anoniem1111

klacht ocd orgasme

Ik ben een jongen van 17 en heb al langere tijd last van een (lichte) vorm van OCD.
Dat begon als kind en ik heb er nu nog steeds last van. Soms in ergere maten dan andere keren.

De laatste tijd gaat het me wat beter af. Ik probeer dwangmatige gedachtes te vermijden en dat lukt gelukkig ook. Het enige probleem waar ik nog mee zit is waneer ik seks heb met mijn vriendin. Ik kan er heel er van genieten en vind het heel lekker, maar net voordat ik klaar kom denk ik aan iets raars. Dat kan van alles zijn, maar meestal is het een mannelijke persoon waar ik niet opgewonden van raak. Ik vind dit storend want het maakt door afleiding het orgasme minder lekker en heb dan het gevoel dat ik niet heb genoten en word hier erg neerslachtig van.

Ik hoef niet eens per se die persoon altijd voor me te zien, maar er aan denken dat ik er niet aan denk is al vervelend, want op dat moment wil je daar niet mee bezig zijn en gewoon genieten. Mijn andere OCD klachten negeer ik nu gewoon en dat gaat prima, maar dit is lastiger omdat het een elke keer weer een cruciaal moment is en het al te laat is zeg maar als ik een orgasme heb gehad.

Graag zou ik wat tips willen die dit tegen kunnen werken. En er gewoon niet aan denken helpt niet, want dat werkt juist averechts.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: klacht ocd orgasme

Hoi Anoniem,
je aandacht richten is iets subtiels, zo blijkt maar weer.

"Denk niet aan de roze olifant" - en hoepla, daar denk je er dus prompt toch aan!

De kneep is, dat je je aandacht "moet" richten op datgene wat je wel wilt.
Tijdens sex met je lief: telkens als er een andere gedachte 'zo nodig je hoofd in wil'/ opgedoken blijkt te zijn -
direct met je aandacht terug naar je lief, je opwinding en hoe het maar uitkomt.
anoniem1111

Re: klacht ocd orgasme

ja ga ik doen!

Terug naar “Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag”