Gebruikersavatar
Bert_2019
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2019 23:20

Mijn vrouw vindt mij niet meer aantrekkelijk

Mijn vrouw en ik zijn nu bijna 10 jaar samen. De laatste jaren maar vooral de laatste maanden zegt mijn vrouw dat ze mij geen echte man vindt. Een watje met een kinderlichaam, niet succesvol zoals andere mannen, geen man die de hele dag over vrouwen, voetbal en auto's praat, een autist is, een slecht voorbeeld voor onze kinderen is, geen sociaal dier is en zo gaat de lijst nog wel even verder.

Ze eist dat ik verander en dat ik naar een psycholoog ga (waarbij ze aangeeft dat ze dan ervan uitgaat dat de psycholoog vaststelt dat ik een autist ben). Ondertussen vind ik dat ik in die 10 jaar niet bepaald ben veranderd. Ik ben behoorlijk stabiel, of zoals mijn vrouw het noemt: saai.

Ze vertelt dit ook aan vrienden, en ze zegt dat die het maar raar vinden dat ik dan niet meteen alles op alles zet om te veranderen. Zelf stel ik mij constant de vraag of iemand die mij dagelijks zo kleineert het wel waard is om te veranderen in iemand die ik niet ben. Ik ben nog steeds degene van toen en zij erkent dat ze veranderd is.

Ik heb haar de vraag gesteld: stel dat ik al die punten verander, wie zegt dan dat dat over een paar jaar ook niet goed genoeg meer is. Ze gaf toen aan dat die kans er inderdaad is.

Het is overigens niet zo dat ik niets gedaan heb. Ik ben gaan sporten om een meer mannelijk uiterlijk te krijgen, want ik ben vrij slank en kom geen gram aan terwijl ik ontzettend veel eet. Zo is het al mijn gele leven. Kortom, 1 jaar later was het resultaat niet naar tevredenheid en was dat voor haar het teken dat ik geen daadkracht toon: echte mannen zetten namelijk alles op alles om hun doel te bereiken.

Ik word als een soort persona non grata neergezet. Ik deug niet. Ze vindt mij niet aantrekkelijk en haar mannelijke vrienden lachen mij uit, zegt ze.

Ik ben niet perfect. Er valt genoeg aan mij te verbeteren. Mijn vrouw zegt dat ze wil scheiden als ik niet verander. Eigenlijk wil ik gewoon wegkruipen. Die vrienden wil ik niet meer onder ogen komen. Het ergste vind ik het voor onze kinderen.

Mijn vrouw vindt dat ik teveel het slachtoffer speel als ik het bovenstaande benoem. Zij vindt zich het slachtoffer dat gebukt gaat onder mijn tekortkomingen.

Wie kan mij adviseren?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Mijn vrouw vindt mij niet meer aantrekkelijk

Dat is een erg triest verhaal. Dit lijkt me geen basis meer om met elkaar verder te gaan. Het zal waarschijnlijk niet lang meer duren voordat ze daadwerkelijk van je zal willen scheiden. Ik denk niet dat jij jezelf iets kwalijk kunt nemen. Zij heeft al lang een bom onder jullie huwelijk gelegd. Jammer dat het zo moet gaan.

Wil je nog doorgaan met deze relatie? De koek is eigenlijk al op, veel lijkt er niet meer te redden.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 1239
Lid geworden op: 24 apr 2015 16:02

Re: Mijn vrouw vindt mij niet meer aantrekkelijk

Dit is inderdaad erg triest om te lezen.
Vind dat jouw vrouw zich wel heel erg hard opstelt.
Wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen hiermee.
Gebruikersavatar
Pams
Berichten: 1276
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:26

Re: Mijn vrouw vindt mij niet meer aantrekkelijk

Wat pijnlijk om te lezen.
Ik denk dat jouw vrouw degene is met het grootste probleem en degene is die naar een psycholoog zou moeten.
Sorry als dit te hard is, maar ik vind het gewoon niet kunnen hoe ze over je oordeelt.
Je bent goed zoals je bent.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Mijn vrouw vindt mij niet meer aantrekkelijk

Ik moet mij daarbij aansluiten wat al eerder is geschreven. Ik vind dat je vrouw onmogelijke eisen stelt en erg op de man speelt.

Niemand is perfect. Je bent idd goed zoals je bent. Ik wens je succes met deze strijd en hoop dat de dingen goed voor je uitpakken.
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Steva
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2019 11:30

Re: Mijn vrouw vindt mij niet meer aantrekkelijk

Wat verschrikkelijk om dat allemaal aan te moeten horen!
Er is niets verkeerds aan elkaar willen verbeteren. Met dat bedoel ik, goed voor jezelf zorgen en elkaar. Sporten voor de gezondheid, elkaar aansporen het beste uit jezelf te halen. Als je de hele dag op de bank zit chips te eten en 20 kilo te zwaar bent omdat je ongezonde gewoontes heb, kan ik me voorstellen dat ze je zou aandrigen beter voor jezelf te zorgen.
Maar wat jij beschrijft is dat zeker niet. Zo kan je niet over je partner praten. Als je dat doet is er iets mis met jezelf en probeerd ze volgens mij jou de schuld te geven van iets wat bij haar zelf niet lekker zit. Ik zou voor jezelf kiezen en dit niet pikken. Je bent meer waard dan dat.
Gebruikersavatar
Kyron
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 okt 2009 14:24

Re: Mijn vrouw vindt mij niet meer aantrekkelijk

Beste Bert,

De eerste reactie bij velen en ook bij mij is: het zit Goed fout in jullie relatie..
Waarom?
De doodsimpele reden dat je partner je niet meer aantrekkelijk vindt.
Je gaat misschien aan jezelf twijfelen als je bij een partner leeft die je constant het gevoel geeft die je niet meer aantrekkelijk vindt.
Tevens kan je juist wel heel aantrekkelijk zijn, zelfs al ben je precies dezelfde persoon bij een ander persoon waar je psychologisch, geestelijk en lichamelijk meer verwant voelt aan elkaar.

Het feit dat zij je niet meer aantrekkelijk vind, heeft niets te maken dat je al of niet aantrekkelijk bent, laat dat duidelijk zijn.

Tevens heeft dat soms te maken met de fase waarin je partner zich bevind en dan vind je het gewone en vertrouwde niet meer aantrekkelijk. Je vraagt je af wat het allemaal voor zin heeft. Wat je tot dusverre tot stand gebracht hebt, lijkt saai en levenloos.

En dat kan zij dan op jouw projecteren.

Jullie zijn tien jaar samen. Het gevaar is dan, dat je ermee gaat leven, en 5 jaar later nog altijd in hetzelfde vaarwater bent den nu…

Ik herken dat gevaar, omdat ik zelf exact 10 jaar een relatie heb gehad, maar ik blij dat ik de moeilijke stap heb genomen uit die relatie te stappen. Nu heb ik een relatie met een persoon die geestelijk, psychologisch en lichamelijk veel beter mij me past als nooit tevoren.

Ik wens je dat ook toe, welke keuze dat je ook gaat maken,

Groet,

Kyron
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2019 20:03

Re: Mijn vrouw vindt mij niet meer aantrekkelijk

Dag Bert,

Het lijkt me een moeilijke situatie, voor jou en je vrouw. Advies geven vind ik lastig, maar ik kan een poging wagen.

Het lijkt alsof je vrouw al een hele tijd rondloopt met frustraties en dat op jou projecteert. Zolang je vrouw frustraties blijft houden, zal aan jouw kant niet het gewenste resultaat brengen. Ze geeft o.a. aan dat ze je niet meer aantrekkelijk vindt. Vroeger vond ze het (denk ik) geen probleem dat je (in haar ogen) geen mannelijk lichaam hebt. Het is er verandert bij haar waardoor ze je je niet meer aantrekkelijk vindt? Haar frustratie lijkt me dieper te zitten. Wat is de oorzaak van haar frustraties? Niet dat je niet aantrekkelijk bent, dat lijkt me het gevolg van de frustratie.

Ik denk dat je een relatie probleem alleen kunt oplossen door er samen iets aan te doen en samen te realiseren dat je je relatie wilt verbeteren. je vrouw heeft hier net zo'n grote rol in als jij. Het lijkt erop alsof je nog wel voor je relatie wilt gaan. Als je weer op 1 lijn wil komen, heb je elkaar daar voor nodig. Dat lukt niet als 1 iemand gaat veranderen.

Hopelijk lees je dit nog en wie weet helpt het. Ik hoop ook voor je kinderen dat het goedkomt. Als het echt niet werkt, dan kan je beter niet voor de kinderen bij elkaar blijven. Ik heb wel eens gelezen dat kinderen het gelukkigst zijn bij partners die van elkaar houden en daarna bij partners die uit elkaar zijn en een goede verstandhouding hebben. Als partners bij elkaar blijven, maar niet van elkaar houden, dan is dat niet goed voor de kinderen en als ze uit elkaar gaan met een vechtscheiding, dan ook niet.

Ik zou nog veel meer willen typen, maar wie weet vind je dit helemaal geen fijn advies, dus laat ik het hier even bij. Succes en ik hoop dat je nog laat weten hoe het nu ondertussen gaat.
Gebruikersavatar
CathyDi
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2019 21:42

Re: Mijn vrouw vindt mij niet meer aantrekkelijk

Beste Bert,

Jouw verhaal gaat me door merg en been. Niemand verdient het om op deze manier te worden behandeld. Ik kwam het volgende stuk tegen op internet: https://www.relatietherapienederland.nl ... problemen/. Dit gaat ook over jezelf kunnen zijn binnen een relatie. Dit is in jouw geval totaal niet aan de orde.
Om eerlijk te zijn denk ik dat je hulp nodig hebt om te onderzoeken of de relatie nog een kans van slagen heeft. Jouw vrouw eist dat jij verandert, maar de grootste verandering moet eigenlijk van haar komen.

Heel veel sterkte gewenst!

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”