jetraket

adhd en roken

zitten er ook mensen op dit forum die adhd hebben en ook gestopt zijn met roken?
ik ben nu bijna 6 maanden gestopt maar ik heb het nog steeds super moeilijk!!!!
veel last van stemmingswisselingen en drang om te willen roken.
soms zie ik het niet meer zitten maar ik wil het niet opgeven!!!
heeft iemand nog goede raad of tips? heb al ondertussen 5000 liter water gedronken :doubt:, veel lollies gegeten en ik kan geen zoethout meer zien :badgrin: !!!
ik ben benieuwd!!!

groetjes,
jessica
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: adhd en roken

Hoi Jessica,

Ten eerste wil ik je zeggen dat ik het heel knap vind dat je bent gestopt. Ik rook zekf niet, maar heb altijd bewondering voor mensen die toch kunnen stoppen, nadat ze hebben gerookt. Daar heb je moed voor nodig. Wilskracht. Die toon je nu nog steeds en dat is heel goed.

Wat ik wel eens heb gehoord is dat je je rookdrang kunt onderdrukken door bijvoorbeeld te gaan hardlopen. Je hebt dan wat anders aan je hoofd. Ik weet niet waarom je rookte, zoals ik merk waarschijnlijk, door je drukte. Doordat je hard gaat lopen raak je de energie kwijt aan iets positiefs.

Nog heel veel sterkte en succes. Ik weet zeker dat je het kan volhouden.

Liefs van
Memories.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
jetraket

Re: adhd en roken

Memories schreef:Hoi Jessica,

Ten eerste wil ik je zeggen dat ik het heel knap vind dat je bent gestopt. Ik rook zekf niet, maar heb altijd bewondering voor mensen die toch kunnen stoppen, nadat ze hebben gerookt. Daar heb je moed voor nodig. Wilskracht. Die toon je nu nog steeds en dat is heel goed.

Wat ik wel eens heb gehoord is dat je je rookdrang kunt onderdrukken door bijvoorbeeld te gaan hardlopen. Je hebt dan wat anders aan je hoofd. Ik weet niet waarom je rookte, zoals ik merk waarschijnlijk, door je drukte. Doordat je hard gaat lopen raak je de energie kwijt aan iets positiefs.

Nog heel veel sterkte en succes. Ik weet zeker dat je het kan volhouden.

Liefs van
Memories.
bedankt voor je tip maar ik boks al 3 uurtjes in de week!!! dat is al best intensief!!!

groetjes,
jessica
Shade

Re: adhd en roken

Goed dat je gestopt bent!

Maar wat je zou kunnen doen is:

Zoeken naar fora voor stoppen met roken, daar staan de meest gore horrorverhalen op die je best wel ontmoedigen om te roken
Zoek op wat roken nou echt allemaal met je doet, daar zul je nog verbaasd over zijn,
Deel het me anderen
Sporten (en ja, boksen is intensief dus dat doe je al
Zoek iets om mee te frunneken met je handen.. dat leidt af
En na 6 maanden trek hebben in een peuk is heel normaal
Mn vriendin heeft nooit echt full time gerookt maar na helemaal gestopt te zijn heeft ze na een jaar soms nog zin in een peuk.

Succes!
ADDING

Re: adhd en roken

Ik heb 8 jaren gerookt en heb ADD. Ik ben nu wel al 6 jaar rookvrij. Ik denk dat roken heel veel positiefs kan brengen voor mensen met ADHD/ADD, zoals een iets helderdere geest. Het nadeel is wel dat roken heel slecht voor je is, je hebt een verhoogde kans op allerlei enge ziektes, je staat minder dicht bij jezelf en je bent afhankelijk van 'iets' (waar ik een hekel aan heb).
Wat ik ook altijd zo vreselijk vind zijn die oude chagrijnige mensen die dan roken. Naar mijn idee zijn mensen die niet roken iets positiever en levendiger.

Gelukkig kun je je hersencellen ipv met nicotine te stimuleren, stimuleren met natuurlijke goede middelen zoals visolie en vitamine B.

Ik denk trouwens dat het eerste jaar wanneer je stopt het moeilijkst is, daarna wordt het makkelijk. Roken zal altijd blijven trekken omdat je de mist uit je hoofd weg wilt krijgen. Met een gezonde leefstijl kom je een heel eind. Succes!
Pone

Re: adhd en roken

ik ben sinds gisteren gestopt. Hoop dat ik het vol hou :)

Terug naar “Aandachtsproblemen (en ADHD)”