you

Re: Seroquel

Ik overweeg om met de medicatie te stoppen, ik lees er wel heel veel negatiefs over: hersen en long afwijkingen, toename van gewicht, agressie en weet ik nog allemaal meer....
Blijkbaar is dit toch een of ander paardenmiddel. Mijn arts wil de dosering binnenkort waarschijnlijk ook nog verhogen.
Carolien

Re: Seroquel

Ook bang geworden, om seroquel te blijven slikken, een hele slechte periode gehad, was gemengd, manisch en depressief doorelkaar, was behoorlijk geagiteerd, en woedeuitbarstingen, liep behoorlijk geirriteert rond, ging ruzie maken, is nooit eerder gebeurt, zo heftig.
Of het van de seroquel is, weet ik niet, eerst was ik blij met dit middel.
Ervaringen gelezen van mensen, die ook zo iets hebben meegemaakt, echt het was niet normaal.
you

Re: Seroquel

Hoi Jojos,

Ja idd, ik lees ook heel veel over seroquel. Ik ben wel tevreden over de werking v/h middel tot nu toe ( op die suf en moeheden na dan...). Ook vind ik de tabletten wat aan de grote kant en breek ze in 3-en voordat ik ze neem. ( Heb tabl. van 200mg )
Ik heb de arts inmiddels voorzichtig gevraagd hoelang ik het middel moet blijven slikken. En zoals ik het kon opmaken, tot nog onbepaalde tijd.
Ik ben er wel inmiddels al veel minder van gaan nemen om uiteindelijk , zonder dat de arts het weet, te stoppen met seroquel.
Ik heb ook al om een ander middel gevraagd, maar hij zegt dat dit nmiddel het effectiefst voor mij is.
De toekomst zal alles uitwijzen......

Liefs
Carolien

Re: Seroquel

Veel verschillende antipsychotica geslikt, allemaal wat, de seroquel vond ik de beste, de sufheid bestrijd ik met een wisseldouche, warm en op het laatst ijskoud water, en dat helpt goed,

Als ik nog eens zo'n slechte periode meemaakt, zoek ik hulp, wel goed kunnen slapen, van seroquel.
De laatste tijd wel erg moe, waarvan weet ik niet, ga eens even langs de huisarts, slik ook lithium, kan ook van de schildklier zijn, dat weet je alleen, met bloedonderzoek.
you

Re: Seroquel

Ja dat vermoeiende is een mindere bijkomende zaak, al zal ik die tip van die wisseldouches zeker eens proberen!!
Dan ben ik eens benieuwd, of er wat uitkomt bij je Jojos met die schildklier.
Ik heb vooralsnog alleen nog seroquel en dat is nu meer dan genoeg. Ik neem nu 600mg en ik moet zeggen, dat ik er ietwat rustiger van wordt....
Carolien

Re: Seroquel

600 mg is wel veel, maar als je het redt, met 1 medicijn, is dat prima.
Gisteren ineens niet meer zo moe, nog een afspraak gemaakt, bij de huisarts, en weer maar afgezegd, is al eerder gebeurt, moet ik naar de huisarts zijn mijn klachten verdwenen.
Nu denk ik dat ik nog moest herstellen, van weer een depressie, dat hakt er flink in, ik zeg altijd, je bent onzichtbaar gehandicapt , je kan dan niets, gewoon je rit weer maar uit zingen.
saffier

Re: Seroquel

Ik slik nu een paar maanden Seroquel. (300 mg)
Ik begon met opbouwen tot 200 mg en inmiddels is de dosis verhoogd naar 300.
De eerste week ben je de hele dag moe en suf, maar dit gaat naar verloop van tijd over.
Van bijwerkingen merk ik verder niet veel, soms wel erge last van mn benen die een soort gaan stuipen en pijn die van binnen trekt, maar dit duurt niet zo lang bij mij.
Carolien

Re: Seroquel

Ik slik 100 mg seroquel, maar dat is voorgeschreven voor mds, en slik meer medicatie.
Slaap heel goed, maar ik slik ook slaapmedicatie er bij.
Ik schreef over die woede uitbarsting, maar dat is niet van de seroquel, maar er waren spanningen, heb er over nagedacht.
Wel eens 200 mg seroquel, maar dat was geen succes, mijn benen begonnen te wapperen, in bed.
Carolien

Re: Seroquel

En nu kan ik zeggen, dat ik wel ruim een maand stabiel ben.
Niet meer vervelende periode gehad, zoals ik schreef, het was niet van de seroquel, maar er waren spanningen, die waren opgelopen, dat uitte zich in woede en geirrteertheid, was toen ook niet in orde, was gemengd, manisch en depressief.
Carolien

Seroquel.

Zijn er bij jullie, die ervaring hebben met seroquel?
Carolien

Re: Seroquel.

Bedankt Leeuwtjuh, voor alle informatie, had het over het hoofd gezien.
Mijn ervaring met seroquel, is wel goed.
Alleen 3 x in een jaar, buien van woedeaanvallen, maar ik lees niets over seroquel, iemand die dat ook heeft meegemaakt.
zal wel met iets anders te maken hebben?
Wilhelmina

Re: Seroquel.

Hallo Jojos11,
Ik slik Seroquel sinds oktober 2008. Ik merk er eigenlijk heel weinig van. Het gaat best goed met me, daar niet van, maar of dat nou aan de Seroquel ligt? Ik heb GEEN BIJWERKINGEN. Geen bewegingsdrang, geen kaakbewegingen en geen sloomheid, niets van dat alles. (Bewegingsdrang en kaakbewegingen had ik wel met anatensol)
Groeten van Wilhelmina
O, ja, ik slik 1 maal daags 200 mg.
anna1977

Re: Seroquel.

Ook ik heb goede ervaringen met seroquel. Ik word er rustiger van in mijn hoofd en heb geen bijwerkingen. Ik slik 800 mg s avonds. Ik kan er goed op slapen, maar word er niet suf van

groeten,
Anna
Carolien

Re: Seroquel.

Bedankt voor alle reacties.
Toen ik heel erg druk was, kreeg ik 3 x daags 100 mg.
Met 100 mg per dag, kwam ik toe.
Het heeft goed geholpen, maar 3 dagen, overdag geslikt.
Nu weer s,avonds 200 mg, en ook geen last van bijwerkingen.
S'morgens neem ik wel een wisseldouche, en dan ben je klaar wakker.
remmy

Re: Seroquel.

Ik slik 800 mg heb last van slikklachten en verstopte neus en ben er veel van aangekomen. Over de werking ben ik wel erg tevreden
denise1984

vraagjes over serequel

vind het een beetje vreemd van mijn psych dat ik van 50 mg ineens naar 200mg serequel moet, ik ben er ook een beetje huiverig voor
ik neem het voor de nacht, is het niet zo dat ik ''te'' diep in slaap val ? en ben ik sochtends dan nog wel mens ? en dan nog een belangrijke vraag... in de bijsluiter staat dat je de tablet niet mag breken, waarom eigenlijk niet ? misschien dat ik hem kan breken en dan eerst 100 mg neem ? ik weet nu niet wat ik moet doen, of niks nemen, ik heb geen serequel meer van 25mg met het gevolg dat ik de hele nacht wakker lig of 1 nemen van 200. de reden dat ik het moest verhogen is omdat ik erg gespannen ben op het moment. kan iemand me adviseren ?

groetjes denise
denise1984

Re: Seroquel

vind het een beetje vreemd van mijn psych dat ik van 50 mg ineens naar 200mg serequel moet, ik ben er ook een beetje huiverig voor
ik neem het voor de nacht, is het niet zo dat ik ''te'' diep in slaap val ? en ben ik sochtends dan nog wel mens ? en dan nog een belangrijke vraag... in de bijsluiter staat dat je de tablet niet mag breken, waarom eigenlijk niet ? misschien dat ik hem kan breken en dan eerst 100 mg neem ? ik weet nu niet wat ik moet doen, of niks nemen, ik heb geen serequel meer van 25mg met het gevolg dat ik de hele nacht wakker lig of 1 nemen van 200. de reden dat ik het moest verhogen is omdat ik erg gespannen ben op het moment. kan iemand me adviseren ?

groetjes denise
Faker

Re: Seroquel

Ik denk dat je gewoon de nieuw voorgeschreven dosis moet innemen, artsen beginnen vaak eerst met een lagere dosis en dan gaat de dosis daarna omhoog en dat je ze niet mag doorbreken komt omdat het zeer waarschijnlijk om seroquel xr gaat en dat zijn tabletten met een langzame afgifte waardoor je er dus alleen savonds 1 hoeft te nemen em als je zo n tablet gaat doorbreken dan komt de dosis en ook de werking in één keer vrij in plaats van dat er een langzame afgifte is waardoor het medicijn niet meer tot de volgende dosis werkt, snap je?
denise1984

Re: Seroquel

oke ik snap het. maar het kan geen kwaad of is niet gevaarlijk als ik hem toch breek ? daar ben ik het meeste bang voor. groetjes denise

bedankt voor je antwoord
Faker

Re: Seroquel

Ik zou die tablet niet doorbreken maar heel doorslikken, het staat er niet voor niks op toch?
remmy

Re: Seroquel

Je mag de tablet niet breken. Zoals eerder gezegd dit is een medicijn met gereguleerde afgifte. Er zit een laagje omheen wat ervoor zorgt dat het medicijn niet in een keer door je lichaam wordt opgenomen. Als je de tablet wel breekt komt het medicijn te snel in je bloed en kan je er last van krijgen. Niet breken dus.

Ik neem aan dat het over de seroquel xr gaat. De gewone seroquel mag wel gebroken worden.
ronniers

Re: Ervaringen met Seroquel /Quetiapine

voor bij mij vorige week uiteindelijk ADHD werd geconstateerd ben ik met allerlei medicamenten volgepropt want alles was een dipje of ik was depresief vanwege mijn verleden.
ik heb een aantal maanden Seroquel gekregen maar dat deed voor mij dus ook weinig,slecht slapen ondanks dat er was gezegd dat het slapen zou bevorderen.
een aantal weken geleden ben ik maar eens naar de huisarts gegaan en heb gevraagd of mijn bloedsuiker gecontroleerd kon worden daar ik door mijn leeftijd en omdat allebei mijn ouders suikerziekte hadden ik een risico zou hebben het ook te krijgen.hij heeft toen ook mijn cholesterol laten nakijken en ik schrok van de uitkomst.
mijn leverwaarden zin toerenhoog en een cholesterol van 8.2!!!!

conclusi';dit komt van het lange slikken van Seroquel want daar staat het om bekend.
ik heb zelf afgebouwd van 3 tot 0 per dag want ik heb nu ff Retalin maar krijg in januari Concerta en ik laat in februari mijn leverwaarden weer controleren en hoop dat het dan weer op een normaler level is.
voor mij geen Seroquel mee
Positive

Ervaringen met Seroquel

Ik heb Seroquel voor geschreven gekregen in een lichte dosering. 25 mg voor het rustig worden in mijn hoofd. Citalopram deed niks/weinig bij mij. Er is me verteld dat hoge dosering voor psychoses gegeven worden, maar dat dat bij mij niet het geval is. Ik ga het 2 weken proberen (kan zo stoppen zonder ontwenningsverschijnselen is me verteld) en dan moet ik terug naar de Psychiater. Wie heeft er ervaring met deze lichte doses?
Cianna

Re: Ervaringen met Seroquel

Hoi,

Ik heb ook sinds vorige week een lichte dosis seroquel: Heb voorlopig een half tabletje van 25 mg, vooral om me beter te helpen slapen/rustiger te maken.
Ik slaap inderdaad erg goed/makkelijk, het enige nadeel waar ik echt last van heb, is dat ik gigantisch moeilijk mijn bed uit kan komen 's ochtends doordat ik nog heel erg slaperig ben, maar dat zou ook vanzelf beter moeten worden :)
Positive schreef:Ik heb Seroquel voor geschreven gekregen in een lichte dosering. 25 mg voor het rustig worden in mijn hoofd. Citalopram deed niks/weinig bij mij. Er is me verteld dat hoge dosering voor psychoses gegeven worden, maar dat dat bij mij niet het geval is. Ik ga het 2 weken proberen (kan zo stoppen zonder ontwenningsverschijnselen is me verteld) en dan moet ik terug naar de Psychiater. Wie heeft er ervaring met deze lichte doses?

Terug naar “Medicatie”