuw dat is, is in de Chinese zodiak de Tijger het symbool voor kracht en macht: anderen zijn bang voor hen of hebben respect voor hen. Ze zijn dynamisch en hebben een intense activiteit, ze zijn onafhankelijk en heel nieuwsgierig hoe anderen in elkaar steken. Ze hebben vaak volgelingen en bewonderaars. Ze zijn moedig en zelfverzekerd en zijn uitstekende leiders en beschermers. Hoe liberaal ze echter ook lijken, ze zijn vol vurige passie, snel in hun oordeel en kunnen beslist niet tegen het gezag van anderen. Alhoewel ze zelfzuchtig zijn in kleine dingetjes, zijn ze ook in staat om enorm edelmoedig te zijn, zelfs altruïstisch voor wat het grotere betreft. Ze zijn mensen van de daad, en komen vaak in de schijnwerpers te staan. Ze hebben niet zo veel angst, in die zin, dat ze een blinddoek op zetten voor wat gevaar betreft en dan stormen ze gewoon zonder nadenken vooruit, daarheen, waar voorzichtiger mensen niet heen zouden gaan. Ze doen hun mond ook open als ze onrechtvaardigheden bemerken.

Ze zijn magnetisch en trekken mensen aan zoals bijen op honing afkomen. Ze hebben een warm hart, zijn sociaal en vriendelijk, open, en eerlijk. Alleen als iemand tegen hen in gaat kunnen ze kwaadaardig worden.

Alleen zijn is vaak de prijs die de Tijger betaalt voor hun positie van gezag, maar ze raken er aan gewend. Tijgers in elk huishouden zijn goede krachten tegen dieven, tegen brand en tegen kwade geesten. Maar meer dan een Tijger in elk huishouden werkt niet!

Ze zijn vurig in de liefde en domineren hun partner. Vanwege hun sensualiteit, ongeduld en liefde voor het avontuur, is de Tijger altijd omgeven met opwinding en onweerstaanbaarheid. Ze flirten makkelijk. Als ze eenmaal gesetteld zijn in een partnerschap zijn ze heel liefhebbende en zorgzame partners, warm van hart en genereus. Maar ze zullen hun romantische kanten en hun vermogen een ander te verrassen nooit helemaal afleren.

Tijgers hebben altijd haast, en daarom werken ze liever alleen. Ze zijn dynamisch in hun werken en krijgen veel voor elkaar. Het zijn hardwerkende mensen, die hun werk met enthousiasme en efficiency doen. Alhoewel ze niet direct geïnteresseerd zijn in geld, zijn ze wel in staat het te verdienen. Ze zijn ook emotioneel, en kunnen ook te intens worden in de liefde, dan worden ze bezitterig en claimerig. De werkelijke uitdaging voor de Tijger schijnt gelegen te zijn in het leren begrijpen van het concept 'matiging'….
Gebruikersavatar
Matrix
Berichten: 1065
Lid geworden op: 22 aug 2009 22:25
Locatie: Friesland.

Re: Sterrenbeeld

Ik ben een steenbok. 8)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Sterrenbeeld

angsthaasje schreef:Mijn zus is ook een ram momo!!

"Ram is een lenteteken en heeft hierdoor iets van een onstuimige lentebries. Of is het een voorjaarsstorm ?! Van Rammen wordt gezegd dat ze eenvoudig zijn, recht voor de raap, zonder maniertjes, ondernemend en zelfstandig, met een sterke wil en geldingsdrang, levendig en vurig, stormachtig en strijdbaar. Met Zon in Ram streef je naar onafhankelijkheid, je zal je eigen weg gaan, probleemloos initiatief nemen. Je leven ontstaat in je eigen ik en je vuur of je geldingsdrang wordt naar buiten gegooid, je toont je. Je zal willen opvallen, je wil iets betekenen. Je bent fier en je wil je bewijzen en affirmeren. Ram is een vuurteken, het is dan ook de strijder van de dierenriem, die durft in competitie treden, vaak provocerend. Ram is een jeugdig teken, wat onrijp, wil alles beleven en meemaken, is nog onervaren, botst wel hier en daar. Ram is niet doortrapt en trapt wel eens in de vallen die anderen opzetten. Rammen gaan recht door zee, zoeken achter veel dingen niets, lijken naïef en worden dan ook door meer complexe tekens wel eens bedrogen. Ram is spontaan en geeft zich totaal, zeker in zijn werk. Rammen zijn degenen die nieuwe wegen bewandelen, de pioniers, die het best in aanmerking komen voor onafhankelijke beroepen. Rammen leven met het hoofd naar de toekomst en bekommeren zich weinig om het verleden. Wat voorbij is, is voorbij, denkt de Ram. Rammen leven van het ogenblik, handelen sterk en eenduidig. De toekomst wenkt en de Ram staat vurig te koken bij al hetgeen hij nog kan ondernemen. Het nieuwe trekt aan. Ram is impulsief, leeft van impulsen, van plotse bevliegingen die opkomen in het ik en die moeten bewerkstelligd worden. Wie met een Ram leeft kan daar van meepraten. Rammen kunnen zich laten meeslepen door emotionele buien, woede is hen niet vreemd. Ram kan moeite hebben om dingen af te maken. Meestal laten ze de zaken half afgewerkt slingeren. Ram is een bruisend, dynamisch teken dat graag aan iets nieuw begint. Vol enthousiasme stort hij zich in het nieuwe en werkt zich te pletter. Tot ook dat vuurtje weer gedoofd is, meestal nogal vlug. Dan begint hij weer ijverig aan iets nieuw, Ram komt steeds met nieuwe ideeën aandraven. Beslissingen neemt de Ram meestal hals over kop, zonder nadenken. Zijn parool is "doen". Toch is de Ram ongerust en vooral over zijn eigenwaarde. Hij denkt steeds niet begrepen te worden, hoewel hij zelf wel eens oorkleppen opzet, want hij kan moeilijk naar anderen luisteren, laat staan begrijpen. Als je tegen een Ram praat dringt dat niet door, het gaat aan hem voorbij, ook opmerkingen. Rammen kunnen een voorkeur hebben voor ijzer. Het gevoelige lichaamsdeel is het hoofd".

Korreltje zout niet vergeten bij te voegen hé momo!! ;)
Ik herken me er wel erg in hoor :nod:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Leeuwtjuh

Re: Sterrenbeeld

Dit gaat niemand lezen; behalve de leeuwen onder ons:
Het sterrenbeeld Leeuw is het meest dominante, spontaan creatieve en extroverte teken van de gehele dierenriem. Met hun grootse uitstraling en persoonlijkheid, zijn het de vorsten onder mensen, net zoals de leeuw de koning van het dierenrijk is. Ze zijn ambitieus, moedig, dominant, wilskrachtig, positief, onafhankelijk, zelfverzekerd.

Het woordje twijfel komt niet in hun vocabulaire voor en ze zijn zeer zelfbeheerst. Het zijn geboren leiders die zich inzetten voor, of juist verzetten tegen, de status-quo. Ze zijn helemaal in hun element wanneer ze leiding geven, waarbij hun persoonlijke aantrekkingskracht en aangeboren hoffelijkheid hun ondergeschikten inspireert om trouw te zijn.

Ze zijn ongecompliceerd en weten precies wat ze willen. Ze zullen al hun energie, creativiteit en wilskracht inzetten om te krijgen wat ze willen. Wie een Leeuw als leider heeft, weet waar hij aan toe is. Leeuwen denken en handelen grootser dan anderen normaal gesproken zouden durven. De ambitieusheid van hun plannetjes en idealisme schrikken hun volgelingen soms af, maar hun praktische koppigheid en vermogen om problemen bij de wortel aan te pakken, stelt degenen van hen afhankelijk zijn weer gerust. Als een Leeuw tegenspoed op zijn pad krijgt, gebruikt hij de situatie in zijn voordeel.

Mensen die geboren zijn onder het sterrenbeeld Leeuw zetten hun vermogens over het algemeen in voor het goede, want ze zijn zeer idealistisch, menslievend en goeddoend. Ze hebben een scherpe intelligentie en hebben een filosofisch, soms ook religieus, ingestelde geest. Degenen die godvruchtig zijn, kunnen heel koppig aan hun traditionele geloofsopvattingen en gebruiken vasthouden, maar ze bedoelen het goed.
Hun ondeugden kunnen net zo grandieus zijn als hun deugden, en een Leeuw die erg negatief in is gesteld, is een van de vervelendste mensen die je je maar kunt voorstellen. Ze zijn dan extreem arrogant, trots, hooghartig en opvliegend. Als ze jaloers zijn op hun rivalen, zullen ze er niet voor schromen om ze uit te schakelen met leugens en foefjes. Egocentrisme, graag gevleid willen worden, opschepperigheid, hoogdravendheid, pretentieusheid, grootheidswaanzin, en een intolerante neerbuigendheid naar hun ondergeschikten toe (aan wie ze toch kleine details van hun grootste plannen zullen delegeren) zijn typische negatieve trekjes van het sterrenbeeld Leeuw. En ze deinzen er ook niet voor terug om buitensporig veel te lenen als ze denken dat het nodig is in een bepaalde situatie.

Voeg daar nog een passie voor luxe, een honger naar macht, ongebreidelde seksuele lust en emotionele uitspattingen aan toe, en het resultaat is een karakter waar niemand iets mee te maken wil hebben, zowel in het algemeen als in de liefde. Maar hoogmoed komt voor de val, en hun teugelloze onstuimigheid zal ze snel naar beneden trekken. Gelukkig is een Leeuw maar zelden zo ongedisciplineerd om erg veel toe te geven aan deze ondeugden, en hun neigingen worden meestal gebalanceerd door een aangeboren wijsheid. Degenen onder het Sterrenbeeld Leeuw die er wel last van hebben, hebben meestal ook de benodigde intelligentie om er actief en bewust aan te werken.

Het sterrenbeeld Leeuw op het werk
Op het werk doen mensen van het sterrenbeeld Leeuw het goed in alle beroepen waar ze hogerop kunnen klimmen. Als politici zijn ze niet tevreden tot ze een machtige overheidspositie krijgen. In het zakenleven zijn ze graag voorzitter van hun bestuur, of op z’n minst managers. Het zijn uitstekende organisatoren en toezichthouders, die vaak de fundering leggen voor nieuwe projecten. Ook als ze in meer praktisch gerichte beroepen terechtkomen, zullen ze ernaar streven om de baas te worden. Dat komt dat omdat ze van nature ambitieus zijn, maar ook omdat ze er niet handenarbeid niet prettig vinden. Ze geven liever de leiding en delegeren zulke taken. Als ze artistiek ingesteld zijn, kunnen Leeuwen de sterren van het podium of het witte doek worden (ze gaan liever voor serieuze rollen). Ook kunnen het goede maestro’s worden als musici, waarbij ze zich aangetrokken voelen tot grootste instrumenten of activiteiten, zoals een orgel of een orkest dirigeren. Als schilders vinden ze alles wat groots is leuk. Leeuw-vrouwen zijn ontzettend goede maatschappelijk werkers.

De Leeuw in de liefde
Mensen die geboren zijn onder het sterrenbeeld Leeuw zijn in relaties open, oprecht en vertrouwen anderen makkelijk. De Leeuw is extravert, spontaan, warmhartig en openhartig. Wanneer ze in de steek worden gelaten door iemand die ze vertrouwden, kunnen ze zich meer dan anderen erg gedesillusioneerd voelen. Ze kunnen mensen vaak niet goed inschatten en houden van vriendjespolitiek; ze hebben overdreven veel vertrouwen in hun volgelingen, waardoor ze uiteindelijk vaak teleurgesteld raken. Ze hebben een sterke sexdrive en voelen zich zo aangetrokken tot het andere geslacht dat het moeilijk voor ze kan zijn om constant te zijn; ze kunnen zo intens seksueel zijn dat ze losbandig worden. Ze kunnen talloze affaires hebben, omdat ze zo van genot en schoonheid houden en daardoor van de ene partner naar de andere gedreven worden. Ze hebben ook vaak de neiging anderen te misleiden. Vaak zal een eventuele scheiding ook hier het gevolg van zijn, al zijn ze wel oprecht en gul naar hun geliefden toe voor zolang hun liefde nog duurt, en ze zullen gehecht blijven aan hun thuis zolang dit ze nog uitkomt. Ze eisen dienstbaarheid, maar kunnen moeilijk anderen dienen.

De Leeuw in het kort:

Houdt van
• Speculaties
• Breed leven
• Pracht en praal
• Kinderen
• Toneel

Heeft een hekel aan

• Dingen veilig doen
• Het gewone, dagelijkse leven
• Bekrompen mensen
• Zuinig zijn
• Gemeenheid

Mogelijke problemen en oplossingen voor het sterrenbeeld Leeuw

Probleem: Boos worden op anderen wanneer dingen niet gaan zoals je dat had verwacht. Dit soort reacties leiden tot veel huwelijksproblemen en ongelukkigheid.
Oplossing: He moet je verwachtingen nooit baseren op datgene wat je denkt te moeten krijgen, maar juist op datgene wat je zelf kan geven of doen voor anderen in je invloedssfeer. Je zult veel gelukkiger zijn en een gelukkiger huwelijk hebben als je dat doet.

Probleem: Soms ben je je eigen ergste vijand, zeker wanneer je zo overduidelijk om aandacht zit te vragen dat je degenen op wie je indruk wilde maken afknappen door je gedrag.
Oplossing: Waar je alvast mee kunt beginnen is om te proberen om niet steeds aandacht te trekken en mensen proberen te imponeren; geef mensen de kans om de echte jij te ontdekken. Besluit voor jezelf waar jij van onder de indruk raakt bij anderen en daarna zul je weten wat je moet doen om een diepe indruk op anderen achter te kunnen laten.

Probleem: Zo’n extreem egoïsme dat je zo’n Leeuw bent die denkt dat niemand ergens zo goed in is als hij en dat de mensen om zich heen klein laat voelen door zich constant met anderen te vergelijken.
Oplossing: Een ontwikkelde Leeuw heeft een gevoel van eigenwaarde en grootsheid, maar dit loopt uit de hand wanneer je ego de overhand krijgt. Je moet dus leren om groots te zijn door op te kijken naar degenen die ‘grootser’ dan jij zijn.

Probleem: Inkomsten verliezen door onverstandig te speculeren, met financiële verwoesting tot gevolg. Ook kun je familieleden of vrienden verliezen door niet genoeg rekening te houden met hun financiële welzijn.
Oplossing: Als je in iets wilt investeren, doe dan eerst grondig onderzoek. Bespreek het daarna met je partner om te kijken hoe ver je je budget kunt strekken voor je ook maar een cent uitgeeft
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Sterrenbeeld

ik wel, en is van toepassing 8)
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Leeuwtjuh

Re: Sterrenbeeld

:nod: :tongue: De meeste dingen wel 8)
Esterre

Re: Sterrenbeeld

Ik vind de leeuw een mooi sterrenbeeld, erg krachtig.. ik ben geboren op 21 juli dus zit er dcht tegenaan, maar herken mijzelf er helemaal niet in.. ja alleen dat ik van kinderen hou haha
essaid

Re: Sterrenbeeld

@Leeuwtjuh wat een prachtig verhaal, bijna te mooi om waar te zijn he ;)

mijn sterrenbeeld is tweeling en ik ben volgens de de chinese horoscoop een konijn....
forumlid

Re: Sterrenbeeld

Ik ben een ram-schaap. Wat moet ik daar nou mee :lol:
essaid

Re: Sterrenbeeld

essaid schreef:

mijn sterrenbeeld is tweeling en ik ben volgens de de chinese horoscoop een konijn....
En bij het konijn word het volgende gezegd (eerlijk gezegd klopt het ook nog voor een groot gedeelte):


Meestal is het konijn lief en aardig en natuurlijk heel populair. Ze zijn goed gezelschap. Hun huis ziet er altijd prachtig uit, ze hebben een enorm artistiek gevoel en een goede smaak, en gaan meestal goedgekleed. Hun kasten bevatten misschien wel heel dure kleding, en veel ervan. Maar alhoewel ze heel geliefd en populair zijn bij hun vrienden en familie, zijn ze ook pessimistisch, conservatief en onzeker: ze houden niet erg van verandering. Ze zijn kalm, en kunnen niet makkelijk geprovoceerd worden. Ze houden niet van discussies en hebben liever een rustig, vredig leven. Ze zijn ook sentimenteel en vol compassie. Ja, ze kunnen ook makkelijk huilen. Soms zijn ze verlegen, en als ze niet wat assertiever worden, kunnen ze een heel middelmatig leven lijden. Ze zijn enorm goede partners in relaties. Romantisch en lief, trouw maar soms wat kritisch of ijdel. Heel delicate wezens eigenlijk.

Hij maakt niet vaak iets af wat hij begonnen is, en houdt niet van conflicten. Hij is eigenlijk ook niet vaak kwaad of agressief en ze vergeven snel. Ze zijn naast hun buiige pessimisme eigenlijk ook een van de gelukkigste tekens, discreet, verfijnd en gereserveerd. Ze hebben de manieren van de wereld snel in de gaten en hebben een talent voor het maken van een goede deal. Ze begrijpen hun partners perfect en zijn uitstekende en subtiele onderhandelaars. Ze hebben veelal een sterke belangstelling voor kunst.

Relaties:
Hun beste relatiemogelijkheid is met het Varken: en alles tussen hen zal precies juist zijn. Met een Draak vormen ze een goed team, en met een Geit zijn ze een aardig stel. Met een Aap is het amusant, en met een Hond: prima zolang ze niet emotioneel worden. Met een Os kan het soms wel eens goed gaan, met een Tijger echter bijna nooit, tenzij het een verstandshuwelijk is. Met een Slang: beter niet! , en met een Paard kan het Konijn beter gewoon goede vrienden zijn. Met een Haan is het niet aan te raden, en met een Rat al helemaal niet. Met een ander Konijn: prima, zolang als ze allebei heel veel geld hebben…

De beste maand van het jaar voor het Konijn is April. Hun tijd van de dag is tussen 5 en 7 uur 's in de vroege ochtend, en hun richting het Oosten. De kleur van het konijn is lichtgroen.
Timothy Lee

Re: Sterrenbeeld

Hah.. Leeuw en ik delen een sterrenbeeld :P

Ben dus ook de king of the jungle!! (hier thuis lijkt et ook wel een beetje op een jungle, veel beesten en her en der familie leden lol)...
Ben trouwens wel liever et wilde water zwijntje uit de Chinese horoscoop.. zo lekker wroeten in de modder enzo :P

Terug naar “Spiritualiteit”