melanie1990

ik durf het aan niemand te vertellen

maar ik ben lesbie

Waarom? Omdat ik me er voor schaam.. bang ben dat vriendinnen denken dat ik hun leuk vind....

Niemand verwacht het van mij... Ik ben alles behalve mannelijk... Zelfs onwijs vrouwelijk... écht niemand verwacht het van mij...


Ik weet niet wat ik er mee aan moet... ik schaam me ervoor en echt niemand weet het terwijl ik het zelf al een jaar weet ( ik ben 19 )

Zou jij het durven zeggen??
Leeuwtjuh

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

melanie1990 schreef:
Zou jij het durven zeggen??
Ja... Dat zou ik wel durven zeggen. Maar het gaat hier niet om mij. Waarom ben je bang dat je vriendinnen denken dat je hun 'leuk' vind? Hun vallen toch ook niet op iedere jongen in hun omgeving? Vriendinnen moeten daar best over kunnen praten met elkaar. Ben je bang dat ze anders tegen je gaan doen?
noekiej2

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

melanie1990 schreef:maar ik ben lesbie

Waarom? Omdat ik me er voor schaam.. bang ben dat vriendinnen denken dat ik hun leuk vind....

Niemand verwacht het van mij... Ik ben alles behalve mannelijk... Zelfs onwijs vrouwelijk... écht niemand verwacht het van mij...


Ik weet niet wat ik er mee aan moet... ik schaam me ervoor en echt niemand weet het terwijl ik het zelf al een jaar weet ( ik ben 19 )

Zou jij het durven zeggen??
Volgens mij is dat best moeilijk om te vertellen en het is logisch dat je bang bent. Ik weet niet of ik het durf te zeggen. het is onwijs moeilijk voor je lijkt me...
melanie1990

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

Leeuwtjuh schreef:
melanie1990 schreef:
Zou jij het durven zeggen??
Ja... Dat zou ik wel durven zeggen. Maar het gaat hier niet om mij. Waarom ben je bang dat je vriendinnen denken dat je hun 'leuk' vind? Hun vallen toch ook niet op iedere jongen in hun omgeving? Vriendinnen moeten daar best over kunnen praten met elkaar. Ben je bang dat ze anders tegen je gaan doen?

Ja.. k' weet niet.. Als iemand het tegen mij zou zeggen ga ik toch onbewust anders tegen die persoon aankijken en toch niet zo snel meer over bepaalde onderwerpen praten... :-s Ik ga die persoon niet anders beoordelen ofzo, dat niet..

K' schaam me er gewoon voor.. en echt no idea hoe ik het over zal moet brengen :oops:
Leeuwtjuh

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

Waarom zou je anders tegen die persoon aankijken dan?

En waarom schaam je je voor je seksuele voorkeur? Religieuze bezwaren daargelaten, moet iedereen dat maar kunnen accepteren. Sinds 1990 is er wat dat betreft een hoop veranderd, en in Nederland heb je die vrijheid om daar gewoon voor uit te komen. En in mijn optiek is er niets raars aan. Iedereen moet zelf maar weten op wie hij/zij verliefd word. Ik heb alleen wat over mezelf te zeggen ;)
Zoeza

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

Als iemand het tegen mij zou vertellen, zou ik die persoon echt niet minder gaan waarderen. Als persoon blijf je toch hetzelfde.

Vraag voordat je het vertelt aan je vriendinnen wat ze ervan zouden vinden als je lesbisch was. Ik denk dat je andere reacties krijgt dan je verwacht.

Ik wens je veel succes en sterkte! Je kan het niet voor je houden natuurlijk! :knuffel:
Trout Mask Replica

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

Waarschijnlijk heb je er al eens aan gedacht, maar zou je niet naar het coc kunnen gaan? Daar zijn zeker mensen die iets vergelijkbaars hebben doorgemaakt.

groetjes Geert
melanie1990

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

Leeuwtjuh schreef:Misschien heb je hier iets aan?
Dankjewel Leeuwtjuh! heb ik zeker wat aan!!!


Trout Mask Replica: Wat is het coc? dat is toch een uitgaansclub?
Trout Mask Replica

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

het COC is veel meer dan dat, het is een organisatie die veel doet voor homo's.

http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&pagina=home

ga eens rondneuzen op hun site. (laat me weten of je er iets aan hebt ;) )
Anonymousssss

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

melanie1990 schreef:maar ik ben lesbie

Waarom? Omdat ik me er voor schaam.. bang ben dat vriendinnen denken dat ik hun leuk vind....

Niemand verwacht het van mij... Ik ben alles behalve mannelijk... Zelfs onwijs vrouwelijk... écht niemand verwacht het van mij...


Ik weet niet wat ik er mee aan moet... ik schaam me ervoor en echt niemand weet het terwijl ik het zelf al een jaar weet ( ik ben 19 )

Zou jij het durven zeggen??
en wat is er verkeerd aan lesbie zijn????
we leven bijna in 2010. Dingen zoals dit zijn de normaalste zaak van de wereld. Als jij vrouwen leuk vindt,, waarom niet.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

Meid,

Het is niets om je voor te schamen. Ik ben zelf ook geen hetero. Je bent even veel waard als ieder ander.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Lente

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

Lieverd,
Gewoon vertellen hoor! en als je vrienden wegrennen, zijn het geen echte vrienden!. Was zelf eerst bi maar voel toch meer voor vrouwen dus ben nu gewoon lesbi :nod: en iedereen mag het weten cheerqd5

Sterkte! Lente
Herman_Frodiet

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

Is niet gemakkelijk, maar ik vind ook dat je het moet vertellen. Het doet me denken aan mijn beste vriendin die op haar 19de pas bekende dat ze lesbisch was. Ze had het thuis tegen haar moeder verteld en toen mijn moeder daar op de koffie ging heeft ze het thuis verteld. Ze was er behoorlijk van geschrokken en het was zeker het nieuws van de dag, maar ik heb mijn beste vriendin nooit anders bekeken om wille van haar geaardheid. Nog geen seconde heeft het iets aan mijn idee over haar veranderd

In tegendeel, ik heb zelfs MEER respect voor haar dan vroeger omdat ze het toch heeft verteld.
Ik ben er zeker van dat veel holebi's een leven vol leugens leiden. Ik ken namelijk mannen waarbij het bijna op hun hoofd staat geschreven dat het homo's zijn en toch blijven ze het ontkennen, ook voor zichzelf.

Ik denk dat je het in het begin moeilijk gaat hebben, mensen zullen schrikken. Maar als ze het een keer hebben laten bezinken ga je je een pak beter voelen. Je echte vrienden gaan je accepteren zoals je bent.
Er zullen misschien ook mensen zijn die afstandelijk worden, maar dat zegt dan meer over hen dan over jou.
Er is echt niks mis met jou en ik hoop dat je kunt tonen wie je echt bent voor jezelf en voor anderen.

Elke keer als een meisje me vraagt hoe veel partners ik heb gehad geef ik ook toe dat ik op 23 een maagd ben en dan schrikken ze er ook van. Het is misschien niet hetzelfde maar mensen schrikken ervan en ik voel me er goed bij dat ik er niet over lieg. Ik hoop dat jij hetzelfde gaat doen, het wordt langzaam maar zeker een last die van je afvalt.

Ik wens je veel succes. Hou ons aub op de hoogte over hoe het verloopt.

3some
PinkFloyd

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

Ik snap eigenlijk niet waarom je geaardheid vaak zo'n probleem kan zijn. Het is toch pas een probleem als je liefde voor iemand om wat voor reden dan ook niet beantwoord wordt? En zelfs dan is het feit van de geaardheid van onder geschikt belang.

Ik weet dat niet iedereen er zo over denkt maar ik snap dat niet. Wat kan mij het schelen dat je lesbisch bent? We gingen toch al niet met elkaar naar bed toch?

:)
Mickey~

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

Hoi!

Ik snap dat je het eng vindt om het te vertellen, want er zijn helaas nog altijd mensen die er minder op reageren. Maar zulke mensen zouden je vriendschap dan ook niet waard zijn!

Ik vind het zelf namelijk heel raar als je iemand om diens geaardheid ineens met andere ogen gaat bekijken, terwijl het toch dezelfde persoon blijft als voordat je dit wist. Ik ben zelf hetero dus ik heb geen eigen ervaring met dit soort dingen aan anderen vertellen, maar was zelf op mijn vroegere sportclub bevriend met een jongen die op latere leeftijd erachter kwam dat hij homo was. Voor mij veranderde het niets aan hem dat dit het geval was. Hij was toch nog steeds dezelfde, met hetzelfde karakter? Er waren er wel een paar die rot reageerden, maar die heeft hij achter zich gelaten. Dan weet je namelijk meteen wat je aan die mensen hebt.....

En leg inderdaad uit dat dit heus niet betekent dat je op iedere vrouw valt die je kent. Immers, hetero's vallen toch ook niet op iedere persoon van het andere geslacht die er rondloopt? Ik vind het altijd zo'n onzin dat mensen dan meteen denken dat diegene op hun zal vallen..
Jump4jess

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

Sowieso een hele goede stap om dit bericht te plaatsen. En kijk eens wat een positieve reacties je allemaal krijgt :D ! Ik vind het erg dat je je schaamt en het daarom oa ook niet aan je vriendinnen verteld. Denk er maar aan dat zij niet voor niets je vriendinnen zijn!

Ik ben zelf hetero, maar heb veel homo- en biseksuele vriend(inn)en .. en daar heb ik totaal geen problemen mee! En ik weet dat zij ook gigantische angst hadden om mij dit te vertellen. En okay, misschien zijn er mensen die bot reageren, maar dan leer jij hen óók juist goed kennen.

Zolang jij achter jezelf staat en je jezelf accepteert dan ben je al een heel eind :) .
Arcadia

Re: ik durf het aan niemand te vertellen

hey ...ik ben hetero , heb echter heel veel homovriendje en vriendinnetjes; heb zelfsvrijwilligerswerk gedaan voor het COC ...dus heir nog een tip:
gay en lesbian switchnbord google het maar ven , ben niet zo goed met links..ga het wel ff proberenhttp://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... LYZipfGhUA

Terug naar “Jongerenforum”