Pokemonk

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Waarom denken mensen het antwoord te kunnen vinden bij god ?
Niet meer dan een verzinsel als je het mee vraagd 023
RaXz

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

De eén heeft god en de ander een broodje kaas, tis maar net waar je je antwoorden vind. Dat is voor ieder verschillend, ieder zo z'n eigen ding. ;)
Pokemonk

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Doe mij maar een broodje kaas [applaus]
Audrey

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Monk schreef:Waarom denken mensen het antwoord te kunnen vinden bij god ?
Niet meer dan een verzinsel als je het mee vraagd 023
Waarom denk je dat ik die arme man telkens een kopje koffie aanbied? 8)

Nou ja, voor de verandering dan maar: Wilt u een broodje kaas, daarboven?

:lol:
dwaallichtje

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Ik vraag liever hulp aan goede wetenschappers!! Die kunnen echt iets voor mij betekenen en daadwerkelijk helpen.
Wat heb je nou aan een denkbeeldig "vriendje", en dan nog ééntje met plusminus 1200 bladzijden gebruiksaanwijzing ook. :-P Jakk
viooltje

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

dwaallichtje [045]

wat voor illusie ben je, op een antwoord hoef ik niet te wachten
andere doen het in je plaats, jou dikke boek is geschreven door mensen handen
dus tweedehands kennis, die je maar moet geloven

ik geloof nog liever in elfjes
viooltje

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

de schuld aan alle nonneke en paterkes, die me dwingde om naar god te luisteren
een moeder die in een sekte stapt ( in mijn ogen ) en dreigt als ik daar geen viool mee speeld, kom ze naar geen
één uitvoering kijken, heb ze dan ook nooit gezien, die mensen daar waren belangrijker dan haar eigen kinderen
iedereen kon aan haar deur kloppen, voor haar kinderen had ze geen tijd

:evil: ik word daar zo boos om

god is een hersenspin in mensen hun hoofd,
zodat ze iets hebben om in zichzelf te geloven
sommige nemen dat wel heel letterlijk op
en volgen zijn sporen als waarheid

de bijbel is een leerboek, zoals vele boeken
hij is geen waarheid

een hele mooie citaat:

Zoek niet
de voetstappen van de Meester
te volgen; zoek wat
die voetstappen zochten.

( zenmeditatie )
viooltje

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

oh ja, vergeten!

ik ongelukkig!!?
maar nee, ik ben zo neutraal als maar kan 023

:oops: ik denk dat ik boos ben :confused:
moeilijkkarakter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Robi schreef:Bestaat u?

(Zo simpel kan het zijn)
Simpel ja. Als ie nee zou antwoorden zou je hem geloven? :)
Audrey

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

moeilijkkarakter schreef:
Robi schreef:Bestaat u?

(Zo simpel kan het zijn)
Simpel ja. Als ie nee zou antwoorden zou je hem geloven? :)
Alsie nee zou antwoorden zou ik concluderen dat hij bestaat, hij kan immers alleen maar antwoorden als hij zou bestaan. Da's hetzelfde als aan iemand: "slaap je?" En dat diegene dan antwoord: "ja". Dat kan niet, want dan slaap je niet: je kan immers antwoorden. Het maakt dus niet uit wat zijn antwoord zal zijn, want een antwoord op zich is al voldoende.

Simpel zat, toch? :D
Leeuwtjuh

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Hoe weet je dat het God is, als Hij antwoord?
moeilijkkarakter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Robi schreef:
moeilijkkarakter schreef:
Robi schreef:Bestaat u?

(Zo simpel kan het zijn)
Simpel ja. Als ie nee zou antwoorden zou je hem geloven? :)
Alsie nee zou antwoorden zou ik concluderen dat hij bestaat, hij kan immers alleen maar antwoorden als hij zou bestaan. Da's hetzelfde als aan iemand: "slaap je?" En dat diegene dan antwoord: "ja". Dat kan niet, want dan slaap je niet: je kan immers antwoorden. Het maakt dus niet uit wat zijn antwoord zal zijn, want een antwoord op zich is al voldoende.

Simpel zat, toch? :D
Blasfemie, twijfelen aan het woord van God :o
Very nice :nod:
Maxy

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Wat nou als ik het ben die zegt dat ik besta, terwijl jij denkt te praten met een levende God...*Circusgeest verschuilt zich achter een dode oude man om Robi voor de gek te houden 011 )
moeilijkkarakter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Leeuwtjuh schreef:Hoe weet je dat het God is, als Hij antwoord?
DNA test?
Leeuwtjuh

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

En waarmee wil je het DNA vergelijken? :tongue:
Audrey

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Maxy schreef:Wat nou als ik het ben die zegt dat ik besta, terwijl jij denkt te praten met een levende God...*Circusgeest verschuilt zich achter een dode oude man om Robi voor de gek te houden 011 )
Tja, het is maar net welke definitie je aan het begrip "God' hangt :D
moeilijkkarakter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Leeuwtjuh schreef:En waarmee wil je het DNA vergelijken? :tongue:
De lijkwade van Turijn? dft003
Audrey

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

moeilijkkarakter schreef:
Leeuwtjuh schreef:Hoe weet je dat het God is, als Hij antwoord?
DNA test?
Heeft God DNA dan? Ik dacht dat God energie was? Energie heeft geen DNA? Als God DNA zou hebben, zou hij ooit een levend wezen geweest zijn. God is naar mijn weten nooit levend geweest, hij staat boven de levenden. Een DNA test is dus wat mij betreft volkomen onnodig :D
moeilijkkarakter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

En daarbij als God iets zegt zoals dat ie God is heb je hem gewoon te geloven of anders straf. Hij is de oppermoderator als het ware, nog strenger, sadistischer en meedogenlozer dan Leeuwtjuh
moeilijkkarakter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Robi schreef:
moeilijkkarakter schreef:
Leeuwtjuh schreef:Hoe weet je dat het God is, als Hij antwoord?
DNA test?
Heeft God DNA dan? Ik dacht dat God energie was? Energie heeft geen DNA? Als God DNA zou hebben, zou hij ooit een levend wezen geweest zijn. God is naar mijn weten nooit levend geweest, hij staat boven de levenden. Een DNA test is dus wat mij betreft volkomen onnodig :D
Alright. God is dus energie volgens jou? Daar ben je niet alleen mee en hoor ik toch liever dan de meer traditionele lijn. Maar als God energie is waarom noem je hem/ het dan God, waarom noem je een bepaalde energie hem en niet het? Is die energie meetbaar?
Audrey

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

moeilijkkarakter schreef:Alright. God is dus energie volgens jou? Daar ben je niet alleen mee en hoor ik toch liever dan de meer traditionele lijn. Maar als God energie is waarom noem je hem/ het dan God, waarom noem je een bepaalde energie hem en niet het? Is die energie meetbaar?
Omdat mensen dat 2000 jaar geleden bedacht hebben? Weet ik veel. Ik geloof persoonlijk niet in God, door het argument wat jij net noemt. Ik snap overigens ook niet waarom God een mannelijk woord is geworden, aangezien hij zelf (zie je? zeg ik weer "hij") van oorsprong onzijdig is. Dat zal wel weer komen door die hele hype omtrent het belangrijker zijn van de man ten opzichte van de vrouw. :roll:
Leeuwtjuh

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

moeilijkkarakter schreef:En daarbij als God iets zegt zoals dat ie God is heb je hem gewoon te geloven of anders straf. Hij is de oppermoderator als het ware, nog strenger, sadistischer en meedogenlozer dan Leeuwtjuh
:D Like 'em already!
Iertje

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Alright. God is dus energie volgens jou? Daar ben je niet alleen mee en hoor ik toch liever dan de meer traditionele lijn. Maar als God energie is waarom noem je hem/ het dan God, waarom noem je een bepaalde energie hem en niet het? Is die energie meetbaar?
Nee, met de middelen die we tot nu hebben (nog) niet. ;)

Dus f*ck you wetenschap als jullie zeggen dat god niet bestaat, want niet alles wat per definitie NIET meetbaar is, hoeft niet altijd NIET waar te zijn. ;)

Oh, en ik zeg niet dat ik in god geloof hoor.. Ik ga het gewoon niet uitsluiten alleen omdat de wetenschap er geen bewijzen voor kan vinden.. Misschien liggen er wel dingen verborgen, zo diep, dat zelfs de huidige wetenschap er niet bij kan.
moeilijkkarakter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Robi schreef:
moeilijkkarakter schreef:Alright. God is dus energie volgens jou? Daar ben je niet alleen mee en hoor ik toch liever dan de meer traditionele lijn. Maar als God energie is waarom noem je hem/ het dan God, waarom noem je een bepaalde energie hem en niet het? Is die energie meetbaar?
Omdat mensen dat 2000 jaar geleden bedacht hebben? Weet ik veel. Ik geloof persoonlijk niet in God, door het argument wat jij net noemt. Ik snap overigens ook niet waarom God een mannelijk woord is geworden, aangezien hij zelf (zie je? zeg ik weer "hij") van oorsprong onzijdig is. Dat zal wel weer komen door die hele hype omtrent het belangrijker zijn van de man ten opzichte van de vrouw. :roll:

Ja je hebt gelijk, vrouwen zijn de schuld van alle kwaad 011
Dat God mannelijk is in veel culturen is inderdaad volledig te wijten aan het feit dat mannen de baas waren/ wilden spelen.
'You know your god is man-made when he hates all the same people you do.' Hoe bedoel je het eigenlijk dat God oorspronkelijk onzijdig was? Ik zeg niet dat het niet zo is maar wel geïnteresseerd hoe je dat dan ziet en waarom
moeilijkkarakter

Re: Als je God één vraag mocht stellen ?

Iertje schreef:
Alright. God is dus energie volgens jou? Daar ben je niet alleen mee en hoor ik toch liever dan de meer traditionele lijn. Maar als God energie is waarom noem je hem/ het dan God, waarom noem je een bepaalde energie hem en niet het? Is die energie meetbaar?
Nee, met de middelen die we tot nu hebben (nog) niet. ;)

Dus f*ck you wetenschap als jullie zeggen dat god niet bestaat, want niet alles wat per definitie NIET meetbaar is, hoeft niet altijd NIET waar te zijn. ;)

Oh, en ik zeg niet dat ik in god geloof hoor.. Ik ga het gewoon niet uitsluiten alleen omdat de wetenschap er geen bewijzen voor kan vinden.. Misschien liggen er wel dingen verborgen, zo diep, dat zelfs de huidige wetenschap er niet bij kan.
Wel dat is een positie die door velen gedeeld wordt. Eén correctie, wetenschap doet geen uitspraak over het al dan niet bestaan van God. Wetenschap gaat over meetbare waarneembare realiteit dus als je God daar buiten plaats is Hij iets waar wetenschap geen uitspraken over doet. Dat is een misverstand.
Het is wel zo dat velen die niet in God geloven dat doen omdat er geen wetenschappelijk bewijs is maar wetenschap zegt niet dat er geen God is. Net als dat wetenschap geen uitspraken doet over het bestaan van kabouters, elfen of draken zaken waar evenmin meetbaar bewijs voor is.
Absolute zekerheid bestaat alleen door geloof, wetenschap claimt het niet en ik ook niet. Ik heb geen absolute zekerheid nodig dat God niet bestaat om er niet in te geloven net als dat ik geen hard bewijs nodig heb dat kabouters niet bestaan om er niet in te geloven

Terug naar “Spiritualiteit”