Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Wat is voor jou vakantie ?

Ik vond deze vraag in het plaatselijk krantje hier en ik vond het wel een leuke vraag. Immers betekent vakantie voor mensen iets verschillends en de vraag is niet moeilijk maar wel interessant om te kijken hoe een ieder dat beleeft.
Inzicht als Uitweg..
TheEmperor85

Re: Wat is voor jou vakantie ?

Geen verplichtingen, geen regen, en geen Nederlanders om me heen.
Voor de rest is alles prima :D
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wat is voor jou vakantie ?

De laatste zes jaar heb ik helemaal geen vakantie meer gehad omdat ik mijn vader beloofd heb mijn demente moeder iedere week te bezoeken.

Maar vakantie betekende voor mij altijd lekker doelloos een paar tankjes benzine leegrijden en richting het Zuiden rijden.
Soms blijf je ergens een paar dagen, maar hoofdzakelijk ga je van het ene hotel naar het andere. Vroeger kon je nog in je auto slapen, maar dat is er al lang niet meer bij.
Terwijl je onderweg bent fantaseer je dat je topcrimineel Claude Saque bent die op de vlucht is en ieder moment door de politie neergeschoten kan worden. [027] Je koopt onderweg wat onzinnige dingen. Je vreet jezelf ongans aan Franse kaas en droge worst.
Je zet je auto ergens neer en je blijft gewoon een uur lang staren naar een paard in de wei, een riviertje, het langsrazende verkeer of een boer die over een akker loopt. Gewoon totale onzin waar je eigenlijk geen 1500 km voor hofet te rijden, maar wat boeit het. En als het geld op is rij je even doelloos terug naar Nederland. [027]

Eh … dat vind ik dus vakantie. 001_tongue
* Liebe Macht Frei *
Pokemonk

Re: Wat is voor jou vakantie ?

Heb nu wel gemerkt dat vakantie voor mij dit is :

Weg uit nederland , hotelletje erbij , leuk gezelschap en veel zien . Met de auto op vakantie beviel me goed . Lekker makkelijk en goed voor de rij ervaring :)
Thundersheep*

Re: Wat is voor jou vakantie ?

Genieten van even helemaal niks.
Geen verplichtingen en vooral doen waar je zin in hebt.

Daarvoor hoef ik niet perse naar het buitenland, een weekje bij zuslief kan voor mij als vakantie aanvoelen.
Maar het buitenland geeft een éxtra vakantiegevoel!
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: Wat is voor jou vakantie ?

Thundersheep* schreef:Geen verplichtingen en vooral doen waar je zin in hebt.
dat is voor mij de hele definitie van vakantie :)
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
Leeuwtjuh

Re: Wat is voor jou vakantie ?

Pokemonk schreef:Weg uit nederland , hotelletje erbij , leuk gezelschap en veel zien .
Ik vul bovenstaand aan met doen waar je zelf zin in hebt (wel rekening houdend mét dat gezelschap, maar daarom hou ik niet van veel gezelschap, en is een duo waarbij je je vertrouwd voelt en jezelf kunt zijn perfect), een stukje cultuur proeven en je aanpassen aan de sfeer van een ander land, kennis maken met nieuwe dingen, en even weg uit de dagelijkse sleur, en je zorgen/piekergedachtes in Nederland laten. Even open staan voor nieuwe ervaringen en goed uitgerust en bewust alles meemaken, niet twijfelen en vooral geen rekening moeten houden met onzekerheden uit het dagelijks leven. Niets moeten, alles mogen en gewoon de vrijheid proeven, met daarbij heerlijke temperaturen.

Aldus Leeuwtjuh ©2011.

Terug naar “Vraag van de week”