Gebruikersavatar
MaxN
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2017 22:30

Wijzigen van eigen berichten

Ik zou dit toch graag even willen opmerken: Ik heb mij gisteren aangemeld voor dit forum en het viel mij al meteen op dat het wijzigen van je eigen berichten uitstaat. Nou weet ik dat de software achter dit forum deze mogelijkheid biedt, dus vraag ik mij af wat de redenatie achter deze keus is?

Er is natuurlijk iets te zeggen voor het tegengaan van het wijzigen van berichten, maar gaat er niet ook een signaal van wantrouwen vanuit? Want als je niet je eigen berichten mag aanpassen dan is dat een indicatie voor het feit dat men er vanuit gaat dat je op het laatste moment je bericht wil aanpassen of zelfs weghalen? Maar is het niet je goed recht om dit te doen? Volgens mij heeft deze maatregel een ongewenst effect, want ik vraag me af hoeveel mensen nog vrij durven te reageren als ze weten dat alles wat ze neerzetten meteen permanent is. Juist op een forum voor psychische problematiek lijkt me dit zeer onwenselijk en zelfs schadelijk voor de kwaliteit van het platform. Dus ik ben erg benieuwd welke redenatie hier achter zit...?

Ook staat er in de V&A het volgende:
Hoe wijzig of verwijder ik een bericht?
Tenzij je de beheerder of een moderator bent, kan je alleen je eigen berichten wijzigen en verwijderen. Je kan een bericht wijzigen (soms maar voor een beperkte tijd nadat het geplaatst is) door te klikken op de wijzig knop van het desbetreffende bericht. Als er al iemand op je bericht gereageerd heeft, komt er onderaan je bericht een klein tekstje dat zegt hoeveel keer en wanneer je het bericht voor het laatst je gewijzigd hebt. Dit zal niet verschijnen als nog niemand gereageerd heeft, evenmin als een beheerder of moderator je bericht gewijzigd heeft. Zij kunnen wel een mededeling toevoegen, waarom ze je bericht gewijzigd hebben. Het verwijderen van een bericht is niet meer mogelijk van zodra er iemand op gereageerd heeft.
Dat lijkt mij ook niet helemaal meer van toepassing dan.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wijzigen van eigen berichten

MaxN schreef: 03 jun 2017 16:45 Er is natuurlijk iets te zeggen voor het tegengaan van het wijzigen van berichten, maar gaat er niet ook een signaal van wantrouwen vanuit?
Nee hoor, daar gaat helemaal geen signaal van wantrouwen van uit. Het heeft verder ook geen ongewenst effect. Het forum draait al dik tien jaar op deze manier, als het 'schadelijk voor de kwaliteit van het platform' zou zijn geweest, hadden we daar al lang de gevolgen van moeten ondervinden.
Leuk dat je als nieuw forumlid wilt mee denken, maar je bezorgdheid is ongegrond.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Wijzigen van eigen berichten

Laat maar mooi zoals het is. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
MaxN
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jun 2017 22:30

Re: Wijzigen van eigen berichten

volhoudertje schreef: 03 jun 2017 17:45
MaxN schreef: 03 jun 2017 16:45 Er is natuurlijk iets te zeggen voor het tegengaan van het wijzigen van berichten, maar gaat er niet ook een signaal van wantrouwen vanuit?
Nee hoor, daar gaat helemaal geen signaal van wantrouwen van uit. Het heeft verder ook geen ongewenst effect. Het forum draait al dik tien jaar op deze manier, als het 'schadelijk voor de kwaliteit van het platform' zou zijn geweest, hadden we daar al lang de gevolgen van moeten ondervinden.
Leuk dat je als nieuw forumlid wilt mee denken, maar je bezorgdheid is ongegrond.
Het kost mij heel veel moeite om jouw opmerking serieus te nemen, want ik vind dat jouw afbeelding iets te refererend is naar naar de holocaust (want ik ben van Joodse bloed). Alsof je zelfmoord verheerlijkt of iets in die trant.
Memories schreef: 03 jun 2017 18:24 Laat maar mooi zoals het is. :)
Waarom precies volgens jou?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wijzigen van eigen berichten

MaxN schreef: 03 jun 2017 23:14 Het kost mij heel veel moeite om jouw opmerking serieus te nemen, want ik vind dat jouw afbeelding iets te refererend is naar naar de holocaust (want ik ben van Joodse bloed). Alsof je zelfmoord verheerlijkt of iets in die trant.
Alsof je zelfmoord verheerlijkt of iets in die trant? Nou nee, dan heb je duidelijk niet begrepen waar de zin 'Liebe Macht Frei' op doelt.
Je beknorren over het feit dat je op dit forum geen berichten kunt wijzigen heb je nu wel genoeg gedaan, je mening is duidelijk.

Bezwaar aantekenen tegen iemands avatar is voor dit onderwerp totaal niet relevant. Dit topic gaat op slot, er kan niet meer gereageerd worden.
* Liebe Macht Frei *
Lena

Wijzigen van eigen berichten

Ik zag dat er al een topic over geopend was, maar dat de inhoud van het gesprek enigszins ontspoorde. Ik wil hierbij toch aangeven dat ik het ook jammer vind dat de optie om je eigen bericht te wijzigen uitstaat. Ik ontdek soms bij het herlezen ineens schrijffouten die ik eerder over het hoofd zag en ik kan me hier heel druk om maken. Ik wil namelijk zo netjes mogelijk schrijven en als die fouten erin blijven staan frustreert me dat enorm. Zou je toch willen overwegen om deze functionaliteit in te schakelen?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Wijzigen van eigen berichten

Lena schreef: 11 sep 2017 17:14 Ik zag dat er al een topic over geopend was, maar dat de inhoud van het gesprek enigszins ontspoorde. Ik wil hierbij toch aangeven dat ik het ook jammer vind dat de optie om je eigen bericht te wijzigen uitstaat. Ik ontdek soms bij het herlezen ineens schrijffouten die ik eerder over het hoofd zag en ik kan me hier heel druk om maken. Ik wil namelijk zo netjes mogelijk schrijven en als die fouten erin blijven staan frustreert me dat enorm. Zou je toch willen overwegen om deze functionaliteit in te schakelen?
Ik denk dat het niet gaat gebeuren. Jaren geleden is daar nogal veel gedoe mee geweest, mensen corrigeerden telkens berichten en haalde stukken weg. Het forum werd enorm onoverzichtelijk. Voordat je een bericht of reactie plaatst kan je op voorbeeld klikken, die zit er niet voor niets, het overlezen en dan plaatsen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Wijzigen van eigen berichten

En daarbij: mensen zijn niet perfect en mogen en kunnen fouten maken. Zeker op dit forum.

En so what dat iets vaud wordt geschreven, we delen geen stokslagen uit hoor ;)
Understand: you been understood
Lena

Re: Wijzigen van eigen berichten

koen0069 schreef: 11 sep 2017 18:08 En daarbij: mensen zijn niet perfect en mogen en kunnen fouten maken. Zeker op dit forum.

En so what dat iets vaud wordt geschreven, we delen geen stokslagen uit hoor ;)
Dat begrijp ik ;) Ik ben ook niet bang dat ik gecorrigeerd word hoor, ik vind het zelf heel erg vervelend om schrijffouten te zien.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wijzigen van eigen berichten

Lena schreef: 11 sep 2017 19:16 Ik vind het zelf heel erg vervelend om schrijffouten te zien.
Daar zul je toch mee moeten leren leven. ;-)
* Liebe Macht Frei *
Lena

Re: Wijzigen van eigen berichten

volhoudertje schreef: 12 sep 2017 11:39
Lena schreef: 11 sep 2017 19:16 Ik vind het zelf heel erg vervelend om schrijffouten te zien.
Daar zul je toch mee moeten leren leven. ;-)
Gelukkig moet ik helemaal niks. Maar het is duidelijk zo, dankjewel voor de toevoeging.
Gebruikersavatar
knoalster
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2018 14:34

Re: Wijzigen van eigen berichten

Dit nog altijd niet iets wat overwogen kan worden?
Elk forum of internet site heeft dit. Als je nou een klein dingetje vergeet om te posten moet je weer een extra bericht gaan plaatsen.
Schrijffouten kun je niet eens simpel aanpassen.

Maakt toch verder niet uit of mensen hun eigen berichten gaan aanpassen. Blijkbaar hebben ze daar een aanleiding toe.
Beter dan in een topic vele vele berichten achter elkaar telkens omdat je niet kan aanpassen, daar worden gesprekken juist onoverzichtelijk van.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Wijzigen van eigen berichten

knoalster schreef: 24 mar 2018 00:42 Dit nog altijd niet iets wat overwogen kan worden?
Elk forum of internet site heeft dit. Als je nou een klein dingetje vergeet om te posten moet je weer een extra bericht gaan plaatsen.
Schrijffouten kun je niet eens simpel aanpassen.

Maakt toch verder niet uit of mensen hun eigen berichten gaan aanpassen. Blijkbaar hebben ze daar een aanleiding toe.
Beter dan in een topic vele vele berichten achter elkaar telkens omdat je niet kan aanpassen, daar worden gesprekken juist onoverzichtelijk van.
Nee, dat is niet meer iets om te overwegen. Wij hebben in het verleden genoeg problemen gehad toen leden van alles zelf konden aanpassen, waardoor verhalen waar je op had gereageerd, ook opeens weer veranderde. En heel soms ging dat zelfs nog verder. Je hebt, en dat is altijd al zo, de mogelijkheid om voordat je een getypt bericht op het forum plaatst, op voorbeeld te klikken. Dan kan je je eigen getypte bericht eerst doornemen en dan posten.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Wijzigen van eigen berichten

Memories schreef: 24 mar 2018 10:42
knoalster schreef: 24 mar 2018 00:42 Dit nog altijd niet iets wat overwogen kan worden?
Elk forum of internet site heeft dit. Als je nou een klein dingetje vergeet om te posten moet je weer een extra bericht gaan plaatsen.
Schrijffouten kun je niet eens simpel aanpassen.

Maakt toch verder niet uit of mensen hun eigen berichten gaan aanpassen. Blijkbaar hebben ze daar een aanleiding toe.
Beter dan in een topic vele vele berichten achter elkaar telkens omdat je niet kan aanpassen, daar worden gesprekken juist onoverzichtelijk van.
Nee, dat is niet meer iets om te overwegen. Wij hebben in het verleden genoeg problemen gehad toen leden van alles zelf konden aanpassen, waardoor verhalen waar je op had gereageerd, ook opeens weer veranderde. En heel soms ging dat zelfs nog verder. Je hebt, en dat is altijd al zo, de mogelijkheid om voordat je een getypt bericht op het forum plaatst, op voorbeeld te klikken. Dan kan je je eigen getypte bericht eerst doornemen en dan posten.
Maar.. Maar.. in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst? M.a.w. wat in het verleden gebeurt is hoeft ook nu niet te gaan gebeuren? :)

Toch lijkt het mij wel duidelijk. Men kiest hier op dit forum om niet je eigen bericht te kunnen wijzigen, behalve moderators. Dat het op andere websites/forums dat wel kan, dat zal dan wel. Hier wordt het niet gedaan. Dan kunnen sommige hoog of laag springen, maar dat gaat gewoon niet gebeuren. Never.. never.. never gonna happen.

Bang om spelfauten te zgreiven? -> kies voor het voorbeeld, corrigeer het. Zoals eerder aangehaald, je krijgt van mij geen virtuele stokslagen hoor 001_tongue Bang om iets te schrijven waar je later spijt van hebt? -> denk goed na. En anders vraag je lief aan volhoudertje of die het wil weghalen, de laatste der moderatoren op forum :)
Understand: you been understood

Terug naar “Feedback en algemene informatie”