Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24429
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Alternatieve Geneeswijzen: Hoe alternatief minder alternatief is dan je denkt.

Ik heb zelf een aantal boekenkasten. Er is één boekenkast die onder andere het volgende bevat. Een kruidenencyclopedie is een mooi en belangrijk bezit voor mij. Je vind naast een kruiden encyclopedie, vind je in mijn kast geneeskrachtige plantengidsen, en een serie van 10 dunne boekjes die over het volgende gaan: natuurgeneeskunde, integrale geneeskunde, voedingstherapie en supplementen, traditionele niet westerse geneeswijzen, traditionele westerse geneeswijzen, manuele behandelwijzen, lichaam en geest therapieën, homeopathie (met de nodige nuchterheid), antroposofische geneeskunde, ayurvedische geneeskunde, chinese geneeskunde, kruidengeneeskunde. Bij sommige onderwerpen kom je al gauw op meer informatie via andere uitgebreidere boeken en documentaires. Maar ook het opzoeken via internet kanalen om bij te spijkeren. Dat is begonnen als bijleren en hobby. Ondertussen heb ik aardig wat kennis opgebouwd. Maar het blijft een hobby.

Dit algemene topic, omvat het geneeswijzen hoekje. Maak dus gebruik van dit algemene topic en leg hier gesprekken neer, vragen neer, ervaringen neer over en met alternatieve geneeswijzen in de breedste zin van het woord maar met als uitgangspunt natuur. Wat zijn je ervaringen, wat wil je kwijt, wat vond je fijn en wat vond je absoluut niet fijn? Heb je vragen? Dan kan je de vragen stellen. Heb je antwoorden of twijfels, dan kan je die ook bespreken. Ik hoop dat dit topic uiteindelijk bijdraagt aan kennis en gebruik van geneeswijzen met een nuchtere blik. Met wat humor misschien, maar altijd met het uitgangspunt dat het helpend zou kunnen zijn.

Daar hoort dus elk werelddeel bij. Zowel Oosters als Westers. Zowel Chinees als Afrikaans. Met respect en begrip voor elkaar heb ik de overtuiging dat dit een topic kan worden met een brede kennis en mooie ontdekkingen. Het topic is en blijft voor iedereen toegankelijk. Wel met het nodige toezicht. Met handhaving als het moet maar de overtuiging dat we dit samen kunnen, waarbij dit een mooi geheel kan worden, waar je altijd op in kan gaan en over kan praten. En met de mogelijkheid om alternatief en regulier hand in hand te laten gaan.

Wees welkom. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Geneeswijzen”