Gebruikersavatar
Best_aardig
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2021 23:12

Lief blijven!

Hi lezers,

Ik ben 25 jaar, sociaal en volgens andere ook erg gezellig. Ik heb veel vrienden en iedereen die mij een beetje kent vind mij erg aardig. Echter, heb ik de neiging om gemeen te doen tegen mensen die ik beter ken en waar ik van houd. Mijn moeder, mijn (inmiddels) ex en mijn huisgenoten ervaren dit bijvoorbeeld wekelijks, weten dat ik erg lullig en bot kan zijn en accepteren dit van mij, maar ik schaam me dood. Waarom ben ik zo... Ik ben soms gewoon echt een l*l en het stoort me enorm dat ik mij hiervan bewust ben, maar er niks aan kan doen. Zijn er boeken/ methoden of tips die mij kunnen helpen bij dit probleem? Stel gerust een vraag als je meer wil weten :)

Alvast enorm bedankt voor het lezen en meedenken!

Groetjesss
Gebruikersavatar
Best_aardig
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2021 23:12

Re: Lief blijven!

Even een kleine toevoeging ik irriteer/erger mij erg snel om de kleine onnodige dingen, maar ik merk pas later dat het nergens op slaat.. ik kan opeens een probleem maken van de kleinste dingen. Op het moment denk ik dat ik gelijk heb en de rest zit fout, mijn wil is wet. Hoe zorg ik er voor, als is het maar een klein beetje, dat ik mij op zulke moment ervan bewust ben dat er een grote kans is dat ik mij druk maak om niks?

Hopelijk is er iemand die een tip heeft :)
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Lief blijven!

'Sorry' of 'het spijt me' zeggen lijkt me de meest eenvoudige oplossing. Het kost je niets. Probeer het eens een keer.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Persoonlijkheidsstoornissen”