Thundersheep*

Re: Hoe slaap jij?

Ik ben een echte foetusslaper..

Soms word ik wakker op mijn buik, zoals de vrije val, maar dit mag niet meer, van de huisarts.
Als ik namelijk op mijn buik slaap, druk ik mijn vuisten in mijn hals, (Het lijkt erop dat ik mezelf wurg s' nachts)
wat enorme blauwe plekken veroorzaakt en paniekaanvallen s' nachts.

Ik heb dus een 'aangeleerde' foetushouding..
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Hoe slaap jij?

1) De foetushouding
Zowat 4 op de 10 mensen geven aan deze slaaphouding te prefereren. Vrouwen slapen meer dan twee keer zo vaak in deze positie dan mannen. Het belangrijkste aan de foetushouding is dat de mensen zich 'opkrullen' in bed: hun knieën zijn opgetrokken, hun handen onder de kin, de dekens dicht tegen zich aangetrokken.

Deze personen zijn van het type: 'ruwe bolster, zachte pit'. "Ze zijn heel gevoelig, ook al lijken ze sterk en stoer", aldus Idzikowski. Ze zijn verlegen bij een eerste ontmoeting, dus je moet een beetje moeite doen om ze te leren kennen.

Maar ook wel eens:

6) Starfish
Deze slaaphouding is een combinatie van soldaat (= liggend op de rug) en vrije val (= de armen naast het hoofd). De vijf procent die zo slaapt zijn goede vrienden omdat ze tijd nemen om te luisteren en altijd klaar staan in tijdens van nood. Meestal staan ze niet graag in het centrum van de belangstelling.

De omschrijvingen kloppen wel. :nod:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Hawk L.

Re: Hoe slaap jij?

Memories schreef:1) De foetushouding
Mijn favoriet! \o/ \o/

Ik dacht in eerste instantie dat dit ging over hoe goed/slecht je slaapt... Is daar ook een topic voor?
Gebruikersavatar
roos93
Berichten: 2506
Lid geworden op: 18 dec 2010 13:38
Contacteer: Website

Re: Hoe slaap jij?

1) De foetushouding of 5) Vrije val (alleen dan met de arm die niet aan de kant van mijn gezicht ligt langs mijn lichaam ipv naast mijn hoofd). En vaker 1 dan 5.
Art is never finished, only abandoned ~ Leonardo da Vinci
Hawk L.

Re: Hoe slaap jij?

Op mijn buik slaap ik ook wel graag, maar dan doet mijn nek pijn achteraf. :(
Gebruikersavatar
Matrix
Berichten: 1065
Lid geworden op: 22 aug 2009 22:25
Locatie: Friesland.

Re: Hoe slaap jij?

Nou, ik kan me moeilijk terugvinden in een van die plaatjes. Ik lig half op mijn zij, half op mijn buik met mijn rechter arm onder een verticaal geplaatst kussen. 1 van mijn benen doe ik over de andere 1 persoons deken heen, terwijl mijn linker arm een ander kussen knuffelt. Het is dus een soort ontwikkelde foetushouding, maar toch net niet. :lol:
MissM

Re: Hoe slaap jij?

MissM schreef:volgens mij doe ik ze allemaal.. ik lig elke keer weer anders, en daar komt bij dat ik ontzettend veel draai.. het gebeurd tegenmatig dat ik 180 graden gedraaid (lees: voeten op kussen:P) wakker word.. of overdwars ofzo..
ag dat ik een rare slaper was wist ik al
Still the same, alleen lig ik de laatste tijd ook vaak overdwars in de vrijeval geloof ik.. ik lig altijd heel debiel in iedergeval
Gebruikersavatar
Laothe
Berichten: 2349
Lid geworden op: 07 okt 2010 18:14

Re: Hoe slaap jij?

Op het moment slaap ik eigenlijk niet veel. Ik heb ook geen flauw idee hoe ik slaap, ik weet wel dat ik meestal in slaap val met mijn knieën opgetrokken, en mijn 2 knuffels in mijn armen gesloten. Verstopt onder de dekens behalve mijn gezicht, anders stik ik daar echt, het wordt zo snel bloedheet onder een deken. Heb ook wel eens dat ik vergeet te ademen ofzo, dan schrik ik me wezenloos als ik wakker wordt. Ik ben volgens mij een onrustige slaper, ik slaap ook heel erg licht. Ik wordt al wakker als de hond over de overloop heen loopt, of als iemand naar me kijkt (zoals mijn moeder, die kijkt altijd even). Soms slaap ik heel erg vast, maar dat komt heel weinig voor. Dan is het net of ik in een coma lig, want dan krijg je mij met geen mogelijkheid wakker. Om een lang verhaal kort te houden; Ik ben een onrustige slaper, rol me als het ware op en klamp mijn knuffels in mijn armen.
It seems like nothing has changed, but everything is different now.

Terug naar “Vraag van de week”