Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Dingen organiseren (maar angst dat het niet lukt)

Ik wil graag dingen organiseren en vorig jaar is iets echt gelukt.
En later hoorde ik dat iedereen het leuk vond. Toch durf ik het niet meer, dat sterke gevoel van afwijzing of dat niemand komt zit zo diep.
Ik weet dat ik echt een leuke gast ben.
Maar door sommige negatieve ervaringen (langer geleden) komt dat gevoel toch soms terug dat niemand mij leuk vind.
Vinden ze je echt wel aardig? Vinden ze het oprecht leuk?
Ik heb ook geen whats app maar ik ben bang als ik whats app installeer dan ook niemand iets stuurt.
Ik heb nu ook een instagram profiel en er staan mensen die ik ken…maar ik durf ze niet te berichten of te volgen.
Maar ik moet wel zo iets doen…ik kan echt niet meer alleen dingen doen met mijn ouders.
En als ik sommige mensen check dan zie ik ze allemaal dingen doen met grote groepen. (dat doet pijn bij me). Zijn ze mij vergeten?
Aan de andere kant moet ook het initatief terug komen vind ik op een dag.


Dit zijn de plannen die ik heb:


1. Een gamedag bij mij thuis organiseren.
2. Een feestje bij mij thuis of een ander appartament en in samenwerking met een nichtje zei had het toen geprobeerd.
Ik kan iemand bereiken die een soort diskdjokey is of ik ken iemand met wie mijn nichtje omgaat.

3. Een keer vragen of ik bij wat mensen langs kan komen in de lente/zomer. (het is eng als het niet lukt)

4. Een vakantie met iemand regelen.

Dit is wat ik zat te bedenken in 2020. Maar de angst zit hem dat als ik weer zo'n gevoel van afwijzing ervaar.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Dingen organiseren (maar angst dat het niet lukt)

Er zal niets gebeuren als je niets probeert. Niet geschoten is altijd mis. Wat geeft het als mensen je geen appjes sturen of geen berichten van jou op Instagram liken? Daar vergaat de wereld echt niet van, dus gaan met die banaan, zou ik zeggen.

Ansgt in stand houden is makkelijk, dat kan iedereen. Als je de angst probeert te overwinnen, dan ben je pas een baas. ;-)
* Liebe Macht Frei *
paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Re: Dingen organiseren (maar angst dat het niet lukt)

volhoudertje schreef: 18 jan 2020 22:35 Ansgt in stand houden is makkelijk, dat kan iedereen. Als je de angst probeert te overwinnen, dan ben je pas een baas. ;-)
Dan ben ik een BAAS?! lol2
Ik had 20 jaar geleden een terugval, toen was ik zo angstig en depressief dat ik niets meer durfde te ondernemen of organiseren. Het heeft lang geduurd, maar door juiste combinatie van medicijnen, vitaminen en mineralen plus balans in mijn activiteiten en respecteren van 3 R rust reinheid en regelmaat. Ben ik met babystapjes de organisatieladder op geklommen. Ik heb mij hele leven nog niet zo optimaal georganiseerd, maar ben wel tevreden met mijn herstelpad.
1. Ik ben bezig met afronden van filosofiestudie en ga verder met bachelor psychologie in februari.
2. Mijn huis is helemaal opnieuw ingericht, nieuwe badkamer, keuken en behang.
3. Mijn vrienden en kennissenkring is naar tevredenheid ingevuld.
4. Ik heb diverse projecten in hobbysfeer (DJing, schilderen, tekenen, lezen, films &series)
5. Medicatie in balans en op tijd nemen.
6. Plan voor toekomst gemaakt.

Kortom ik ben redelijk hersteld, in balans, georganiseerd en gestructureerd

Wellicht een tip:
Ik heb veel aan dit boek gehad om inspiratie terug te vinden:
https://www.bol.com/nl/p/the-artist-s-way/666862968/
Het kom erop neer dat je veel km's maakt en serieus gedisciplineerd blijft!
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Dingen organiseren (maar angst dat het niet lukt)

Goede tip voor de topicstarter paranoia!
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
paranoia68
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 feb 2016 17:56
Locatie: my-universe
Contacteer: Website

Re: Dingen organiseren (maar angst dat het niet lukt)

Memories schreef: 20 jan 2020 16:07 Goede tip voor de topicstarter paranoia!
Dankje, ik heb nu meer tijd om re reageren, want ik zit op schema met studies filosofie en bachelor toegepaste psychologie! cheerqd5
"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Dingen organiseren (maar angst dat het niet lukt)

paranoia68 schreef: 20 jan 2020 19:10
Memories schreef: 20 jan 2020 16:07 Goede tip voor de topicstarter paranoia!
Dankje, ik heb nu meer tijd om re reageren, want ik zit op schema met studies filosofie en bachelor toegepaste psychologie! cheerqd5
Super!
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Dingen organiseren (maar angst dat het niet lukt)

Dank jullie wel voor de reacties kom er nog op terug :D
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.
Melanoisia
Berichten: 2009
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Dingen organiseren (maar angst dat het niet lukt)

Aantal dingen die mij opvallen omdat ik er veel van herken. Ik twijfel vaak of mensen met mij omgaan omdat ze mij oprecht aardig/leuk vinden, of dat ze 'gewoon' aardig tegen mij doen, wat natuurlijk ook al bijzonder genoeg is. Omdat ik dat soms toch niet genoeg vind, probeer ik het volgende tegen mezelf te zeggen om ermee om te gaan, wat voor mij denk ik helpt. Ik zeg niet dat jij dat ook zo moet doen want voor jou werkt misschien wat anders, maar misschien heb je er toch wat aan.

Ik kan mensen niet dwingen om me aardig te vinden en dat wil ik ook helemaal niet. Maar ik hoef mezelf ook niet beter proberen voor te doen dan ik ben. Want wat is überhaupt beter in deze? Als ik me zo gedraagt dat mensen me aardig vinden, vinden ze mij dan aardig of mijn aangepaste versie? Als iemand me niet aardig vindt, dan is dat omdat het niet klikt met die ene persoon, en niet omdat ik niet goed genoeg ben (voor diegene). Ik denk dat er bij jou ook veel te winnen valt door te kijken of je verwachtingen van jezelf in contact met andere mensen niet te hoog zijn.

Qua social media zou ik kijken welke het beste bij jou past. Als je te vaak geconfronteerd wordt met groepen waar jij geen deel van uitmaakt en je vindt het te moeilijk om (leden van) die groepen te benaderen, misschien helpt het dan beter om mensen individueel te benaderen via bijv. whatsapp als je hun nummer hebt.

Verder kun je ook dingen samen met (onbekende) mensen organiseren. Daar heb je speciale websites voor. Doordat je dat samen doet maar met onbekenden, voel je misschien zelf minder druk dat het moet lukken. Je kunt hierbij ook zelf initiatief nemen, maar dit is dan wat meer vrijblijvend. Was het een keer toch niet zo geslaagd? Dan kun je het opnieuw proberen, eventueel met andere mensen.

Om te bepalen wat je wil organiseren zou ik ook voor iets kiezen dat het dichtst bij jou staat, en dan de mensen uitkiezen waarvan je denkt dat ze het misschien leuk gaan vinden. Maar bij het organiseren van iets 'groots' als een feest of vakantie waarbij jij grote verantwoordelijk hebt voor het slagen ervan, leg je jezelf misschien onnodig veel druk op. En de kans dat iets dan niet helemaal zo is als je het zou willen is groter. Waardoor je misschien eerder gaat denken dat niemand het leuk vond, en daardoor jou ook niet leuk vindt. Hoewel iets organiseren jou de vorige keer wel gelukt is, wat ik echt knap vind. Maar juist dat helpt misschien mee aan de hoge verwachtingen van het volgende dat je organiseert. Dat moet misschien net zo goed of zelfs nog beter lukken.

Ik denk dat je beter eerst met kleine stapjes kunt verdergaan. Plan 3 van je lijst vind ik een prima idee!
Gebruikersavatar
112019
Berichten: 290
Lid geworden op: 02 jan 2019 00:11

Re: Dingen organiseren (maar angst dat het niet lukt)

Dank je Melanoisia,

Ja dat stuk of dit herken ik.
Ik twijfel vaak of mensen met mij omgaan omdat ze mij oprecht aardig/leuk vinden, of dat ze 'gewoon' aardig tegen mij doen, wat natuurlijk ook al bijzonder genoeg is.
Ik zal die vraag nooit echt kunnen beantwoorden ik kan alleem mezelf in de spiegel aankijken en blij met mezelf zijn.
Het zou heel uitputtend zijn als ik met vragen bezig ben van vinden ze me leuk vinden ze mij echt aardig?
Haha helaas zie ik dat veel mensen dit in zich hebben en er is ook niets geks aan want tal van mensen doen veel om maar ergens bij te horen.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”