Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Yeeehhh en en en ??? Is het een Thunderram ? Is het wat ?
Inzicht als Uitweg..
Thundersheep*

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Keukenprins, woont slechts een paar straten verderop.
Hij werkt in het verzorgingshuis waar ik stage loop, in de keuken uiteraard.
Ik nodigde hem uit op Live Messenger, hij accepteerde.
En na een paar wilde sprongen had ik het voor elkaar; een date.
Hij concludeerde, lachend, dat ik toch wel to the point ben.
Mijn reactie: 'Tsjaah, soms moet dat he, om te krijgen wat je hebben wil..'

*zucht* Hij vond me knap! *zwijmel*
Leeuwtjuh

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Degene met de tip over secondelijm vond ik heel positief vandaag love3
dynamite

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

occasion14

ik heb de oplossing !!!

:crybaby:

nee he !! de oplossing is alweer op ... ;-)

gr dynamite
Opa Black

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Vandaag is vastgesteld dat een moderator ook maar een mens is. 011 008 001_tongue ;-)
Leeuwtjuh

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Vandaag is vastgesteld, dat ik 2 baantjes kan hebben naast mijn studie en het huishouden cheerqd5

Owja, en moderator ben :tongue:
Opa Black

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Leeuwtjuh schreef:Vandaag is vastgesteld, dat ik 2 baantjes kan hebben naast mijn studie en het huishouden cheerqd5

Owja, en moderator ben :tongue:
3 stuks........., en waarschijnlijk onderbetaald. :eek:
Leeuwtjuh

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

:lol: Dat valt reueueueueuze mee hoor!!!

Ik heb totaal compleet helemaal niets maar dan ook niets te klagen wat dat betreft. ;)
Opa Black

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Leeuwtjuh schreef::lol: Dat valt reueueueueuze mee hoor!!!

Ik heb totaal compleet helemaal niets maar dan ook niets te klagen wat dat betreft. ;)
Een moderator heeft toch altijd mazzel. 8)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Ik heb vandaag besluit genomen dat ik een mindnumbing dead end job heb, en dat ik er na 7 jaar alle moeite van de wereld moet voor doen (en dan bedoel ik zowel fysiek als mentaal) om ze te blijven doen...

Heb dan ook vanmiddag en vanavond ook nog :lol: met mijn baas gesproken en ik stop ermee.Ergens dit jaar....No chickening out want the ball has dropped :D

Ik kan beter alle moeite van de wereld steken in iets waar passie in zit voor me. Nu effe gaan uitzoeken wat

jeej me
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

cheerqd5 [applaus] [045] :D
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Nou leuk voor je hoor Sheep :D
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Jonathan Martinez (29) hangt als jonge jongen veel rond op straat en is lid van jeugdbendes. Uiteindelijk belandt hij in de cel, deels onschuldig. Dat vormt het begin van een ommekeer in zijn leven. Na een vrijwillig verblijf in heropvoedingsschool Glen Mills wil hij aan de slag als beveiliger. Vanwege zijn strafblad lukt dat niet, maar Jonathan zet door, ervan overtuigd dat hij is veranderd. Hij schrijft een brief van dertien kantjes aan koningin Beatrix en vraagt haar of zij hem gratie kan verlenen.

In KRO De Wandeling vertelt Jonathan in het Rotterdamse Zuiderpark over zijn bewogen leven. Jonathan groeit op zonder vader in de Dominicaanse Republiek. Op zijn achtste verhuist hij met zijn moeder naar Aruba. Daar gaat het al snel mis. Hij spreekt de taal niet, komt niet mee op school en wordt gediscrimineerd. Ik kwam op straat terecht. Daar kwam ik in contact met hangjongeren en we zwierven rond over het hele eiland. We pleegden diefstal, blowden. Na een kort verblijf in Amerika vertrekt Jonathan met zijn moeder naar Nederland, in de hoop dat Jonathan daar een betere toekomst wacht. Maar het gaat van kwaad tot erger. In Rotterdam komt hij terecht in een jeugdbende en wordt hij geïntroduceerd in de wereld van diefstal en berovingen.

Als hij _ deels onschuldig - in de cel belandt, ontmoet hij maatschappelijk werkster Marina Joren. Zij steunt hem en nadat zijn onschuld is bewezen, meldt hij zich met haar hulp vrijwillig aan bij Glen Mills, een heropvoedingsschool. Glen Mills was heel zwaar, maar het heeft me veel gebracht. Ik heb de taal geleerd, diploma_s gehaald. Jonathan wil vervolgens aan de slag in de beveiliging, maar dat plan dreigt te stranden vanwege zijn verleden. Ervan overtuigd dat hij zijn leven heeft gebeterd, vraagt Jonathan koningin Beatrix om gratie. En dat lukt. Inmiddels werkt hij als beveiliger en helpt hij met zijn eigen Stichting Waarheid risicojongeren een positieve richting te geven aan hun leven.

Mooie documentaire...

http://player.omroep.nl/?aflID=12205570


Mooi voorbeeld van hoe je met de juiste keuzes wel degelijk een hele goede ommekeer kan maken in je leven. Dat je iets kan doen met de negatieve dingen die je hebt meegemaakt. Dat je van iets negatiefs iets positief kan maken. Dat je zelf de manager bent van je eigen leven maar dat dit niet betekent dat het vanzelf gaat.. het betekent juist dat je er moeite voor moet doen om het ten goede te veranderen.. Leven is actief keuzes maken en er naar handelen. Zingeving brengen in wat je is overkomen kan je zo optimaal inzetten.
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Hee die heb ik verleden week gezien love3

Ik geloof alleen niet dat de Koningin echt zelf gratie gegeven heeft.
Is dat echt zo? Dat ze dat persoonlijk doet?
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Ik weet het niet maar ik denk dat ze die gratieverzoeken die niet standaard zijn wel echt zelf leest en afhandelt. Ik geloof dat Koningin Beatrix daar erg secuur in is. Ze zal heus niet alles lezen wat ze krijgt aan correspondentie maar ik denk wel dat ze dit soort gratie verzoeken zelf leest en beslist. Ik heb wel eens begrepen dat Koningin Beatrix daar erg aan hecht aan dit soort dingen.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Mooi resultaat voor die jongen, zeker. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik zo mijn twijfels heb over
de Glen Mills heropvoedingsscholen die op Amerikaanse leest geschoeid zijn . En ik niet alleen, waarom zou er
in 2008 anders een zwartboek over de praktijken van Glen Mills in Nederland zijn uitberacht?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Aan de andere kant als het helpt, waarom niet.
Het gaat toch ook het eindresultaat? ik begreep tenminste dat ze wel erg hard voor de jongeren waren maar wel resultaat leverden.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Als je iemand streng aanpakt vind ik daar niets mis mee. Inderdaad resultaat is wat telt. En als het resultaat goed is dan neem ik aan dat het wel goed is verder. Je kan immers geen goed resultaat met iemand boeken als je hem schade toe zou brengen, lijkt me. Als ik deze man beluister heeft hij er ook veel aan gehad. Okee het was dan misschien niet leuk of het was pittig maar ik zie geen probleem in iets wat niet leuk is of pittig is. Het leven vraagt nou eenmaal soms van je dat je de dingen stevig aanpakt, vooral als je dreigt te ontsporen of dingen niet doet die je eigenlijk wel zou moeten doen. Iets voor eigen bestwil doen, is niet altijd de makkelijkste weg. Mensen zijn echter graag als water.. ze nemen liever de makkelijkste weg ook al is die niet de juiste of beste keuze. Dat je dan soms even wat steviger aangepakt wordt als je werkelijk schade toe brengt .. daar heb ik geen enkel probleem mee eigenlijk.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

SomsPijn schreef:Aan de andere kant als het helpt, waarom niet. Het gaat toch ook het eindresultaat?
Het doel heiligt de middelen? Nee, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vind niet dat alleen het eindresultaat telt.
Ik heb grote bezwaren tegen heropvoedingskampen waar stelselmatige vernedering en kadaverdiscipline wordt toegepast
om een doel te bereiken. Daar kan ik uit menselijk oogpunt gezien geen waardering voor hebben.
Ik heb ook bezwaren tegen het klakkeloos overpoten van 'Amerikaanse' bootcamp methoden in een Nederlandse situatie of instelling.
* Liebe Macht Frei *
Iertje

Re: Heb je iets positiefs of leuks te melden... doe het hier

Hahahaha, aah gossie... Dit is echt ZO supercute. :D love3

Terug naar “Positieve verhalen en tips”