Gebruikersavatar
timmetje22
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2015 17:19

Hulp bij een ontspoorde moeder?

Beste forumleden,

Ik ben een 22 jarige jongen en mijn vriendin is 19 jaar oud,

Zij heeft 1 zus en 1 broer, waarvan zij de jongste is.

Mijn vriendin woont in engeland en heb haar deze zomervakantie leren kennen. Tijdens mijn verblijf was haar tante ook aanwezig.
Nu het minder leuke..

Mijn vriendin's moeder heeft soms een periode dat ze het haar dochter(mijn vriendin) erg lastig maakt.
Mijn vriendin kan niks goed doen, voorbeeld: Als mijn vriendin in de woonkamer aan het skypen is, verbreekt haar moeder de verbindingen door het wifi uit te schakelen. Waarom? nergens voor.
Mijn vriendin barst hierdoor in tranen uit, waarna ze naar haar moeder loopt om met haar te willen praten. Waarop haar moeder weigert om maar iets te zeggen. Mijn vriendin beweert dat ze op dat moment haar moeder van binnen ziet lachen,grinneken, genieten van de power(weet niet hoe ik dit moet verwoorden)
Er zijn nog tal van andere kleine dingen die haar moeder uithaalt, zoals negeren en het haar leven zuur maken.

Het laatste wat mijn vriendin op dat moment moet doen is de wifi inschakelen, dan zijn de rapen helemaal beweert ze.

Gisteravond waren we tot laten aan het skypen en kwam haar moeder haar kamer in en heeft haar op het achterhoofd geslagen. De reden was dat ze te hard praten.

Mijn vriendin zegt dat dit periode's zijn, waarin ze haar het leven zo zuur mogelijk probeert te maken. Andere moment is ze de liefste moeder.


Haar moeder is vroeger slecht opgevoed, Haar moeder wou haar niet opvoeden en heeft haar links laten liggen.

De vader in de familie is een man die het brood verdient en weinig thuis is. Vaak kiest hij zijn vrouws kant.

Mijn vriendin heeft altijd haar moeder gehoorzaamt, ik heb verteld dat ze juist de andere kant op moet gaan en haar moeder het niet allemaal maar laten toestaan.


Mijn vraag is of iemand is die dit een naam kan geven zodat ik het op kan zoeken en er meer over te weten komen.

Het is misschien heel warrig het verhaal maar toch bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
timmetje22
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2015 17:19

Re: Hulp bij een ontspoorde moeder?

Vergeten te vertellen dat haar zus dit ook wel eens overkwam. Waardoor haar zus en haar moeder maanden niks tegen elkaar zeiden.

Broer heeft hier minder mee te maken gehad.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Hulp bij een ontspoorde moeder?

timmetje22 schreef:Mijn vraag is of iemand is die dit een naam kan geven zodat ik het op kan zoeken en er meer over te weten komen.
Er zijn een paar steekwoorden waar je op kunt zoeken: disfunctioneel gezin, emotionele mishandeling, emotionele verwaarlozing etc.

Succes met je zoektocht, maar vooral ook veel sterkte.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
timmetje22
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2015 17:19

Re: Hulp bij een ontspoorde moeder?

volhoudertje schreef:
timmetje22 schreef:Mijn vraag is of iemand is die dit een naam kan geven zodat ik het op kan zoeken en er meer over te weten komen.
Er zijn een paar steekwoorden waar je op kunt zoeken: disfunctioneel gezin, emotionele mishandeling, emotionele verwaarlozing etc.

Succes met je zoektocht, maar vooral ook veel sterkte.
bedankt! zou je me ook kunnen vertellen wat hier tegen te doen valt?
Gebruikersavatar
timmetje22
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2015 17:19

Re: Hulp bij een ontspoorde moeder?

Sorry voor de korte threads... mijn laatste vraag is:
Hoe zit het precies met de periode? Is dit normaal?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Hulp bij een ontspoorde moeder?

timmetje22 schreef:Is dit normaal?
Nee, maar tot die conclusie zul je zelf toch al gekomen zijn? Je andere vraag is wat je er tegen kunt doen. Het antwoord is: weinig. Tenzij de moeder van je vriendin uit eigen initiatief hulp zoekt voor haar gedrag, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het zou fijn zijn als je vriendin snel een eigen bestaan kan opbouwen en op zich zelf kan wonen.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”