Zoeza

Re: Vragen van leden.

Ik ben er ook maar ik ben alweer te laat denk ik.
Sander1986

Re: Vragen van leden.

Waarom vragen leden een ban aan, soms maar voor een of twee weken? Gebeurt er iets met je account als je een tijdje niet post?
Sander1986

Re: Vragen van leden.

Voor de duidelijkheid: Ik bedoel dus waarom leden voor zichzelf een ban aanvragen.
Leeuwtjuh

Re: Vragen van leden.

Sander1986 schreef:Waarom vragen leden een ban aan, soms maar voor een of twee weken? Gebeurt er iets met je account als je een tijdje niet post?
Goeie vraag... Sommige mensen denken dat het gemeld moet worden als ze er twee weken niet zijn i.v.m. prive berichten, zodat iedereen weet dat 'pietje' er even niet is, in de hoop op interessante vragen. Sommige mensen vinden het stoer om in het banmeldttopic te komen. Sommige mensen zijn zo verslaafd dat ze MOETEN inloggen, en daar problemen mee hebben en een ban uit voorzorg wilt etc. Er zijn mensen die gewoon niet kunnen stoppen met inloggen. Dat is vervelend als je een examen hebt, of op vakantie bent met mobiel internetten oid. Er gebeurd helemaal niets met je account als je 2 weken niet inlogt.

Vanaf hier: http://psycholoog.net/forum/viewtopic.p ... 39#p243139 lees je er meer over.
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: Vragen van leden.

als je tien dagen niets weet te posten, krijg je foto's van de moderators
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
Sander1986

Re: Vragen van leden.

Leeuwtjuh schreef:
Sander1986 schreef:Waarom vragen leden een ban aan, soms maar voor een of twee weken? Gebeurt er iets met je account als je een tijdje niet post?
Goeie vraag... Sommige mensen denken dat het gemeld moet worden als ze er twee weken niet zijn i.v.m. prive berichten, zodat iedereen weet dat 'pietje' er even niet is, in de hoop op interessante vragen. Sommige mensen vinden het stoer om in het banmeldttopic te komen. Sommige mensen zijn zo verslaafd dat ze MOETEN inloggen, en daar problemen mee hebben en een ban uit voorzorg wilt etc. Er zijn mensen die gewoon niet kunnen stoppen met inloggen. Dat is vervelend als je een examen hebt, of op vakantie bent met mobiel internetten oid. Er gebeurd helemaal niets met je account als je 2 weken niet inlogt.

Vanaf hier: http://psycholoog.net/forum/viewtopic.p ... 39#p243139 lees je er meer over.
Dankje. Dat maakt het duidelijk.

@JulianC: :lol:
Melizzy

Re: Vragen van leden.

Ok, ik heb een serieuze vraag:
Hoe weet je welke woorden wel en welke niet mogen?

Ik bedoel, ik verwacht geen lijstje met woorden die niet mogen en ik weet de richtlijnen, maar ik weet vaak niet zo goed welke woorden nou onder vloek/scheld-woorden en schuttingtaal vallen.

(nou gebruik ik zulke woorden dan gewoon niet, maar vroeg het me wel af)
Zoeza

Re: Vragen van leden.

Het is de bedoeling dat het geschikt is voor iedereen om te lezen Melizzy. Dus ook kinderen. Ik weet dat de grens bij de één lager ligt dan bij de ander. Als je twijfelt, check het dan even bij een mod. En nou niet om elk woordje een pb gaan sturen want dan verwijder ik dit bericht gewoon weer en geef ik je een ban voor onnodig spammen van een mod 011
Leeuwtjuh

Re: Vragen van leden.

Zoals op pagina 5 van dit topic zo mooi beschreven staat:
Mystica schreef: Ik snap niet waarom mensen zo nodig vloek en scheldwoorden nodig hebben om hun woorden kracht bij te zetten ? En dan ook nog doen alsof het zo idioot is als iemand er zich aan stoort... Wat is het probleem nou helemaal om normaal te praten en te schrijven ?

Er zijn legio mensen opgebracht in een huishouden waar gevloek en getier aan de orde van de dag is/was. Dat geeft een hele nare sfeer en is angstig en intimiderend. Het geeft een sfeer van bedreiging en intimidatie. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen ?
Dit is een discussie die al jaren gehouden word op het forum hier en ik wil je de volgende tip geven:

Als je niet zeker weet of het woord wel of niet mag, het negatief/storend over kan komen en je het anders kunt verwoorden, doe dat dan. Als het zo belangrijk is; kun je er een moderator over pben en anders denk je even na voordat je het typt.
Zoeza

Re: Vragen van leden.

Ja, die zocht ik maar die kon ik niet vinden 022
Melizzy

Re: Vragen van leden.

Ik spam bij de mods wel op msn :D

Lol, ik vroeg net een woord aan een mod, kreeg ik als antwoord: weet ik niet :lol:

Nee, maar serieus. Ik vroeg me af of het concreet kon. (bv; geen geslachtsdelen, geen ziektes zulke dingen) Omdat ik het een beetje moeilijk vind om in te schatten soms :)

(zoals ik al zei; als ik het niet zeker weet, gebruik ik ze niet ;) )
Leeuwtjuh

Re: Vragen van leden.

Geen geslachten, geen ziektes, geen geslachtsziektes, geen scheldwoorden waarvan je zeker weet dat het scheldwoorden zijn, geen scheldwoorden waarvan je niet helemaal zeker weet dat het scheldwoorden zijn, geen schuttingtaal die je in een gemiddelde kroeg of uit de mond van een bouwvakker hoort, niets intimiderends, niets waar een ander aanstoot aan kan nemen, geen gevloek of tirades en gewoon geen botte beledigingen tegen iemand of iets en niets van wat er op deze site staat: http://www.taalkabaal.nl/scheldwoorden/index.php . Zo dan? Gedraag je maar als een jehova getuige, dan zit je zekersteweten goed. :nod: Is dat afgekaderd genoeg?
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Vragen van leden.

Ik ga vandaag een woordenboek kopen met nederlandse schuttingtaal en me daarin verdiepen :roll:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Vragen van leden.

Scheldwoord cq schuttingtaal (Bron Wikipedia)

Een scheldwoord of scheldnaam (ook: schimpnaam) is een woord dat een belediging beoogt van de persoon tegen wie het geuit wordt. Dit in tegenstelling tot een schuttingwoord, dat meer een verwensing is in het algemeen en daarbij bovendien obsceen of vulgair is. Een scheldwoord hoeft dat niet te zijn. Het geheel aan scheldwoorden noemt men schuttingtaal.

Het komt vaak voor dat scheldwoorden in combinatie met een of meerdere ziekten worden gebruikt. Dit kan als extra kwetsend worden opgevat. Een voorbeeld is kankerlijer of kolerelijer (iemand die aan cholera lijdt). Zo'n scheldwoord ontstaat door een combinatie van de volgende onderwerpen: bevolkingsgroepen, beroepen (hoer, boer), ziekten (kanker, tering, pokken), schaamdelen (kut-, klote-, -lul), nationaliteit (mof, jood), diersoorten (hond), intelligentie (imbeciel, mongool), gewicht (dikke), of seksuele oriëntatie (homo). Soms ook samengevoegd: Kankerhomo, kuthond, enz.

Krachtterm
Een krachtterm is een term geuit door iemand die ergens van schrikt, zich pijn doet of ergens zeer ontevreden over is. Op deze manier tracht men deze frustratie af te reageren. Bij het uiten van krachttermen is doorgaans niet de directe betekenis van de woorden van belang, maar de gevoelens die de woorden oproepen.

De meeste krachttermen zijn korte uitroepen. Meestal bevatten zij aanstootgevende woorden of uitdrukkingen. Bij officiële gelegenheden zijn krachttermen dan ook taboe. Een vloek is een bijzondere vorm van een krachtterm, waarin verwezen wordt naar God of een ander heilig wezen.

Een krachtterm is niet hetzelfde als een verwensing of belediging. Deze laatsten zijn tegen een ander persoon gericht, terwijl een krachtterm slechts de onvrede over de situatie uitdrukt.

Voorbeelden van krachttermen zijn:
Het noemen van geslachtsorganen (kut, klote);
Verwijzen naar seksuele activiteit (fuck);
Het noemen van lichaamsvloeistoffen of uitwerpselen (pis, stront, zaad, zeik, etc.);
Wel alle....

Vloeken
Het noemen van een ziekte, zoals kanker, tering of tyfus.
Veel krachttermen worden in het dagelijks leven ook als pejoratieve bijvoegelijke naamwoorden of voorvoegsels gebruikt, bijvoorbeeld:
Wat een kutstreek!
Wat een shitdag!
Wat een klotezooi!
Wat een zeikerige voetbalwedstrijd.


.....

Het is echt niet zo moeilijk als het lijkt ;) Dit mag dus allemaal niet .. 022
Inzicht als Uitweg..
Melizzy

Re: Vragen van leden.

Tof, nu heb ik toch een lijstje met woorden die niet mogen - grapje hoor

Ja, maar ik denk soms een beetje moeilijk, dat is het denk ik..
Thundersheep*

Re: Vragen van leden.

Het chat-icoon is van de hoofdpagina verdwenen?
Is de chat weg?
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Vragen van leden.

http://psycholoog.net/forum/viewtopic.p ... 29#p296229

Er wordt gewerkt aan nieuwe lay-out
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24448
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Vragen van leden.

Hoi,

Om hier even te antwoorden op het bericht van Frank / Noekiej,

Ik doe alles precies hetzelfde als bij binnenkomende berichten verwijderen ed. Het verschil is alleen dat als ik bij verzonden berichten naar leden dat wil doen, ( en dan doe ik dus precies hetzelfde )

Dat ik dan dit krijg:

Exporteren als CSV

Ik moet het dus perse opslaan en kan het niet verwijderen.
Als ik Reset wat er ook bij staat, kom ik terug op de pagina.

Opties

Scheidingsteken:,

Bijgevoegd:,,

Dit staat er ook alleen bij verzonden berichten naar gebruikers.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24448
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Vragen van leden.

Voor de duidelijkheid nog even:

Ik krijg dus niet het bericht zoals bij de rest: Weet je zeker dat je het wil verwijderen? en dan Ja of Nee.
Wat ik wel bij de binnenkomende berichten krijg bijvoorbeeld.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24448
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Vragen van leden.

Via de oude layout wil het overigens wel bij allemaal. :p
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melizzy

Re: Vragen van leden.

Werken de avatars niet meer? Ik zie alleen de ava's van mods/beheer?
Bij de rest zie ik zo'n vaag figuurtje.
Melizzy

Re: Vragen van leden.

Melizzy schreef:Werken de avatars niet meer? Ik zie alleen de ava's van mods/beheer?
Bij de rest zie ik zo'n vaag figuurtje.
Volgens mij zijn ze verloren gegaan ergens, want zowel Patsas als ik zelf hebben net nieuwe ingesteld, die wel zichtbaar zijn.

Terug naar “Feedback en algemene informatie”