Anne18

Ff voorstellen (Anne18)

Ik ben Anne en ik ben 18 jaar (lijkt me logisch als je naar mn naam kijkt). Ik weet sinds kort dat de angsten die ik heb niet normaal zijn. Ik ben vooral bang voor sociale situaties. Het ergste vind ik uitgaan, maar ik ben nog voor veel meer dingen bang. Voor de situatie in de wereld bijvoorbeeld (dat er oorlog komt), voor bellen en nog veel meer. Als ik me niet veilig voel in een bepaalde situatie dan praat ik gewoon niet.
Binnenkort ga ik naar een psycholoog en ik ben erg benieuwd of er iets aan gedaan kan worden. Ik vind het wel eng om naar die psycholoog te gaan, omdat ik bang ben dat ik dichtklap en dat ik niks meer durf te zeggen.
Mier

Welkom Anne!

Heb je je hele leven al last van die angsten of is dat later ontstaan?
Anne18

Daar ben ik eigenlijk nog niet precies achter, omdat ik er nooit echt bij stilstond dat het weleens niet normaal zou kunnen zijn. Ik herinner me bijvoorbeeld wel dat ik sportdagen enzo op de basisschool niet leuk vond. Maar het afgelopen jaar zijn er een aantal dingen gebeurt (in het ziekenhuis gelegen, verhuist, tante overleden) en misschien is het er daardoor ineens extra erg geworden ofzo.
vechter

welkom Anne
an84

Welkom!

Groetjes Anja
DELETED

VERWIJDERD

Terug naar “Voorstellen (periode 2004-2006)”