Gebruikersavatar
Ieniemienie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2015 13:24

Wat te doen?

Hallo allemaal,

Momenteel staat mijn leven op zowat elk vlak op z'n kop.
Buitenstaanders merken er niets van en eigelijk heb ik alles om gelukkig te zijn maar toch lijkt dit gevoel zo ver weg...

Ik heb sinds 1 jaar een vaste relatie. Door voorgaande leugens van mijn partner ben ik heel jaloers geworden en kan ik dit maar niet loslaten.
Mijn partner is zeer slecht in communiceren dus alles wordt telkens in de doofpot gestoken. Bij elke ruzie haal ik dus
telkens oude koeien uit de gracht omdat deze niet zijn uitgepraat voor mij. Voor hem is het heel simpel: hij heeft fouten gemakt
en heeft hieruit geleerd en zal dit nooit meer doen. Verder heeft hij hier niks meer op te zeggen.

Op vlak van vriendschap heb ik veel mensen rondom mij waarop ik kan rekenen. Toch heb ik moeite om mij aan afspraken te houden
en betrap ik er mij op dat ik over veel lieg, zelf de kleinste dingen. Vaak als we samen uitgaan wordt er veel gedronken en
komt mijn ware aard precies naar boven: dan word ik heel onaangenaam en zeg ik dingen waar ik later spijt van heb. Hierdoor
ben ik al kostbare vrienden kwijtgespeeld.
Ik merk dat ik CONTINU bevestiging zoek bij anderen en me meteen afvraag of ik iets misdaan heb als bv. mensen me niet meevragen of als
ze niet lachen met mijn grapjes etc. Ik kan dan ook heel moeilijk 'neen' zeggen als mensen me iets vragen terwijl ik
op de dag zelf mijn belofte dan niet waarmaak...

Qua werk zit het ook absoluut niet goed, ik heb twee jaar geleden de kans gehad om in een bedrijf te stappen
maar vind er absoluut mijn draai niet, de sector ligt me niet. Ik heb een groot gebrek aan inzet / motivatie. Dit zorgt ervoor dat ik mijn werk helemaal
niet goed doe en er dus ook heel weinig voldoening uithaal. Ik voel me er heel slecht door. Zou niet liever willen
dan GRAAG mijn werk te doen en het dus ook goed te doen. Ander werk zoeken is geen optie dus ik ben wat radeloos..

Lichamelijk worstel ik al jaren met overtollige kilo's waardoor ik dan ook nog eens niet goed in mijn vel zit.
Ben er zeker van dat dit ook een impact heeft op mijn onzekerheid en dus ook op mijn relatie/vriendschappen en werk.
Verder pieker ik ook continu over wat voor een slecht mens ik ben en dat ik echt aan het falen ben in mijn leven.
Ik heb vaak het voel dat ik gewoon DAGENlang in bed wil blijven liggen. Kuisen/koken/weggaan etc is me te veel en laat ik regelmatig
ook links liggen omdat ik er geen fut voor heb.. Precies een negatieve spiraal waar ik niet uitgeraak.

Ik snap niet hoe ik zo ben kunnen worden. Vroeger was ik een meisje met zoveel levenslust en ambitie...
En nu lijkt heel mijn leven overhoop te liggen.
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: Wat te doen?

Vaak als we samen uitgaan wordt er veel gedronken en
komt mijn ware aard precies naar boven: dan word ik heel onaangenaam en zeg ik dingen waar ik later spijt van heb.
Zou dat met je 'aard' te maken hebben, of met je onaangename omstandigheden en je onaangename gevoelens over jezelf waardoor je onaangenaam wordt naar anderen toe wanneer door een glaasje de remmingen wat beginnen af te nemen?

Je schrijft dat je 'alles hebt om gelukkig te zijn'. Het vervolg van wat je schrijft wijst heel anders uit. je vriend heeft je in het verleden bedrogen, maar kan daar nog altijd niet met je over praten, waar je wel sterk behoefte aan hebt (vanzelfsprekend!). Waardoor kwam dat, en hoe weet je dat dit niet zich opnieuw zal herhalen. Daar wil je wat meer duidelijkheid over hebben, en dan net afgepoeierd worden met : ik heb het je beloofd, ik zal dat nooit meer doen, kunnen we nu gaan eten?

Je hebt een baan die je absoluut niet ligt. Maar waar je 'aan vast zit' (verandering van baan is geen optie, zeg je)

En je voelt je heel ontevreden over je toegenomen gewicht


Me dunkt dat je je dan soms of gedurig enigszins ongelukkig zal voelen. Maar dus ZEKER geen slecht mens bent...

Aan al de bovengenoemde punten zal best wel iets te doen zijn.

Waarom zou ander werk geen optie kunnen zijn? Of misschien binnen het bedrijf naar een andere functie zoeken, is dat misschien mogelijk?
Van je vriend moet je een betere communicatie kunnen verwachten, dat moet hem duidelijk te maken zijn. Stel dat het omgekeerde voorgevallen was. Zou hij het normaal vinden wanneer hij daar zo makkelijk overheen moest kunnen stappen?
En als het je heel erg dwars zit, dan kun je misschien iets proberen af te vallen, door sporten en/of een ander voedingspatroon

Heel veel sterkte,

Max
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Wat te doen?

Ieniemienie schreef:Verder pieker ik ook continu over wat voor een slecht mens ik ben en dat ik echt aan het falen ben in mijn leven. Ik heb vaak het voel dat ik gewoon DAGEN lang in bed wil blijven liggen. Kuisen/koken/weggaan etc. is me te veel en laat ik regelmatig
ook links liggen omdat ik er geen fut voor heb..
Mensen plakken zich zelf vaak het etiket 'slecht mens' op zodat ze het onplezierige leven dat ze leiden als een soort straf terechte straf kunnen zien en iet hoeven te handelen om daar verandering in te brengen.
Je signaleert gelukkig zelf al een paar zaken die je aan moet pakken om niet in een negatieve spiraal terecht te komen. Wat weerhoudt je er van om bepaalde stappen te zetten? Waarom maak jij jezelf bijvoorbeeld wijs dat ander werk zoeken geen optie is? Je wenst heel duidelijk een ander leven. Dat lijkt me, naast de leugentjes die je anderen vertelt, een vorm van ontkenning.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat te doen?

Wat een vervelende situatie zit je. Een relatie die niet lekker loopt, een vriend waar je niet mee kan praten als het niet goed gaat, een baan waar je je niet happy bij voelt, overgewicht en zo te lezen heb je ook weinig zelfwaardering en vraag je vaak bevestiging om die waardering van anderen te krijgen. Eigenlijk doe je heel veel dingen die je ongelukkig maken en de dingen die je gelukkig maken, lees ik niet. Als je vraagt waar dat meisje van vroeger is gebleven dan is ze er nog wel maar er is weinig reden om levenslustig over te zijn zolang je in deze situatie blijft zitten. Tijd voor wat anders?
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Persoonlijkheidsstoornissen”