Gebruikersavatar
Tony Stark
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2018 22:32

Eenzaamheid

Hey,

Ik ben Anthony en ik ben 20 jaar. Ik weet niet hoe ik dit moet zeggen maar ik voel me enorm eenzaam. Ik was altijd wel een sociale kerel tot op een gegeven moment dat de knop om sloeg en ik mij probeerde af te scheiden van iedereen om me heen. Ik ging niet meer uit. Ik was heel mijn omgeving kots beu en sprak met niemand meer af. Ik denk dat ik deze eigenschap te wijten heb aan een depressie en dat ik me aan alles ergerde. Ik weet niet meer wat ik moet doen want ik heb gewoon geen vrienden meer. Ik kan moeilijk contact leggen met mijn oude "beste" vrienden want ik kan hun gewoon niet meer uitstaan.

Ook op vlak van relaties ben ik niet goed. Ik heb nog nooit een vriendin gehad. Er zijn veel mensen die zeggen dat ze mij aantrekkelijk vinden en dat ze niet begrijpen dat ik nog nooit een vriendin heb gehad. Eenmaal ik contact met iemand heb gelegd kan ik meestal wel een goed/leuk gesprek hebben, maar ik ben gewoon niet het type dat zomaar op vrouwen afstapt en ze mee uit vraagt. Ik vind dit enorm hinderend want ik denk dat het niet hebben van een vriendin, ook samenhangt met mijn eenzaamheid. Ik denk dat een reden zou kunnen zijn dat ik redelijk kieskeurig ben en ook het gevoel heb dat ik voor een vrouw financieel moet kunnen zorgen, maar ik kom uit een redelijke arm gezin dus het is enorm lastig voor mij. Ik werk wel in vakanties, maar weekend werk zou voor mij lastig zijn aangezien ik voetbal en dit mijn enige ontspanning in de week is en doorheen de week zit ik op het universiteit.

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven want ik voel me best wel slecht hierover.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Eenzaamheid

Tony Stark schreef: 01 aug 2018 22:58 Eenmaal ik contact met iemand heb gelegd kan ik meestal wel een goed/leuk gesprek hebben, maar ik ben gewoon niet het type dat zomaar op vrouwen afstapt en ze mee uit vraagt.
Je hoeft zo'n type ook helemaal niet te zijn, het is veel belangrijker om jezelf te zijn. Je hoeft als jongen ook helemaal geen initiatief te nemen. Een beetje meer durf kan uiteraard geen kwaad, maar het moet er ook duimendik op liggen. Veel mensen vinden hun eerste relatie via gezamenlijke vrienden.
Ik zou het idee dat je 'voor een vrouw financieel moet kunnen zorgen' loslaten, dat is bij het vinden van een vriendin ook helemaal niet aan de orde.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Eenzaamheid

Hoi Tony Shark,
Ik weet niet meer wat ik moet doen want ik heb gewoon geen vrienden meer. Ik kan moeilijk contact leggen met mijn oude "beste" vrienden want ik kan hun gewoon niet meer uitstaan.
Als je erg veel behoefte hebt aan een vriend, zou ik kiezen voor nieuwe vrienden maken. Ik heb niet zo'n goed idee hoe dat werkt, maar zou je van een (sport?) club lid kunnen worden en daar vrienden maken..
Eenmaal ik contact met iemand heb gelegd kan ik meestal wel een goed/leuk gesprek hebben, maar ik ben gewoon niet het type dat zomaar op vrouwen afstapt en ze mee uit vraagt
Je bent hier niet de enige in. Er zijn meer mannen die niet zomaar op vrouwen afstappen om ze uit te vragen.
Ik vind dit enorm hinderend want ik denk dat het niet hebben van een vriendin, ook samenhangt met mijn eenzaamheid.
Het is een mogelijkheid. Een vriendin of vrienden zou de eenzaamheid kunnen terugdringen. Maar je kan ook eenzaam voelen als je onder de mensen bent. Maar er is ook nog een derde mogelijkheid: jezelf. Hoe goed kan jij met jezelf overweg? Zit jij lekker in fel? Heb je bijv. een positief zelfbeeld? Ik zou er dan ook voor kiezen i.v.m. depressie om dat uit te sluiten samen met de huisarts en/of aan jezelf te werken en ook mensen op te zoeken en de dingen te doen waar je energie van krijgt..
k denk dat een reden zou kunnen zijn dat ik redelijk kieskeurig ben en ook het gevoel heb dat ik voor een vrouw financieel moet kunnen zorgen, maar ik kom uit een redelijke arm gezin dus het is enorm lastig voor mij. Ik werk wel in vakanties, maar weekend werk zou voor mij lastig zijn aangezien ik voetbal en dit mijn enige ontspanning in de week is en doorheen de week zit ik op het universiteit.
Ja dat kan een factor zijn, maar je loopt wel ontzettend voor uit op de zaken. Het financiele plaatje zou ik pas naar gaan kijken als jullie gaan samenwonen. Dit is dus nog voorlopig niet van toepassing, geen enkele prioriteit. En je onderhoud een vrouw niet, dat lijkt mij zo'n jaren 50 gedachte.

Kortom: loslaten dus..
Understand: you been understood

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”