Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Sterrenbeeld

Ik geloof zelf niet in astrologie en sterrenbeelden, maar ik voel me altijd een beetje ongelukkig als de vraag op tafel komt welk sterrenbeeld ik heb.
Ik ben namelijk ‘maar’ een Steenbokje. Misschien ligt het aan mij, maar als iemand zegt dat hij of zij een Ram, een Leeuw of een Stier is, dan is iedereen altijd wild enthousiast. :confused: Iedereen knikt instemmend en lacht omdat Rammen, Stieren en Leeuwen zo gepassioneerd, temperamentvol en creatief zouden zijn.
Als ik zeg dat ik een Steenbok ben reageert nooit iemand enthousiast. :roll:
Nou ja, dan klim ik gewoon weer op mijn kale rots, waar niemand me kan volgen en laat de Leeuwen en Stieren maar gepassioneerd en temperamentvol in het dal brullen. :lol:
En als ze me toch proberen te volgen geef ik ze gewoon een kopstoot en dender ik ze het ravein in! ;) :D
* Liebe Macht Frei *
Audrey

Re: Sterrenbeeld

Boogschutters zijn veel cooler love3!!!
Remmie

Re: Sterrenbeeld

Hier een voorbeeld van een Ram, die het dus absoluut niet is zoals je in je voorbeeld beschrijft. Ik heb het zelf nooit meegemaakt, omdat ik er helemaal geen interesse in heb en er dus niet over praat. Wellicht dat het daardoor komt :P
Iertje

Re: Sterrenbeeld

Mensen zeggen altijd tegen mij: 'Ooh jaaah, jij bent echt typisch een weegschaal, Iertje...'

En dat is inderdaad zo... Zowat alle kenmerken van een weegschaal komen overeen met mijn persoonlijkheid :)

Maar mijn moeder + zus zijn allebei een Steenbok, maar dat zijn zulke gepassioneerde, temperamentvolle en creatieve personen... Dus dat klopt dan weer voor geen meter... Dus dat mensen niet enthousiast reageren als jij vertelt dat je een Steenbok bent, hoef je je niet ongelukkig door te voelen, want het hoeft laaaang niet altijd te betekenen dat je dan niet gepassioneerd bent, temperamentvol of creatief.

Voor zover ik je ken ben jij echt een leuk, gezellig, pittig meneertje! :D
Isa

Re: Sterrenbeeld

volhoudertje schreef: Ik ben namelijk ‘maar’ een Steenbokje. Misschien ligt het aan mij (Ja, aan jou perceptie van je omgeving, van jou wereld, waar je je aandacht op richt etc.),
maar als iemand zegt dat hij of zij een Ram, een Leeuw of een Stier is, dan is iedereen altijd wild enthousiast. :confused: (iedereen?... of de mensen die jij op dat moment Ziet...) Iedereen knikt instemmend en lacht omdat Rammen, Stieren en Leeuwen zo gepassioneerd, temperamentvol en creatief zouden zijn.( is dat echt zo? of is dat jou invulling van hoe anderen denken etc. ...)
Als ik zeg dat ik een Steenbok ben reageert nooit iemand enthousiast. :roll: (echt nooit? of misschien toch wel, maar zag je dat niet?...)
Nou ja, dan klim ik gewoon weer op mijn kale rots, waar niemand me kan volgen en laat de Leeuwen en Stieren maar gepassioneerd en temperamentvol in het dal brullen. :lol:
En als ze me toch proberen te volgen geef ik ze gewoon een kopstoot en dender ik ze het ravein in! ;) :D
(dus je trekt je terug van/voor iets dat wellicht een grote illusie zou kunnen blijken te zijn... jij eigenwijs steenbokje :D :tongue: ;)
Drake

Re: Sterrenbeeld

Ik zelf ben Maagd van sterrenbeeld, en in de Chinese horoscoop aap...
Betty

Re: Sterrenbeeld

ik ben ook aap,mijn kleindochter ook en ik zie dat ook in haar terug.
apen hangen ook altijd de aap uit,gek doen,mijn kleindochter kan ook schaterlachen,ik ook trouwens.
heb jij dat ook drake?

Verder ben ik schorpioen,een rare combinatie eigenlijk
Faker

Re: Sterrenbeeld

Ik ben ook een steenbokje en ik geloof ook niet zo in astrologie maar voor degene die het leuk vinden kun je onder de link gratis je daghoroscoop lezen..
Dit is de mijne voor vandaag..


12.1 - Steenbok Dag-horoscoop

Individuele daghoroscoop voor de Steenbok geboren op 12. januari.
Betreffende zondag, de 30. augustus 2009.
Gezondheid & welzijn

Het is duidelijk dat u de laatste tijd wat meer aan uzelf gedacht hebt. U bent uitgerust en ontspannen en dus scherper van geest wanneer u weer met de dagelijkse problemen te kampen krijgt.

Liefde & Partnerschap

Let erop dat uw partner niet kwetst,wanneer uw wensen al te direct kenbaar maakt. Met een beetje empathie bereikt u meer resultaat. Het juiste kader ...

Karriëre & beroep

Voor een ingewikkeld kunstje draait u uw hand niet om. Niet iedereen is daar altijd blij mee, soms doet u het een beetje té precies. Overdrijf het niet maar leer ook eens iets "over het hoofd" te zien.

Geluksgetallen
8 18 13 3 4
Gelukskleuren
Oranje helpt u niet meteen op te geven.

Gelukssteen
De bont schitterende opaal verdrijft uw donkere stemming en uw angsten.

http://www.astroportaal.com/horoscoop/
Wolf

Re: Sterrenbeeld

*Franje schreef:(...) U bent uitgerust en ontspannen (...)
De bont schitterende opaal verdrijft uw donkere stemming en uw angsten.

http://www.astroportaal.com/horoscoop/
Wat een lariekoek. :lol:
Betty

Re: Sterrenbeeld

echt geen lariekoek :lol:

Voor jou Cis.

Afbeelding
Faker

Re: Sterrenbeeld

Wolf schreef:
*Franje schreef:(...) U bent uitgerust en ontspannen (...)
De bont schitterende opaal verdrijft uw donkere stemming en uw angsten.

http://www.astroportaal.com/horoscoop/
Wat een lariekoek. :lol:

Van deze lariekoek word je toch hardstikke ontspannen, ik zie de humor er wel van in hoor :lol:


Thanks Betty love3
Betty

Re: Sterrenbeeld

ik denk als je zo,n steen hebt,dat je best wel vrolijk wordt,moet je kijken hoe mooi die is met al die kleurtjes.
heeft wel wat hoor.

deze is voor mij

Individuele daghoroscoop voor de Schorpioen geboren op 9. november.
Betreffende zondag, de 30. augustus 2009.
Gezondheid & welzijn

Nieuwe voedingspatronen, dieetvoorschriften, fitnessprogramma's, yoga- en meditatiecursussen, alles wat uw gezondheid verbetert, kunt u nu met succes toepassen. Ga de uitdaging aan.

Liefde & Partnerschap

Probeer niet alles alleen op te lossen. Een andere mening kan vaak helpen. Het is goed om bij problemen, waarvoor de partner geen begrip heeft, een vriend om hulp te vragen. Vermijd vandaag ruzie

Karriëre & beroep

U moet goed nadenken over een plan dat u op kantoor wilt realiseren. Houdt u er rekening mee dat er soms roet in het eten kan worden gestrooid. Laat u daardoor niet van de wijs brengen, houdt gewoon stug vol. Dan komt alles goed.

Geluksgetallen
16 6 4 11
Gelukskleuren
Met zwart valt het u makkelijker, u op de realiteit te concentreren. U laat zich door niets afleiden.

Gelukssteen
De karneool staat symbool voor vernieuwing en levensmoed en helpt u bij het vinden van nieuwe levenskracht.


Afbeelding
Drake

Re: Sterrenbeeld

Betty schreef:ik ben ook aap,mijn kleindochter ook en ik zie dat ook in haar terug.
apen hangen ook altijd de aap uit,gek doen,mijn kleindochter kan ook schaterlachen,ik ook trouwens.
heb jij dat ook drake?

Verder ben ik schorpioen,een rare combinatie eigenlijk
Ik heb wel eens mijnmelige buien, maar ik kan ook wel serieus zijn.
Maar het sterrenbeeld Maagd/Aap betekent toch ook meerdere dingen?
Zoals het duidelijkkunnen zien van emoties enzo.
Faker

Re: Sterrenbeeld

Drake schreef:
Betty schreef:ik ben ook aap,mijn kleindochter ook en ik zie dat ook in haar terug.
apen hangen ook altijd de aap uit,gek doen,mijn kleindochter kan ook schaterlachen,ik ook trouwens.
heb jij dat ook drake?

Verder ben ik schorpioen,een rare combinatie eigenlijk
Ik heb wel eens mijnmelige buien, maar ik kan ook wel serieus zijn.
Maar het sterrenbeeld Maagd/Aap betekent toch ook meerdere dingen?
Zoals het duidelijkkunnen zien van emoties enzo.

Maagd - Aap
De meest betrouwbare van de Apen is beslist de Maagd-Aap, maar ook heel gevoelig en het snelst gekwetst. Het lichamelijke weerstandsvermogen is meestal niet zo bijster groot. Wel zijn Maagd-Apen erg slagvaardig, en hoewel er op hun intellect vaak niets aan te merken is, presteren ze het meest in werk waar hun handigheid van pas kan komen.

Maagd-Apen hebben een soort nerveuze honger naar controle en daardoor meer dan gemiddeld last van innerlijke onrust. In het werk kan dit mengtype een koele, afstandelijke indruk maken, maar van die houding is meestal niets meer te merken wanneer ze in gezelschap van intieme vrienden verkeren.

De Maagd-Aap heeft er veel voor over om het zijn of haar geliefde naar de zin te maken, maar kan van het ene op het andere moment van een uitbundige in een verongelijkte stemming vallen. In de liefde zijn ze zowel romantisch als bloedserieus, en vaak vreselijk bezitterig.

Een passende partner zou gevonden kunnen worden onder de Ratten en Draken, met name die van het teken Stier, Kreeft, Schorpioen en Steenbok. Met een Tweelingen- of Boogschutter-Varken zit een langdurige relatie er niet in, evenmin met een Vissen-Slang, een Boogschutter-Os of Tijgers van het teken Tweelingen, Boogschutter en Vissen.
http://www.catharinaweb.nl/astrologie/c ... .htm#maagd
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Sterrenbeeld

En volgens de chinese astrologie ben ik een Varken :D
* knor knor * :lol:
* Liebe Macht Frei *
Faker

Re: Sterrenbeeld

volhoudertje schreef:En volgens de chinese astrologie ben ik een Varken :D
* knor knor * :lol:

Steenbok - Varken

Mensen van dit mengtype geven moeilijk iets uit handen, ze zijn ervan overtuigd dat niemand het zo goed kan als zijzelf. Met deze instelling is het niet zo verwonderlijk dat een Steenbok-Varken zich in de loop van het leven de nodige vijanden op de hals haalt.

Op het werk zijn het eenlingen die onverstoorbaar doorwerken aan de hen opgelegde taken. Hulpvaardig zijn ze meestal wel, ze nemen een overbelaste collega graag werk uit handen om ze dan vervolgens in stilte voor luilak uit te maken.

Door hun grondigheid zijn het niet de snelste werkers maar vallen ze bij hun meerderen toch meestal wel in positieve zin op. Een Steenbok-Varken hecht aan goede manieren en voorbeeldig gedrag in het openbaar, en is gesteld op tradities.

Dit mengtype wil met een partner op dezelfde golflengte zitten en gaat daarom eerst zorgvuldig na of er behalve liefde nog meer punten van overeenkomst zijn, voordat hij of zij zich aan de grote stap zal wagen.

Als die stap eenmaal is genomen heeft een Steenbok-Varken de partner zo'n beetje in eigendom en is erg bang hem of haar te zullen verliezen. Ze kunnen jaloers zijn op je kennissen, of op activiteiten buiten de deur.

De beste kans op een blijvende relatie vindt een Steenbok-Varken onder de Konijnen of Geiten van het teken Stier, Leeuw, Maagd, Schorpioen of Vissen. Met een Ram-Kreeft of een Ram-Paard zou de relatie al snel te gespannen worden, en met een Kreeft- of Weegschaal-Slang is er ook niet zoveel kans op bestendigheid.

http://www.catharinaweb.nl/astrologie/c ... m#steenbok
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Sterrenbeeld

Ik ben een temperamentvolle Stier Slang combinatie .. dus pas maar op Steenbok(je) ;)


Het doorzettingsvermogen van de Stier-Slangen gaat meestal gepaard met een grote portie geluk, en met hun temperament overtreffen zij alle andere Slangen. Door hun grote bezieling slepen zij zowel zichzelf als anderen mee en zijn hierdoor vaak uitstekende managers. Geld verdienen kan een hobby zijn.

In de liefde is een Stier-Slang sterk geneigd tot bezitterigheid, maar dit kan in de loop van de tijd uitgroeien tot een vertrouwelijke kameraadschappelijkheid.

De mannen van dit mengtype hangen in hun jonge jaren graag een soort playboy uit, maar zijn het in wezen niet. Vaak worden ze bij hun tweede of derde verliefdheid al bloedserieus en beginnen al snel aan een vaste verbintenis te denken.

De vrouwen kunnen lang aarzelen voor ze zich definitief willen binden. Op oudere leefijd moet een Stier-Slang op de calorieën gaan letten in verband met een neiging tot dik worden.

De Stier-Slang kan goed overweg met Ossen, Draken en Hanen, met name die van het teken Kreeft, Maagd, Steenbok en Vissen, maar kan beter uit de buurt blijven van Leeuw-Tijgers en Leeuw-Varkens, of Schorpioen-Tijgers en Waterman-Tijgers.
Inzicht als Uitweg..
Faker

Re: Sterrenbeeld

Ik ben een temperamentvolle Stier Slang combinatie .. dus pas maar op Steenbok(je)

Ow jee... :lol: :lol: :lol:
SurviveKaleidoskope

Re: Sterrenbeeld

Ik ben ook een steenbok en totaal niet geïntimideerd door Franje en haar "temperamentvolle combinatie"^^
sneeuwtje

Re: Sterrenbeeld

Ben boogschutter,ook een sterk teken in het dierenriem,tja vuurteken he :lol:
Ken overginds goed opschieten met rammen,leeuwen en stieren.
Tweelingen en schorpioenen passen totaal niet in mijn plaatje :evil:
Gebruikersavatar
Raven
Berichten: 2144
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:47

Re: Sterrenbeeld

Ik ben Waterman en Draak... 8)
Ik heb duizend levens geleefd. Duizend lessen geleerd. Het leven leidt me de spirituele weg. De weg van Druidry. -Sean, de oudste ziel-
angsthaasje

Re: Sterrenbeeld

Element: Aarde
Kruis: Hoofd
Heerser: Saturnus

Onder het teken Steenbok vinden we de echte 'makers' van de dierenriem. Mensen die met geduld en volharding door blijven gaan om de eenmaal op zich genomen taak af te maken. Groot verantwoordelijkheidsgevoel, discipline, betrouwbaarheid en plichtsbesef zijn typerende eigenschappen van dit teken, evenals een neiging om zich voor ordelijke en overzichtelijke structuren in te zetten.

Al als heel klein Steenbokje beschouwt dit kind het leven als een ernstige zaak. Dit kind heeft de neiging al heel jong te veel verantwoordelijkheid te nemen en de dingen te serieus op te vatten. Belangrijk is het om het Steenbok-kind gevoel voor humor bij te brengen en hem of haar te leren relativeren. Moedig het kind aan om met leeftijdgenootjes te spelen en zorg dat het voldoende beweging en frisse lucht krijgt.

Serieus en verantwoordelijk
Zodra een Steenbok-kind naar school gaat wordt het zo mogelijk nog serieuzer en vertoont nog meer verantwoordelijkheidsgevoel. Concentratie is bij dit teken meestal niet zo'n probleem, het probleem zou juist kunnen zijn dat het kind te veel en te lang met de neus in de (studie)boeken gedoken zit. Steenbok-kinderen doen het dus meestal wel goed op school en slagen voor hun toetsen en tentamens. Pas daarom als ouder of verzorger een beetje op dat het kind niet àl te ambitieus wordt waardoor het leeftijdgenoten van zich af zal stoten. En bovendien, het leven bestaat uit meer dan mooie cijfers.. De puberteit kan voor een Steenbok-kind echt bijzonder moeilijk zijn, omdat dit kind de neiging heeft zich op te offeren voor en ondergeschikt te maken aan anderen, en alle problemen voor zichzelf te houden.

Een typische Steenbok zal zich niet zomaar in allerlei liefdesaffaires storten, hij of zij houdt niet zo van al te veel emoties, en zal daarom eerder zoeken naar een relatie die zekerheid en veiligheid kan bieden. Voor een Steenbok-mens is het o zo moeilijk de touwtjes wat te laten vieren waardoor hij soms een beetje koude, afstandelijke indruk kan wekken. Maar als je eenmaal het vertrouwen van een Steenbok hebt gewonnen, is hij erg loyaal en betrouwbaar. Dit teken van de dierenriem is vaak gevoeliger en minder zeker dan anderen in de gaten hebben, een partner die dit kan doorzien en ook voor wat ontspanning kan zorgen, is dan ook gewenst.

Wanneer een Steenbok in of rond het dertigste levensjaar zit is er grote kans dat het verantwoordelijkheidsgevoel wat meer reële proporties aan gaat nemen. Vanaf deze leeftijdsfase wordt er vooral verantwoordelijkheid voor zichzelf genomen, Steenbok wordt zich meer dan ooit bewust van de eigen verlangens en behoeften en begint te beseffen dat materiële zekerheid ook niet alles is. Als je inmiddels al een succesvolle carrière hebt opgebouwd, kijk dan extra uit dat je privé-leven hier niet de dupe van wordt.

Problemen realistisch benaderen
Zo rond je veertigste vraag je je misschien af of de taken die je op je schouders hebt genomen, zwaarder waren dan nodig was geweest en mogelijk ben je een beetje jaloers op anderen die het leven luchthartiger op lijken te kunnen vatten. Wanneer je jezelf wat meer rust en ontspanning kunt gunnen is het (nog steeds) mogelijk een wat optimistischer kijk op het leven te ontwikkelen. Als je door werk of andere drukke bezigheden tot de ontdekking komt nogal van je partner te zijn vervreemd, dan kan het erg moeilijk zijn dit te onderkennen. Toch is het noodzakelijk problemen zo realistisch mogelijk te benaderen en moeilijkheden niet uit de weg te gaan.

Typerend voor een Steenbok is dat hij of zij er meestal niet zoveel moeite mee heeft de ouderdom onder ogen te zien. Dit komt waarschijnlijk omdat het leven in de tweede levenshelft er voor de meeste Steenbok-mensen eenvoudiger en meer ontspannen op is geworden. In alle leeftijdsfasen hecht een Steenbok erg aan zekerheid en zal er dan ook niet snel toe komen in een soort tweede jeugd alles overhoop te gooien. Ook in deze periode zal een Steenbok geen luchtkastelen gaan bouwen, vanaf het moment van geboorte staat een Steenbok-mens met beide voeten op de aarde en dat blijft gewoon zo. Jammer is dat een Steenbok vaak zo hard en streng voor zichzelf kan zijn en daardoor het leven voor zichzelf onnodig zwaar en ingewikkeld kan maken. Zorg ervoor jezelf niet helemaal uit te putten, en neem niet meer verantwoordelijkheid op je schouders dan die werkelijk noodzakelijk is.
----------------------------------------------------------------------------------------

Nou, nou VH, niet zo bescheiden hé, ieder teken van de dierenriem is evenwaardig, je nick is niet voor niets "volhoudertje"!
Zelf ben ik schorpioen, ascendant leeuw, tijger in de chinese astrologie. Ach, ik geloof erin tot op zekere hoogte, ook voor een zogezegd sterke leeuw of stier kan het leven vaak een zware strijd zijn!!
-----------------------------------------------------------------------------------------
Zoeza

Re: Sterrenbeeld

Ik weet er niet zoveel van. Ik weet dat ik een kreeft ben, tja, ook al ben ik een late toch een typicsche. Mijn ascendant is leeuw waar ik ook wel veel in herken en mijn chinese sterrenbeeld is slang.

Ik lees vaak mijn horoscoop, heb er ook wel wat boeken over maar lees dan alleen over de kreeft en eventuele partner. Ik weet dus inmiddels wat meer over de ram, tweeling, schorpioen en vissen. Niet veel maar de basics.

Ik ben eigenlijk te nuchter voor dit soort zaken maar als het zoveel klopt en je voelt alsof het zo op mijn lijf geschreven is ben ik toch geneigd te gaan geloven dat toeval niet bestaat. Misschien is het wishfull thinking, so what? !

Terug naar “Spiritualiteit”