Gebruikersavatar
chrisd
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2016 09:08

Goedpraten narcistisch gedrag

Het gaat mij in het topic dus niet zozeer om de juridische aanpak, maar om een benaming van het verschijnsel, dat mensen het blijkbaar vaak niet kunnen laten om het voor narcisten op te nemen, althans die het voordeel van de twijfel te geven; met zo'n naam kan ik immers b.v. Google daar iets meer over te weten komen.
Laatst gewijzigd door volhoudertje op 15 mei 2016 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Links naar websites en discussies die op andere fora gevoerd worden verwijderd,
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Goedpraten narcistisch gedrag

Het lijkt me niet dat het 'goedpraten van narcistisch gedrag' een apart maatschappelijk- of menselijk verschijnsel is, daarom bestaat er ook geen aparte naam voor.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
chrisd
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2016 09:08

Re: Goedpraten narcistisch gedrag

flying monkeys en narcisme of enablers en narcisme.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Goedpraten narcistisch gedrag

chrisd schreef:flying monkeys
Flying monkeys? Nou, dat is fijn om te weten.
Als ik ooit een aap voorbij zie vliegen weet ik dus dat het iemand is die narcistisch gedrag goedpraat.
001_tongue 011
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
JDarky
Berichten: 306
Lid geworden op: 19 jul 2015 22:46

Re: Goedpraten narcistisch gedrag

Wat valt volgens jou onder narcisme eigenlijk?
Gebruikersavatar
Stella_3
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 aug 2016 21:26

Re: Goedpraten narcistisch gedrag

Dit is precies wat ik zoek! Dankjewel Chris! Flying Monkey zijn mensen die meedoen met de narcist waardoor het slachtoffer niet alleen de dupe is maar ook nog eens de klappen van naasten kan verwachten. In het Nederlands valt hier inderdaad niet veel over te vinden, althans niets over 'vliegende apen'. De apen staan voor 'horen, zien en zwijgen' Als je kopieert en plakt wat Chris hier aangeeft, kom je op verschillende sites. Wat er onder narcisme valt: iemand heeft narcistische eigenschappen of iemand heeft NPS, dus een stoornis. Het gaat dus om de stoornis. Natuurlijk kun je alles vinden op internet. Tip: vooral in het Engels wordt alles nog beter uitgelegd.
Gebruikersavatar
chrisd
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2016 09:08

Re: Goedpraten narcistisch gedrag

volhoudertje schreef:
chrisd schreef:flying monkeys
Flying monkeys? Nou, dat is fijn om te weten.
Als ik ooit een aap voorbij zie vliegen weet ik dus dat het iemand is die narcistisch gedrag goedpraat.
001_tongue 011
Sy; had idd toe moeten lichten: zie http://facesofnarcissism.com/2015/03/23/472/
En: https://healdove.com/mental-health/Enab ... ay-With-It
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Goedpraten narcistisch gedrag

volhoudertje schreef:
chrisd schreef:flying monkeys
Flying monkeys? Nou, dat is fijn om te weten.
Als ik ooit een aap voorbij zie vliegen weet ik dus dat het iemand is die narcistisch gedrag goedpraat.
001_tongue 011
Even off-topic
Spoiler:
Afbeelding
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Stella_3
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 aug 2016 21:26

Re: Goedpraten narcistisch gedrag

Eindelijk iets gevonden over "Flying monkey's" Cynisch doen hierover zegt meer over de persoon zelf. Het is nogal een kwalijke zaak. En misschien doe je er zelf wel aan mee... Maar voor hen, die willen weten wat ermee bedoeld wordt, heb ik eindelijk een video gevonden. You tube: https://www.youtube.com/watch?v=HUBnReNxpfw
Gebruikersavatar
Stella_3
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 aug 2016 21:26

Re: Goedpraten narcistisch gedrag

ah, en waarom worden hier belangrijke links verwijderd door volhoudertje???
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Goedpraten narcistisch gedrag

Stella_3 schreef:ah, en waarom worden hier belangrijke links verwijderd door volhoudertje???
Als je goed leest, zie je dat de reden waarom bepaalde links verwijderd zijn er bij vermeld is:
Links naar websites en discussies die op andere fora gevoerd worden verwijderd.
Aangezien je de desbetreffende pagina's niet hebt kunnen bezoeken, ben je niet in staat om te beoordelen of deze links 'belangrijk' zijn.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Persoonlijkheidsstoornissen”