Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Nu is het dus aan mij om dit in een verbaal krachtig betoog te gieten dat niet kwetsend overkomt. *Zucht* Ideeën zijn welkom!!! :-P
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Nu is het dus aan mij om dit in een verbaal krachtig betoog te gieten dat niet kwetsend overkomt.
Wat je in dit topic betoogt is tot nu toe op geen enkele manier kwetsend geweest. Je hebt op dit moment te maken met bepaalde problemen en het is begrijpelijk dat je niet altijd even gelukkig bent met de goed bedoelde adviezen die je krijgt van je huisarts en mensen in je omgeving.

Ik wil er wel de kanttekening bij plaatsen dat ik het heel jammer en gênant vind dat jij jezelf in dit topic zo naar beneden haalt.
Je laat geen spaan van jezelf heel. Het is heel makkelijk om een ander af te kraken en de grond in te boren, maar dan hoef je het nog niet zelf te doen. Wat schiet je daar mee op?

Natuurlijk moet je ook realistisch zijn en je kansen op het hebben van een prettige realtie met een vrouw op de juiste manier inschatten, maar niets is omogelijk. Om een voorbeeld te noemen: de onlangs overleden schrijver Maarten Biesheuvel had in zijn vrouw Eva een steun een levenslange toeverlaat gevonden.

We wachten je verbaal krachtige betoog af.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

volhoudertje schreef: 25 aug 2020 11:22 Ik wil er wel de kanttekening bij plaatsen dat ik het heel jammer en gênant vind dat jij jezelf in dit topic zo naar beneden haalt.
Je laat geen spaan van jezelf heel.
Kan u me dit beter uitleggen? Een citaat uit mijn eerste post dat aantoont dat ik wel over enige zelfwaarde beschik:
Londel schreef: 16 aug 2020 10:01 Ik heb alles tezamen minder dan honderd euro boete betaald voor de kleine onregelmatigheden die tijdens de drie controles werden vastgesteld. Na een wekenlang niet tot weinig slapen, vind ik dit reeds een prestatie op zich.
volhoudertje schreef: 25 aug 2020 11:22 We wachten je verbaal krachtige betoog af.
Momenteel zit dit er niet snel aan te komen. Voor een krachtig citaat moet de fantasie beter werken dan hedendaags. :roll:
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Londel schreef: 25 aug 2020 13:02
volhoudertje schreef: 25 aug 2020 11:22 Ik wil er wel de kanttekening bij plaatsen dat ik het heel jammer en gênant vind dat jij jezelf in dit topic zo naar beneden haalt.
Je laat geen spaan van jezelf heel.
Kan u me dit beter uitleggen?
Wat je kansen op het kunnen of willen aangaan van een nieuwe relatie betreft, lijk je dit alleen nog maar vanuit een negatief perspectief te kunnen bekijken. Het staat je geheel vrij zo'n opstelling te kiezen, maar ik denk dat jij jezelf daarmee te kort doet. Dat staat los van de dwingende manier waarop je huisarts deze materie belicht.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

volhoudertje schreef: 25 aug 2020 13:28 Wat je kansen op het kunnen of willen aangaan van een nieuwe relatie betreft, lijk je dit alleen nog maar vanuit een negatief perspectief te kunnen bekijken.
Dat is correct opgemerkt. Dit is trouwens geen aangeboren afwijking. ;-)
volhoudertje schreef: 25 aug 2020 13:28 Het staat je geheel vrij zo'n opstelling te kiezen, maar ik denk dat jij jezelf daarmee te kort doet.
Waarom doe ik mezelf daarmee tekort? Vanuit mijn levenservaring lijkt me dit oprecht de beste keuze te zijn!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Londel schreef: 25 aug 2020 16:51
volhoudertje schreef: 25 aug 2020 13:28 Het staat je geheel vrij zo'n opstelling te kiezen, maar ik denk dat jij jezelf daarmee te kort doet.
Waarom doe ik mezelf daarmee tekort? Vanuit mijn levenservaring lijkt me dit oprecht de beste keuze te zijn!
Is het levenservaring waardoor je die tot die keuze gekomen bent, of is het angst en vermijding? Wie probeer je nu het hardste te overtuigen, de lezers van dit forum of jezelf? Het onderwerp relaties komt zo vaak ter sprake in dit topic dat ik je op dit punt niet erg geloofwaardig vind overkomen. Diegenen die het hardste roepen dat ze geen relatie in hun leven willen verlangen er meestal het meeste naar, tenzij jij werkelijk de uitzondering op de regel bent, wat ik gewoon niet geloof.

Je moet doen en laten wat je wilt in het leven. Je mag van mij gerust nog pagina's lang je beklag te doen over je huisarts en zijn wat merkwaardig geformuleerde adviezen of andere dingen die je dwars zitten.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

volhoudertje schreef: 25 aug 2020 20:05
Londel schreef: 25 aug 2020 16:51
volhoudertje schreef: 25 aug 2020 13:28 Het staat je geheel vrij zo'n opstelling te kiezen, maar ik denk dat jij jezelf daarmee te kort doet.
Waarom doe ik mezelf daarmee tekort? Vanuit mijn levenservaring lijkt me dit oprecht de beste keuze te zijn!
Is het levenservaring waardoor je die tot die keuze gekomen bent, of is het angst en vermijding? Wie probeer je nu het hardtse te overtuigen, de lezers van dit forum of jezelf? Het onderwerp relaties komt zo vaak ter sprake in dit topic dat ik je op dit punt niet erg geloofwaardig vind overkomen. Diegenen die het hardste roepen dat ze geen relatie in hun leven willen verlangen er meestal het meeste naar, tenzij jij werkleijk de uitzondering op de regel bent, want ik gewoon niet geloof.

Je moet doen en laten wat je wilt in het leven, Je mag van mij gerust nog pagina's lang je beklag te doen over je huisarts en zijn wat merkwaardig geformuleerde adviezen of andere dingen die je dwars zitten.
Hier ben ik het mee eens.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

volhoudertje schreef: 25 aug 2020 20:05 Is het levenservaring waardoor je die tot die keuze gekomen bent, of is het angst en vermijding?
Waarom zou ik angst hebben voor een relatie? Ik vermijd wel een relatie, dat klopt. Maar niet uit angst.

Op zich vindt ik het ook niet nodig om u te overtuigen van mijn ingesteldheid op relationeel gebied. Ik laat me ook maar weinig uit over bepaalde gebeurtenissen in mijn leven die tot deze beslissing hebben geleid. Ik heb één petieterig voorbeeldje gegeven over een schouderklopje. Maar om een goede verwoording te vinden, die mijn huisarts zal bijblijven, ben ik duidelijk op mezelf aangewezen. Van harte dank voor jullie reacties!!!
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Londel schreef: 25 aug 2020 23:05
volhoudertje schreef: 25 aug 2020 20:05 Is het levenservaring waardoor je die tot die keuze gekomen bent, of is het angst en vermijding?
Waarom zou ik angst hebben voor een relatie? Ik vermijd wel een relatie, dat klopt. Maar niet uit angst.

Op zich vindt ik het ook niet nodig om u te overtuigen van mijn ingesteldheid op relationeel gebied. Ik laat me ook maar weinig uit over bepaalde gebeurtenissen in mijn leven die tot deze beslissing hebben geleid. Ik heb één petieterig voorbeeldje gegeven over een schouderklopje. Maar om een goede verwoording te vinden, die mijn huisarts zal bijblijven, ben ik duidelijk op mezelf aangewezen. Van harte dank voor jullie reacties!!!
Wel tegen je huisarts Londel? Over de gebeurtenissen?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Memories schreef: 25 aug 2020 23:46 Wel tegen je huisarts Londel? Over de gebeurtenissen?
Zeker weten!!
Krijg ik nog een antwoord op mijn vraag?:
Londel schreef: 25 aug 2020 16:51
volhoudertje schreef: 25 aug 2020 13:28 Het staat je geheel vrij zo'n opstelling te kiezen, maar ik denk dat jij jezelf daarmee te kort doet.
Waarom doe ik mezelf daarmee tekort? Vanuit mijn levenservaring lijkt me dit oprecht de beste keuze te zijn!
Of ontwijken jullie liever de olifant in de kamer?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Londel schreef: 26 aug 2020 13:04
Memories schreef: 25 aug 2020 23:46 Wel tegen je huisarts Londel? Over de gebeurtenissen?
Zeker weten!!
Krijg ik nog een antwoord op mijn vraag?:
Londel schreef: 25 aug 2020 16:51
volhoudertje schreef: 25 aug 2020 13:28 Het staat je geheel vrij zo'n opstelling te kiezen, maar ik denk dat jij jezelf daarmee te kort doet.
Waarom doe ik mezelf daarmee tekort? Vanuit mijn levenservaring lijkt me dit oprecht de beste keuze te zijn!
Of ontwijken jullie liever de olifant in de kamer?
Als je het vanuit je levenservaring het beste vind, waarom zeg je dat dan niet aan je huisarts? Waarom stop je dan niet met de gesprekken over de liefde en geef je aan het over de liefde niet meer te willen hebben? Blijkbaar is er toch ook iets anders, waardoor je het dan nog steeds toelaat, dat erover gesproken word? ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Memories schreef: 26 aug 2020 13:26 Als je het vanuit je levenservaring het beste vind, waarom zeg je dat dan niet aan je huisarts? Waarom stop je dan niet met de gesprekken over de liefde en geef je aan het over de liefde niet meer te willen hebben? Blijkbaar is er toch ook iets anders, waardoor je het dan nog steeds toelaat, dat erover gesproken word? ;)
Juist ja, ik begin daarover tegen mijn huisarts ....

Na iedere depressie zoekt de psychische pijn zich een fysieke uitweg. Dat is de reden dat ik ga naar mijn huisarts. Ondanks mij desinteresse blijft hij oprakelen over ....
Van harte dank voor jullie ongetwijfeld goedbedoelde adviezen!
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Ondertussen heb ik al drie maal een arts nodig gehad. De eerste twee keer ben ik naar een arts in de familie geweest. Slechts de laatste maal ben ik terug naar mijn huisarts gegaan. U kan nooit raden wat mijn huisarts me vertelde?!!!! Ik stond mentaal sterk genoeg en ik heb de brave man van duidelijke antwoorden voorzien. Uiteindelijk veranderde hij van onderwerp. Hij zei me mentaal op te zijn door de vele Covid19 patiënten die hij moest thuis bezoeken. Als ik voldoende sterk in mijn schoenen sta bij mijn volgende visite, heb ik wel iets aan dit kiertje dat hij onlangs gelaten heeft. Het opnemen tijdens een psychische ziekte tegen een persoon die intelligenter is dan mezelf, ik denk niet het een vanzelfsprekendheid is. Maar goed, ik kan maar proberen?!
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Londel schreef: 01 nov 2020 21:34 Ondertussen heb ik al drie maal een arts nodig gehad. De eerste twee keer ben ik naar een arts in de familie geweest. Slechts de laatste maal ben ik terug naar mijn huisarts gegaan. U kan nooit raden wat mijn huisarts me vertelde?!!!! Ik stond mentaal sterk genoeg en ik heb de brave man van duidelijke antwoorden voorzien. Uiteindelijk veranderde hij van onderwerp. Hij zei me mentaal op te zijn door de vele Covid19 patiënten die hij moest thuis bezoeken. Als ik voldoende sterk in mijn schoenen sta bij mijn volgende visite, heb ik wel iets aan dit kiertje dat hij onlangs gelaten heeft. Het opnemen tijdens een psychische ziekte tegen een persoon die intelligenter is dan mezelf, ik denk niet het een vanzelfsprekendheid is. Maar goed, ik kan maar proberen?!
Het is misschien gek om te lezen. Maar (en ik denk dat het door de huidige coronapandemie voor even is versterkt), pas als je mentaal 'niet sterk genoeg' zou zijn, ondernemen ze meer stappen dan dat ze nu doen. En dat is best begrijpelijk in de huidige situatie waarin wij met de hele wereldbevolking leven. Als je mentaal sterk genoeg lijkt, proberen ze het eerst met andere middelen. (En dat komt nog bovenop het beleid dat ze mensen bijvoorbeeld, niet heel snel opnemen).

De zorg, in al zijn richtingen, staat nog meer onder druk, dan ze al stonden. En iedereen, ook als het psychisch helemaal niet gaat, moet zich helaas roch aanpassen aan wat mogelijk is.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Yep, ondertussen zijn er in België reeds meerdere psychologen die zelfs hun wachtlijsten hebben afgesloten. Mocht ik er nood aan hebben, mijn buurvrouw is onlangs zelfstandig begonnen. Ze heeft veel werk maar ik vermoed dat ze bereid zou zijn om mij er bij te nemen als patient, wegens het feit dat we goede buren zijn. Ook zij heeft veel hinder ondervonden van de nachtelijke openbare werken, gelukkig minder dan ik, maar ze weet dus wel hoe erg het is geweest.

Wat ik eigenlijk wilde vertellen is dat er vanavond op de Belgische zender Canvas een tweede uitzending is van "Als je eens wist" over partner mishandeling binnen de relatie. Eén op vijf vrouwen wordt slachtoffer van fysiek geweld binnen de relatie, net als één op zeven mannen. Naast fysiek geweld is er ook nog psychisch geweld binnen een relatie. In de reeks wordt benadrukt dat zowel slachtoffer als dader begeleiding nodig hebben omdat ze eigenlijk beide slachtoffer zijn. Er zijn ook relaties waarin beide partners zowel dader als slachtoffer zijn daar beiden fysiek geweld niet schuwen. Ik kan me wel voorstellen als je in Nederland woont en je bent een slachtoffer van de toeslagenaffaire, dat dit zo'n druk zet op de relatie dat er vlugger naar fysiek geweld wordt gegerepen. Het valt niet goed te praten, maar je staat zo machteloos ....

Probeer maar eens een goed leven uit te bouwen in een land waarin politieke leiders criminelen zijn, de rechters wereldvreemd en de politie barbaars. ( Voor de laatste bewering zie: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/02 ... -dood-was/ ) Wat betreft de wereldvreemde rechters, de politie zijn de ogen en de oren van de onderzoeksrechter, geen wonder dat deze mensen tot heel vreemde conclusies komen? Vanavond is er dus een programma op Canvas voor mensen die het moeilijk hebben om mij te geloven dat ik in werkelijkheid helemaal geen relatie wil. 045.gif
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

De Belgische federale regering heeft besloten dat zelfstandigen recht hebben op acht gratis sessies bij een psycholoog. Ik heb besloten om er gebruik van te maken.

ik moest dus aan een wildvreemde psycholoog gaan vertellen dat de emoties die ik beleef, niks met de realiteit te maken hebben en je vertelt erbij hoe dit zo gekomen is .... Daar heb ik serieus van afgezien! Drie zware migraineaanvallen in één week tijd, slecht slapen, mezelf openkrabben .... Ik had niet verwacht dat een eerste sessie bij een psycholoog, zo'n zware terugslag ging hebben. Maar ik heb geen keus, als ik beter wil worden moet de psycholoog ook weten waarmee hij dient te werken? Ik vind dit zo zot, dat ik er enkel maar anderen kan voor verwittigen! De psycholoog treft geen schuld! Ik ben zelf diep gegaan. Ik deel deze ervaring in de hoop dat anderen iets hebben aan mijn ervaring!
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Londel schreef: 29 mei 2021 16:31 De Belgische federale regering heeft besloten dat zelfstandigen recht hebben op acht gratis sessies bij een psycholoog. Ik heb besloten om er gebruik van te maken.

ik moest dus aan een wildvreemde psycholoog gaan vertellen dat de emoties die ik beleef, niks met de realiteit te maken hebben en je vertelt erbij hoe dit zo gekomen is .... Daar heb ik serieus van afgezien! Drie zware migraineaanvallen in één week tijd, slecht slapen, mezelf openkrabben .... Ik had niet verwacht dat een eerste sessie bij een psycholoog, zo'n zware terugslag ging hebben. Maar ik heb geen keus, als ik beter wil worden moet de psycholoog ook weten waarmee hij dient te werken? Ik vind dit zo zot, dat ik er enkel maar anderen kan voor verwittigen! De psycholoog treft geen schuld! Ik ben zelf diep gegaan. Ik deel deze ervaring in de hoop dat anderen iets hebben aan mijn ervaring!
Goed dat je gebruik maakt van de acht gratis sessies. Dat je zelf diep bent gegaan, dat is ook geen schuld.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Memories,
Dank u wel!!

Helaas is de geleverde inspanning een maat voor niks. Ik doe mijn job graag, ik ben dan ook zelfstandig, maar het constante machtsmisbruik van overheidsdiensten staat genezing van mijn psychische stoornis in de weg. Het is een psychiater die moet bepalen of ik een bipolaire stoornis heb, maar het heeft er wel alle schijn van. Iemand die slachtoffer is van partnergeweld en een daardoor een psychische stoornis ontwikkeld, kan ook niet genezen zolang hij slachtoffer is! Om te kunnen genezen moet ik mijn bedrijf opdoeken en iets anders gaan doen. Alleen verziekt de overheid alles voor iedereen die wil werken. Voorlopig zie ik nog geen uitkomst. Mijn bedrijf is me geen zelfmoord waard.

Omdat ik het zwaar heb, ben ik eens gaan praten met mijn huisarts. Opnieuw begon hij over het feit dat ik een partner diende te zoeken. In plaats van hem van repliek te dienen, heb ik hem aangekeken en verder gezwegen. Hij zei daarop:" Ach, een vrouw, de hel en hemel in één geheel." Verder is dit niet meer aan bod gekomen.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Helaas is de geleverde inspanning een maat voor niks. Ik doe mijn job graag, ik ben dan ook zelfstandig, maar het constante machtsmisbruik van overheidsdiensten staat genezing van mijn psychische stoornis in de weg. Het is een psychiater die moet bepalen of ik een bipolaire stoornis heb, maar het heeft er wel alle schijn van. Iemand die slachtoffer is van partnergeweld en een daardoor een psychische stoornis ontwikkeld, kan ook niet genezen zolang hij slachtoffer is! Om te kunnen genezen moet ik mijn bedrijf opdoeken en iets anders gaan doen. Alleen verziekt de overheid alles voor iedereen die wil werken. Voorlopig zie ik nog geen uitkomst. Mijn bedrijf is me geen zelfmoord waard.
Geleverde inspanning is nooit voor niets, he? Dat kan misschien nu zo voelen. Maar het is nooit voor niets. Ik kan mij wel voorstellen dat je denkt, waar doe ik het toch allemaal voor. Diagnoses kan je proberen zelf te stellen maar het is niet het beste idee. Daar is inderdaad een psychiater voor nodig.
Je schrijft, om te kunnen genezen moet ik mijn bedrijf opdoeken en iets anders gaan doen. Dat kan een eerste stap zijn natuurlijk, maar het kan ook zijn dat je meer nodig hebt. (Denk aan de dingen die je al benoemde, de gesprekken, de psychiater, ruimte.) Dat zou dan een combinatie kunnen zijn om verder te komen, maar, het is dus vaak wel een combinatie en niet één ding die de problemen opeens allemaal gaan oplossen. Was het maar zo, dan was het voor veel mensen allemaal veel gemakkelijker.

Zelfmoord kan een oplossing lijken, maar uiteindelijk is dat het niet. Misschien uit de huidige pijn ontsnappen.
Maar daarvoor vind ik je te veel waard hoor. Blijf je schrijven? :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Mag ik erop wijzen dat bipolaire stoornis een diagnose is van mijn huisarts? Ik heb niet aan zelfdiagnose gedaan.

Natuurlijk heeft het me opgebracht aan kennis, die bezoeken aan de psycholoog. De eindconclusie bevalt me totaal niet?! Voor wat het waard is, ik ervaarde mijn psycholoog als zijnde uiterst professioneel en bekwaam. Ik kan er geen slecht woord over vertellen.

Bij een depressie komen de zelfmoordgedachten in mijn hoofd zoals een pop-up op mijn computerscherm. Dit komt door een hormonaal onevenwicht na een blootstelling aan teveel stress. Deze kennis heeft m'n psycholoog me dus bijgebracht. Dank zij de inname van anti-depresiva blijft het verstand baas en weet ik dat mijn emoties ziek zijn door een hormonaal onevenwicht. Zonder anti-depressiva, zit ik te blèten gelijk een klein kind en nemen mijn emoties de bovenhand op mijn lichaam. Er wordt minder goed tot niet geluisterd naar het verstand. Het voelt als een locked-in-syndroom.

Zolang de anti-depressiva hun werk doen en mijn verstand de bovenhand haalt, zal ik waarschijnlijk niet overgaan tot zelfdoding. Maar ik kan ook een psychose doen. Dan liggen mijn emoties en verstand op één lijn. Dat is een kritiek punt. Ik kan alleen maar hopen dat ik nooit een psychose doe tijdens een depressie, maar zoiets valt moeilijk te voorspellen?

Mijn bedrijf is het niet waard om tot zelfdoding over te gaan. Ook al is het mijn levenswerk. Maar een psychose valt ook niet uit te sluiten. Of ik nu mijn bedrijf laat gaan of niet. Er zullen altijd ambtenaren zijn die machtsmisbruik plegen. Net zoals er altijd politici zullen zijn die hun zakken vullen. Death and taxes .... zucht.gif
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Excuses, duidelijk.
Bij een depressie komen de zelfmoordgedachten in mijn hoofd zoals een pop-up op mijn computerscherm. Dit komt door een hormonaal onevenwicht na een blootstelling aan teveel stress. Deze kennis heeft m'n psycholoog me dus bijgebracht. Dank zij de inname van anti-depresiva blijft het verstand baas en weet ik dat mijn emoties ziek zijn door een hormonaal onevenwicht. Zonder anti-depressiva, zit ik te blèten gelijk een klein kind en nemen mijn emoties de bovenhand op mijn lichaam. Er wordt minder goed tot niet geluisterd naar het verstand. Het voelt als een locked-in-syndroom.
Een gevoel van locked-in en zoiets als een popup lijkt mij vermoeiend en beangstigend. Heb je vertrouwen in een psychiater?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Memories schreef: 05 jun 2021 23:33 Excuses, duidelijk.
Waarvoor excuses? Dit snap ik niet?
Memories schreef: 05 jun 2021 23:33 Een gevoel van locked-in en zoiets als een popup lijkt mij vermoeiend en beangstigend. Heb je vertrouwen in een psychiater?
Er zijn drie huisartsen die me hebben verteld dat een psycholoog me niet kon helpen. Ik ben op eigen beweging naar de psycholoog gegaan, wel op kosten van de federale overheid. Wat blijkt, een psycholoog kan me niet helpen. Drie huisartsen en een psycholoog vertellen me dat niemand me kan helpen omdat het onevenwicht te groot is en u denkt dat een psychiater me wel kan helpen?

De psycholoog heeft me duidelijk uitgelegd welke mechanismen aan het werk zijn. Zolang het misbruik niet stopt, kan ik niet genezen. Voor mijn bezoek aan de psycholoog ging ik zeggen, zolang de onevenwichten te groot zijn, blijf ik problemen hebben. Wat is misbruik? Misbruik heeft vele vormen en gedaanten. In mijn geval, de overheid legt me bijvoorbeeld compleet van de pot gerukte millieu-eisen op, waar ik aan voldoe, maar diezelfde overheid slaagt er zelf niet in om de universele rechten van de mens te respecteren. De boetes die ik betaal voor het niet in orde zijn met de milieu regelgeving, komt voort uit fouten gemaakt door ambtenaren en ambtenaren die mogelijks machtsmisbruik plegen. Wanneer spreken we van een fout en wanneer spreken we van machtsmisbruik? Het is niet duidelijk. De milieu regelgeving is zo ingewikkeld gemaakt, dat er niemand zijn draai nog kan invinden. Dus hebben de ambtenaren soms een eigen en zeer eigenaardige interpretatie van de bestaande regelgeving. Ik kan onmogelijk aan alle interpretaties van de ambtenaren voldoen. Ook al geeft de ambtenaar toe dat hij een foute interpretatie had van de bestaande regelgeving, toch word ik verplicht om de boete te betalen. Dat is puur machtsmisbruik van een overheid die dus mijn mensenrechten in het jaar 2017 niet heeft gerespecteerd. Wat kan een psychiater daar aan wijzigen?

Milieu regelgeving is nu maar één punt waarover ik het nu had. Wat te denken van een boete die ik ben gaan betalen voor mijn gepensioneerde buur die werd tegengehouden door de wegpolitie? Ik vertel aan de verkeersagent, hoofdinspecteur in mijn streek, dat het erg is, dat ik langs moet komen met mijn bankkaart, om de boete te betalen, terwijl mijn buur voldoende cash geld op zak heeft, wat nog altijd een wettig betaalmiddel is. Het antwoord van de hoofdinspecteur is dat bij cash betaling van verkeersboetes, de agenten het geld in eigen zak steken. Bijgevolg mogen direct geïnde boetes niet meer cash betaald worden.
Een hoofdinspecteur bij de verkeerspolitie geeft openlijk toe dat politieagenten dieven zijn???? Brengt u me eens het nodige evenwicht aan? In twee weken tijd heb ik in mijn stressdagboek zoveel misbruiken, gepleegd door de overheid, verzameld, dat mijn psycholoog een genezing uitgesluit, zolang het misbruik niet stopt. Slechts twee weken! Mijn psycholoog voelde zich, naar eigen zeggen, zelfs misselijk, na het lezen van mijn stressdagboek. Wat gaat een psychiater daar aan veranderen?
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Toch nog even aanvullen wat de conclusies zijn van de psycholoog omtrent mijn persoonlijkheid. Ik ben blijkbaar sociaal voelend, ik ga respectvol om met de medemens, ook al is het een corrupte ambtenaar, heb ik een goede manier om met stress en frustraties om te gaan, ik ben een natuurlijke leider? ( Wat dien ik me daar bij voor te stellen?) en ben ik opvallend weinig haatdragend. Dit laatste zou zelfs een voordeel zijn in mijn situatie. De nadelen die ik zelf zie aan mijn persoon, lijken ook te kloppen en ik aanvaard deze werkpunten. Zo geef ik mijn grenzen duidelijk aan, maar mag ik er wel assertiever in worden.

Ik ben blij dat ik hier anoniem ben. Zo eventjes mijn persoonlijkheid openlijk bloot leggen, zou me anders veel stress geven. 8)
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Londel schreef: 06 jun 2021 10:42 Toch nog even aanvullen wat de conclusies zijn van de psycholoog omtrent mijn persoonlijkheid. Ik ben blijkbaar sociaal voelend, ik ga respectvol om met de medemens, ook al is het een corrupte ambtenaar, heb ik een goede manier om met stress en frustraties om te gaan, ik ben een natuurlijke leider? ( Wat dien ik me daar bij voor te stellen?) en ben ik opvallend weinig haatdragend. Dit laatste zou zelfs een voordeel zijn in mijn situatie. De nadelen die ik zelf zie aan mijn persoon, lijken ook te kloppen en ik aanvaard deze werkpunten. Zo geef ik mijn grenzen duidelijk aan, maar mag ik er wel assertiever in worden.

Ik ben blij dat ik hier anoniem ben. Zo eventjes mijn persoonlijkheid openlijk bloot leggen, zou me anders veel stress geven. 8)
Excuses waren er voor het feit dat de huisarts al vermoedens heeft gedaan over een diagnose, en niet jijzelf op onderzoek bent uit gegaan.

Met een natuurlijke leider kun je je voorstellen dat het iemand is die graag het voortouw neemt, ook graag de touwtjes in handen heeft, die meestal graag voorop loopt bij nieuwe dingen of in een bedrijf, iemand die graag laten we zeggen de weg wijst enzovoort.

Goed dat je zelf je eigen werkpunten aanvaard en daar iets aan wil doen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Londel
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 aug 2020 09:12

Re: Huisarts begrijpt me minder goed.

Intussen zijn we enkele dagen verder. Er wordt geen psycholoog meer gevonden die me wil helpen. Het is toch straf dat in een land met een minister voor dierenwelzijn, er geen hulp wordt geboden als er mensenrechten worden geschonden en dat er ook geen hulp mogelijk blijkt voor de slachtoffers van mensenrechtenschendingen?

Waarom zouden er meer mensen toch stemmen op extreme politieke partijen????

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”