Erik

Leverfunctie-stoornissen

Hoi,

Doordat ik veel medicatie slik en regelmatig overdosissen heb gehad kamp ik nu met leverfuntie-stoornissen. Heb afgelopen tijd aantal keer geprikt en mijn lever-waarden waren film verhoogd. Daar komt dus mijn moeheid en vermoedelijk de pijn in de spieren vandaan.

Nu had ik afgelopen week een afspraak met de internet maar omdat ik me zo slecht voel heb ik de administratie niet in orde dus afspraak over het hoofd gezien. Nu in mei een nieuwe poging.

Hebben jullie ook wel eens mee gemaakt dat door de medicatie je bepaalde/zulke problemen hebt gekregen?
Gebruikersavatar
lienke
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:58

Re: Leverfunctie-stoornissen

Hoi Erik,

Door gebruik van de lithium die ik slik, is mijn schildklier vertraagd gaan werken. Ik krijg dan ook thyrax er bij voor mijn schildklier. En dat gaat gelukkig goed.

Lienke
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Leverfunctie-stoornissen

Zelf : cervicale dystonie door gebruik van antidepressiva.
Ooit eens spuit gekregen met Haldol en ook héél slecht gereageerd ; dat was de eerste keer en hopelijk laatste keer dat ik stemmen hoorde, visueel niet meer kon centreren en hevige onrust.

Mijn vriendin : achteruit slaan van hoofd + verkrampen en achteruit vallen, wat na even zoeken ook een bijwerking was van Haldol ondanks ze het al jaren nam zonder bijwerking.
Is gestopt na het stopzetten van de medicatie.

Dit zijn meer neurologische bijwerkingen, ik weet niet in hoeverre dit een gevolg kan zijn van overbelasting van bepaalde organen.
Behalve de huiduitslag gepaard met jeuk die ik kreeg door een bepaalde onstekingsremmer onlangs ; huiduitslag en jeuk zijn ook symptomen die gelinkt kunnen zijn door een lever die (even) overbelast wordt.

Vervelend man dat je leverfunctie in de war is van de medicatie.
Ik ben benieuwd wat de arts jou zal aanraden om deze terug in orde te krijgen.
Er zijn wel verschillende natuurlijke middelen om de lever te reinigen (vb. elke ochtend een groot glas lauw water op de nuchtere maag drinken, het sap van 1 of halve citroen uitpersen in anderhalve liter water en opdrinken door de dag ; als je er op googlet vind je vast nog meer), misschien kan je er een paar vinden die je kan toepassen ondertussen en geen gevaar inhouden.

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”