Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Inspiratiekaartje 3: Toekomstige herinneringen

Mooi Memo :) :knuffel:
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Inspiratiekaartje 3: Toekomstige herinneringen

Mystica schreef:Mooi Memo :) :knuffel:
Waar is de jouwe eigenlijk?
Leeuwtjuh

Re: Inspiratiekaartje 3: Toekomstige herinneringen

Mystica schreef:Reis vooruit in de tijd. Stel voor dat je 80 bent en je kijkt terug op je leven. Wat waren de hoogte en dieptepunten ? Wat heb je bereikt ? Waar sta je dan ?

Schrijf als reactie eens hoe je als 80 jarige volgens jou op je leven terug kijkt. Neem er gerust even de tijd voor. Het vergt wel wat visualisatie.

Je kan daarna als 80 jarige een brief aan jezelf van nu schrijven. Wat geef je jezelf dan mee ?
Beste Leeuw jr.,

This is your conscience speaking... Aaah i kid, i kid, ik ben niet je geweten, geen zorgen. Senior in tha house. Nu ik hier zo heul oud zit te chillen in het bejaardentehuis en al 30 jaar admin ben van psycholoog.net omdat Frank morsdood is, besluit ik maar een brief aan jou te schrijven. Het hoogtepunt van vandaag was toch wel de verzorging hier de stuipen op het lijf jagen. Er wilde er eentje helpen aankleden, maar ik heb haar weggeslagen met mijn rollator. Works every time!

De nieuwe moderators zijn wel okeej, uiteraard, want ik heb ze zelf uitgekozen, toch denk ik terug aan de tijd dat ik met Mystica en Momo rulede. Ze zijn allang dood en wss al opgevreten door de maden, wat uiteraard een zware klap was voor jouw leven. Gelukkig heb ik het al achter de rug, en wens ik je alle sterkte toe, want dat zul je wel nodig hebben. Probeer je te blijven herinneren dat zelfs als je door de duisternis dwaalt, het licht nooit ver weg kan zijn, en het zou niet de eerste keer zijn als je zélf dat lichtpunt moet worden om jezelf te behouden. Je broers en zussen zijn ook allang dood natuurlijk, dat krijg je als je de jongste bent. Maar goed, zo jong zijn we nu inmiddels ook al niet meer. Lekker remi in je eentje, bevalt dat? Je kwam op aarde alleen en bracht de eerste tien jaar in eenzaamheid door, en zo zal ik wss ook sterven. Het is niet anders... Sinds Joop-Joost dood is, is er werkelijk geen hond meer die naar je omkijkt. Die paar koters die je op de wereld gezet hebt, hebben hun eigen leven en leven dat in volle glorie. Gelukkig komt één van de velen kleinkinderen 1x per 2 maanden eens kijken of dit oude menske nog leeft. Dat heeft uiteraard niets te maken met haar maandelijke studietoelage van oma Leeuw. On the bright side; je biologische moeder is ook allang dood. Dat is een goede positieve factor waar je je berusting in hebt kunnen vinden.

We gaan het maar even niet hebben over de studies die je wel/niet hebt afgerond. Uiteindelijk is dat namelijk niet hetgeen waar het om draait. Iets wat je nu ook wel verdraaid goed weet, maar waar je niet tegen op kunt boksen. Lekker koppig doorgaan, stug volhouden etc. Dat doen we immers al jaren, verbitterd en al. Als je dacht dat je nu erg was, wacht maar af tot je mij leert kennen. Je hebt al heel veel gestreden, en ik vrees dat je nog een lange weg te gaan hebt, voordat je hier op mijn plek zit te snauwen naar alles en iedereen. Het valt niet mee om overlevende te zijn van de gezonken provincies. Nederland en hun deltawerken, uhhuh. Realiseer je dat sommige angsten die je hebt niet perse hoeven te komen door hetgeen je al meegemaakt hebt, maar ook kunnen ontstaan door hetgeen je nog mee gaat maken. Ik kan wel merken dat de levenskracht af begint te nemen en dat ik bijna op ben. Al vraag ik me uberhaupt af of ik die ooit echt gehad heb, en of het niet meer vanuit doorzettingsvermogen kwam... Ik kan het me niet meer herinneren.

Je hebt alles gedaan wat je wilde doen, diep van binnen. Zelfs de dingen die mensen je vandaag de dag nog steeds afraden om te doen. Het is een goede keus om daar niet over te praten, blijf mensen maar verrassen met je kwaliteiten. Ze zullen waarschijnlijk wel bewondering voor je hebben, al weten ze nog niet half wat er dagelijks in je om gaat. Ik ben trots op je, als het enig verschil maakt voor je. Er is vrijwel niemand die zich zo goed staande heeft weten te houden als jij, door alle ellende die je hebt gezien en hebt meegemaakt. Ik weet niet of dat komt door je (eigen)wijsheid, je vroeg-volwassenheid, door levenservaring of door je typische vorm van humor, maar wees er verdraaid trots op en laat niemand dat ooit van je afpakken. Maar goed, jouw kennende hoef ik dat eigenlijk niet te zeggen, want je luistert toch maar half naar mensen in je omgeving. Dat is maar goed ook, ga altijd van uit jezelf uit, daar moet je immers de eindstreep mee halen. Denk aan het dieseltreintje, het duurt even voordat je op gang komt, maar vervolgens dender je door en ga je recht over alles en iedereen heen, en geef je anderen het nakijken. Zo is het maar net. Moeizame start, maar je gaat opbloeien, i promise! Ik kan je eigenlijk niets vertellen wat je diep van binnen niet al weet, maar ik kan wel zeggen dat ik blij met je ben, hoe je bent en wat je doet. Tip: Wanneer je tegen die heuvels aankijkt die zo hoog lijken, kijk dan af en toe eens naar beneden wanneer je ze hebt beklommen en overwonnen. Dáár haal je meer energie uit. Vier ieder hoogtepunt, je bent niet geboren om in de schaduw te staan.

Herinnert u zich deze nog nog nog nog:



Dit zegt het allemaal voor jou... Staat je op het lijf geschreven. I will never stop reaching out to you. Je wachtte altijd al op iemand, maar je hebt je nooit gerealiseerd dat je zelf degene bent, waarop je wachtte.

Liefs love3
Leeuw sr.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24448
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Inspiratiekaartje 3: Toekomstige herinneringen

Lieve Leeuwtjuh,

Wat een ontroerend en emotioneel stuk. Het raakt me echt. Ik vind je een kanjer. Sterker nog..dat bén je! love3
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Thundersheep*

Re: Inspiratiekaartje 3: Toekomstige herinneringen

Lieve Schaap,

Hier spreekt de oudere jij, de volwassen jij.
Lieve meid, het gaat goed komen met jou. Je bent op de goede weg, je doet het prima.
Op mijn leeftijd zul je met pensioen zijn en zelf in een verzorgingshuis wonen,
dus reden te meer om er nu met ziel en zaligheid van te genieten.
Jij bent goed in wat je doet, je haalt er veel energie uit en je leert elke dag weer bij.
Keep up the good work, want je verdient het!

Als je mijn leeftijd zult bereiken, zijn die ouwelui van je reeds overleden.
Zoals je wenste is je moeder eerst overleden, kort daarna je vader.
Je denkt misschien dat je met het verlies van hun, een deel van jezelf zult verliezen.
Ik hoop dat je het, als je net zo oud bent als ik, op een andere manier kunt bekijken.

Je had een grote kinderwens, die je lange tijd hebt gekoesterd.
Het ging niet zomaar, maar op mijn leeftijd ben je gezegend met twee kinderen en vier kleinkinderen.
Ik voel me elke dag de wereld te rijk en ik weet dat jij er ook van zal genieten.
Heb daarin maar vertrouwen in jezelf, want ik weet dat je het meer dan prima zal gaan doen.

Volg je hart, volg je eigen gevoel en maak je eigen keuzes.
Maak je los van het verleden en spring de toekomst in, het zal goed voor je zijn.
Durf risico’s te nemen, want geloof me, daar word je groot van.

En, onthoud; Koester wat je lief is. Je bent een lieverd en dat zul je blijven, want zo ben je.

Een laatste wat ik je wil meegeven; Bewaak je grenzen, desnoods met legerpoppetjes.

Veel liefs en een dikke knuffel,
Oma-Schaap.

Terug naar “Inspiratiekaartjes”