Wesley_1980
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2014 05:33

Toekomstperspectief

Zoals je kunt zien post ik vrij veel hier ineens. Een van de redenen daarvoor is mijn ervaring en kennis. Ik wil niet pochen maar ik weet wat voor mij heeft geholpen, en dat was meditatie. Dat heeft de hele situatie met 80% verbeterd. En geloof mij ik was een hopeloos geval. Maar probeer mij ook te geloven dat het allemaal niet zo uitzichtloos is als je misschien denkt. Hoe raar het ook klinkt: er zijn al lang betere therapieën dan die nu gebruikt worden. Wat de gemiddelde psycholoog je nu verteld is in wezen al achterhaald. Alle kennis om het beter te doen is er al. Inderdaad: er zijn al betere therapieën en wetenschappelijke opvattingen. En de enige reden dat ze niet gebruikt worden.... de gevestigde orde is moeilijk over te halen. Trotse mannetjes die hun theorieën maar blijven verdedigen. Is iets wat al jaren gebeurd en in allerlei wetenschap. Vooruitgang gaat erg langzaam en dat is schokkend. Al de problemen die "wij" ervaren spelen zich grotendeels af in de hersenen. Ik zal niet in detail treden, maar het komt er op neer dat je locale psycholoog er niet over zal spreken. Een van de redenen is de farma industry, gaat om veel geld. Ik weet dit zelf al jaren en heb mijn eigen ding maar gedaan. Maar goed ik zal er twee artikelen bij plaatsen. Ik adviseer iedereen om zelf meer te zoeken, want er is zat. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat je een hoop zelf al kan doen. Dit kost alleen wel veel werk en vooral het geloof erin. Maar als je een beetje research doet kan je zomaar zien dat dit geloof niet zo gek is. Ik probeer niet de wijsneus uit te hangen, maar het is niet zoals men zegt dat het is. En ze weten het allemaal. Jammer genoeg heeft geld verdienen en persoonlijke eer nog vaak de voorkeur boven vooruitgang in deze wereld :evil: Maar goed kijk maar naar dit en desnoods zoek er meer over op. en vraag het aan je therapeut :-) Benieuwd wat het antwoord zal zijn.

http://www.neuropathie.nu/algemeen/slui ... iteit.html
http://www.scientias.nl/meditatie-veran ... erkt/75700
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Toekomstperspectief

Wat doet dat hier in dit subfora als ik vragen mag?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Toekomstperspectief

Roerend mee eens!

Ik heb meditatie ervaring (opleiding raja yoga) en idd: vrijwel geen enkel orgaan is zo verander - baar als het brein....
En persoonlijk wil ik me nog wel eens boos maken over hoe weinig de meeste psychologen weten over angst en trauma, terwijl veel cliënten daar veel last van hebben. (Met idd achterhaalde tips als therapie tot gevolg.)
Wesley_1980
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2014 05:33

Re: Toekomstperspectief

Memories schreef:Wat doet dat hier in dit subfora als ik vragen mag?
sorry waar had ik het dan moeten posten?
Wesley_1980
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2014 05:33

Re: Toekomstperspectief

Janneke schreef:Roerend mee eens!

Ik heb meditatie ervaring (opleiding raja yoga) en idd: vrijwel geen enkel orgaan is zo verander - baar als het brein....
En persoonlijk wil ik me nog wel eens boos maken over hoe weinig de meeste psychologen weten over angst en trauma, terwijl veel cliënten daar veel last van hebben. (Met idd achterhaalde tips als therapie tot gevolg.)
Tsja, het is niet dat ze het niet weten. Ze moeten het voorlopig nog met ouwe technieken doen. Op zich kunnen psychologen daar weinig aan doen. Dat zijn beslissingen van hogerhand. En daar kan je best boos van worden ja.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Toekomstperspectief

Wesley_1980 schreef:
Memories schreef:Wat doet dat hier in dit subfora als ik vragen mag?
sorry waar had ik het dan moeten posten?
Ervaring met hulpverlening bijvoorbeeld. Positieve verhalen en tips. Een stukje Spiritualiteit.
Maar desalniettemin, technieken als deze worden vaker gebruikt, alhoewel ik goed begrijp dat er mensen zullen zijn die dat niet willen en regelmatig is er veel meer nodig dan enkel meditatie.

En ik vind overigens wel dat je behoorlijk wat post voor iemand die nog geen dag lid is. Met informatie die toch wel zo geplaatst wordt alsof dat DE oplossing zou zijn of DE stap naar... maar dat is mijn persoonlijke mening. Voor de rest helemaal niets mis met meditatie. Dat zou je mij nooit horen zeggen of zien schrijven.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Wesley_1980
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2014 05:33

Re: Toekomstperspectief

Ik snap het, en ik zeg echt niet dat meditatie alleen de oplossing is. Dit zijn maar 2 voorbeelden. Wat je bij de psycholoog verteld wordt is niet altijd waar. Net als de minister president wel eens liegt. Of sommige lesstof op school die toch niet bleek te kloppen. Mensen met psychische problemen zouden zelf veel meer op zoek moeten gaan. Maar dat is vaak heel lastig als je van tevoren al denkt dat het hopeloos is omdat er nog oude ideeën gebruikt worden. Ja ik post veel omdat ik ook wel wat dingen weet en meningen heb. Is er een limiet om te posten dan?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Toekomstperspectief

Wesley_1980 schreef:Ik snap het, en ik zeg echt niet dat meditatie alleen de oplossing is. Dit zijn maar 2 voorbeelden. Wat je bij de psycholoog verteld wordt is niet altijd waar. Net als de minister president wel eens liegt. Of sommige lesstof op school die toch niet bleek te kloppen. Mensen met psychische problemen zouden zelf veel meer op zoek moeten gaan. Maar dat is vaak heel lastig als je van tevoren al denkt dat het hopeloos is omdat er nog oude ideeën gebruikt worden. Ja ik post veel omdat ik ook wel wat dingen weet en meningen heb. Is er een limiet om te posten dan?
Ik begrijp het. :) Nee, er is geen limiet.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Wesley_1980
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2014 05:33

Re: Toekomstperspectief

Ok :)
Gebruikersavatar
Dromen1983
Berichten: 1137
Lid geworden op: 22 mar 2014 00:58

Re: Toekomstperspectief

Ik ben blij dat ik gekozen heb voor cliëntgericht-experiëntiële psychotherapie.
Is vooral zelf denken aan wat en hoe er veranderd kan worden, met hulp van een psycholoog natuurlijk. Die probeert te helpen door mee te denken maar geeft meestal geen pasklare antwoorden.
Vaak wordt er inderdaad vooral gedacht aan de "pillendraaiers" hoewel medicatie niet altijd noodzakelijk hoeft te zijn.
Meditatie zou niets voor mij zijn op dit moment. Ik kom niet verder dan af en toe wat ademhalingsoefeningen :) Actief sporten brengt mij eerder rust.
Sometimes you've gotta fall before you can fly

Terug naar “Persoonlijkheidsstoornissen”