Gebruikersavatar
Vlinder123
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2022 13:08

Twijfels

Hallo allemaal,

Nieuweling hier! :)

Laat ik me even kort voorstellen, ik ben een 34 jarige dame met drie kinderen en heb een huwelijk van bijna 12 jaar achter de rug en ben inmiddels gescheiden.
In mijn relatie met mijn ex (dit was een uithuwelijking) was al heel snel naar voren gekomen dat ik zijn type niet ben. Ook was hij nog niet over zijn voormalige vriendin heen waar hij een lang termijn relatie mee had.
Met de jaren werd zijn kritiek op hoe ik mij kleedt, mijn make-up, mijn figuur steeds groter.
Maar ook praten over anderen vrouwen waar hij geïnteresseerd in is maar niks mee gaat doen werd iets wat hij regelmatig herhaalde.
Ik moet zeggen ik raakte hier wel altijd van slag van en maakte dit ook kenbaar alleen werkte dit niet in mijn voordeel. Hij bleef dit regelmatig herhalen.
Op een gegeven moment vroeg ik mij af of hij überhaupt wel om mij geeft of van mij houdt omdat het zo makkelijk was voor hem om mij te kwetsen. Zijn antwoord was nee. Vanaf toen wilde ik een einde maken aan de relatie maar hij haalde me elke keer over om dit niet te doen om op dat moment wel heel liefdevol te zijn en zo bleven we in een cirkel de hele relatie lang.

Nu heel wat jaren naar voren gespoeld en de scheiding achter de rug te hebben denk ik aan eraan om mijn moed te verzamelen en toch iemand te vinden die wel echt van mij houd en mij aantrekkelijk vindt. Iemand bij wie mijn zelfbeeld veilig is en die mij accepteert voor wie ik ben.
Het probleem is, wat als mij ex gelijk heeft en ik niet goed genoeg ben voor niemand niet.
Ik ben dus doods bang om in dezelfde situatie terecht te komen.
Soms twijfel ik om eeuwig alleen te blijven en op die manier gelukkig te zijn en soms denk ik misschien is er wel een ware voor mij.
Een dillema dus…

Ook wil ik erbij vermelden dat ik vroeger ook altijd ben gepest over mijn uiterlijk (acne, donkere kringen) dus misschien is er echt iets mis met hoe ik eruit ziet… dat weet ik dus niet..

Jullie mening graag, of ervaring
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Twijfels

Welkom op 't forum, Vlinder123.
Het probleem is, wat als mij ex gelijk heeft en ik niet goed genoeg ben voor niemand niet.
Dat probleem bestaat helemaal niet, dat is het eerste wat je jezelf moet aanleren niet meer te denken. Natuurlijk is het niet altijd even makkelijk om iemand te vinden die werkelijk van je houdt om wie je bent, maar het is niet onmogelijk.
* Liebe Macht Frei *
Melanoisia
Berichten: 2033
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Twijfels

Je weet nooit zeker of het gaat gebeuren maar jij bent het in ieder geval zeker waard en verdient het om van iemand te houden en van gehouden te worden. Als je dat niet vergeet en er open voor staat dan komt de liefde er vast en zeker. Allerlei soorten mensen op de wereld ervaren liefde maar door het geromantiseerde plaatje wat o.a. Disney en Hollywood maar nu ook social media ons voorschotelen lijkt het alleen voor een select groepje te zijn weggelegd. Jij hebt ook nog een hele nare man meegemaakt die jou heeft beschadigd. Maar probeer je daar niet door te laten gek maken. Veel mensen denken om wat voor reden dan ook dat ze raar of apart zijn en daardoor buiten de boot vallen maar we zullen ons minder eenzaam voelen als we op zoek gaan naar de gelijkenissen. Vaak komen we er dan achter dat we juist veel gemeen hebben omdat we allemaal mensen zijn. Ik vind het zelf ook moeilijk om te geloven dat iemand van mij zal kunnen houden maar ik haal hoop uit o.a. muziek die mij het goede in mij laat beseffen want anders zouden die gevoelens van liefde niet bij mij naar boven komen door die muziek te luisteren. Dat zal jij vast ook wel ervaren door de dingen te doen die jou laten voelen dat je leeft.

Ik vind het knap dat je de relatie überhaupt beëindigd hebt. Dat was de eerste stap die je moest maken en vaak is er in zo'n huwelijk sprake van manipulatie en ongezonde afhankelijkheid. Hoe lang is die relatie voorbij? Is het nog vers? Gun jezelf in ieder geval nog de tijd om dat huwelijk te verwerken. Zoiets laat je denk ik niet snel achter je, kan ik me zo voorstellen. Ik wens je veel liefs en succes toe voor de toekomst en zou het leuk vinden als je hier blijft hangen op het forum om hierover en verder over vanalles te praten. Groetjes.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Twijfels

Warm welkom op het forum. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Vlinder123
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2022 13:08

Re: Twijfels

Super lieve reacties, dankjulliewel 🙏

Ik neem dit zeker met mij mee. En de scheiding is vers maar was het al in de laatste drie jaar een soort van uitstel van executie. Ik heb toen ook veel kunnen verwerken samen met mijn psycholoog.
Maar dan heb ik als ik nadenk over de toekomst en een eventuele partner meteen die angsten….
Misschien is dat een teken dat ik toch niet klaar ben voor een nieuwe relatie.

Nogmaals bedankt dat jullie de tijd heb genomen om te reageren:)

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”