Gebruikersavatar
Sunflower3
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2014 13:23

NAO

Hoi hoi,

Zijn er meer mensen op dit forum die gediagnostiseerd zijn met NAO? Ik zou het wel fijn vinden om ervaringen uit te wisselen qua therapie en omgaan met NAO in relaties.

Groetjes,
Sunflower
Gebruikersavatar
Lost Soul
Berichten: 1970
Lid geworden op: 29 mei 2010 18:31

Re: NAO

Wat is NAO? 023
If we don't get lost, we'll never find a new route.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: NAO

Lost Soul schreef:Wat is NAO? 023
Niet Anderszins Omschreven
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Sunflower3
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2014 13:23

Re: NAO

Hierbij korte beschrijving van NAO

* tekst verwijderd *

http://www.deviersprong.nl/persoonlijkh ... s-nao.html
Laatst gewijzigd door volhoudertje op 20 nov 2014 17:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: het integraal kopiëren van tekst uit een webpagina is niet toegestaan
Gebruikersavatar
Protector88
Berichten: 101
Lid geworden op: 05 dec 2014 16:00

Re: NAO

Zal het straks even goed gaan lezen. Altijd wel interessant!

Wat voor problemen levert het bij jou op als ik dat vragen mag?
Sta altijd open voor een goed gesprek. Ik discrimineer niet.
Gebruikersavatar
Sunflower3
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 nov 2014 13:23

Re: NAO

Hoi Protector,

Ik heb zoals je in andere forum berichten hebt kunnen lezen moeite om me te hechten in relaties.
Daarnaast ben ik bang om niet geaccepteerd te worden en bekritiseerd te worden. Ik heb last van depressies.
Ik plaats mezelf vaak buiten de situatie, omdat ik het gevoel heb dat er geen ruimte is voor mijn gevoelens.
Ik kan extreem emotioneel zijn of juist heel erg zakelijk.

Groetjes,

Sun

Sorry ben beetje ziekjes, dus reageer niet heel uitgebreid.
Wesley_1980
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2014 05:33

Re: NAO

Sunflower3 schreef:Hoi hoi,

Zijn er meer mensen op dit forum die gediagnostiseerd zijn met NAO? Ik zou het wel fijn vinden om ervaringen uit te wisselen qua therapie en omgaan met NAO in relaties.

Groetjes,
Sunflower
Meerder malen ja. Ik heb mijn eigen therapie voor het grootste gedeelte gedaan. En qua relaties kan het lastig zijn ja. Maar dat kan per persoon verschillen, ligt er maar net aan wat je probleem is op dat gebied.
Wesley_1980
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2014 05:33

Re: NAO

Sunflower3 schreef:Hoi Protector,

Ik heb zoals je in andere forum berichten hebt kunnen lezen moeite om me te hechten in relaties.
Daarnaast ben ik bang om niet geaccepteerd te worden en bekritiseerd te worden. Ik heb last van depressies.
Ik plaats mezelf vaak buiten de situatie, omdat ik het gevoel heb dat er geen ruimte is voor mijn gevoelens.
Ik kan extreem emotioneel zijn of juist heel erg zakelijk.

Groetjes,

Sun

Sorry ben beetje ziekjes, dus reageer niet heel uitgebreid.
Ik herken er wel een paar, maar eerlijk gezegd denk dat het niet puur om therapie gaat wat dat betreft. Het gaat meer om een begrijpende partner en een tijd niet bevestigd worden in je angsten. Vraagt veel geduld van beiden denk ik, tenminste dat is mijn ervaring. Hoe meer je ervaringen positief zijn, des te meer kan je overtuigd gaan raken dat je angsten misschien ongegrond zijn. Ik denk dat een positieve ervaring het belangrijkste is. Sowieso is het meestal een ervaring of een trauma dat voor de angst heeft gezorgd. Als je lange tijd bevestigd kan worden dat die angst niet nodig is, dan kan je dat ook zo gaan voelen. Maar het kost van beide partijen wel een investering en begrip.

Terug naar “Persoonlijkheidsstoornissen”