Gebruikersavatar
Esmay
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2019 18:23

Verder of stoppen met relatie?

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum.

Al een tijd lang blijft een belangrijk deel van mijn relatie een heel lastig deel. Ik begin vanaf het begin.

Toen mijn vriend en ik elkaar leerden kennen, hadden we allebei een relatie. Een complexe situatie, want we werden heel erg verliefd. Voor mij was het op dat punt al duidelijk dat mijn relatie over was. Ik had geen gevoelens meer voor mijn ex vriend.

Maar degene op wie ik verliefd werd, kon lastig kiezen. Hij wilde zeker weten of zijn gevoelens hem niet voor de gek zouden houden. Hij twijfelde en die twijfels hebben ons 9 maanden lang in een moerassige situatie gebracht. Zijn vrouw wist ervan in het begin, maar wist niet dat we elkaar de 9 maanden erna ook vaak zagen. Ik vond dat heel moeilijk en wilde dat hij het haar zou zeggen. Uiteindelijk deed hij dat en het jaar erop werd de scheiding in gang gezet.

Nu de situatie die ik zo lastig vind: ze hebben samen een huis en zijn bedrijf zit in dat huis. Zelfde voordeur en praktische zaken zoals VVE besprekingen, plantjes water geven bij haar (omdat dat nou eenmaal makkelijk is) etc blijven nu voortduren. Het plan is, dat zij hem uitkoopt en hij zijn bedrijfsruimte van haar blijft huren.

Ik geloof niet dat ze nog intiem zijn. Hij heeft wel gezegd dat hij zich schuldig voelt en ik geloof ook dat dat het allemaal in stand houdt.

Wat ik moeilijk vind is dat hun relatie nooit echt over is gegaan. Ik heb geen idee hoe zij er in staat. Ze is even bos geweest zegt hij, maar heeft het nu geaccepteerd. Ik vraag me af of dat zo snel kan. Hij is niet spraakzaam en ik moet dan ook bij tijd en wijlen informatie uit hem trekken.

Ik voel me niet goed bij de situatie. Het blijft me bezig houden. Hij wil dat iedereen gelukkig is, zegt hij. Voor mij blijft het een schimmige situatie en ik heb het gevoel dat hij voor haar wil blijven ' zorgen' op deze manier. Ik weet bijv dat ze bijna elke dag contact hebben via tekstberichten.

Dit is niet zoals ik het wil.
Heb hem geconfronteerd en gezegd dat ik tijd nodig heb. Maar Ik weet 1 ding zeker; hij zal dit niet echt beeindigen. Wat te doen..?
Benieuwd naar jullie mening.

Dank alvast.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Verder of stoppen met relatie?

Esmay schreef: 17 okt 2019 18:39 Dit is niet zoals ik het wil.
Heb hem geconfronteerd en gezegd dat ik tijd nodig heb. Maar Ik weet 1 ding zeker; hij zal dit niet echt beeindigen. Wat te doen..?
Hallo en welkom op 't forum, Esmay.

"Dit is niet zoals je het wilt en je voelt je niet goed bij deze situatie." Dat zijn jouw eigen woorden. Die woorden spreek je niet voor niets uit. Ik geef je geen ongelijk dat jij niet blij bent met deze situatie.

Als twee mensen voor elkaar kiezen, moeten ze dat ook werkelijk voor de volle honderd procent doen. Dat is lang niet altijd even gemakkelijk, vooral niet als er bijvoorbeeld kinderen zijn bij de vorige partner, of zoals in jullie geval, er nog zakelijke overeenkomsten zijn. Uit het feit dat hij zijn ex nog dagelijks tekstberichten stuurt zou je kunnen concluderen dat hij nog geen afstand van zijn ex heeft genomen. Ik neem aan dat die tekstberichten een privé karakter hebben en geen werk gerelateerde inhoud hebben. Vind je dat acceptabel? Aan de andere kant lijkt zij hem ook niet echt te laten gaan.

Je vraagt duidelijkheid van hem, maar je krijgt die niet. Ik denk dat je eens om de tafel met hem moet gaan zitten en vragen wat hij nu werkelijk wil. Hij wil misschien wel alle partijen te vriend houden, maar het gaat er om hoe jij je voelt in deze relatie. Het gaat om jou.

Een relatie heb je samen, maar niet met een derde persoon erbij.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Esmay
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2019 18:23

Re: Verder of stoppen met relatie?

Heel erg bedankt voor je genuanceerde reactie.

We praten nu regelmatig, juist omdat het zo'n lastig onderwerp is. Ik heb hem inderdaad gevraagd wat hij wil en hij heeft aangegeven dat hij met me wil samenwonen, over een paar maanden of langer (zo lang als we nodig hebben). Ergens lijkt me dat over een tijdje ook fijn, alleen kan ik de constructie die hij met zijn aanstaande ex heeft niet loslaten. Daarom houd ik nu afstand. En wil ik mezelf beschermen tegen dat samenwonen. daarbij komt ook dat ik het praktisch gezien niet nodig vind. ik heb een dochter en zij heeft het al lastig genoeg gehad met de scheiding twee jaar geleden.

Ik heb inderdaad het gevoel dat we met z'n drieën zijn.

Wellicht is tijd het antwoord.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”